Zralouš / 1100MBX Zralouš / 1100MBX

komentáře | popis | fotky | zralous | 30.09.19 20:14 | 182x v oblíbených
Říjen 2005

Po ročním shánění jsem ji objevil 1100MBX !



21. série

Vyrobena 17.3.1969

Prodána 26.3.1969

Originál barva 8220 červeň rubínová



Motor originál, tachometrových 70tkm



v roce 1981 provedena odborná odporná GO, šíleným způsobem vyměněny práhy a přestříkána na nehezkou zelenou.

Původní barva je tmavá červená 8220, kterou bych jí rád vrátil.









Tady tak trochu renovační deník:



06/08 - demontáž a rozebrání motoru. To prapodivné bláto, které jsem z toho vypustil se už ani nedá nazvat olejem. Zaráží mě, že jsem jej ještě před vyndáním z auta nastartoval. Na obrázcích už je motor skoro jak novej:-) S původním stavem nesrovnatelné.

27.4.09 Motor odvezen na go

5.5.09 Zrepasovaná převodka řízení. Nový šnek,matice, ložiska. Přetěsnění.

18.5.09 Repas dynama. Nová ložiska, uhlíky.

29.5.09 Přivezen zgenerálkovaný motor, původní zůstal jen blok:-) Teď ho ještě kosmeticky doladit..

8.8.09 Odstrojení karoserie, přípraveno na vyvaření. Prvotní pocit, že karoserie je až na podlahu téměř zdravá je nenávratně pryč. Nutná výměna všech podběhů, obou podlah kufru, mostu nápravy a samozřejmě podlahy karoserie.

7.7.11 Kastle je konečně u šikuly klempíře.. a konej mistře svoje dílo:-)

3.11.13 Hotová výměna všech podběhů, podlahy, vnitřních prahů, mostu nápravy, podlah zav. prostoru.

27.12.13 Hotová opava z. blatníků, spasovány dveře, čela a kapoty. Připraveno pro lakování.

30.1.14 Karoserie je u lakýrníka.

1.5.14 Započata GO přední nápravy.

25.7.14 Zrenovované mechanizmy stahování oken, hotová přední náprava.

16.11.14 Pustil jsem se do brzdo spojky, přebroušení a vyleštění brzdového a spojkového válce, vyčištění nádobky, výměna gumiček a těsnění.

2.12.14 Osazení zrenovované nádrže (Nový plovák, těsnění, hadice, motex..), připravena pro montáž.

12.12.14 Karoserie je po laku.

15.12.14 Dokončení GO komponentů poloos, podélných ramen a zadních brzd.

26.12.14 Motor osazen komponenty, připraven pro montáž do auta.

27.12.14 Repas chladiče. Je to ten správný s měděným voštím:-)

30.12.14 Spojková, palivová a brzdové trubky obroušeny, nalakovány bezbarvým lakem, připraveny k montáži

11.1.15 Vyčištění a vyleštění nerezových sloupků stahování oken a osazení sametkami.

16.1.15 Kompletace klik dveří

26.1.15 Výroba L+P plechové kolejnice stahování okna dveří - od originálu k nepoznání:)

22.2.15 Montáž linet předních stahovacích oken

24.2.15 Výroba a osazení sametek "B" sloupků (původní se dochovaly vždy jen z jedné strany), montáž těsnicích profilů

1.4.15 Renovace disků kol, nové duše a zánovní Chemlony i na rezervu:)

25.5.15 Karoserie na nápravách s motorem konečně doma

29.11.15 Montáž lišt střechy a blatníků, klapačky, zapojení a osazení předních světel. Plastové lišty, nápisy a blinkry a z. lampy u lakýrníka - bude nástřik bezbarvým lakem s UV filtrem.

6.12.15 Montáž mřížky zadního čela, mřížky blatníků, lišty přední kapoty, těsnění zavazadlového prostoru

7.12.15 Kompletace ventilátoru topení, osazení spojovací manžetou a spojovacím tubusem

8.12.15 Zapojení elektroinstalace motorového prostoru a zadních světel

9.12.15 Částečné zapojení elektroinstalace přístrojové desky

10.12.15 Lakované díly jsou zpět, montáž nápisu š-kod-a krytu rezervy

19.12.15 Dnes dozapojena elektroinstalace, Montáž zadních světel.

21.12.15 Rozborka motorku stěrače, započata go. vyměření otvorů pro blinkry( pěknej vojeb teda:))

26.12.15. Kompletace a montáž motorku stěračů. Rozborka a sborka proběhla snad 8x, zpětné nýtování statorového vynutí byl opravdový porod!! Kompletace palivového vedení.

