skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Základní údaje:
Auto:Škoda 1000MB deluxe r.v.1969
Karoserie:
Původní byla vyměněna po nehodě. Náhradní karoserie je s dírou pro pedálovou konzolu ze Š120 M + tunel na pětikvalt.
Barva modrá odstín RAL 5002. H4 paraboly(Uf, ty mi daly shánění). Plastová okna v zadních dveřích.
Podvozek:
Přední náprava ze Š 120 M s hřebenem po kompletní renovaci s vyztužením a galvanickým pozinkováním. Horní ramena uložena v upravených silentblocích ze svislých čepů. Spodní ramena a stabilizátor jsou v gumách z tvrdší pryže od Pemita. Stabilizátor má průměr 19mm a je od pana Svozila. Pružiny Tuner#2, 220mm. Podložky mezi svislým rejdovým čepem na horním rameni 4,5mm pro větší záklon. Zakloněná náprava podložením šroubů. Spodní domky s excetry ze Š100, zde podložky max co se vešlo a to vpředu 0,5mm a vzadu 1,5mm.
Nové hřebenové řízení s ostrým pastorkem od p. Kalouska 2.7 otáčky.
Zadní široké poloosy (kyvadlová náprava), pružiny originál Š Octavia z 60. let zalakovány v komaxitu. Zadní náprava s příčkou motoru žárově zinkována. Vyztužená podélná ramena. Tlumiče - Spax na obou nápravách nastavené na 12. polohu od nejměkčí (z 28 poloh).
Brzdy:
Vpředu 4 písty ze š130 s propojkami a pancéřovanými hadicemi. Destičky Ferodo DS2500
Vzadu prasátka průměr 22mm, pancéřované hadice.
Brzdový posilovač (konzola) ze Š120. Brzdové trubičky tažené vnitřkem vozu.
Motor:
Š Felicia 1.3 MPi,
Sání 136 s kanály přefrézovanými kulovou frézou na průměr 30mm.
Karburátor SEDR- nový původně na Š 105, použito horní víko s ekonostatem, převrtaný na průměry difuzorů 22 a 25mm,
otryskování tryska/vzdušník - 1. stupeň 125/185; 2. stupeň 140/160; ostatní natryskování dle Š 136.
Filtrbox Š 136 s násosem studeného vzduchu zespod z plastové trubky.
El. čepadlo Bosch s regulátorem otáček (omezení příliš vysoké dodávky paliva); odbublinkovávač z karb. Favorita jako zpětné vedení paliva.
Lehce snížená hlava, zahlazené kanály a ventily.
Odlehčený setrvačník o cca 0,5 kg, takže lehounce.
Vodní pumpa ze Š 120 s vlastnoručně konstruovanou duralovou řemenicí.
Alternátor 70A, Bosch z Fabie r.v.2006, 1.4 MPI 8V
Výměník voda-olej.
Výfuk:
Celonerezový podélný ala Upír s omotanýmy přívodnímy trubkami páskou Thermotec a šroubením na jedné větvi pro lambdasondu.
Převodovka:
5 kvalt ze Š 125 tzn. 5q na kyvadlovou nápravu, stálý převod 4,22. Řadící tyč s jedním kloubem vyztuženým tmelem pro větší přesnost řazení, upravená konzola řezení pro zkrácení drah zakončená koulí z karbonu s duralovým nástavcem.
Startér 1 kW Magneton ala Felicia
Interiér:
Převážně originál, středový panel jsem dostal od kamaráda z nějakého vraku, otáčkoměr původně ze Š130 je zabudován v lamino kapličce vlastní výroby. Tlakoměr oleje a teploměr ve středovém panelu Racetec. Volant původně na Fiata/žigula upraven a nasazen.
Plánuji:
Úprava elektroinstalace. Náporový chladič pod nárazník. Vyrobit si hezčí středový panel pro více elektrických věcí. No a konečně doladit interiér atd. Koukám spousty práce a času víc než málo.
Poděkování: Dědovi za vyvaření a spostu jinších drobností, Prachynovi za napasování hřebenového řízení, posilovače a ostatní spoustu věcí, jeho bráchovi za pomoc s tunelem na 5q a montáže a demontáže motorů, a spoustě dalším, no a taky za trpělivost rodičů. Doc.Ing.Ivanu Mazůrkovi CSc.za odborné rady a letité zkušenosti, kolegům ze zaměstnání za spousty rad a kozultací.
Průběh a příběh vývoje je zde: www.skoda110r.cz/article. php?id=465
Jak jsem dělal ARC kola, fotky s popisem tady:
www.rajce.idnes.cz/fifamb /.../kola-arc
Auto:Škoda 1000MB deluxe r.v.1969
Karoserie:
Původní byla vyměněna po nehodě. Náhradní karoserie je s dírou pro pedálovou konzolu ze Š120 M + tunel na pětikvalt.
