
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Litra jsem si pořídil asi nejvíc z nostalgie, jelikož ho měl otec, když jsem byl malý a i děda a když jsem se dozvěděl, že tenhle stojí už asi 8 let v kopřivách napospas přírodě, bylo mi ho líto a hned jsem ho bral domů:)
Teď je asi na čase, abych tak nějak shrnul vše, co se na litru za ten necelý rok udělalo. Jelikož už je v hromadě a připraven na stk:)
- vyvaření kastle
- ošetření podvozku, podběhů BODY
- vystříkání dutin
- vyčištění motorového prostoru, motor zatím venku nebyl ale půjde příští zimu
- na motoru byla vyčištěna vana + nově nabarvena, olejový filtr, vzduchový filtr, přetěsněno víko, karburátor sedr vyčistěný ultrazvukovou myčkou, vyčišten a odrezen chladič vyčištěny všechny hadice potažmo vyměněny např. hadice k topení. Topení bylo taktéž vyčištěno, jelikož v něm asi měly hnízdo myši či jiná havěť. Na rozdělovači byly vyměněny kabely, kondík, kontakty, samozřejmě i nové svíčky. vyměněny silentbloky motoru za nové, upravený výfuk natřený černou žáruvzdornou barvou i se svody, tak jsem zvědav kolik to vydrží.
- brzdy byly komplet udělány nové tj. prasátka, pakny, trubky, hadice, lanko ruční brzdy..
- z podvozku, pření náprava je širší ze 120tky s kotoučema, měl jsem štěstí a na vrakáči jsem natrefil na nápravu s novýma kotoučema i destičkama :) pružiny jsou uřezány asi o dvě otáčky...zadní náprava je původní jen tam ještě příjdou podložky.
- interier byl ošetřen alkytonem RAL9002 a s tím i vnitřek kufru a motorový prostor, celý interier je vylepen černou koženkou kromě tapeců dveří, ty jsou původní červeno-černé. Palubní deska byla původně po minulém majiteli 100vková nahrazena originální v barvě vozu, elektrika zapojená podle originálního schematu plus přidán otáčkoměr a rádio. Startování tlačítkem.
- z kastle je všechno krom předních blatníků původní. Přední blatníky jsem sehnal nové jelikož staré už byly prorezlé až až...mám je ještě v úschově, kdyby někdo potřeboval na kusy plechu stačí se ozvat, jinak půjdou do šrotu...celá kastle po vybroušení a vyrovnání nastříkána plničem a poté pastelovou dvousložkovou BODY barvou. Chromované díly, které šly použít se přeleštily a zbytek šly bohužel do černa...snad časem budou chromy...jinak všechny gumy karoserie jsou nové, kromě výklopných okének...ty jsem tak nějak polepil aby tam zatím alespoň něco bylo..
- alu wolfrace 15'' s pneu předek 165/50 a zadek 175/50
- všechny menší části auta jsou ošetřeny kataforézou
Video s fotkama našich litrů a jejich vývoji:
Krátké video z cesty na Vyškov tuning. Krásně se ty kola točí (netočí). :)
Teď je asi na čase, abych tak nějak shrnul vše, co se na litru za ten necelý rok udělalo. Jelikož už je v hromadě a připraven na stk:)
- vyvaření kastle
- ošetření podvozku, podběhů BODY
- vystříkání dutin
- vyčištění motorového prostoru, motor zatím venku nebyl ale půjde příští zimu
- na motoru byla vyčištěna vana + nově nabarvena, olejový filtr, vzduchový filtr, přetěsněno víko, karburátor sedr vyčistěný ultrazvukovou myčkou, vyčišten a odrezen chladič vyčištěny všechny hadice potažmo vyměněny např. hadice k topení. Topení bylo taktéž vyčištěno, jelikož v něm asi měly hnízdo myši či jiná havěť. Na rozdělovači byly vyměněny kabely, kondík, kontakty, samozřejmě i nové svíčky. vyměněny silentbloky motoru za nové, upravený výfuk natřený černou žáruvzdornou barvou i se svody, tak jsem zvědav kolik to vydrží.
- brzdy byly komplet udělány nové tj. prasátka, pakny, trubky, hadice, lanko ruční brzdy..
- z podvozku, pření náprava je širší ze 120tky s kotoučema, měl jsem štěstí a na vrakáči jsem natrefil na nápravu s novýma kotoučema i destičkama :) pružiny jsou uřezány asi o dvě otáčky...zadní náprava je původní jen tam ještě příjdou podložky.
- interier byl ošetřen alkytonem RAL9002 a s tím i vnitřek kufru a motorový prostor, celý interier je vylepen černou koženkou kromě tapeců dveří, ty jsou původní červeno-černé. Palubní deska byla původně po minulém majiteli 100vková nahrazena originální v barvě vozu, elektrika zapojená podle originálního schematu plus přidán otáčkoměr a rádio. Startování tlačítkem.
- z kastle je všechno krom předních blatníků původní. Přední blatníky jsem sehnal nové jelikož staré už byly prorezlé až až...mám je ještě v úschově, kdyby někdo potřeboval na kusy plechu stačí se ozvat, jinak půjdou do šrotu...celá kastle po vybroušení a vyrovnání nastříkána plničem a poté pastelovou dvousložkovou BODY barvou. Chromované díly, které šly použít se přeleštily a zbytek šly bohužel do černa...snad časem budou chromy...jinak všechny gumy karoserie jsou nové, kromě výklopných okének...ty jsem tak nějak polepil aby tam zatím alespoň něco bylo..
- alu wolfrace 15'' s pneu předek 165/50 a zadek 175/50
- všechny menší části auta jsou ošetřeny kataforézou
Video s fotkama našich litrů a jejich vývoji:
Krátké video z cesty na Vyškov tuning. Krásně se ty kola točí (netočí). :)
Ouhara / lowliter - komentáře:
ok tak když tak dej vědět, kdyby se ti podařilo nějakou tu páčku ulovit 

