skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Moje auto, můj nápad, moje srdcovka... prostě to chci tak jak to je...
Tak jsem se zařadil mezi Škodovkáře.
Dne 23.11. 2014 jsem domů dotáhl na první pohled zachovalé, ovšem po prozkoumání v podstatě zhnilé a polorozpadlé Mbéčko.
Po prozkoumání techničáku nalítáno k roku 83 127 000 km. Už se nedivím v jakém je stavu, jestliže stav km rostl lineárně.
Přišel jsem k ní v podstatě náhodou od jednoho kterému ležela v garáži od roku 2004. Jsem třetím majitelem. Eliška je z roku 1968, jedna z naposled vyrobených, z úzkým sloupkem a blinkrama na předních blatnících. Jsou tam různé DODO úpravy a kilomery kabeláže jdoucí od nikud nikam.
Uvidíme co z toho nakonec vzejde.....
2014-uloženo pod střechou a nechána osudu...
1015-
březen-duben-snažím se vyvařovat spíše je to lepení, zjištěno dalších milión děr....
-květen-snažím se dostat Elišku na evidenčku...... vypadá to slibně...
-5.6 konečně udělaná evidenčka už jen zaplatit státu ekovýpal a jde se na nápravy a vyvařování...
-24.8 sundaná zadní náprava spolu z motorem.... A co dál je ve hvězdách...
-září- rozkuchaná skoro na holou kastli, vyvařování, barvení, opravování > prostě rychlo oprava tak aby jsme mohli jet na technickou a vytáhnout značky z depa...
-říjen- všechno jinak... rozebraní do šroubku s motem když už tak už....
-listopad- nic zajímavého, občas se jdeme podívat, ale není chuť. Alespoň jsme sehnali černobílé tapecy, které budou úrčitě sedět líp jak původní červenočerná...
2016- 4.6... KONEČNĚ KOUPENÁ GARÁŽ, VYHLÍDKY JSOU VÍCE NEŽ PŘÍZNIVÉ...
23.7 - Přestěhováno do garáže...
září-prosinec- rozdělán motor a fůra dalších maličkostí...
2017- leden-červenec- motor po písku(jinak to nešlo), pomalu vyvařujem a občas koupíme nějakou tu drobnost.
srpen- nalakovaná náprava, čeká se na zinek.
Motto: Renovací poznáš nejvíce sám sebe...
kdyby měl někdo zájem o novinky: www.facebook.com/Renovace -%C5%A0kody-tis%C3%ADc-152 6104024311078/timeline?ref =hl
Eliška-Škoda 1000 MB - komentáře:
22:00:01
09.05.2017
09.05.2017
Jozka
-> Přema_2: Stav a životnost se hodně odvíjela od počlivosti poprodejního servisu, provedenýho majitelem, následný péče a podmínkám provozu (švagrovo pražský kilo vypadalo po třech letech z těhle důvodů ve všech směrech mnohem hůř, než naše rodinný 15ti letý MB), takže je lepší se orientovat se těma generálkama motoru.. To se až tolik ovlivnit nedalo a tak se mi zdá tvůj odhad docela realistickej .
14:29:34
09.05.2017
09.05.2017
Přema_2
-> Jozka: No s tímhle kusem se jezdilo podle všeho víc než dost. Odhaduju že má za sebou tak 300tis možná i víc. Napovídá tomu více věcí, od druhé přední nápravy přes vyvařování a druhý lak až po druhou repasovanou hlavu která už to má za sebou a mrtvým béčkovým výbrusem.
20:30:30
30.04.2017
30.04.2017
Jozka
-> Přema_2: Proč taky ne. Jsem si taky ponechal traktorový kontrolky, plynulej cyklovač, el. ostřikovač, relátka, karb z kila a plno dalších věcí.. ono to k "osobnosti" těch aut fakt patří, pro ty přeživší kusy, se kterejma se opravdu jezdilo, pak trojnásob. Nakonec, do bezvědomí rádoby "jako z fabriky" zrenovovaných embéček je už víc než dost.
12:53:25
30.04.2017
30.04.2017
Přema_2
-> Jozka: To já čím dál více uvažuju o tom, že ty rádoby tunning věci po bývalých majitelích zachovám... přece jen je to součástí historie toho auta a dává mu to tu svou jedinečnost. Včetně všech těch čidel, odpojovače baterky, přidaných spínačů, karbce ze 110ky(dif 24), a milionu dalších věcí.
21:19:34
29.04.2017
29.04.2017
Jozka
-> Přema_2: Jímka na spínač byla prvně až u 105/120 a chladič je správnej embéčkovej s hrdlem uprostřed.. mám doma taky jeden obdobně upravenej, jen jímka je úplně vpravo a velice profesionálně to vypadá taky - přitom dokonce vím, kdo to spáchal.
