Zralouš / 1100MBX Zralouš / 1100MBX

komentáře | popis | fotky | zralous | 30.09.19 20:14 | 182x v oblíbených
Říjen 2005

Po ročním shánění jsem ji objevil 1100MBX !



21. série

Vyrobena 17.3.1969

Prodána 26.3.1969

Originál barva 8220 červeň rubínová



Motor originál, tachometrových 70tkm



v roce 1981 provedena odborná odporná GO, šíleným způsobem vyměněny práhy a přestříkána na nehezkou zelenou.

Původní barva je tmavá červená 8220, kterou bych jí rád vrátil.









Tady tak trochu renovační deník:



06/08 - demontáž a rozebrání motoru. To prapodivné bláto, které jsem z toho vypustil se už ani nedá nazvat olejem. Zaráží mě, že jsem jej ještě před vyndáním z auta nastartoval. Na obrázcích už je motor skoro jak novej:-) S původním stavem nesrovnatelné.

27.4.09 Motor odvezen na go

5.5.09 Zrepasovaná převodka řízení. Nový šnek,matice, ložiska. Přetěsnění.

18.5.09 Repas dynama. Nová ložiska, uhlíky.

29.5.09 Přivezen zgenerálkovaný motor, původní zůstal jen blok:-) Teď ho ještě kosmeticky doladit..

8.8.09 Odstrojení karoserie, přípraveno na vyvaření. Prvotní pocit, že karoserie je až na podlahu téměř zdravá je nenávratně pryč. Nutná výměna všech podběhů, obou podlah kufru, mostu nápravy a samozřejmě podlahy karoserie.

7.7.11 Kastle je konečně u šikuly klempíře.. a konej mistře svoje dílo:-)

3.11.13 Hotová výměna všech podběhů, podlahy, vnitřních prahů, mostu nápravy, podlah zav. prostoru.

27.12.13 Hotová opava z. blatníků, spasovány dveře, čela a kapoty. Připraveno pro lakování.

30.1.14 Karoserie je u lakýrníka.

1.5.14 Započata GO přední nápravy.

25.7.14 Zrenovované mechanizmy stahování oken, hotová přední náprava.

16.11.14 Pustil jsem se do brzdo spojky, přebroušení a vyleštění brzdového a spojkového válce, vyčištění nádobky, výměna gumiček a těsnění.

2.12.14 Osazení zrenovované nádrže (Nový plovák, těsnění, hadice, motex..), připravena pro montáž.

12.12.14 Karoserie je po laku.

15.12.14 Dokončení GO komponentů poloos, podélných ramen a zadních brzd.

26.12.14 Motor osazen komponenty, připraven pro montáž do auta.

27.12.14 Repas chladiče. Je to ten správný s měděným voštím:-)

30.12.14 Spojková, palivová a brzdové trubky obroušeny, nalakovány bezbarvým lakem, připraveny k montáži

11.1.15 Vyčištění a vyleštění nerezových sloupků stahování oken a osazení sametkami.

16.1.15 Kompletace klik dveří

26.1.15 Výroba L+P plechové kolejnice stahování okna dveří - od originálu k nepoznání:)

22.2.15 Montáž linet předních stahovacích oken

24.2.15 Výroba a osazení sametek "B" sloupků (původní se dochovaly vždy jen z jedné strany), montáž těsnicích profilů

1.4.15 Renovace disků kol, nové duše a zánovní Chemlony i na rezervu:)

25.5.15 Karoserie na nápravách s motorem konečně doma

29.11.15 Montáž lišt střechy a blatníků, klapačky, zapojení a osazení předních světel. Plastové lišty, nápisy a blinkry a z. lampy u lakýrníka - bude nástřik bezbarvým lakem s UV filtrem.