-> MaRv3L: Nezavalilo - včera jsem v těch místech hledal nějaký vhodný obaly a vzdal jsem to, protože vyndaný krabice není kam položit a já nevím, v který je co. Dneska tam snad nějak vytřu, popřesouvám a třeba klapne.
-> Jozka: Tak co, nezavalilo tě to? 

-> MaRv3L: Možná budu hledat i nějaké další drobné elektrodíly, tak bych to spojil.. případně se ve středu připomeň - kdybych se nehlásil, ležím pod závalem.. 

-> Jozka: tak schválně kvůli mě s tím nebojuj, jenom pokud bys náhodou někde našel 

-> MaRv3L: Nu, zkusím to, i když to bude za současnýho stavu sklepa (jak po explozi - optimalizoval jsem) asi souboj..
-> Jozka: a myslíš, že bys tam jednu pro mě nenašel? 

-> MaRv3L: Mám jich doma celou sbírku, ale nemám je vytříděný dle fčnosti..

Chlapi neměl by někdo páčku přepínání světel? Všude jsou jenom na blinkry i já mám jednu navíc na blinkry ale na světla nikde nemůžu sehnat

-> LUKAS: no střecha je trochu pomeranč byl slabý tlak ale ještě se celé auto přeleští leštičkou..na to že je to stříkané venku a v malé garáži s omezenými prostředky si myslim že dobre na tu hrůzu
ale jinak díky moc 


je tam vidiet kus kvalitne odvedenej roboty....a lak to je zrkadielko
Držim palce :)

Díky 

Moc pěkná práce :)
-> MaRv3L: Pěkný disky,budou jí na 100% slušet,tím jsem si jistý.
Zvolil si docela nezvyklí odstín a nebude to tuctovka.


-> Alex41: Díky moc, jsem rád, že se taková práce cení
nejvíc se těším, až tam ty kola nahodím...jenom musím jedno vyrovnat a sehnat gumy a hned jdou na auto


Krásnej kus práce. Dávam do oblíbených. Mám rád originální provedení aut, ale ty kola, co máš nachystaný jsou moc pěkný! 

to asi jo ale já to nedělám do originálního stavu, takže tam budou tyhle kola 

Tie disky sú krásne, ale na takú krásku by to chcelo plechové 14" origo kolesá. To podľa mňa sedí litrom a kilám najviac 

-> pepik-lepik: to je :D ty máš mangelsky co, ty jsem chtěl původně taky ale nakonec jsem rád, že jsem sehnal tyhle, budou na to pasovat. Už aby tam byly 

jak píšeš, je to jako droga :D ale pěkný to máš, ty kola na tom budou luxusní