14:30:52
29.04.2017
29.04.2017
Přema_2
-> Robert 106: -> Bukaj: motor je tryskaný, nic jiného s ním dělat nešlo - někdo jej vzal stříbrnou barvou... po trysku jsem na to hodil nějaký bezbarvý lak úrčený na lakování terasových hrobů, šutrů a lehkých kovů... je to relativně tvrdé a když jsem na to šel horkovzduškou tak zahřáto na přímo a bez jakékoli změny tak třeba to vydrží.
-> zralous: -> Jozka: je to tam originál, respektive nevypadá že by to někdo dodělával. Nenapadlo mě že by to tam nemělo být, bylo na tom nějaké čidlo. Možná že měněný ze stovky nebo tak něco? vůbec bych se tomu u toho auta nedivil.
-> zralous: -> Jozka: je to tam originál, respektive nevypadá že by to někdo dodělával. Nenapadlo mě že by to tam nemělo být, bylo na tom nějaké čidlo. Možná že měněný ze stovky nebo tak něco? vůbec bych se tomu u toho auta nedivil.
15:50:37
08.01.2017
08.01.2017
Jozka
-> zralous: Tipoval bych, že jímka na spínač v rámci úpravy na "přetlakový systém" s el. větrákem vz. 742..
15:21:04
08.01.2017
08.01.2017
zralous
-> Přema: K čemu sloužil ten vstup na horním víku chladiče? Nikdy jsem nic podobnýho neviděl
01:18:26
08.01.2017
08.01.2017
Bukaj
-> Robert 106: Tryskané. A vypadá to jako motory Felda a novější, které takto vyjely z fabriky
22:37:58
06.01.2017
06.01.2017
Robert 106
Ten motor je nahrubo opiskován, nebo něčím nastříkaný ?
Ta vodní pumpa je namontovaná v dost zajímavém úhlu
Ta vodní pumpa je namontovaná v dost zajímavém úhlu
20:09:42
03.10.2016
03.10.2016
Tomáššš
-> Přema: to je dost blbe
15:32:28
29.09.2016
29.09.2016
Přema
-> Tomáššš: nic moc, je to v garáži, kastle ko, nějak nevím co dál s tím... motor vypadá na celkem zajímavé opravy stylem co bylo po ruce... sem tam seženu nějaké drobnosti... problém je v tom že nevím jak se odrazit, bez peněz do renovace nelez no...
-> Sejki: nějak to není aktuální no... i když kastle je pořád bez písku...
-> Sejki: nějak to není aktuální no... i když kastle je pořád bez písku...
07:50:51
29.09.2016
29.09.2016
Sejki - zrušená registrace
-> Přema: no uz to asi nepotrebujes... mel si napsat do sz... ja si to precetl az dnes...
07:45:01
29.09.2016
29.09.2016
Tomáššš
-> Přema: co nove ?
15:23:30
04.06.2016
04.06.2016
Přema
-> Sejki: To mám trošičku z ruky... cca km, ale pokud bych nenašel nic v okolí... mají nějaké stránky nebo něco?
11:24:46
04.05.2016
04.05.2016
Sejki - zrušená registrace
-> Přema: Lubná u Poličky, chtěly za opiskovani karoserie 5000Kč
20:10:07
16.01.2016
16.01.2016
Přema
-> Petr98: těžko říct, každý pod pojmem renovace myslí něco jiného že... nejspíš to bude pískování bruskou z kartáčem.... nemám kdo by mi to udělal, co jsem se díval tak co by to dokázaly pískovat firmy tak 8,10tis a víc
12:01:17
16.01.2016
16.01.2016
Petr98
-> Přema: Je pravda, že v zimě jsem to taky nedělal, ale dobře nabroušené dláto a šlo to dobře. Pak umýt benzínem a do písku. Po pistoli ti tam toho hodně zůstane a špatně se to bude umývat. Protože do písku je to třeba dát co nejčistější ať to nestojí ranec. Samozřejmě pokud pokud budeš renovovat.
11:54:24
16.01.2016
16.01.2016
Přema
-> Petr98: nedovedu si to představit bez toho aniž bych to nahřál... drží to dobře až na místa kde je bublina nebo lamino. možná v létě ve třicítkách by to šlo ale ve teplotách k nule nevím....
07:47:54
16.01.2016
16.01.2016
Petr98
-> Přema: za studena jsem myslel bez horkovzdusky, ktera je na fotce. Jde to hur, ale zase toho sundas vic najednou a pekne od plechu. Pokud to chces renovovat, tak piskovat. Pokud opravovat, tak ne. Pisek najde kazdou vadu.