-> Fifa: Uhh ..no tak vela štastie s tým pertinaxom..
Ne vážně,tak snad to bude ok...je vidět že sis s nima pěkně pohrál ;-)
Jaká barva bude?
Já bych hlasoval za zlatostříbrnou kombinaci.
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Základní údaje:
Auto:Škoda 1000MB deluxe r.v.1969
Karoserie:
Původní byla vyměněna po nehodě. Náhradní karoserie je s dírou pro pedálovou konzolu ze Š120 M + tunel na pětikvalt.
Barva modrá odstín RAL 5002. H4 paraboly(Uf, ty mi daly shánění). Plastová okna v zadních dveřích.
Podvozek:
Přední náprava ze Š 120 M s hřebenem po kompletní renovaci s vyztužením a galvanickým pozinkováním. Horní ramena uložena v upravených silentblocích ze svislých čepů. Spodní ramena a stabilizátor jsou v gumách z tvrdší pryže od Pemita. Stabilizátor má průměr 19mm a je od pana Svozila. Pružiny Tuner#2, 220mm. Podložky mezi svislým rejdovým čepem na horním rameni 4,5mm pro větší záklon. Zakloněná náprava podložením šroubů. Spodní domky s excetry ze Š100, zde podložky max co se vešlo a to vpředu 0,5mm a vzadu 1,5mm.
Nové hřebenové řízení s ostrým pastorkem od p. Kalouska 2.7 otáčky.
Zadní široké poloosy (kyvadlová náprava), pružiny originál Š Octavia z 60. let zalakovány v komaxitu. Zadní náprava s příčkou motoru žárově zinkována. Vyztužená podélná ramena. Tlumiče - Spax na obou nápravách nastavené na 12. polohu od nejměkčí (z 28 poloh).
Brzdy:
Vpředu 4 písty ze š130 s propojkami a pancéřovanými hadicemi. Destičky Ferodo DS2500
Vzadu prasátka průměr 22mm, pancéřované hadice.
Brzdový posilovač (konzola) ze Š120. Brzdové trubičky tažené vnitřkem vozu.
Motor:
Š Felicia 1.3 MPi,
Sání 136 s kanály přefrézovanými kulovou frézou na průměr 30mm.
Karburátor SEDR- nový původně na Š 105, použito horní víko s ekonostatem, převrtaný na průměry difuzorů 22 a 25mm,
otryskování tryska/vzdušník - 1. stupeň 125/185; 2. stupeň 140/160; ostatní natryskování dle Š 136.
Filtrbox Š 136 s násosem studeného vzduchu zespod z plastové trubky.
El. čepadlo Bosch s regulátorem otáček (omezení příliš vysoké dodávky paliva); odbublinkovávač z karb. Favorita jako zpětné vedení paliva.
Lehce snížená hlava, zahlazené kanály a ventily.
Odlehčený setrvačník o cca 0,5 kg, takže lehounce.
Vodní pumpa ze Š 120 s vlastnoručně konstruovanou duralovou řemenicí.
Alternátor 70A, Bosch z Fabie r.v.2006, 1.4 MPI 8V
Výměník voda-olej.
Výfuk:
Celonerezový podélný ala Upír s omotanýmy přívodnímy trubkami páskou Thermotec a šroubením na jedné větvi pro lambdasondu.
Převodovka:
5 kvalt ze Š 125 tzn. 5q na kyvadlovou nápravu, stálý převod 4,22. Řadící tyč s jedním kloubem vyztuženým tmelem pro větší přesnost řazení, upravená konzola řezení pro zkrácení drah zakončená koulí z karbonu s duralovým nástavcem.
Startér 1 kW Magneton ala Felicia
Interiér:
Převážně originál, středový panel jsem dostal od kamaráda z nějakého vraku, otáčkoměr původně ze Š130 je zabudován v lamino kapličce vlastní výroby. Tlakoměr oleje a teploměr ve středovém panelu Racetec. Volant původně na Fiata/žigula upraven a nasazen.
Plánuji:
Úprava elektroinstalace. Náporový chladič pod nárazník. Vyrobit si hezčí středový panel pro více elektrických věcí. No a konečně doladit interiér atd. Koukám spousty práce a času víc než málo.
Poděkování: Dědovi za vyvaření a spostu jinších drobností, Prachynovi za napasování hřebenového řízení, posilovače a ostatní spoustu věcí, jeho bráchovi za pomoc s tunelem na 5q a montáže a demontáže motorů, a spoustě dalším, no a taky za trpělivost rodičů. Doc.Ing.Ivanu Mazůrkovi CSc.za odborné rady a letité zkušenosti, kolegům ze zaměstnání za spousty rad a kozultací.
Průběh a příběh vývoje je zde: www.skoda110r.cz/article. php?id=465
Jak jsem dělal ARC kola, fotky s popisem tady:
www.rajce.idnes.cz/fifamb /.../kola-arc
Auto:Škoda 1000MB deluxe r.v.1969
Karoserie:
Původní byla vyměněna po nehodě. Náhradní karoserie je s dírou pro pedálovou konzolu ze Š120 M + tunel na pětikvalt.
