skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Škoda 1000 MB
! ! ! V žádném případě prosím nekupujte laminátové repliky blinkrů od OB autodíly - stojí za hovno ! ! ! :) :)
r.v. 20.II. 1967, AZNP Mladá Boleslav, typ Škoda 990, 12.série, barva - modrozelená. Číslo karoserie - 177 517, číslo motoru 177 534/1. První registrace : 23.II. 1967 . První majitel : Rudolf Mrázek z Nymburka - povoláním řidič. Vozidlo vlastnil 1967-2006 (tzn. 39 let). Jsem jeho čtvrtým majitelem od roku 2009. Od té doby je v renovaci a na původních číslech, která si chci nechat.
V plánu : celková GO, zatím budu schánět ND, zejména plechy a do tří let bych jí rád měl pěkně v originálním stavu v modrozelené barvě tak, jak opustila roku 1967 výrobní linky AZNP v Mladé Boleslavi. Líbí se mi žábrovky, ale vzhledem k orginalitě na MBčku zůstanou tyto blatníky s mřížkami.
27.5.2009 tak MBčko už mám v garáži, cesta ze Sázavy do Prahy byla perkfektní, bez jednýho problému, o víkendu MBčko jede 80 km na chatu, kde ho trochu víc prohlídnu a zjistím co je ted akutního vyměnit.
Seznam koupených ND
6.6.2009 koupeny oba přední vyvařené blatníky (použité) 1400,-
15.62009 sada na GO motoru Š 1000/100 (písty, ložiska, těsnící kroužky) 1500,-
21.6. koupeny oba zadní blatníky (použité), přední nárazník, 2x karburátor Jikov BST 32, 2x pumpa, těsnění na motor a karburátor, chromové šipky na blatník, hliníkové lišty do dveří, 7x obložení brzd nové, gumy, kliky a kravinky do dveří a další píčovinky celkem za 2200,-
12.8 pokračuji ve shánění ND i kontaktů, koupeno gumové těsnění na kufr,pod blatníky, hrnce světel atp. + manžety na poloosy, = 555,- (spousta gum...)
nový šnek řízení,víka rozdělovačů,4 čepy řízení,ventily(výfukové i sací), cívka, membrána benzínové pumpy vše nové za 350,-
26.8. sehnané nové hrnce předních světel,přední světla, dvoje céčka na masku,plech po nádrž,krytky předních blikačů (starší typ,který se špatně schnání),rozdělovač,jedny dveře,zadní sklo a spoustu dalších věcí. Tímto bych chtěl poděkovat panu Hynkovi, který mi tyto díly daroval za odvoz. ĎĚKUJI !
30.8. thank you pidzik za díly ! ted už nemám skoro co shánět, v zimě budeme vařit + auto do základu.
30.9.2009 VIDEO z chaty
29.10.2009 dělám soupis všech dílů s cenami v excellu
8.4.2010 rozhodnutím AZNP Mladá Boleslav se zbavím veškerých dílů na vozy škoda spartak/octavia. V budoucnu budou v pobočném závodě ve stodole u Lovosic vyráběny pouze vozy 1000MB, 1100MB, 1000MBX, 1100MBX, 1000MBG a to z důvodu zjednodušení výroby a nesmyslné výše cen na starší typy vozů škoda. :)
Pár ND na renovaci
jj1987.rajce.idnes.cz/ND_ skoda_1000_MB
_________________________ __________________________ __________________________ __________________________ ______________________
************************* *************************
** Přehled základních modelů Škoda 1000 MB **
************************* *************************
1.) Žábrovka široký úsměv 1964–1966 = model 1964
auta5p.eu/srazy/.../slavk ov_076.htm
2.) Žábrovka úzký úsměv 1966 = model 1966
auta5p.eu/muzea/.../skoda _mb.htm
ale v roce 1966 bylo provedení de Luxe již bez žaber = v podstatě model 1967
skoda-virt.cz/cz/.../6153 -teufelswerk
3.) Nežábrovka úzký sloupek,pozička = model 1967 (ten mám já,tzn. nejhezčí )
auta5p.eu/zkusenosti/.../ s1000mb_01.htm
4.) Nežábrovkaúzký sloupek,úzký úsměv, bez pozičky = model 1968
skoda-virt.cz/cz/.../1792 -letadlo-skoda-1000mb
5.) Široký sloupeklišta přišel 8/1968 = model 1969
auta5p.eu/katalog/.../s10 00mb_07.htm
Pozn. : nezahrnoval jsem modely 1000 MBG, 1000 MBX a 1100 MBX a taky jsem nezniňoval různá provedení z přechodů modelů, protože se to montovalo stylem „co zbylo“. Označení modelu se nemusí shodovat s rokem výroby.
