skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Zdravím podruhé všechny příznivce a obdivovatele našich krásných, starých Škodovek, bez ohledu na to, zda mají motor vpředu či vzadu...
Tisícovku jsem koupil v květnu 2014 po dlouhém a strastiplném hledání. Snad půl roku jsem denně prohlížel inzeráty a to jak na netu, tak v novinách. Věděl jsem, že chci "žábrovku", pak jsem slevil na úzký sloupek a nakonec bych vzal vše, jen kdyby to bylo aspoň trochu ve slušném stavu a byla to tisícovka. Čtyřikrát jsem se byl na auto podívat, vždy jsem byl po telefonu ujišťován, že koroze je jen povrchová, auto je celkově v dobrém stavu, že je to dobrý základ pro renovaci atd. atd. Začínal jsem pomalu rezignovat, když se objevil inzerát nabízející právě to, co jsem hledal. Bez sebemenšího zaváhání jsem se jel hned druhý den podívat a po týdnu vysněné auto dovezl domů. Jen mi dost zkazilo náladu, že prodejce (rozuměj překupník) mi na poslední chvíli zvýšil cenu o 10 tisíc! s tvrzením, že pokud nechci, tak ať neberu, že si pro ni přijedou Poláci a dají mu navíc ještě 10. Nu což, přišel jsem v životě o víc.
Takže už moje Škoda 1000 MB (jsem druhý majitel), byla vyrobena 21. září 1964, výrobní číslo karoserie 6852, v.č. motoru a na štítku 8552/1, v.č. převodovky 7231, je to tedy druhá série, barva 612 slonová kost, na počitadle ujetých km číslice 35 214. Říkal jsem si, že má najeto 135 tisíc, ale později jsem se přesvědčil, že údaj je pravdivý. Na první pohled slušný stav, žádné díry v podlaze, v podbězích ani nikde jinde, jak jsem byl dosud zvyklý, interiér velice zachovalý.
Trochu mě zarazila jen "započatá renovace", jiné blatníky, sem tam něco vybroušeno, jak je vidět na fotce č.1. Prodávajícím mi bylo řečeno, že stačí vytmelit a nastříkat...:) No nic, dal jsem se to toho. Chtěl jsem a stále je mým cílem co nejoriginálnější stav.
Blatníky zevnitř rezaté, podběhy taktéž, jen vymatlané štětkou nějakým gumoasfaltem, prostě hrůza a děs. Chyběly blinkry, úsměv, světla, dokonce i původní kola. Prorezlé na vyvaření byly jen růžky předních podběhů a trochu pod zadními blatníky. Shánění všech chybějících dílů a hlavně jejich ceny nemusím vypisovat, vždyť všichni víte o čem to je, hlavně o času a penězích. Původně jsem si chtěl zapisovat kolik "člověkohodin" jsem strávil v garáži a na různých burzách při shánění ND a kolik peněz mně to vše stálo. Dnes jsem rád, že jsem si to nepsal, radši...:)
V současné době jsem ve fázi, že pomalu začínám strojit, půjde-li to dobře, tak příští rok na jaře, tedy po dvou letech bych mohl vyjet.
A proč se moje tisícovka jmenuje Tonda? Samozřejmě podle prvního majitele Antonína. V TP je kromě jména uvedena i adresa a rok narození 1926. Nebylo by špatné, mít k autu třeba i původní fakturu z Mototechny, nebo nějaké fotky. Bude vůbec pan Antonín vzhledem k datu jeho narození ještě naživu? Byl a přivítal mně v poměrně dobré kondici. Fakturu už bohužel neměl, ale hezky jsme si o autě popovídali, v zimě a ani v dešti vůbec nejezdil, když v neděli pršelo, tak vzal deštník a šel do kostela pěšky... Nejdále byl s tisícovkou v Aši a opravdu nenajel za ty roky víc než těch 35 tisíc. Když auto prodával, mimochodem, já jsem za něj překupníkovi zaplatil 10x víc, než dostal pan Antonín, byla k němu kompletní plechařina a plný kufr různých nových dílů... Tak už to holt v životě chodí.
Pokračování příště...
Tak se pomalu, velice pomalu dostávám do finále... Dnes jsem dostrojil a pověsil poslední dveře.
Tisícovku jsem koupil v květnu 2014 po dlouhém a strastiplném hledání. Snad půl roku jsem denně prohlížel inzeráty a to jak na netu, tak v novinách. Věděl jsem, že chci "žábrovku", pak jsem slevil na úzký sloupek a nakonec bych vzal vše, jen kdyby to bylo aspoň trochu ve slušném stavu a byla to tisícovka. Čtyřikrát jsem se byl na auto podívat, vždy jsem byl po telefonu ujišťován, že koroze je jen povrchová, auto je celkově v dobrém stavu, že je to dobrý základ pro renovaci atd. atd. Začínal jsem pomalu rezignovat, když se objevil inzerát nabízející právě to, co jsem hledal. Bez sebemenšího zaváhání jsem se jel hned druhý den podívat a po týdnu vysněné auto dovezl domů. Jen mi dost zkazilo náladu, že prodejce (rozuměj překupník) mi na poslední chvíli zvýšil cenu o 10 tisíc! s tvrzením, že pokud nechci, tak ať neberu, že si pro ni přijedou Poláci a dají mu navíc ještě 10. Nu což, přišel jsem v životě o víc.