Barva modrá odstín RAL 5002. H4 paraboly(Uf, ty mi daly shánění). Plastová okna v zadních dveřích.
Podvozek:
Přední náprava ze Š 120 M s hřebenem po kompletní renovaci s vyztužením a galvanickým pozinkováním. Horní ramena uložena v upravených silentblocích ze svislých čepů. Spodní ramena a stabilizátor jsou v gumách z tvrdší pryže od Pemita. Stabilizátor má průměr 19mm a je od pana Svozila. Pružiny Tuner#2, 220mm. Podložky mezi svislým rejdovým čepem na horním rameni 4,5mm pro větší záklon. Zakloněná náprava podložením šroubů. Spodní domky s excetry ze Š100, zde podložky max co se vešlo a to vpředu 0,5mm a vzadu 1,5mm.
Nové hřebenové řízení s ostrým pastorkem od p. Kalouska 2.7 otáčky.
Zadní široké poloosy (kyvadlová náprava), pružiny originál Š Octavia z 60. let zalakovány v komaxitu. Zadní náprava s příčkou motoru žárově zinkována. Vyztužená podélná ramena. Tlumiče - Spax na obou nápravách nastavené na 12. polohu od nejměkčí (z 28 poloh).
Brzdy:
Vpředu 4 písty ze š130 s propojkami a pancéřovanými hadicemi. Destičky Ferodo DS2500
Vzadu prasátka průměr 22mm, pancéřované hadice.
Brzdový posilovač (konzola) ze Š120. Brzdové trubičky tažené vnitřkem vozu.
Motor:
Š Felicia 1.3 MPi,
Sání 136 s kanály přefrézovanými kulovou frézou na průměr 30mm.
Karburátor SEDR- nový původně na Š 105, použito horní víko s ekonostatem, převrtaný na průměry difuzorů 22 a 25mm,
otryskování tryska/vzdušník - 1. stupeň 125/185; 2. stupeň 140/160; ostatní natryskování dle Š 136.
Filtrbox Š 136 s násosem studeného vzduchu zespod z plastové trubky.
El. čepadlo Bosch s regulátorem otáček (omezení příliš vysoké dodávky paliva); odbublinkovávač z karb. Favorita jako zpětné vedení paliva.
Lehce snížená hlava, zahlazené kanály a ventily.
Odlehčený setrvačník o cca 0,5 kg, takže lehounce.
Vodní pumpa ze Š 120 s vlastnoručně konstruovanou duralovou řemenicí.
Alternátor 70A, Bosch z Fabie r.v.2006, 1.4 MPI 8V
Výměník voda-olej.
Výfuk:
Celonerezový podélný ala Upír s omotanýmy přívodnímy trubkami páskou Thermotec a šroubením na jedné větvi pro lambdasondu.
Převodovka:
5 kvalt ze Š 125 tzn. 5q na kyvadlovou nápravu, stálý převod 4,22. Řadící tyč s jedním kloubem vyztuženým tmelem pro větší přesnost řazení, upravená konzola řezení pro zkrácení drah zakončená koulí z karbonu s duralovým nástavcem.
Startér 1 kW Magneton ala Felicia
Interiér:
Převážně originál, středový panel jsem dostal od kamaráda z nějakého vraku, otáčkoměr původně ze Š130 je zabudován v lamino kapličce vlastní výroby. Tlakoměr oleje a teploměr ve středovém panelu Racetec. Volant původně na Fiata/žigula upraven a nasazen.
Plánuji:
Úprava elektroinstalace. Náporový chladič pod nárazník. Vyrobit si hezčí středový panel pro více elektrických věcí. No a konečně doladit interiér atd. Koukám spousty práce a času víc než málo.
Poděkování: Dědovi za vyvaření a spostu jinších drobností, Prachynovi za napasování hřebenového řízení, posilovače a ostatní spoustu věcí, jeho bráchovi za pomoc s tunelem na 5q a montáže a demontáže motorů, a spoustě dalším, no a taky za trpělivost rodičů. Doc.Ing.Ivanu Mazůrkovi CSc.za odborné rady a letité zkušenosti, kolegům ze zaměstnání za spousty rad a kozultací.
Průběh a příběh vývoje je zde: www.skoda110r.cz/article. php?id=465
Jak jsem dělal ARC kola, fotky s popisem tady:
www.rajce.idnes.cz/fifamb /.../kola-arc
Fifa/ MBéro - komentáře:
00:01:42
09.09.2010
09.09.2010
ondie
23:14:25
08.09.2010
08.09.2010
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Fifa 08.09.10 21:46:42: Ty jo, tak po letech na plechách konečně něco lepšího. NJ hliníky jsou pro masu, tak Fífa musí hned něco lepšího, takže elektron Ale vypadají zdravě nevyžraně, tak by neměl být problém.
