skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
ŠKODA 1000MB De Luxe rok výroby 1968 19ctá série
De Luxe jsme zachránili před ztrátou původního TP a původních SPZ z roku 1968. Zakoupeno 27.6. 2015 v polopřevodu, po prvním majiteli. Následný přepis 29.6. se vydařil až nad míru dobře, protože už před osmou ranní bylo vše hotovo a SPZ uloženo do depozitu.
Naší třetí tisícovku jsme dovezli z druhého konce republiky až z Aše. Krom pár úprav a oprav byla v původním a kompletním stavu, a přesně tak i zůstane.
Znovuoživení po několika letech stání na ne zrovna ideálním místě, předcházel víc jak měsíc dennodenní práce. Auto bylo sice „funkční“, ale bylo to opravdu jen v uvozovkách. Brzdy nebrzdily, koroze díky vlhké garáži taky byla. Světla vysvícená, interiér špinavý v kombinaci se značně neodbornou opravou laku a předchozí koroze opravdu stála za to.
Jako první jsem opravil brzdy a celkově uvedl auto do chodu, to bylo to nejjednodušší. Potom jsem se vrhnul na víc jak třítýdenní opravu spodku vozu. Přítelkyně zatím čistila interiér a šlo jí to mnohem rychleji a lépe než mě. S každým dnem jsem nacházel další a další problémy. Všechny opravy jsem dělal tak, aby zvenku nebylo nic patrno. Nicméně nakonec se zadařilo a přišlo na veselejší práce. Leštění, výměna světel za H4 paraboly, montáž předních žlutých mlhovek, výměna zadní mlhovky za plastovou ohavu a mnoho dalšího.
Přes všechny nástrahy co nás potkali jsem se 4.8. 15 vydal na STK. Po příjezdu mi paní za přepážkou řekla, že tam konečně mají pořádný auto. Vše šlo hladce, až přišlo na zkoušku ruční brzdy. Jedno kolo brzdilo málo a druhé až moc, takže vážná závada a STK na měsíc. Nedalo se nic dělat, vydal jsem se domů opravovat. Opraveno bylo ten samý den. Takže na druhý den ráno jsem se s protokolem z STK vydal na úřad pro SPZ. Vše šlo celkem hladce a před polednem jsem vyrazil na opravnou STK. Bohužel při druhém pokusu ukázal měřák opět stejné hodnoty. Až po tomto děsivém výsledku jsme s technikem zjistili, že jsme si asi nerozuměli a já opravoval funkční stranu. Nevadí, aspoň jsem opravil únik oleje z poloosy. Ve 45 stupních na slunci v poledne jsem si cvičně rozdělal i stranu druhou. Celá závada se ukázala úplně jinde. Špatně natažené lanovody byly celý problém. Při třetím pokusu už obě strany brzdily stejně.
Ted´už jsme pojízdní a najíždíme první km. Čekají nás další opravy a úpravy, ale to až časem.
Velké díky patří přítelkyni, že to se mnou ten měsíc vydržela. Stálo to za to:-) A proč to celé muselo být do měsíce? Aby jsme stihli letošní Hundertgang.
De Luxe jsme zachránili před ztrátou původního TP a původních SPZ z roku 1968. Zakoupeno 27.6. 2015 v polopřevodu, po prvním majiteli. Následný přepis 29.6. se vydařil až nad míru dobře, protože už před osmou ranní bylo vše hotovo a SPZ uloženo do depozitu.
Naší třetí tisícovku jsme dovezli z druhého konce republiky až z Aše. Krom pár úprav a oprav byla v původním a kompletním stavu, a přesně tak i zůstane.
Znovuoživení po několika letech stání na ne zrovna ideálním místě, předcházel víc jak měsíc dennodenní práce. Auto bylo sice „funkční“, ale bylo to opravdu jen v uvozovkách. Brzdy nebrzdily, koroze díky vlhké garáži taky byla. Světla vysvícená, interiér špinavý v kombinaci se značně neodbornou opravou laku a předchozí koroze opravdu stála za to.
Jako první jsem opravil brzdy a celkově uvedl auto do chodu, to bylo to nejjednodušší. Potom jsem se vrhnul na víc jak třítýdenní opravu spodku vozu. Přítelkyně zatím čistila interiér a šlo jí to mnohem rychleji a lépe než mě. S každým dnem jsem nacházel další a další problémy. Všechny opravy jsem dělal tak, aby zvenku nebylo nic patrno. Nicméně nakonec se zadařilo a přišlo na veselejší práce. Leštění, výměna světel za H4 paraboly, montáž předních žlutých mlhovek, výměna zadní mlhovky za plastovou ohavu a mnoho dalšího.