Takže už moje Škoda 1000 MB (jsem druhý majitel), byla vyrobena 21. září 1964, výrobní číslo karoserie 6852, v.č. motoru a na štítku 8552/1, v.č. převodovky 7231, je to tedy druhá série, barva 612 slonová kost, na počitadle ujetých km číslice 35 214. Říkal jsem si, že má najeto 135 tisíc, ale později jsem se přesvědčil, že údaj je pravdivý. Na první pohled slušný stav, žádné díry v podlaze, v podbězích ani nikde jinde, jak jsem byl dosud zvyklý, interiér velice zachovalý.
Trochu mě zarazila jen "započatá renovace", jiné blatníky, sem tam něco vybroušeno, jak je vidět na fotce č.1. Prodávajícím mi bylo řečeno, že stačí vytmelit a nastříkat...:) No nic, dal jsem se to toho. Chtěl jsem a stále je mým cílem co nejoriginálnější stav.
Blatníky zevnitř rezaté, podběhy taktéž, jen vymatlané štětkou nějakým gumoasfaltem, prostě hrůza a děs. Chyběly blinkry, úsměv, světla, dokonce i původní kola. Prorezlé na vyvaření byly jen růžky předních podběhů a trochu pod zadními blatníky. Shánění všech chybějících dílů a hlavně jejich ceny nemusím vypisovat, vždyť všichni víte o čem to je, hlavně o času a penězích. Původně jsem si chtěl zapisovat kolik "člověkohodin" jsem strávil v garáži a na různých burzách při shánění ND a kolik peněz mně to vše stálo. Dnes jsem rád, že jsem si to nepsal, radši...:)
V současné době jsem ve fázi, že pomalu začínám strojit, půjde-li to dobře, tak příští rok na jaře, tedy po dvou letech bych mohl vyjet.
A proč se moje tisícovka jmenuje Tonda? Samozřejmě podle prvního majitele Antonína. V TP je kromě jména uvedena i adresa a rok narození 1926. Nebylo by špatné, mít k autu třeba i původní fakturu z Mototechny, nebo nějaké fotky. Bude vůbec pan Antonín vzhledem k datu jeho narození ještě naživu? Byl a přivítal mně v poměrně dobré kondici. Fakturu už bohužel neměl, ale hezky jsme si o autě popovídali, v zimě a ani v dešti vůbec nejezdil, když v neděli pršelo, tak vzal deštník a šel do kostela pěšky... Nejdále byl s tisícovkou v Aši a opravdu nenajel za ty roky víc než těch 35 tisíc. Když auto prodával, mimochodem, já jsem za něj překupníkovi zaplatil 10x víc, než dostal pan Antonín, byla k němu kompletní plechařina a plný kufr různých nových dílů... Tak už to holt v životě chodí.
Pokračování příště...
Tak se pomalu, velice pomalu dostávám do finále... Dnes jsem dostrojil a pověsil poslední dveře.
TONDA/MB r.64 - komentáře:
06:30:06
05.01.2018
05.01.2018
Alex41
Koukám, že závěr sezóny proběhl v Humpolci, že?
21:41:55
04.01.2018
04.01.2018
vlastˇa
ten lak vypadá moc pěkně
21:15:18
04.01.2018
04.01.2018
Pavel64
Zjišťoval v archivu Škody v M.B. Přesně už si nepamatuji, ale myslím odstín 612, slonová kost. Podle toho jsem taky nechal namíchat barvu, i když za ty prachy co chtěl lakýrník to určitě není 100% kvalita nastříkání
21:09:16
04.01.2018
04.01.2018
hans1
Krásná práce,jak jsi zjišťoval a jaký je odstín ral? dle vzoru na autě nebo jinak?Připadá mi více do béžova.Děkuji za info a gratuluji ke krásnému vozu
21:04:33
04.01.2018
04.01.2018
Pavel64
Díky za pochvalu. Úsměv je originální, ta slavná zinkoslitina, která jde v dnešní době jen velice těžko pochromovat. Neskromně si troufám tvrdit, že na autě je kromě pár šroubů, gum kolem dveří, klapačky, kufru a gum nárazníků všechno původní výroba. Ještě jsem zapomněl na ložiska a šály v motoru...
20:48:18
04.01.2018
04.01.2018
vlastˇa
moc krásná práce,
ty rohlíčky na úsměvu jsou laminátové nebo kovové?
ty rohlíčky na úsměvu jsou laminátové nebo kovové?
