o skoro 20 let později:
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Houba je škoda 1000mb de luxe. Jak již jméno vozu napovídá, je auto uvnitř měkké a pohodlné, což zajišťují sedadla ze škody 100 a polstrování stropu de luxe a další úpravy potahu palubní desky dveří, atd. Tedy jak jsem již nakousl je auto pohodlné jako houba. A zvenčí je taktéž prohnilé jako houba. Shnilá je toitž úplně, Když jsem například sundával nárazníky a slyšel, jak to v tom křupalo a pak jsem se podíval na úchyt příčky motoru, tak jsem se divil, že mi za jízdy nevypadnul motor. Velice zajímavý pohled byl také na přední nápravu. Udivovalo mne, že je schopná se na mněkkých a při dotyku se rozpadajících podbězích udržet.
Trocha techniky: Houba má motor ze škody 120l a taktéž i převodovku s celkovým převodem 4,22.
Díky naprosto rozštelovanému předstihu má houba maximální rychlost 70km/h a výkon odhaduji, no radši ne.
vepředu je umístěná náprava ze škody 100, takže i s kotoučovýma brzdama(nebo kotoučovými brzdmami?).
Hodnocení brzd: Nic tak špatně brzdícího jsem ještě neřídil, snad jen moji druhou škodu, tu ovšem omlouvá fakt, že nemá pedály. Jako bonus má houba tlakoměr oleje z karosy.
Výměna kol.
Všechna kola na houbě jsou 13ti palcová. tedy ze škody 120l a v dobrém stavu. Rozhodl jsem se tedy, že si je dám na jiné, poněkud méně plesnivé škodovky. Přijdu k houbě slušně pozdravím (nazdar plechovko) a vesele si dám hever pod první přední kolo. Hever jede pomalu na horu, zvedá se stále výš, ale auto je stále na stejné pozici. Hever jaksi navštívil vnitřek prahu. No nic zkusím jiné místo o kus vedle Tam je to o něco lepší. V hororově rychlém čase vyměnňuju kolo a rychle rychle s heverem dolu. První kolo máme za sebou, jdu tedy na zadní. Dám ten hever pod rameno, tam to musí držet. Hever jde na horu a auto kupodivu také. Je nahoře a nic se neděje, jen svěží srpnový vánek vjeje.........Ale nééé, najednou se začne ozývat z karoserie podivné praskání. Hysterycky rychle začnu točit heverem dolu, no naštěstí jsem to stihnul. Zatr sakr, tak přece to nevzdám, už jenom tři kola a je to. Tentokrát jde hever pod tlumič a je to v suchu. Obě zadní kola jdou sundat, bez problémů. Ale ten předek zase. Opatrně heveruju přední kolo a zdá se, že jde všechno jako po másle. Rychle vyměnim kolo a dolu, ale ouha. Houba se naštvala za ten nazdar plechovkáckej pozdrav a řekla si: ty šmejde, já ti dám plechovka, no počkej. Křup, prask, škvík, skrz. A auto bylo na zemi a hever se zase podíval do prahu. Jé, vidim dovnitř a do prahu taky. No za takové ůtvary, co byly vidět uvnitř prahu, by se nemusely stydět ani bozkovské krápníkové jeskyně.
Houbu jsem tedy zul a přežil jsem, obávám se ovšem, že z té zahrady to auto už nikdo nikdy nedostane.
Trocha techniky: Houba má motor ze škody 120l a taktéž i převodovku s celkovým převodem 4,22.
Díky naprosto rozštelovanému předstihu má houba maximální rychlost 70km/h a výkon odhaduji, no radši ne.
vepředu je umístěná náprava ze škody 100, takže i s kotoučovýma brzdama(nebo kotoučovými brzdmami?).
Hodnocení brzd: Nic tak špatně brzdícího jsem ještě neřídil, snad jen moji druhou škodu, tu ovšem omlouvá fakt, že nemá pedály. Jako bonus má houba tlakoměr oleje z karosy.
Výměna kol.
