MB ´67 MB ´67

komentáře | popis | fotky | j_j | 14.10.23 19:00 | 78x v oblíbených
Škoda 1000 MB





! ! ! V žádném případě prosím nekupujte laminátové repliky blinkrů od OB autodíly - stojí za hovno ! ! ! :) :)





r.v. 20.II. 1967, AZNP Mladá Boleslav, typ Škoda 990, 12.série, barva - modrozelená. Číslo karoserie - 177 517, číslo motoru 177 534/1. První registrace : 23.II. 1967 . První majitel : Rudolf Mrázek z Nymburka - povoláním řidič. Vozidlo vlastnil 1967-2006 (tzn. 39 let). Jsem jeho čtvrtým majitelem od roku 2009. Od té doby je v renovaci a na původních číslech, která si chci nechat.



V plánu : celková GO, zatím budu schánět ND, zejména plechy a do tří let bych jí rád měl pěkně v originálním stavu v modrozelené barvě tak, jak opustila roku 1967 výrobní linky AZNP v Mladé Boleslavi. Líbí se mi žábrovky, ale vzhledem k orginalitě na MBčku zůstanou tyto blatníky s mřížkami.



27.5.2009 tak MBčko už mám v garáži, cesta ze Sázavy do Prahy byla perkfektní, bez jednýho problému, o víkendu MBčko jede 80 km na chatu, kde ho trochu víc prohlídnu a zjistím co je ted akutního vyměnit.



Seznam koupených ND



6.6.2009 koupeny oba přední vyvařené blatníky (použité) 1400,-



15.62009 sada na GO motoru Š 1000/100 (písty, ložiska, těsnící kroužky) 1500,-



21.6. koupeny oba zadní blatníky (použité), přední nárazník, 2x karburátor Jikov BST 32, 2x pumpa, těsnění na motor a karburátor, chromové šipky na blatník, hliníkové lišty do dveří, 7x obložení brzd nové, gumy, kliky a kravinky do dveří a další píčovinky celkem za 2200,-



12.8 pokračuji ve shánění ND i kontaktů, koupeno gumové těsnění na kufr,pod blatníky, hrnce světel atp. + manžety na poloosy, = 555,- (spousta gum...)

nový šnek řízení,víka rozdělovačů,4 čepy řízení,ventily(výfukové i sací), cívka, membrána benzínové pumpy vše nové za 350,-



26.8. sehnané nové hrnce předních světel,přední světla, dvoje céčka na masku,plech po nádrž,krytky předních blikačů (starší typ,který se špatně schnání),rozdělovač,jedny dveře,zadní sklo a spoustu dalších věcí. Tímto bych chtěl poděkovat panu Hynkovi, který mi tyto díly daroval za odvoz. ĎĚKUJI !



30.8. thank you pidzik za díly ! ted už nemám skoro co shánět, v zimě budeme vařit + auto do základu.







30.9.2009 VIDEO z chaty
Škoda 1000 MB




29.10.2009 dělám soupis všech dílů s cenami v excellu



8.4.2010 rozhodnutím AZNP Mladá Boleslav se zbavím veškerých dílů na vozy škoda spartak/octavia. V budoucnu budou v pobočném závodě ve stodole u Lovosic vyráběny pouze vozy 1000MB, 1100MB, 1000MBX, 1100MBX, 1000MBG a to z důvodu zjednodušení výroby a nesmyslné výše cen na starší typy vozů škoda. :)



Pár ND na renovaci



jj1987.rajce.idnes.cz/ND_ skoda_1000_MB

_________________________ __________________________ __________________________ __________________________ ______________________

************************* *************************

** Přehled základních modelů Škoda 1000 MB **

************************* *************************



1.) Žábrovka široký úsměv 1964–1966 = model 1964

auta5p.eu/srazy/.../slavk ov_076.htm



2.) Žábrovka úzký úsměv 1966 = model 1966

auta5p.eu/muzea/.../skoda _mb.htm

ale v roce 1966 bylo provedení de Luxe již bez žaber = v podstatě model 1967

skoda-virt.cz/cz/.../6153 -teufelswerk



3.) Nežábrovka úzký sloupek,pozička = model 1967 (ten mám já,tzn. nejhezčí )

auta5p.eu/zkusenosti/.../ s1000mb_01.htm



4.) Nežábrovkaúzký sloupek,úzký úsměv, bez pozičky = model 1968

skoda-virt.cz/cz/.../1792 -letadlo-skoda-1000mb





5.) Široký sloupeklišta přišel 8/1968 = model 1969

auta5p.eu/katalog/.../s10 00mb_07.htm



Pozn. : nezahrnoval jsem modely 1000 MBG, 1000 MBX a 1100 MBX a taky jsem nezniňoval různá provedení z přechodů modelů, protože se to montovalo stylem „co zbylo“. Označení modelu se nemusí shodovat s rokem výroby.



Proč eMBéčko ?



1.) Design - design embéčka mě uchvátil, dobová kritika sice embéčku vytýkala "o 5 let zastaralý design" a třeba i "ošklivé" zadní žábry, ale podle mě je to nádherné auto s designem 60. let.

2.) Technika na svojí dobu geniální litrový motor dělaný technologií lití hliníku do kokily. Řadící páka na zemi, synchronizovaná převodovka.

3.) Nostalgie spousta lidí si embéčko pamatuje z dětství, protože ho "měl jejich děda" - to se Vám u auta z 20.let již moc nepovede, byť bude sebenádhernější.

4.) Cestování pohodlné cestování, měkké pérování, cestovní rychlost cca 80 km/h - nádhera.