6.12.15 Montáž mřížky zadního čela, mřížky blatníků, lišty přední kapoty, těsnění zavazadlového prostoru

7.12.15 Kompletace ventilátoru topení, osazení spojovací manžetou a spojovacím tubusem

8.12.15 Zapojení elektroinstalace motorového prostoru a zadních světel

9.12.15 Částečné zapojení elektroinstalace přístrojové desky

10.12.15 Lakované díly jsou zpět, montáž nápisu š-kod-a krytu rezervy

19.12.15 Dnes dozapojena elektroinstalace, Montáž zadních světel.

21.12.15 Rozborka motorku stěrače, započata go. vyměření otvorů pro blinkry( pěknej vojeb teda:))

26.12.15. Kompletace a montáž motorku stěračů. Rozborka a sborka proběhla snad 8x, zpětné nýtování statorového vynutí byl opravdový porod!! Kompletace palivového vedení.

28.12.15 Rozměření a vyvrtání děr pravého blinkru, montáž zemnicího pásku a plusového kabelu baterie.

13.1.16 Montáž stabilizátoru přední nápravy (konečně dorazily poslední držáky z lakovny), Výroba replik držáků Fanfar podle Podle Jožkovo originálu, montáž rozvodu topení pod palubní deskou.

15.1.16 Výroba a montáž repliky nýtu vzpěry zadní kapoty, osazení štítků zadní kapoty

27.1.16 Sedadla, výplně dveří i zadních bočnic odvezeny k čalouníkovi.

28.1.16 Renovace palubní desky. Mám z ní opravdu radost, od originálu opravdu k nerozeznání.

30.1.16 Vyleštění, osazení znakem a montáž lišty levého předního blatníků.

11.2.16 Správná olejová vana očištěna a zušlechtěna bezbarvým komaxitem.

12.2.16 Vylazení zadních stahovacích okének k dokonalosti, teď už tam nepoteče:), osazení sametkami.

13.2.16 Nalití motorového i převodového oleje, základní nastavení rozdělovače, příprava na 1. start.

14.2.16 První start. Po prvním neúspěšném pokusu (rozdělovač otočen o 180°) přehození kabelů na víčku rozdělovače a při pokusu 2. chytla prakticky na otočení:-D

7.4.16 Přetočení na rozdělovače na rozvodech do správné polohy, prohozeny kabely a nastavení předstihu na 5°. Spasování, svrtání a olakování držáků zástěrek. Namontován provizorní filtrbox na krátký filtr - ten správný stále k nesehnání:(

8.4.16 Dolazení motorového prostoru a zadní části podvozku k naprosté spokojenosti, natažení bowdenů ovládání klapky motoru topení a rolety chladiče.

9.4. Dodělání prostoru pro cestující, připraveno do Lakovny na drobnou retuš před čalouněním.

30.5.16 Montáž zástěrek, zadního nárazníku (po 2 letech se mi vrátil z chromu) a zadní mlhovky.

Auto u lakýrníka na dolazení drobných vad laku před montáží čalounění.

6.5.16 Auto vyzvednuto z lakovny, bohužel poslední zástřiky pouze v plniči. Ta správná barva bohužel dorazila až dnes, takže zbytek až po čalounění. Interiér však dolazen ke spokojenosti. Převezeno na čalounění.. Začíná se poslední etapa:)

Náš Jakub odzkoušel originál B5 pana majitele, komu z nás se to poštěstí..?

9.5.16 Dorazily nachromované díly fanfárek, může se začít kompletovat.

11.8. Fanfáry komplet, připravena i ručka ve správné barvě. Na interiéru se stále pracuje.

3.1.17 Auto bude koncem ledna připraveno k odvozu od čalouníka, snad bude výsledek dle očekávání...

11.2.17 Tak jsme z čalounění doma. Převládá spokojenost, ale na detailech se bude muset ještě zapracovat.

16.4.17 Opraveny 3 bolavá místa na laku. Pan lakmajstr se s tím popral náramně, i takhle bych byl spokojen ale v neděli se bude ještě zalešťovat:-)

23.4.17 Finální zaleštění opravených míst i celé karoserie... spokojenost:-) Auto se stěhuje do Švýcarska, tady to snad konečně dorazím!!