Přes všechny nástrahy co nás potkali jsem se 4.8. 15 vydal na STK. Po příjezdu mi paní za přepážkou řekla, že tam konečně mají pořádný auto. Vše šlo hladce, až přišlo na zkoušku ruční brzdy. Jedno kolo brzdilo málo a druhé až moc, takže vážná závada a STK na měsíc. Nedalo se nic dělat, vydal jsem se domů opravovat. Opraveno bylo ten samý den. Takže na druhý den ráno jsem se s protokolem z STK vydal na úřad pro SPZ. Vše šlo celkem hladce a před polednem jsem vyrazil na opravnou STK. Bohužel při druhém pokusu ukázal měřák opět stejné hodnoty. Až po tomto děsivém výsledku jsme s technikem zjistili, že jsme si asi nerozuměli a já opravoval funkční stranu. Nevadí, aspoň jsem opravil únik oleje z poloosy. Ve 45 stupních na slunci v poledne jsem si cvičně rozdělal i stranu druhou. Celá závada se ukázala úplně jinde. Špatně natažené lanovody byly celý problém. Při třetím pokusu už obě strany brzdily stejně.
Ted´už jsme pojízdní a najíždíme první km. Čekají nás další opravy a úpravy, ale to až časem.
Velké díky patří přítelkyni, že to se mnou ten měsíc vydržela. Stálo to za to:-) A proč to celé muselo být do měsíce? Aby jsme stihli letošní Hundertgang.
CML / 1000MB De Luxe - komentáře:
11:22:20
02.10.2016
02.10.2016
bajou
-> Tomaso435: Proč riskovat? Navíc to k těm autům patří
11:02:33
02.10.2016
02.10.2016
mirecek.666
-> Tomaso435: to je dobrá otázka:-) ono na protektoru OR6 co ted na tom jsou to je dost podobný
10:58:00
02.10.2016
02.10.2016
Tomaso435
-> mirecek.666: a je vhodný na týhle gumě dneska ještě riskovat? :-))
10:56:18
02.10.2016
02.10.2016
mirecek.666
cestou ze Špindlu jsme pořídily pár dobových semislicků a zkopletovaly sadu na příští rok:-)
12:03:57
19.09.2016
19.09.2016
Vojťas
-> mirecek.666: si zajedes do zbk vymontovat jinej bordel :)
11:52:13
19.09.2016
19.09.2016
mirecek.666
-> Vojťas: no zrovna tenle bordel bych zkousnul, ale ten košík jsme prostě museli mít:-)
08:50:31
19.09.2016
19.09.2016
Vojťas
-> mirecek.666: tak to je paradni, a jeste si se zbavil nepotrebnyho bordelu
07:46:47
19.09.2016
19.09.2016
mirecek.666
-> Vojťas: výměna za 5q konzoli takže levněj jak z bazoše:-)
20:59:31
18.09.2016
18.09.2016
Vojťas
-> mirecek.666: no vidis a mas ho i s tou plastovou veci dovnitr na kolik vysel??
12:05:54
01.08.2016
01.08.2016
mirecek.666
-> Vojťas: hele to asi nemám, už takle to bylo těžký shánění:-)
21:34:34
31.07.2016
31.07.2016
Vojťas
-> mirecek.666: nemas navic ty barevny sroubecky? mam lichej od kazdy barvy :D
20:42:20
31.07.2016
31.07.2016
Tomaso435
-> mirecek.666: jinak mám i ty alu podložky, kdyby třeba na přívěs .. jednu mám na vrchu vím kde, ostatní někde... :D
kouknu po tom. ;)
jo a dej si tam i plexik na ty rámečky aby to odpovídalo dobově ;)
kouknu po tom. ;)
jo a dej si tam i plexik na ty rámečky aby to odpovídalo dobově ;)
20:39:10
31.07.2016
31.07.2016
mirecek.666
-> Tomaso435: kdybys našel, podruhé budu dlužníkem:-) anténa je jako víno:-)
20:30:27
31.07.2016
31.07.2016
Tomaso435
-> mirecek.666: někde jo no ... někde. :D
20:25:41
31.07.2016
31.07.2016
mirecek.666
i vzadu. Jen tak náhodou nemáte doma někdo košík co se dává na tunel před řadící páku?:-)
20:21:49
31.07.2016
31.07.2016
mirecek.666
o víkendu jsme navštívili chotusickou burzu. Samozřejmě nemáme to co jsme chtěli všechno, ale za to jsem si koupili jinou moc pěknou věcičku, respektive dvě. Tady po pošlechtění
17:11:21
27.07.2016
27.07.2016
mirecek.666
-> Duri: Díky tomu, že rádio je mono, tak jsme použili jeden kus tohoto: img.skoda-virt.cz/forum_u
pload/.../8_596_179970__20
14-09-22_06-58-37_27.jpg , samotný reprák je uložený v díře za budíkama v palubovce zespod. Přesně zapadne do signování samotnýho otvoru a tak stačily jen dva úzký proužky oboustranný pásky a už tam drží. Jinak rádio je z brouka typ Salzgitter II. Vše bez jakýchkoliv nových děr do auta.
09:14:17
27.07.2016
27.07.2016
Duri
Velmi pekna praca :)
Mozem sa opytat, kam si umiestnil repro a o aky typ radia sa jedna? Dakujem
Mozem sa opytat, kam si umiestnil repro a o aky typ radia sa jedna? Dakujem