Barva modrá odstín RAL 5002. H4 paraboly(Uf, ty mi daly shánění). Plastová okna v zadních dveřích.
Podvozek:
Přední náprava ze Š 120 M s hřebenem po kompletní renovaci s vyztužením a galvanickým pozinkováním. Horní ramena uložena v upravených silentblocích ze svislých čepů. Spodní ramena a stabilizátor jsou v gumách z tvrdší pryže od Pemita. Stabilizátor má průměr 19mm a je od pana Svozila. Pružiny Tuner#2, 220mm. Podložky mezi svislým rejdovým čepem na horním rameni 4,5mm pro větší záklon. Zakloněná náprava podložením šroubů. Spodní domky s excetry ze Š100, zde podložky max co se vešlo a to vpředu 0,5mm a vzadu 1,5mm.
Nové hřebenové řízení s ostrým pastorkem od p. Kalouska 2.7 otáčky.
Zadní široké poloosy (kyvadlová náprava), pružiny originál Š Octavia z 60. let zalakovány v komaxitu. Zadní náprava s příčkou motoru žárově zinkována. Vyztužená podélná ramena. Tlumiče - Spax na obou nápravách nastavené na 12. polohu od nejměkčí (z 28 poloh).
Brzdy:
Vpředu 4 písty ze š130 s propojkami a pancéřovanými hadicemi. Destičky Ferodo DS2500
Vzadu prasátka průměr 22mm, pancéřované hadice.
Brzdový posilovač (konzola) ze Š120. Brzdové trubičky tažené vnitřkem vozu.
Motor:
Š Felicia 1.3 MPi,
Sání 136 s kanály přefrézovanými kulovou frézou na průměr 30mm.
Karburátor SEDR- nový původně na Š 105, použito horní víko s ekonostatem, převrtaný na průměry difuzorů 22 a 25mm,
otryskování tryska/vzdušník - 1. stupeň 125/185; 2. stupeň 140/160; ostatní natryskování dle Š 136.
Filtrbox Š 136 s násosem studeného vzduchu zespod z plastové trubky.
El. čepadlo Bosch s regulátorem otáček (omezení příliš vysoké dodávky paliva); odbublinkovávač z karb. Favorita jako zpětné vedení paliva.
Lehce snížená hlava, zahlazené kanály a ventily.
Odlehčený setrvačník o cca 0,5 kg, takže lehounce.
Vodní pumpa ze Š 120 s vlastnoručně konstruovanou duralovou řemenicí.
Alternátor 70A, Bosch z Fabie r.v.2006, 1.4 MPI 8V
Výměník voda-olej.
Výfuk:
Celonerezový podélný ala Upír s omotanýmy přívodnímy trubkami páskou Thermotec a šroubením na jedné větvi pro lambdasondu.
Převodovka:
5 kvalt ze Š 125 tzn. 5q na kyvadlovou nápravu, stálý převod 4,22. Řadící tyč s jedním kloubem vyztuženým tmelem pro větší přesnost řazení, upravená konzola řezení pro zkrácení drah zakončená koulí z karbonu s duralovým nástavcem.
Startér 1 kW Magneton ala Felicia
Interiér:
Převážně originál, středový panel jsem dostal od kamaráda z nějakého vraku, otáčkoměr původně ze Š130 je zabudován v lamino kapličce vlastní výroby. Tlakoměr oleje a teploměr ve středovém panelu Racetec. Volant původně na Fiata/žigula upraven a nasazen.
Plánuji:
Úprava elektroinstalace. Náporový chladič pod nárazník. Vyrobit si hezčí středový panel pro více elektrických věcí. No a konečně doladit interiér atd. Koukám spousty práce a času víc než málo.
Poděkování: Dědovi za vyvaření a spostu jinších drobností, Prachynovi za napasování hřebenového řízení, posilovače a ostatní spoustu věcí, jeho bráchovi za pomoc s tunelem na 5q a montáže a demontáže motorů, a spoustě dalším, no a taky za trpělivost rodičů. Doc.Ing.Ivanu Mazůrkovi CSc.za odborné rady a letité zkušenosti, kolegům ze zaměstnání za spousty rad a kozultací.
Průběh a příběh vývoje je zde: www.skoda110r.cz/article. php?id=465
Jak jsem dělal ARC kola, fotky s popisem tady:
www.rajce.idnes.cz/fifamb /.../kola-arc
Fifa/ MBéro - komentáře:
08:30:25
16.02.2010
16.02.2010
Herr Hamster
hod to jenom pod sesity prosteradla.. plachta neni dobra na zazimovani..
