skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Litra jsem si pořídil asi nejvíc z nostalgie, jelikož ho měl otec, když jsem byl malý a i děda a když jsem se dozvěděl, že tenhle stojí už asi 8 let v kopřivách napospas přírodě, bylo mi ho líto a hned jsem ho bral domů:)
Teď je asi na čase, abych tak nějak shrnul vše, co se na litru za ten necelý rok udělalo. Jelikož už je v hromadě a připraven na stk:)
- vyvaření kastle
- ošetření podvozku, podběhů BODY
- vystříkání dutin
- vyčištění motorového prostoru, motor zatím venku nebyl ale půjde příští zimu
- na motoru byla vyčištěna vana + nově nabarvena, olejový filtr, vzduchový filtr, přetěsněno víko, karburátor sedr vyčistěný ultrazvukovou myčkou, vyčišten a odrezen chladič vyčištěny všechny hadice potažmo vyměněny např. hadice k topení. Topení bylo taktéž vyčištěno, jelikož v něm asi měly hnízdo myši či jiná havěť. Na rozdělovači byly vyměněny kabely, kondík, kontakty, samozřejmě i nové svíčky. vyměněny silentbloky motoru za nové, upravený výfuk natřený černou žáruvzdornou barvou i se svody, tak jsem zvědav kolik to vydrží.
- brzdy byly komplet udělány nové tj. prasátka, pakny, trubky, hadice, lanko ruční brzdy..
- z podvozku, pření náprava je širší ze 120tky s kotoučema, měl jsem štěstí a na vrakáči jsem natrefil na nápravu s novýma kotoučema i destičkama :) pružiny jsou uřezány asi o dvě otáčky...zadní náprava je původní jen tam ještě příjdou podložky.
- interier byl ošetřen alkytonem RAL9002 a s tím i vnitřek kufru a motorový prostor, celý interier je vylepen černou koženkou kromě tapeců dveří, ty jsou původní červeno-černé. Palubní deska byla původně po minulém majiteli 100vková nahrazena originální v barvě vozu, elektrika zapojená podle originálního schematu plus přidán otáčkoměr a rádio. Startování tlačítkem.
- z kastle je všechno krom předních blatníků původní. Přední blatníky jsem sehnal nové jelikož staré už byly prorezlé až až...mám je ještě v úschově, kdyby někdo potřeboval na kusy plechu stačí se ozvat, jinak půjdou do šrotu...celá kastle po vybroušení a vyrovnání nastříkána plničem a poté pastelovou dvousložkovou BODY barvou. Chromované díly, které šly použít se přeleštily a zbytek šly bohužel do černa...snad časem budou chromy...jinak všechny gumy karoserie jsou nové, kromě výklopných okének...ty jsem tak nějak polepil aby tam zatím alespoň něco bylo..
- alu wolfrace 15'' s pneu předek 165/50 a zadek 175/50
- všechny menší části auta jsou ošetřeny kataforézou
Video s fotkama našich litrů a jejich vývoji:
Krátké video z cesty na Vyškov tuning. Krásně se ty kola točí (netočí). :)
Teď je asi na čase, abych tak nějak shrnul vše, co se na litru za ten necelý rok udělalo. Jelikož už je v hromadě a připraven na stk:)
- vyvaření kastle
- ošetření podvozku, podběhů BODY
- vystříkání dutin
- vyčištění motorového prostoru, motor zatím venku nebyl ale půjde příští zimu
- na motoru byla vyčištěna vana + nově nabarvena, olejový filtr, vzduchový filtr, přetěsněno víko, karburátor sedr vyčistěný ultrazvukovou myčkou, vyčišten a odrezen chladič vyčištěny všechny hadice potažmo vyměněny např. hadice k topení. Topení bylo taktéž vyčištěno, jelikož v něm asi měly hnízdo myši či jiná havěť. Na rozdělovači byly vyměněny kabely, kondík, kontakty, samozřejmě i nové svíčky. vyměněny silentbloky motoru za nové, upravený výfuk natřený černou žáruvzdornou barvou i se svody, tak jsem zvědav kolik to vydrží.
- brzdy byly komplet udělány nové tj. prasátka, pakny, trubky, hadice, lanko ruční brzdy..
- z podvozku, pření náprava je širší ze 120tky s kotoučema, měl jsem štěstí a na vrakáči jsem natrefil na nápravu s novýma kotoučema i destičkama :) pružiny jsou uřezány asi o dvě otáčky...zadní náprava je původní jen tam ještě příjdou podložky.
- interier byl ošetřen alkytonem RAL9002 a s tím i vnitřek kufru a motorový prostor, celý interier je vylepen černou koženkou kromě tapeců dveří, ty jsou původní červeno-černé. Palubní deska byla původně po minulém majiteli 100vková nahrazena originální v barvě vozu, elektrika zapojená podle originálního schematu plus přidán otáčkoměr a rádio. Startování tlačítkem.