25.4.17 Montáž nalévacího hrdla palivové nádrže, tentoktát už s úspěchem, lak to přežil!!!

Dělám na interiéru... gumové koberce tunelu na místě

3.5. Doskládány pravé dveře, už chybí jen tapecírunk.

4.5. A dnes i ty levé.

13.5. Fanfárky na místě a dokonce i troubí!!!

16.5.17 Dnes počalouněno plato pod zadními sedadly. Mám radost, jak se mi to povedlo:-)

29.5.17 Dokončena přístrojovka, přepínače pro blinkry a světla funkční a na svých místech. Už jen sehnat pěkný volant:-/

7.6.17 Nalepeno čalounění l. př. podběhu, zasklená lz větračka

8.6.17 Nalepen p.př. podběh, zasklena pz větračka, pracuje se na prostoru za z. sedadly

9.6.17 Plato nad baterkou a pod sedadly hotovo, nandány obě z. bočnice, zkušebně nahozeny opěráky.

13.6.17 Sedadla v autě.

15.9.17 Po víkendovém leštění dnes nasazen rámeček předního okna. Někomu se může jevit jako prkotina, ale kdo si tím prošel, ví své...

Tudíž až na venkovní zpětné zrcátko exteriér hotov:-)

30.9. Tapety př. dveří na místě. Vyleštěny kličky a páčky, osazeny na svá místa.

27.10. Pásy hotovy a připraveny na montáž. Látka nově obarvena, přezky a upevňovací oka z pohledové strany vyleštěny. Není to teda úplně origo, ale lepší, než ty pomlácené. K leštěným lištám to bude ladit;-)

2.11.17 Sadadla musela znovu ven, aretace opěradel byla zalita barvou a při zapření se pokládala. Vybroušeno a znovu poskládáno, teď už to funguje báječně. Při té příležitosti napáchány i boční krycí plechy.

4.11.17 Sedadla opět v autě, aretace polohy opěradel funguje, jak má. Nalepena těsnicí guma řidičových dveří.

8.11. Hotov hever a příruční nářadí, řízení zpátky na přední nápravě.

12.11. Pásy na svých místech, přední náprava také.

14.12. Přetěsněny obě sáknoucí víka diferenciálů, montáž dobových opěrek hlavy.

26.1.18 Stěrače stírají

27.1.18 Vyroben přípravek na nanýtování spodního pásku rezervy, nanýtováno. Zajištěná rezerva n svém místě.

28.1.18 Montáž druhého maznicového rejdového čepu. Seřízení geometrie př. nápravy.

16.2. Namontováno nové zrcátko na blaťák a nalita chladicí kapalina. Dělám na těch zbídačenejch krytech "A"sloupků.

17.2. Konečně nastartováno a pořádně prohřáto, seřízení volnoběhu a bohatosti směsi. Zdá se, nikde nic neteče, ani nesákne:-)

15.3. Kryty “A” sloupků se těší na své místo.

13.4. Dělá se na volantu...

14.4. Nandány kryty “A” sloupků, konečně nalepena i těsnicí guma levých dveří. Ještě volant a introš je fertig:)

14.5. Nasazen zrenovovaný volant a interiér prohlášen hotovým. Bohužel motor musel znovu ven. Jó když se vložky dóle těsní silikonem, není se čemu divit. Hlavně, že jsou všichni profíci...

21.8.19 Po více, než roce motor opět v autě. Olej nalitý, zítra start...

13.9. Motor vrčí, nikde nic neteče, spokojenost!

20.9. Odprášeno, umyto. Skoro hotovo. Na jaře zaleštit lak a uz snad jen jezdit.

Snad jsem se 1. fotce z alba trochu přiblížil.







Mrkněte na poslední obrázky, jsou to skeny z katalogu s označenými pozicemi, které sháním. Budu vděčný za cokoliv!!