28.12.15 Rozměření a vyvrtání děr pravého blinkru, montáž zemnicího pásku a plusového kabelu baterie.

13.1.16 Montáž stabilizátoru přední nápravy (konečně dorazily poslední držáky z lakovny), Výroba replik držáků Fanfar podle Podle Jožkovo originálu, montáž rozvodu topení pod palubní deskou.

15.1.16 Výroba a montáž repliky nýtu vzpěry zadní kapoty, osazení štítků zadní kapoty

27.1.16 Sedadla, výplně dveří i zadních bočnic odvezeny k čalouníkovi.

28.1.16 Renovace palubní desky. Mám z ní opravdu radost, od originálu opravdu k nerozeznání.

30.1.16 Vyleštění, osazení znakem a montáž lišty levého předního blatníků.

11.2.16 Správná olejová vana očištěna a zušlechtěna bezbarvým komaxitem.

12.2.16 Vylazení zadních stahovacích okének k dokonalosti, teď už tam nepoteče:), osazení sametkami.

13.2.16 Nalití motorového i převodového oleje, základní nastavení rozdělovače, příprava na 1. start.

14.2.16 První start. Po prvním neúspěšném pokusu (rozdělovač otočen o 180°) přehození kabelů na víčku rozdělovače a při pokusu 2. chytla prakticky na otočení:-D

7.4.16 Přetočení na rozdělovače na rozvodech do správné polohy, prohozeny kabely a nastavení předstihu na 5°. Spasování, svrtání a olakování držáků zástěrek. Namontován provizorní filtrbox na krátký filtr - ten správný stále k nesehnání:(

8.4.16 Dolazení motorového prostoru a zadní části podvozku k naprosté spokojenosti, natažení bowdenů ovládání klapky motoru topení a rolety chladiče.

9.4. Dodělání prostoru pro cestující, připraveno do Lakovny na drobnou retuš před čalouněním.

30.5.16 Montáž zástěrek, zadního nárazníku (po 2 letech se mi vrátil z chromu) a zadní mlhovky.

Auto u lakýrníka na dolazení drobných vad laku před montáží čalounění.

6.5.16 Auto vyzvednuto z lakovny, bohužel poslední zástřiky pouze v plniči. Ta správná barva bohužel dorazila až dnes, takže zbytek až po čalounění. Interiér však dolazen ke spokojenosti. Převezeno na čalounění.. Začíná se poslední etapa:)

Náš Jakub odzkoušel originál B5 pana majitele, komu z nás se to poštěstí..?

9.5.16 Dorazily nachromované díly fanfárek, může se začít kompletovat.

11.8. Fanfáry komplet, připravena i ručka ve správné barvě. Na interiéru se stále pracuje.

3.1.17 Auto bude koncem ledna připraveno k odvozu od čalouníka, snad bude výsledek dle očekávání...

11.2.17 Tak jsme z čalounění doma. Převládá spokojenost, ale na detailech se bude muset ještě zapracovat.

16.4.17 Opraveny 3 bolavá místa na laku. Pan lakmajstr se s tím popral náramně, i takhle bych byl spokojen ale v neděli se bude ještě zalešťovat:-)

23.4.17 Finální zaleštění opravených míst i celé karoserie... spokojenost:-) Auto se stěhuje do Švýcarska, tady to snad konečně dorazím!!

25.4.17 Montáž nalévacího hrdla palivové nádrže, tentoktát už s úspěchem, lak to přežil!!!

Dělám na interiéru... gumové koberce tunelu na místě

3.5. Doskládány pravé dveře, už chybí jen tapecírunk.

4.5. A dnes i ty levé.

13.5. Fanfárky na místě a dokonce i troubí!!!

16.5.17 Dnes počalouněno plato pod zadními sedadly. Mám radost, jak se mi to povedlo:-)

29.5.17 Dokončena přístrojovka, přepínače pro blinkry a světla funkční a na svých místech. Už jen sehnat pěkný volant:-/

7.6.17 Nalepeno čalounění l. př. podběhu, zasklená lz větračka

8.6.17 Nalepen p.př. podběh, zasklena pz větračka, pracuje se na prostoru za z. sedadly

9.6.17 Plato nad baterkou a pod sedadly hotovo, nandány obě z. bočnice, zkušebně nahozeny opěráky.

13.6.17 Sedadla v autě.

15.9.17 Po víkendovém leštění dnes nasazen rámeček předního okna. Někomu se může jevit jako prkotina, ale kdo si tím prošel, ví své...