02:40:50
16.02.2010
16.02.2010
Placko
fakt nadherná Tisícka kráasna práaca hned ide k oblubeným
20:11:17
20.01.2010
20.01.2010
Tommy017
diky jj ja zapomel tet tam mas vlastne jinej motor
09:29:29
20.01.2010
20.01.2010
jarda.u1
-> Fifa: Mas stejny odstin barvy jako ja
09:25:11
20.01.2010
20.01.2010
havlik
-> Tommy017: Původní byla vyměněna po nehodě. Náhradní karoserie je s dírou pro pedálovou konzolu ze Š120 M
07:52:39
20.01.2010
20.01.2010
Tommy017
cau mel bych otazku zceho tam mas prosimte ten posilovac brzd diky , jinak pekna 1000
17:12:43
14.11.2009
14.11.2009
Fifa
-> U-Geen: Pokud by byla nějaká zajímavá nabídka, tak bych jí asi prodal
-> Kaci: Díky zachválu, snažím se stále zlepšovat. K dokonslosti tomuhle autu chybí ještě spousta práce a vychytávání
-> Kaci: Díky zachválu, snažím se stále zlepšovat. K dokonslosti tomuhle autu chybí ještě spousta práce a vychytávání
12:00:38
10.11.2009
10.11.2009
Kaci
-> Fifa: co dodat hezčí jsem snad na vlasní oči ještě neviděl, luxusní prácička na motoru!!! fakt úplně super 100% vzheld!!!!!
18:29:07
09.11.2009
09.11.2009
Fifa
-> Eidy: Netočí se nic, je to všechno nalisované v ramenech na tvrdo a stažené k upravené ose.
Mám to ale jen na horních ramenech, spodní osy bych už zeslabil moc(z prům. 20 na 14). Takže dole je tvrdší pryžové uložení od Pemita.
Mám to ale jen na horních ramenech, spodní osy bych už zeslabil moc(z prům. 20 na 14). Takže dole je tvrdší pryžové uložení od Pemita.
23:44:54
07.11.2009
07.11.2009
Eidy
-> Fifa: Pěkná vychytávka přední nápravy, resp. ramen. To je silentblok ze svisláku? Asi jo. A točí se ti čep v silentu? Mě by se nelíbil pohyb kov na kov.
18:11:29
07.11.2009
07.11.2009
U-Geen
-> Fifa: tu napravu budes prodavat? :) mozna bych mel zajem...
23:50:20
06.11.2009
06.11.2009
Fifa
-> Vojťas: Jj, mám. Je na fotce č. 22. Najela tak max 2500km..
23:17:17
06.11.2009
06.11.2009
Vojťas
-> Fifa: jo ty mas celou napravu cos renovoval pred temi x lety?
22:42:06
06.11.2009
06.11.2009
Fifa
-> ondie: Jj jsou to ty od tebe. Zjistil jsem že to nepůjde dost dobře tavil a odlívat. Díry pro šrouby jsem nechal vyvložkovat pevnostní ocelí. Ještě bych je rád upravil na bezdušový ventilky a přelakoval. No uvidíme jak se to podaří.
-> Vojťas: Nový díly bohužel nemám, to co mi zbylo je dost renovovaných dílů v zinku. No a taky mi zbyla celá renovovaná náprava bez řízení.
-> Vojťas: Nový díly bohužel nemám, to co mi zbylo je dost renovovaných dílů v zinku. No a taky mi zbyla celá renovovaná náprava bez řízení.
19:02:26
06.11.2009
06.11.2009
Vojťas
No napravicka pekna, to se musi uznat, kdyby ti prebivaly nejaky novy dily tak rekni
01:58:13
06.11.2009
06.11.2009
ondie
Fifa 19.08.09 16:49:41 napsal:
Zatím mám v plánu renovaci loukotí – zlatý střed a stříbrný
límec a postupem času ARC který jsem vždy chtěl.
to sou ty ode mne ?? ..budou k něčemu?
Zatím mám v plánu renovaci loukotí – zlatý střed a stříbrný
límec a postupem času ARC který jsem vždy chtěl.
to sou ty ode mne ?? ..budou k něčemu?
20:06:34
03.09.2009
03.09.2009
Fifa
-> Eidy: Na origo plecháčích se jezdit pořádně nedá, nebo alespoň ne s gumama na Š100-sice už radiálníma, ale plavacíma jak když jsi na lodi. Zkoušel jsem to a opravdu jsem měl strach.
16:49:41
19.08.2009
19.08.2009
Fifa
Zatím mám v plánu renovaci loukotí - zlatý střed a stříbrný límec a postupem času ARC který jsem vždy chtěl.
14:15:52
19.08.2009
19.08.2009
Eidy
-> Fifa: Bubny a náboje bych dal do černé, případně stříbrné, ale hlavně bych zvolil jiná kola. Buď dělítka, ARC nebo origo plecháče s Cr poklicema.
13:17:49
19.08.2009
19.08.2009
Danster
Viděl jsem na HG a vypadá pěkně jen by jí to víc slušelo na nějakých škodováckých liťácích Barvu bubnů a nábojů bych viděl na černou