-Díly sehnány.. Děkuji Jožkovi, Bukajovi a Dakosovi!!!





Kdyby se někomu náhodou válelo doma:



Palubní deska komplet šedá (matná, drsná) -De Luxe - Nesehnatelné v použitelném stavu. Zrenovoval jsem si původní.

Zachovalý interiér nejlépe pískové barvy (není podmínkou), může být i z 1000/1100MB -mám

Originál šusplechy k motoru- mám

Držáky zástěrek- mám

táhlo motorku stěračů (jen ta část spojená s osou motorku)- dodala firma Jožka, děkuji!!

plastové dorazy větracích okének - sehnáno opět díky firmě Jožka:-) Tak chybí ještě 2 kousky.. Po detailním pátrání opravdu patří i dozadu- a ty už mám taky:)

Zadní část gumového koberce středového tunelu - mám

Pásky pro upevnění rezervy - mám

Filterbox na delší fitr pro 1100MB - pracuje se na něm

Pěkné sluneční clonky - mám

Plechové kryty "A" sloupků - mám

Pásy Moravan s Al. přezkou-mám

Paradoxně oba zadní gumové koberce- mám

Pěkný, nepoškozený volant Sehnáno. Neprasklý, špatně skladovaný, musím zrenovovat...

Přípravek na sundavání poklic





Zralouš / 1100MBX - komentáře:

21:03:26
10.04.2016
zralous
-> Tomáššš: Díky, Barva je pokud si dobře vybavuju, dle dobového značení 8220. Hadici jsem koupil u sousedů v říši, celkem slušná náhoda, ale stejně bych potřeboval ještě jednu8
19:14:40
09.04.2016
Tomáššš
-> zralous: krasa,krasa,krasa ! Fakt parada :) dve otazky :D odtien laku a kde si zohnal opletenu "hadicu" ? img.skoda-virt.cz/vase_au ta_upload/.../1612_2015-12 -09_20-11-03_92.jpg
22:46:07
12.03.2016
Jozka
-> zralous: Moje všechny 4 ks zadní, co jsem měl, byly okyslý tak, že až zeslabený - ale okna v nich taky byly přirezlý na fest, i nějaká šupinka odlítla, když jsem je páčil ven. Jako nový jsou jen přední.
22:35:47
12.03.2016
zralous
-> Jozka: Já měl držáky oken jak nový. Po prvním nepřesném pokusu o montáž na okno a následné rozborce při které okno skoro prasklo jsem usoudil, že lepidlo postrádá smysl. Drží to i bez něj jak přibitý.
21:35:37
12.03.2016
Jozka
-> zralous: Mám U profil takovej skoro origo, ale sichr je sichr u tohohle systému.. u sedanů jsem nelepil zatím nikdy.
20:42:26
12.03.2016
zralous
-> Jozka: Já to nelepil, jako mezikus jsem použil duši a fungovalo bezvadně i bez lepidla.
20:41:09
12.03.2016
zralous
-> Jozka: 3 3
17:40:05
12.03.2016
Jozka
-> zralous 12.03.16 17:20:02: Sakra, tak jsem asi nalepil levý okno do pravýho držáku, jak jsem listoval fotkama tam a sem.. Díky za info, jdu to zas urvat..8



E: Beru zpět, asi ok, měl jsem to jen nešťastně nafocený zásuvným sloupkem "dozadu".
upraveno 1x, naposled 12.03.2016 17:50:18
17:20:02
12.03.2016
zralous
-> Jozka: Na 100% patří dovnitř, pokud ale prohodíš L a P, tak tak jsou jak mají být. Jsou plochá, tudíž záměnná a znak výrobce po montáži není vidět.
16:27:21
12.03.2016
Jozka
-> zralous: SOS ! Chytl jsem chaos - plošky na zadních bočních oknech jsou broušený "zvenka" auta ?
23:11:53
20.02.2016
Jozka
47
22:44:39
20.02.2016
zralous
-> Jozka: asi budu brát taky 2, když už nebudou3 3 člověk nikdy neví!!
19:31:30
19.02.2016
Jozka
-> zralous: 3