Příznivci novějších škodovek nečíst bod č. 5)

5.) xxx podle hodně obyčejných uživatelů, ale i lidí z vývoje je MB jedna z posledních povedených škodovek - produkce let 1969-1990 byly již jen deriváty embéčka - beznadějně zastaralé...











j_j

MB ´67 - komentáře:

10:17:25
16.12.2010
j_j
ZKL + CCCP ložiska
zvětšit  MB ´67  - obrázek od j_j vložen 16.12.2010 10:17:25
10:00:28
16.12.2010
j_j
-> Jozka: díky moc, fotka teda netřeba....ta moje nádrž přijde asi vyhodit(43let je v autě) musím sehnat novou 6
09:21:03
16.12.2010
Jozka
Je to jak píšeš, MB hadice je ve stavu nový úplně hladná a rovná, ta odvzdušňovací hadička(původně asi čistě gumová, bez tkaniny - ale nevím jistě, jen co jsem našel na autech) je nezávislá a k nalévací je jen připoutaná dvěma pryž. pásky (vyhovující je odstřihnout proužky z motorkový duše, má jen nepatrně menší tloušťku než origo).

To stovkový fífo je důvod, proč nejsou obě nádrže 100% záměnný..
upraveno 1x, naposled 16.12.2010 09:22:17
03:59:31
16.12.2010
j_j
-> Fifa: aha, měl bys foto tý naší ? hrdlo nádrže má přece ještě malou trubičku na sobě,ale ta má být napojena jinou trubičkou skrz průchodku/podběh až k nádrži?

PS : doufám,že mi rozumíš 4
23:08:04
15.12.2010
Fifa
j_j 14.12.10 15:15:53 napsal:

trubky 7


hmm a obě na Š 1007 moje MBa mají jen gumovou trubku.. A nejen moje že jo.
upraveno 2x, naposled 15.12.2010 23:08:39
15:15:53
14.12.2010
j_j
08:36:23
14.12.2010
exwrcteam
-> j_j: neni nad to kdyz se do toho pusti nejakej pat a mat:) to bych radsi pouzil svody ze 100vky nez tam daval ze 120
13:52:34
13.12.2010
Jozka
-> j_j 13.12.10 09:52:02: Zajímavý, od varianty "Sport" bych si sliboval spíš nějaké to odlehčení.. Ale stejně se mi ten údaj zdá divnej, že by sedan 1100 byl stejně těžkej jako 1100MBX ? Alespoň do roku 1968 to bylo mám dojem tak váhově vzestupně: standart, deLuxe, MBX a MBG.
upraveno 1x, naposled 13.12.2010 14:14:19
09:52:02
13.12.2010
j_j
-> Krupp: 815 kg má 1100 MB de Luxe bez náplní tuším a je to v podstatě nejtěžší embí 7
08:53:01
13.12.2010
Jozka
-> Krupp 10.12.10 22:29:39: Takhle těžký MB jsem tedy ještě mám dojem nepotkal.. nebo poslední 1110 měly přes 800 normálně?

Na údaje z techničáku pozor, zrovna tomu údaji 815 kg by v techničáku odpovídalo nejspíš 845..
11:40:14
12.12.2010
j_j
-> exwrcteam: supr díky fotit nemusíš. Ted jsem bral nějaké díly na embé a byly tam i svody na š 120 a nědo je svařoval,to je asi docela blbost ne,když stojej pár korun a navíc to proudění plynů asi nebude ideální. 7
09:13:57
12.12.2010
exwrcteam
-> j_j: tak ta barva je od balakonu silikon 400 je to takova vetsi plechovka obsah 375 ml vyfotil bych ti ji prinejhorsim
20:44:30
11.12.2010
j_j
tak a další veteš je na světě...
zvětšit  MB ´67  - obrázek od j_j vložen 11.12.2010 20:44:30
22:36:39
10.12.2010
j_j
tak to bohužel nemůžu poradit, závodní embéčka jdou totálně mimo mě - štvalo by mi,že bych nevěděl co by jak mělo bejt, proto jsem rád, že mám obyč standarda. Jinak Krupp má pravdu, je tam víc kravinek,ale to si nadiktuješ podle techničáku co tam chceš vyrazit. Já jsem rád,že mám původní neustřiženej TP, zachovalej štítek atd.
22:29:39
10.12.2010
Krupp
Ty štítky jsou nějaké divné, ne? 1000MB má objem válců 1107ccm a hmotnost 815kg.. nebo že by fotku jednoho štítku upravili ve fotošopu?
18:21:45
10.12.2010
Lady_Dark
-> j_j: www.buchtara.cz/buchtara/ .../tab tady se mrkni 1000 mb sport stitek tam je a byl k tomu znacek stejnej skoda 1000 mb akorat pod tim byl napis sport.. myslim ze to je i vty maly knizce od grady o 1000vkach a pak od gerega
09:08:35
08.12.2010
Jozka
-> Lady_Dark 07.12.10 19:06:02: Takového něco bylo? Já znám jen Škoda MB sport - ale hliník do volantů z Českýho Dubu..
09:03:06
08.12.2010
j_j
-> Lady_Dark: ahoj, v životě jsem ho neviděl,ale mrknu se do SM 1967, byla to mosazná verze nebpo pozdější plastová? Nebo to byl předělaný de luxe znáček a míste "de luxe" bylo "sport"? díky
19:06:02
07.12.2010
Lady_Dark
čistě náhodou neměl bys nikde foto znáčku š 1000MB sport?
Extreme Tyres