Tudíž až na venkovní zpětné zrcátko exteriér hotov:-)

30.9. Tapety př. dveří na místě. Vyleštěny kličky a páčky, osazeny na svá místa.

27.10. Pásy hotovy a připraveny na montáž. Látka nově obarvena, přezky a upevňovací oka z pohledové strany vyleštěny. Není to teda úplně origo, ale lepší, než ty pomlácené. K leštěným lištám to bude ladit;-)

2.11.17 Sadadla musela znovu ven, aretace opěradel byla zalita barvou a při zapření se pokládala. Vybroušeno a znovu poskládáno, teď už to funguje báječně. Při té příležitosti napáchány i boční krycí plechy.

4.11.17 Sedadla opět v autě, aretace polohy opěradel funguje, jak má. Nalepena těsnicí guma řidičových dveří.

8.11. Hotov hever a příruční nářadí, řízení zpátky na přední nápravě.

12.11. Pásy na svých místech, přední náprava také.

14.12. Přetěsněny obě sáknoucí víka diferenciálů, montáž dobových opěrek hlavy.

26.1.18 Stěrače stírají

27.1.18 Vyroben přípravek na nanýtování spodního pásku rezervy, nanýtováno. Zajištěná rezerva n svém místě.

28.1.18 Montáž druhého maznicového rejdového čepu. Seřízení geometrie př. nápravy.

16.2. Namontováno nové zrcátko na blaťák a nalita chladicí kapalina. Dělám na těch zbídačenejch krytech "A"sloupků.

17.2. Konečně nastartováno a pořádně prohřáto, seřízení volnoběhu a bohatosti směsi. Zdá se, nikde nic neteče, ani nesákne:-)

15.3. Kryty “A” sloupků se těší na své místo.

13.4. Dělá se na volantu...

14.4. Nandány kryty “A” sloupků, konečně nalepena i těsnicí guma levých dveří. Ještě volant a introš je fertig:)

14.5. Nasazen zrenovovaný volant a interiér prohlášen hotovým. Bohužel motor musel znovu ven. Jó když se vložky dóle těsní silikonem, není se čemu divit. Hlavně, že jsou všichni profíci...

21.8.19 Po více, než roce motor opět v autě. Olej nalitý, zítra start...

13.9. Motor vrčí, nikde nic neteče, spokojenost!

20.9. Odprášeno, umyto. Skoro hotovo. Na jaře zaleštit lak a uz snad jen jezdit.

Snad jsem se 1. fotce z alba trochu přiblížil.







Mrkněte na poslední obrázky, jsou to skeny z katalogu s označenými pozicemi, které sháním. Budu vděčný za cokoliv!!

-Díly sehnány.. Děkuji Jožkovi, Bukajovi a Dakosovi!!!





Kdyby se někomu náhodou válelo doma:



Palubní deska komplet šedá (matná, drsná) -De Luxe - Nesehnatelné v použitelném stavu. Zrenovoval jsem si původní.

Zachovalý interiér nejlépe pískové barvy (není podmínkou), může být i z 1000/1100MB -mám

Originál šusplechy k motoru- mám

Držáky zástěrek- mám

táhlo motorku stěračů (jen ta část spojená s osou motorku)- dodala firma Jožka, děkuji!!

plastové dorazy větracích okének - sehnáno opět díky firmě Jožka:-) Tak chybí ještě 2 kousky.. Po detailním pátrání opravdu patří i dozadu- a ty už mám taky:)

Zadní část gumového koberce středového tunelu - mám

Pásky pro upevnění rezervy - mám

Filterbox na delší fitr pro 1100MB - pracuje se na něm

Pěkné sluneční clonky - mám

Plechové kryty "A" sloupků - mám

Pásy Moravan s Al. přezkou-mám

Paradoxně oba zadní gumové koberce- mám

Pěkný, nepoškozený volant Sehnáno. Neprasklý, špatně skladovaný, musím zrenovovat...

Přípravek na sundavání poklic





Zralouš / 1100MBX - komentáře:

08:50:16
15.06.2017
Jozka
-> zralous 14.06.17 22:37:43: 3 Motivační vlna.. znám - jsem na ní taky jednou čekal 8 měsíců..