Zajímací.. vzhledem k tomu, že tohle mám pořešený asi jen z půlky různejma náhradama, tak bych zájem měl - a možná že i o dvě sady, druhou bych ale ještě dozjistil.
19:15:54
19.02.2016
zralous
-> Jozka: Navigace mě dovede3 3

Povedlo se mi dohledat chlapíka, který kdysi vyráběl repliky sametek spouštěcích okének na MBX. Na tomhle je již mám (koupeno od něj v roce 2007) a sedí perfektně. Výroba je bohužel kvůli neodbytu boží zastavena. ALE povedlo se mi ho nalomit, že před definitivním koncem výroby a přeorientování stroje by mohl ještě vyrobit 10 sad. Bohužel pánovi dělá výhradního prodejce Pragos, takže jestli to celé dopadne, nebo nedopadne bude záležet hlavně na Pragosu. Každopádně dostanu echo a napadlo mě, jestli bys nechtěl případně vzít také sadu, já budu brát na modráka.
22:22:20
18.02.2016
Jozka
-> zralous: Nějak to zmáknem.. Práce se poddá, hlavně abys tam po takový pauze vůbec trefil.. 3
21:29:58
18.02.2016
zralous
-> Jozka: No super4 Spokojil bych se klidně jen se zinkem, ale pokud máš přístup k niklu, tak se rozhodně nebráním:) Pásky jsem schopen zajistit.

Jakákoliv aktivita nejdříve kolem ale Velikonoc, v pondělí už jdu do rachoty.. Po 3 měsících to bude rychta8
21:21:09
16.02.2016
Jozka
-> zralous: 4



Odtěžil jsem v sobotu ty dvě přezky (resp. celý spodní pásky), tak už zbývá dohledat mustr na horní pásek a nýty. Ty bych měl po tátovi mít a snad i černě lakovaný, jako jsou origo. Zkusím očistit, jestli budou okyslý, tak asi nejdřív zinek a nikl až po došlechtění..
21:07:35
16.02.2016
zralous
-> Jozka: dráždíš hada bosou nohou3
20:54:47
16.02.2016
Jozka
-> Robert 106: Holendry poptat někde u "plynařů". Funkčně shodný jsem sehnal u fy, která se zabejvá servisem VZV na plyn - a dají se upravit i na opticky shodný.



-> zralous: Je to síla ! Vzal bych to někam zabahnit.. 3 3
20:31:06
16.02.2016
zralous
-> rafilik: Ono to tak jen vypadá, je to jen pokus.. Kdyby to dělalo časem, nebo teplem neplechu, mám možnost profi stažení v odlakovně. Přišlo mi to jako dobrý způsob ošetření pro pozdější údržbu. Tak uvidíme4



-> Tabi: Mám radost, cíl splněn5 Ale cesta ještě daleká



-> šadesa: Pohled super, ale nesmí se člověk nechat unést, přeci jen je to stále ještě bez chlazení3



-> Tuner#2: Děkuji, doufám, že Běšiny konečně po letech absence zase proběhnou a doufám, že už i s ixem!



-> Robert 106: Nedokážu říct, jak u tohohle motoru, protože motor tak dlouho neběžel, ale na šedivce termosytič mám a funguje spolehlivě. Smyčka umístěná ve výfukovém potrubí ohřívá vzduch, který cirkuluje přes trubičky do tělesa termosytiče, kde se ohřívá bimetalová pružina a ta přes táhlo (za to samé, které při výměně za mech. sytič ovládáš z páčkou z kabiny) postupně přivírá kanál karburátoru pro obohacení směsi. Ty holendry se ještě občas někde viděj, a mám pocit, že jsou shodné s nějakým hydraulickým šroubením..
upraveno 1x, naposled 16.02.2016 20:38:12
Extreme Tyres