23:07:39
08.09.2010
08.09.2010
Fifa
-> ondie: Jsou to ty od tebe, trochu jsem je nechal vyvložkovat, opískovat a nastříkat speciálním základem.
Ještě na nich je kupa práce. Tohle je prozatím bílej plnič ;-)
Ještě na nich je kupa práce. Tohle je prozatím bílej plnič ;-)
22:37:08
08.09.2010
08.09.2010
ondie
-> Fifa: že to nejsou ty moje původní viď ?
22:31:23
08.09.2010
08.09.2010
Zazaa
-> Fifa: pekne loukote ... taky na ne mam zalusk :)
21:49:02
08.09.2010
08.09.2010
havlik
-> Fifa: no nekecej poradny kola super
22:52:02
24.08.2010
24.08.2010
Fifa
Technická proběhla úspěšně. Takže mě čeká opět výměna poháněcí jednotky.
20:42:50
16.06.2010
16.06.2010
Fifa
-> Vojťas: Uvidíme, nic nemůžu slíbit. Většinou moc času nemívám.
00:40:51
11.06.2010
11.06.2010
Vojťas
-> Fifa: To bys mel :-) bude zas vikend v kempu, 25-27. cervna, tak se tam treba ukaz :)
21:26:32
09.06.2010
09.06.2010
Fifa
-> Vojťas: Je to možné, minulý týden jsem testoval jiný karburátor.
Taky máš pěknou užovku. Pod tvojí péčí jen vzkvétá.
Jak koukám a mluvím s lidma z okolí měl bych se už konečně přidat do fanklubu.
Taky máš pěknou užovku. Pod tvojí péčí jen vzkvétá.
Jak koukám a mluvím s lidma z okolí měl bych se už konečně přidat do fanklubu.
10:50:48
09.06.2010
09.06.2010
Vojťas
Minuly tyden sem te videl u Klopot :) vypada to luxusne :)
20:18:45
28.05.2010
28.05.2010
Fifa
-> Jakuza: Je to lepší. 136 karbec funguje jen to s ním nějak hůř jede na plný výkon. V práci jsem přenastavil převrtaný karbec(nový na Š 105 s převrtanými dif na 22, 25mm a přetryskovaným na 136tkové trysky a rezervou větších trysek). Teď o víkendu vyzkouším jak se to povedlo
12:00:10
28.05.2010
28.05.2010
Jakuza
Jak se povedla výměna? Už ti to jede líp? Nebo stále hup škyt letadlo mizí v dáli???
15:56:39
06.05.2010
06.05.2010
Fifa
-> m8rinek: Od kolegy z práce, takže to nevypadá že zdroj je stejnej. Místo výroby bohužel nemůžu zveřejnit
09:50:04
06.05.2010
06.05.2010
m8rinek
-> Fifa: No kreslil jsem to já a někomu jsem to posílal, ale už nevim komu... Od koho to máš?
00:07:10
06.05.2010
06.05.2010
Fifa
-> m8rinek: je to prakticky jen prodloužený seriový. Vzhledem k funkci to bude vypadat skoro vždcky stejně. Záleží taky kdo ti to vymýšlel. Třeba máme výkres od stejný osoby.. (nebyl důvod to kreslit znovu když už to bylo hotový)
23:31:36
05.05.2010
05.05.2010
m8rinek
Ty jo adapter na výměník vypadá přesne jako dle mýho výkresu :D.
22:44:54
21.04.2010
21.04.2010
Fifa
Po zimě jsem zjistil velký krok brzdového pedálu. První závadou byla lehce sáknoucí hadička od nádobky. Stáhnul jsem, netěsnost tím byla odstraněna.Odvzdušnil jsem zadek(tekla hadička přívodu kapaliny k válci pro zadní okruh).Krok pedálu ale stále velký a dlouhý. Proto znovu odvzdušnení, při kterém se projevila netěsnost montované koncovky prave zadní hadičky na konci kde je sešroubována s trubičkou. Koncovku hadice jsem přetáhl a už se to jeví dobře.
Potom následovala 1. sobotní pořádná jarní vyjížďka za krásného odpolene.
Ještě stejně chce jsednou odvzdušnit pravé zadní kolo a bude to perfekt. No a pak mi trochu zlobí karburátor,takže i ten je třeba přeseřídit. Možná jej spíš vyměním za SEDR.
Potom následovala 1. sobotní pořádná jarní vyjížďka za krásného odpolene.
Ještě stejně chce jsednou odvzdušnit pravé zadní kolo a bude to perfekt. No a pak mi trochu zlobí karburátor,takže i ten je třeba přeseřídit. Možná jej spíš vyměním za SEDR.
17:16:33
16.02.2010
16.02.2010
Fifa
-> Herr Hamster: Plachta je z prodyšný textilie, navíc tam kde auto stojí vlhko není.