Proč eMBéčko ?
1.) Design - design embéčka mě uchvátil, dobová kritika sice embéčku vytýkala "o 5 let zastaralý design" a třeba i "ošklivé" zadní žábry, ale podle mě je to nádherné auto s designem 60. let.
2.) Technika na svojí dobu geniální litrový motor dělaný technologií lití hliníku do kokily. Řadící páka na zemi, synchronizovaná převodovka.
3.) Nostalgie spousta lidí si embéčko pamatuje z dětství, protože ho "měl jejich děda" - to se Vám u auta z 20.let již moc nepovede, byť bude sebenádhernější.
4.) Cestování pohodlné cestování, měkké pérování, cestovní rychlost cca 80 km/h - nádhera.
Příznivci novějších škodovek nečíst bod č. 5)
5.) xxx podle hodně obyčejných uživatelů, ale i lidí z vývoje je MB jedna z posledních povedených škodovek - produkce let 1969-1990 byly již jen deriváty embéčka - beznadějně zastaralé...
j_j
! ! ! V žádném případě prosím nekupujte laminátové repliky blinkrů od OB autodíly - stojí za hovno ! ! ! :) :)
r.v. 20.II. 1967, AZNP Mladá Boleslav, typ Škoda 990, 12.série, barva - modrozelená. Číslo karoserie - 177 517, číslo motoru 177 534/1. První registrace : 23.II. 1967 . První majitel : Rudolf Mrázek z Nymburka - povoláním řidič. Vozidlo vlastnil 1967-2006 (tzn. 39 let). Jsem jeho čtvrtým majitelem od roku 2009. Od té doby je v renovaci a na původních číslech, která si chci nechat.
V plánu : celková GO, zatím budu schánět ND, zejména plechy a do tří let bych jí rád měl pěkně v originálním stavu v modrozelené barvě tak, jak opustila roku 1967 výrobní linky AZNP v Mladé Boleslavi. Líbí se mi žábrovky, ale vzhledem k orginalitě na MBčku zůstanou tyto blatníky s mřížkami.
27.5.2009 tak MBčko už mám v garáži, cesta ze Sázavy do Prahy byla perkfektní, bez jednýho problému, o víkendu MBčko jede 80 km na chatu, kde ho trochu víc prohlídnu a zjistím co je ted akutního vyměnit.
Seznam koupených ND
6.6.2009 koupeny oba přední vyvařené blatníky (použité) 1400,-
15.62009 sada na GO motoru Š 1000/100 (písty, ložiska, těsnící kroužky) 1500,-
21.6. koupeny oba zadní blatníky (použité), přední nárazník, 2x karburátor Jikov BST 32, 2x pumpa, těsnění na motor a karburátor, chromové šipky na blatník, hliníkové lišty do dveří, 7x obložení brzd nové, gumy, kliky a kravinky do dveří a další píčovinky celkem za 2200,-
12.8 pokračuji ve shánění ND i kontaktů, koupeno gumové těsnění na kufr,pod blatníky, hrnce světel atp. + manžety na poloosy, = 555,- (spousta gum...)
nový šnek řízení,víka rozdělovačů,4 čepy řízení,ventily(výfukové i sací), cívka, membrána benzínové pumpy vše nové za 350,-
26.8. sehnané nové hrnce předních světel,přední světla, dvoje céčka na masku,plech po nádrž,krytky předních blikačů (starší typ,který se špatně schnání),rozdělovač,jedny dveře,zadní sklo a spoustu dalších věcí. Tímto bych chtěl poděkovat panu Hynkovi, který mi tyto díly daroval za odvoz. ĎĚKUJI !
30.8. thank you pidzik za díly ! ted už nemám skoro co shánět, v zimě budeme vařit + auto do základu.