A jo, vychytali.. tředa jsem našel pod uchycením vloženýho sloupku v předních dveřích jako distanční podložku kolečko sedadla..4 Ale proč ne - když může mít soused na nápravnici Corvetty origo z fabriky navařený dva pravý držáky, protože levý asi zrovna došly.. 5



E: Ale máš to fakt nádherně vypracovaný v detailech, takhle se s tím ve fabrice skutečně nes*ali - ani na export..
upraveno 1x, naposled 15.06.2017 08:56:56
22:52:21
14.06.2017
castrol
-> zralous: ju to chapem
22:37:43
14.06.2017
zralous
-> Jozka: víš že mi napadlo to samý3 Jenže oni byli schopni asi i tyhle neduhy postupem času vychytat, já než se dostanu k modrýmu ixu, tak to stejně všechno zapomenu a budu to řešit znova3 3

Nějak se to zase sešlo, jsem z toho nějakej unavenej a znechucenej prací subdodavatelů, nechci to pár dní ani vidět... hezky si počkám na další motivační vlnu.



-> castrol: ale tak víš jak, když už se s tím člověk se*e takovou dobu, tak ať je to alespoň pořádně...
12:17:48
14.06.2017
castrol
-> zralous: to ze to nesedi to nikoho nebude zaujimat, sak je to skodovka 1
09:01:07
14.06.2017
Jozka
-> zralous: Bych to nezatracoval - možná si užíváš podobný chvilky, jako vybraní nešťastníci, kteří se pokoušeli bastlit iXy na koleně vedle výrobní linky, z ne zrovna sériových dílů a ještě to měli nejspíš "v úkole".. 3 3
07:08:34
14.06.2017
zralous
-> kraska98: Je to bastlení, do slova... Nikde nic nesedí, jak by mělo, vše se musí vyndavat a upravovat. Teď jsem pro změnu zjistil, že mi při stahování p. zadního okna škrtá o popelník v zadním tapecu, takže zase všechno ven10 128
06:59:30
14.06.2017
Luky
-> kraska98: žejo 1
23:32:28
13.06.2017
kraska98
-> zralous: Obávám se,že to auto bude dokonalejší než z fabriky.Takže to není renovace,ale bastlení 40
22:52:33
13.06.2017
Jozka
-> zralous: 47
22:37:01
13.06.2017
zralous
Kruci, krycí plechy boků předních sedadel jsou také jiné, než na sedanu9 8
22:35:29
07.06.2017
zralous
Dvakrát jsem tu gumu musel vyndat, aby byla ploutvička, jak má být... Bohužel novou gumu s ploutví mám jen na levou stranu, na pravé proběhne improvizace8



Kdyby někdo měl na výměnu či prodej pravou stranu mohu nabídnout gumu na 1000MBX bez ploutve.
zvětšit Zralouš / 1100MBX - obrázek od zralous vložen 07.06.2017 22:35:29
10:38:27
17.05.2017
Fifa
-> Eidy: Na mé modré to mám taky. Model 69. Nějak to nepodlehlo odlehčování 6
22:42:47
15.05.2017
zralous
-> Bukaj: Ano , vím o tom. Ale to máš tak, dlouho jsem se rozmýšlel, jak to udělat, nakonec jsem se rozhodl pro variantu lakovat kastli, blaťáky i dveře zvlášť. Proto nelakované zámky kapot, ani příchytné šrouby blatníků i dveří. A důvod k tomu byl jak píše Jožka...

-> Jozka 14.05.17 14:07:16:
14:07:16
14.05.2017
Jozka
-> Bukaj: Výsledkem čehož byla ovšem ukázková prasárna.. 4 3

-> zralous: Nebo tak..47
10:20:46
14.05.2017
Bukaj
-> zralous 13.05.17 20:31:34: Tak, tak, jen jakožto originalista si rýpnu (nevím, jak moc to řešíš), že mechanismus odjišťiování rezervy, včetně šroubů M6 byl z výroby lakovaný s karoserií4
09:32:35
14.05.2017
zralous
-> Jozka: 3 Nebo srolovanou v předním nárazníku, něco ve stylu rolety... to by se mohlo chytnout4



-> Kral288: Díky, potěšilo. Jsem rád, že se líbí!!
21:24:21
13.05.2017
Kral288
Nemám slov , nádhera . :)
21:16:43
13.05.2017
Jozka
-> zralous 13.05.17 19:55:04: Ono by to chtělo mít pro tyhle případy srolovanou třeba na předním nárazníku pohotovstní plachtu a hned po zastavení jí natáhnout - bohužel se nevejdem jako motorkáři na zastávku autobusu.. 3
20:34:03
13.05.2017
Eidy
-> zralous: Aha, každopádně pěkná dobová věcička.
Extreme Tyres