- z kastle je všechno krom předních blatníků původní. Přední blatníky jsem sehnal nové jelikož staré už byly prorezlé až až...mám je ještě v úschově, kdyby někdo potřeboval na kusy plechu stačí se ozvat, jinak půjdou do šrotu...celá kastle po vybroušení a vyrovnání nastříkána plničem a poté pastelovou dvousložkovou BODY barvou. Chromované díly, které šly použít se přeleštily a zbytek šly bohužel do černa...snad časem budou chromy...jinak všechny gumy karoserie jsou nové, kromě výklopných okének...ty jsem tak nějak polepil aby tam zatím alespoň něco bylo..
- alu wolfrace 15'' s pneu předek 165/50 a zadek 175/50
- všechny menší části auta jsou ošetřeny kataforézou
Video s fotkama našich litrů a jejich vývoji:
Krátké video z cesty na Vyškov tuning. Krásně se ty kola točí (netočí). :)
Ouhara / lowliter - komentáře:
16:37:31
04.12.2014
04.12.2014
MaRv3L
-> Alex41: Díky moc, jsem rád, že se taková práce cení nejvíc se těším, až tam ty kola nahodím...jenom musím jedno vyrovnat a sehnat gumy a hned jdou na auto
10:54:03
04.12.2014
04.12.2014
Alex41
Krásnej kus práce. Dávam do oblíbených. Mám rád originální provedení aut, ale ty kola, co máš nachystaný jsou moc pěkný!
10:06:12
03.12.2014
03.12.2014
MaRv3L
to asi jo ale já to nedělám do originálního stavu, takže tam budou tyhle kola
09:38:25
03.12.2014
03.12.2014
Rubigall13
Tie disky sú krásne, ale na takú krásku by to chcelo plechové 14" origo kolesá. To podľa mňa sedí litrom a kilám najviac
07:59:24
03.12.2014
03.12.2014
MaRv3L
-> pepik-lepik: to je :D ty máš mangelsky co, ty jsem chtěl původně taky ale nakonec jsem rád, že jsem sehnal tyhle, budou na to pasovat. Už aby tam byly
22:01:08
02.12.2014
02.12.2014
pepik-lepik
jak píšeš, je to jako droga :D ale pěkný to máš, ty kola na tom budou luxusní
09:43:11
13.11.2014
13.11.2014
Jozka
-> MaRv3L: Dám.. a nedala, stovka má PUR obklad přidělanej k palubce zapečenejma příchytkama, nasouvá se zvenčí, MB koženku s molitanem, upevněnou pomocí takový L lištičky, nasazovaný zevnitř.. uvidíme, třeba bude..
09:08:19
13.11.2014
13.11.2014
MaRv3L
-> Jozka: ta lišta by se možná dala použít i z té stovky ne? Tak kdyžtak dej vědět na marr@email.cz. zatím dík
09:00:10
13.11.2014
13.11.2014
Jozka
-> MaRv3L: Jasně, mám - něco mi zbylo po palubkách, co byly vprostřed skoro úplně rozřezaný.. akorát teď nevím, jestli najdu nějakou tu vnitřní lištu na uchycení tapecu. Nejpozději v pondělí dám vědět (nejspíš mail).
08:53:50
13.11.2014
13.11.2014
MaRv3L
-> Jozka: no tak pokud máš nějaký navíc tak by to bylo úplně nejlepší, že je navrtaný vůbec nevadí
08:52:03
13.11.2014
13.11.2014
Jozka
-> MaRv3L: Ten dvojdílnej obklad volantu se dá skoro kdykoliv najít v inzerci.. a jestli chceš ten pravej roh přímo dodělávat, tak ti můžu nějakej navrtanej klidně poskytnout - že by sis zavařil jen díry navíc.
08:48:08
13.11.2014
13.11.2014
MaRv3L
-> Jozka: no ty dekly se spínačema a ještě levý rožek palubky ale ten kdyžtak zkusim nějak dodělat
08:35:55
13.11.2014
13.11.2014
Jozka
-> MaRv3L: Tak jestli ti chybí jen ty dekly kolem volantu, to je prkotina - ty se vyskytujou skoro stejně často jako zasklení..
08:17:31
13.11.2014
13.11.2014
MaRv3L
-> Robert 106: né to určitě ne...už mám sehnanou original i s budíky jenom ten panel pod volant mi chybí
21:19:05
12.11.2014
12.11.2014
Robert 106
tu stovkovou palubku tam necháš ?
21:21:11
15.09.2014
15.09.2014
MaRv3L
-> Milan 136: no vypadá to ještě zdravě tak to jenom vyrovnám a zatřu asi je zbytečné to dávat pryč když je to ještě dobré... já jsem pod pedálama podlahu taky neměl
21:14:11
15.09.2014
15.09.2014
Milan 136
-> MaRv3L: jo to tam je origo. taky tam mám pozůstatky na podběhách, podlaha je pryč
21:11:58
15.09.2014
15.09.2014
MaRv3L
-> Milan 136: díky kufr jenom vytřu alkytonem ten je odolnější měl jsem strach že by tam ta pastelka popraskala jelikož je tam takový nátěr jak byl na podběhách nějaká pryskyřice asi a vypadá ještě dobře tak je škoda ji dávat pryč
20:40:09
15.09.2014
15.09.2014
Milan 136
kufr lakovat nebudeš?
jinak super práce!
jinak super práce!