30.9.2009 VIDEO z chaty
29.10.2009 dělám soupis všech dílů s cenami v excellu
8.4.2010 rozhodnutím AZNP Mladá Boleslav se zbavím veškerých dílů na vozy škoda spartak/octavia. V budoucnu budou v pobočném závodě ve stodole u Lovosic vyráběny pouze vozy 1000MB, 1100MB, 1000MBX, 1100MBX, 1000MBG a to z důvodu zjednodušení výroby a nesmyslné výše cen na starší typy vozů škoda. :)
Pár ND na renovaci
jj1987.rajce.idnes.cz/ND_ skoda_1000_MB
_________________________ __________________________ __________________________ __________________________ ______________________
************************* *************************
** Přehled základních modelů Škoda 1000 MB **
************************* *************************
1.) Žábrovka široký úsměv 1964–1966 = model 1964
auta5p.eu/srazy/.../slavk ov_076.htm
2.) Žábrovka úzký úsměv 1966 = model 1966
auta5p.eu/muzea/.../skoda _mb.htm
ale v roce 1966 bylo provedení de Luxe již bez žaber = v podstatě model 1967
skoda-virt.cz/cz/.../6153 -teufelswerk
3.) Nežábrovka úzký sloupek,pozička = model 1967 (ten mám já,tzn. nejhezčí )
auta5p.eu/zkusenosti/.../ s1000mb_01.htm
4.) Nežábrovkaúzký sloupek,úzký úsměv, bez pozičky = model 1968
skoda-virt.cz/cz/.../1792 -letadlo-skoda-1000mb
5.) Široký sloupeklišta přišel 8/1968 = model 1969
auta5p.eu/katalog/.../s10 00mb_07.htm
Pozn. : nezahrnoval jsem modely 1000 MBG, 1000 MBX a 1100 MBX a taky jsem nezniňoval různá provedení z přechodů modelů, protože se to montovalo stylem „co zbylo“. Označení modelu se nemusí shodovat s rokem výroby.
Proč eMBéčko ?
1.) Design - design embéčka mě uchvátil, dobová kritika sice embéčku vytýkala "o 5 let zastaralý design" a třeba i "ošklivé" zadní žábry, ale podle mě je to nádherné auto s designem 60. let.
2.) Technika na svojí dobu geniální litrový motor dělaný technologií lití hliníku do kokily. Řadící páka na zemi, synchronizovaná převodovka.
3.) Nostalgie spousta lidí si embéčko pamatuje z dětství, protože ho "měl jejich děda" - to se Vám u auta z 20.let již moc nepovede, byť bude sebenádhernější.
4.) Cestování pohodlné cestování, měkké pérování, cestovní rychlost cca 80 km/h - nádhera.
Příznivci novějších škodovek nečíst bod č. 5)
5.) xxx podle hodně obyčejných uživatelů, ale i lidí z vývoje je MB jedna z posledních povedených škodovek - produkce let 1969-1990 byly již jen deriváty embéčka - beznadějně zastaralé...
j_j
MB ´67 - komentáře:
13:05:17
12.01.2011
12.01.2011
j_j
ZNAKOHRÁTKY - modely de Luxe první roky - černevá barva má světlejší odstín a není v metalíze,jako u pozdějších znaků.
13:03:59
12.01.2011
12.01.2011
j_j
ZNAKOHRÁTKY - model 1969 - je to tedy "fake" - znak novějšího modelu zasazený do maskového znaku modelů z úzkým sloupkem,ale mě se tahle kombinace líbí moc.
22:37:52
10.01.2011
10.01.2011
j_j
očekávané zásilky :
- nové poloosy
- jeté zadní lampy
- pěkné gumy interiéru
- několik tun ND na fagoty darem :)
- nové poloosy
- jeté zadní lampy
- pěkné gumy interiéru
- několik tun ND na fagoty darem :)
21:55:31
08.01.2011
08.01.2011
j_j
-> Jakuza: Ahoj, jj - moravany jsou nejhezčí a nejlepší potřebuju uvolnit 2 šrouby na klapce, abych mohl vysunout osu spodku,která není na ložiskách,ale na volně v těle karburátoru co u tebe nového? MB mám na chatě ve stodole - čeká zase na jaro :)
18:28:05
28.12.2010
28.12.2010
Jakuza
JJ. letecké moravany jsou jediná možnost. Nic jiného není košer. Leda ještě možná sehnat jejich předchůdce.
Ta klapka tam je na ložiskách, ne? Nešla by ta vyklepnout? ALe jinak bych se zeptal u Jirouše, či jak se jmenuje renovátor co dneska staví 1203 a jiné podobné nesmysly.