21:44:45
08.08.2016
08.08.2016
mpskoda
Ahoj je to paráda.nádherná 1000Mb.Doufám že se někde Potkáme na srazu a uděláme společné foto.Jinak jsem cca 50 km od H.B směrem na Vlašim.
23:12:07
08.06.2016
08.06.2016
Pavel64
-> Alex41: Alex, díky
06:51:43
08.06.2016
08.06.2016
Alex41
Tohle krásný auto jsem viděl letos v Želivě na vlasní oči Nádhera, byl jsem nadšenej, opravdu krásně odvedená práce Navíc ta barva je super, tenhle odstín embéčku moc sluší
23:23:07
07.06.2016
07.06.2016
Pavel64
-> Bukaj: Bukaj, zatím nic nevím, dám ti ale hned vědět. P.S. Mám sehnané orig. paraboly r.v. 64-65. Foto dodám hned po montáži . Zatím se měj!
00:12:11
23.05.2016
23.05.2016
Bukaj
-> Pavel64: Tak na kolegu bych měl dotaz - zajímalo by mne datum výroby (expedice) a datum registrace jeho vozu (údaje z velkého TP) - jeho výrobní číslo je o cca 4000 vyšší, než u mého MB a pravděpodobně bylo přihlášeno ve stejný den (soudím dle SPZ).
Mé MB bylo vyrobeno (expedováno) 1.8. 68 a přihlášeno až 5.9. (kdoví, kde se tehdy zaseklo, ale podle původního majitele bylo zakoupeno jen pár dní po vstupu vojsk varšavské smlouvy... )
Mé MB bylo vyrobeno (expedováno) 1.8. 68 a přihlášeno až 5.9. (kdoví, kde se tehdy zaseklo, ale podle původního majitele bylo zakoupeno jen pár dní po vstupu vojsk varšavské smlouvy... )
19:49:39
22.05.2016
22.05.2016
Pavel64
-> Bukaj: Ahoj "Bukaji", rád jsem tě poznal, protože ač relativně mladý, jsi neuvěřitelná studnice vědomostí o našich autech .
Do Hnačova bych rád, uvidím, jak to bude vycházet časově. Ten můj kolega zde na Virtu zaregistrován není, pokud budeš mít na něho nějaké dotazy ohledně aut, napiš a já mu to vyřídím. Zatím se měj a zdar!
Do Hnačova bych rád, uvidím, jak to bude vycházet časově. Ten můj kolega zde na Virtu zaregistrován není, pokud budeš mít na něho nějaké dotazy ohledně aut, napiš a já mu to vyřídím. Zatím se měj a zdar!
11:55:24
22.05.2016
22.05.2016
Bukaj
Ahoj,
naživo vypadá auto opravu luxusně - kdyby alespoň většina lidí takto pojala renovaci...
Jedeš za týden do Hnačova na sraz socialistických vozů? V Želivě nějak nebylo dost času na probrání všech možných věcí... :-D
Jinak detaily řešíme s kolegy zde: skoda-virt.cz/cz/.../1588 76-rozdily-mbcek-co-je-ori ginal
A koukal jsem, že můj "Jihlavák" 69 má SPZ opravdu jen o 15 čísel od kolegovy tisícovky, tedy velmi pravděpodobně přihlášená ve stejný den
Je kolega na Virtu? Nějak jsem jej zde nenašel...
naživo vypadá auto opravu luxusně - kdyby alespoň většina lidí takto pojala renovaci...
Jedeš za týden do Hnačova na sraz socialistických vozů? V Želivě nějak nebylo dost času na probrání všech možných věcí... :-D
Jinak detaily řešíme s kolegy zde: skoda-virt.cz/cz/.../1588 76-rozdily-mbcek-co-je-ori ginal
A koukal jsem, že můj "Jihlavák" 69 má SPZ opravdu jen o 15 čísel od kolegovy tisícovky, tedy velmi pravděpodobně přihlášená ve stejný den
Je kolega na Virtu? Nějak jsem jej zde nenašel...
22:12:22
15.05.2016
15.05.2016
Pavel64
-> Tabi: Ahoj Tabi (vyleštím do vysokého lesku) , díra v zadním nárazníku bohužel byla, takže mlhovka je nutnost. Střední díl zadního se mi nepodařilo sehnat, tak to zatím nechám tak. Palubku se spínačem a kontrolkou jsem taky ponechal, jediná "tuningová" záležitost pana Antonína , zaplať pánu Bohu za to...
20:56:58
15.05.2016
15.05.2016
Tabi
-> Pavel64: Až nahodíš lišty na blatníky a poklice,bude to luxus.Ještě jedna technická,si měl díru v z.nárazníku,že tam máš mlhovku?
07:46:17
06.05.2016
06.05.2016
Star LC20
Topová renovace, radost pohledět
21:53:06
02.05.2016
02.05.2016
Tomáššš
-> Pavel64: krasna praca
21:00:28
24.04.2016
24.04.2016
tomas-p
Super fotka č.25 a takisto nadherna robota...