Všechna kola na houbě jsou 13ti palcová. tedy ze škody 120l a v dobrém stavu. Rozhodl jsem se tedy, že si je dám na jiné, poněkud méně plesnivé škodovky. Přijdu k houbě slušně pozdravím (nazdar plechovko) a vesele si dám hever pod první přední kolo. Hever jede pomalu na horu, zvedá se stále výš, ale auto je stále na stejné pozici. Hever jaksi navštívil vnitřek prahu. No nic zkusím jiné místo o kus vedle Tam je to o něco lepší. V hororově rychlém čase vyměnňuju kolo a rychle rychle s heverem dolu. První kolo máme za sebou, jdu tedy na zadní. Dám ten hever pod rameno, tam to musí držet. Hever jde na horu a auto kupodivu také. Je nahoře a nic se neděje, jen svěží srpnový vánek vjeje.........Ale nééé, najednou se začne ozývat z karoserie podivné praskání. Hysterycky rychle začnu točit heverem dolu, no naštěstí jsem to stihnul. Zatr sakr, tak přece to nevzdám, už jenom tři kola a je to. Tentokrát jde hever pod tlumič a je to v suchu. Obě zadní kola jdou sundat, bez problémů. Ale ten předek zase. Opatrně heveruju přední kolo a zdá se, že jde všechno jako po másle. Rychle vyměnim kolo a dolu, ale ouha. Houba se naštvala za ten nazdar plechovkáckej pozdrav a řekla si: ty šmejde, já ti dám plechovka, no počkej. Křup, prask, škvík, skrz. A auto bylo na zemi a hever se zase podíval do prahu. Jé, vidim dovnitř a do prahu taky. No za takové ůtvary, co byly vidět uvnitř prahu, by se nemusely stydět ani bozkovské krápníkové jeskyně.
Houbu jsem tedy zul a přežil jsem, obávám se ovšem, že z té zahrady to auto už nikdo nikdy nedostane.
HOUBA model 69 - komentáře:
-> packa: Tak to pak jo.
Mimochodem, jezdím teď kolem jednoho domu, kde stojí MBčko ve stejný barvě a žlutá stovka, je to ta tvoje? :-D
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> Mike2051: To je nová barva, nebo nová :D No, prostě tenkrát v tom roce 2006 možná pár let nová, každopádně to někdo dělal doma. Ale fakt to budilo pozornost, když jsem jel, fakt barva dobrá :D Auto ještě je, ale je tak sežraný, fakt brutálně, že to je na díly. A jak mi to stálo na zahradě, tak mi z toho někdo vystříhal nůžkama na plech znáček z blatníku, to mě fakt mrzelo, protože ten blatník byl ještě v rámci možností použitelnej.
Zajímavá barva. To je originál na vývoz, nebo měl někdo dobrou náladu v garáži?
A jezdí to vůbec ještě?
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> marek668112: je ve stádiu příprav na renovaci![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
ešte jazdi?![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> Mirek MBG: Co bys to?????? CO?!
-> packa: já bych to snad.....:D :D :D
-> DuriQ: Zachránit se to ještě dá, ale je to mazec. Spousta moc moc vaření.
ta ruzovo-fialova je nohodou cool :) ale kasna to ma asi za sebou alebo mozno este pred sebou drzim palce
Pěkné auto, ale kdo že to má shnilý podvozek?? Vaše Houba, nebo moje Karin?? Nashledanou PANE
![5](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/5.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![2](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/2.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![6](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/6.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![5](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/5.gif)
Dal jsem za to krutých 2900. Ale chromy byly super a motor jezdil chvíli v jinym autě a bylo to dělo. (120ls z roku 77, ještě s ostřejší vačkou) Náprava s kotoučema taky super už je v garáži a čeká na renovaci. časem sem dám new foto. Už z toho auta skoro nic nezbylo.
omg kolik si za to dal? to je rezave jeste vic nez muj rapid kdyz sem si ho privez
je to zajimavý stroj ale skoda tý koroze...
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
to tie najnovšie MB-čky majú strechu bez žraloka a C stlpik maju velký ako na 100-večke
-> packa: my jsme celkem klidny jen vetev plasila ze jsou veteransky :-)))))
Příště vám ukážu foto z výměny kol, aneb poučení a pevnosti a tuhosti koroze.
Přátelé klid ty značky jsou pouze převozní, nikoliv veteránské, dávají se na auta bez papírů atd. Měl jsem je půjčené, neboť skutečné značky jsou v depozitu. Bohužel neprošlo to technickou, což nechápu. Výdechy v bocích jsou opravdu pouze pro okrasu. Kastle je škoda 1000mb, nikoliv 100, jak se někdo ptal.
-> kadel: diky za osvetu :-)))