Jak pokračuješ s rozborkou?
Ta klapka tam je na ložiskách, ne? Nešla by ta vyklepnout? ALe jinak bych se zeptal u Jirouše, či jak se jmenuje renovátor co dneska staví 1203 a jiné podobné nesmysly.
Jak pokračuješ s rozborkou?
21:19:02
27.12.2010
27.12.2010
j_j
-> Krupp: aha,tak to já mám ten svůj taky pořád na autě + se mi tady sešlo asi 5 použitelnejch DIF 23 a 24 atd. tak na nich provádim pokusy
21:06:04
27.12.2010
27.12.2010
Krupp
mě se nepodařilo ten karbec sundat z motoru vlastní karbec teda jo ale táhlo plynu ne..byla moc kosa :) tak jsem ho tam nechal. Jak se oteplí nebo bymyslím vyhřívané klíče jdu na to.
20:38:17
27.12.2010
27.12.2010
j_j
-> Krupp: já se ted v karbecu šťoural (taky dif 24),ale vždycky dojedu na tom,že nedokážu vymontovat klapku dole - máš na to nějakej fígl ? asi pak stejně nějakej karbec pošlu k jiroušovi na GO.
20:24:49
27.12.2010
27.12.2010
Krupp
To jsi nějak moc daleko.. já ještě nemám auto ani opískované a už řešit pásy Nějaké staré tam mám, tuším co jsme měli ve 100vce ale přesně ti to nepovím. Pouze vpředu. Dneska jsem byl na zahradě mrknout na auto a sundat karbec.. nepovedlo se-mrzly mi prsty. akorát jsem zjistil že to je dif-24..
19:34:10
27.12.2010
27.12.2010
j_j
-> Krupp: promin - opraveno.
18:58:28
27.12.2010
27.12.2010
Krupp
tu poslední větu nechápu..
18:16:48
27.12.2010
27.12.2010
j_j
-> Krupp: já je nerenovoval - to dělal bývalý majitel, přední oprýskanou natřel on a zadní je dobře schovaná,takže ta je původní. na ten web kašlem - stejně všechno víme jinak mě napadlo - co budete za pásy dávat do MB po renovaci? já letecké moravany.
17:02:22
27.12.2010
27.12.2010
Krupp
Proč jsi je teda renovoval?
Ad web: taky mě to napadlo, akorát bych nechtěl aby to skončilo jako neaktualizovaný pomíček :) Stejně abys tam dal dostatek informací tak bys musel spoustu věcí nakopírovat ze zmíněných webů. Spíš by stačilo vypíchnout litrovské speciality (např. ty loga nádrží, rozdělovače atp. co se objevilo taky u tebe) a někam je sepsat. Hundrtweb bude asi nejlepší, je to skoro stejné auto :) Nebo skoda100.cz tak by se mi to líbilo :)
Ad web: taky mě to napadlo, akorát bych nechtěl aby to skončilo jako neaktualizovaný pomíček :) Stejně abys tam dal dostatek informací tak bys musel spoustu věcí nakopírovat ze zmíněných webů. Spíš by stačilo vypíchnout litrovské speciality (např. ty loga nádrží, rozdělovače atp. co se objevilo taky u tebe) a někam je sepsat. Hundrtweb bude asi nejlepší, je to skoro stejné auto :) Nebo skoda100.cz tak by se mi to líbilo :)
15:37:11
26.12.2010
26.12.2010
j_j
hoďte mi to tam taky prosííím - díky moc ! javurekjan@email.cz - přemejšlel jsem že by to chtělo čistě embéčkovskej web...tady je to o 120tkách, spartaky "překvapivě" o spartacích, hundertgang o kilech, na prekladys nebo embéčko inczech net jsou skvělý informace,ale zase chyběj fotky aut a uživatelské karty :) problém je v tom,že jsem trotl na tvorbu stránek...asi spíš bude lepší spolupracovat s hundertwebem
13:56:05
26.12.2010
26.12.2010
Krupp
Přišlo, díky moc
12:23:42
26.12.2010
26.12.2010
petr s
-> Krupp: Máš to na mailu
12:17:05
26.12.2010
26.12.2010
Krupp
dík, zkusím pohledat. já mám jen 100 a 1000mb (cedrych, 1975, žlutá titulní strana)