skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Představuji Vám své auto Škoda 1000 MB, světle modré barvy, ročník 1966. Jsem čtvrtým majitelem.
Auto bylo zakoupeno za velmi hezkou cenu od příjemného pána,který ji měl 5 let ve stodole. Nejspíše i nějakou dobu stálo u svého druhého majitele.Auto bylo až na pár dílů kompletní, bez jakýchkoliv zásahů a úprav. Ekozlodějna už byla také zaplacena.
Po přivezení auta domů jsem zjistil,že auto nevykazuje žádná velká místa na opravu. Podlaha kupodivu také dobrá. Největší prorezlé místa byly vrchy blatníků. Uchycení tlumičů, před. a zadních pramen se zdají být v pořádku.Takže základ je v pořádku a to je hlavní a hlavně i ušetření spousty práce a financí.
Auto dělám hlavně pro sebe, vždycky se mě MBčka líbila a také pro otce,který je fanda do veteránů a rád by nějaký sraz konečně navštívil svým autem.
Zkusil jsem přeleštit zašlý lak a ono jo,prokouklo to nádherně.Přední blatníky jsem neopravoval,schoval na další časy. Sehnal jsem na netu téměř nové blatníky a nechal nalakovat. Odstranil v předních podbězích gumoasfalt a očistil řádně na plech. Pak následovalo natření.Gumoasfalt už dávat nebudu,auto najede už jen minimum kilometrů a barva se dá dobře kontrolovat.
Po montáži blatníků jsem namontoval nové hrnce a paraboly,které mi nechal k vozu předešlý majitel. Udělal jsem novou elektriku ke světlům,blinkrům a klaksonu.Už zase auti svítí a troubí.
Dalším krokem bude zprovoznění vozu,auto jsme letos ,tedy asi po min.5 letech znovu nastartovali. Motor vždy jen na 5 vteřin chytnul a zas zdechnul.Neměl jsem to srdce auto dál trápit,rozdělal jsem celý karburátor a při množství usazených nečistot jsem se divil ,že motor vůbec nastartoval.Myslím si,že nám tímto auto chtělo poděkovat a udělat radost.
Po zprovoznění motoru jsem zkusil odvzdušnit spojku.Spojka odvzdušnit šla a auto se znovu samo začlo pohybovat.Bohužel během stání jsem zjistil,že proplívá válec jak brzdový tak spojkový (není namontováno orig.spojené těleso,ale každý válec je samotný).Dobře některým předchozím majitelem uděláno a vymyšleno.Teď sehnat válce nebo sady do něj a znovu zprovoznit.
Během doby co nemůžu věnovat renovaci autu sleduji občas internet a nakupuji nějaké nové nebo zachovalé díly a potřebnou dobovou literaturu.Posledním úlovkem byly dvě dobové vlaječky.
MBčko ke dni 15.12.2014 konečně na mě přepsáno a auto tak má po 7 letech znovu nasazeny SPZ. Může tak opět brázdit silnice.
Auto bylo zakoupeno za velmi hezkou cenu od příjemného pána,který ji měl 5 let ve stodole. Nejspíše i nějakou dobu stálo u svého druhého majitele.Auto bylo až na pár dílů kompletní, bez jakýchkoliv zásahů a úprav. Ekozlodějna už byla také zaplacena.
Po přivezení auta domů jsem zjistil,že auto nevykazuje žádná velká místa na opravu. Podlaha kupodivu také dobrá. Největší prorezlé místa byly vrchy blatníků. Uchycení tlumičů, před. a zadních pramen se zdají být v pořádku.Takže základ je v pořádku a to je hlavní a hlavně i ušetření spousty práce a financí.
Auto dělám hlavně pro sebe, vždycky se mě MBčka líbila a také pro otce,který je fanda do veteránů a rád by nějaký sraz konečně navštívil svým autem.
Zkusil jsem přeleštit zašlý lak a ono jo,prokouklo to nádherně.Přední blatníky jsem neopravoval,schoval na další časy. Sehnal jsem na netu téměř nové blatníky a nechal nalakovat. Odstranil v předních podbězích gumoasfalt a očistil řádně na plech. Pak následovalo natření.Gumoasfalt už dávat nebudu,auto najede už jen minimum kilometrů a barva se dá dobře kontrolovat.
Po montáži blatníků jsem namontoval nové hrnce a paraboly,které mi nechal k vozu předešlý majitel. Udělal jsem novou elektriku ke světlům,blinkrům a klaksonu.Už zase auti svítí a troubí.
Dalším krokem bude zprovoznění vozu,auto jsme letos ,tedy asi po min.5 letech znovu nastartovali. Motor vždy jen na 5 vteřin chytnul a zas zdechnul.Neměl jsem to srdce auto dál trápit,rozdělal jsem celý karburátor a při množství usazených nečistot jsem se divil ,že motor vůbec nastartoval.Myslím si,že nám tímto auto chtělo poděkovat a udělat radost.
Po zprovoznění motoru jsem zkusil odvzdušnit spojku.Spojka odvzdušnit šla a auto se znovu samo začlo pohybovat.Bohužel během stání jsem zjistil,že proplívá válec jak brzdový tak spojkový (není namontováno orig.spojené těleso,ale každý válec je samotný).Dobře některým předchozím majitelem uděláno a vymyšleno.Teď sehnat válce nebo sady do něj a znovu zprovoznit.
Během doby co nemůžu věnovat renovaci autu sleduji občas internet a nakupuji nějaké nové nebo zachovalé díly a potřebnou dobovou literaturu.Posledním úlovkem byly dvě dobové vlaječky.
MBčko ke dni 15.12.2014 konečně na mě přepsáno a auto tak má po 7 letech znovu nasazeny SPZ. Může tak opět brázdit silnice.
JIRINKA / 1000 MB - komentáře:
20:02:56
15.11.2014
15.11.2014
GeorgeOPC
Star LC20: děkuji za pochvalu, ano,máš pravdu, tempo pastu již také nepoužívám,od našeho klempíře z práce jsem si půjčil kvalitní brusnou i leštící pastu od 3M. Funguje dobře,jen pořizovací cena je o dost vyšší. Výsledek spolu s leštičkou naprosto luxusní .
17:52:03
15.11.2014
15.11.2014
Tabi
-> Star LC20: Já třeba taky nechci leštit lak tempem,máš nějakej typ co máš osobně vyzkoušený?Už jsem toho teda o leštění a leštěnkách přečetl dost.Sice to ještě není aktuální,ale stejně nevím co koupím.
17:38:42
15.11.2014
15.11.2014
Star LC20
-> GeorgeOPC: moc pěkný, akorát bys to mohl vzít něčím lepším, než je tempo...uvidíš, že je v tom rozdíl.
09:19:28
27.10.2013
27.10.2013
GeorgeOPC
V pohodě, Tempo pasta a asi by o pak chtělo nechat převoskovat,ale to udělám až bude 1000 pojízdná.
16:12:23
25.10.2013
25.10.2013
Tabi
Jéje,jsem si zpětně znovu pročetl příspěvky,kde píšeš,že Tempo udělalo své. Tak nic no.
16:07:00
25.10.2013
25.10.2013
Tabi
-> GeorgeOPC: Prosím tě,leštil jsi lak tempem?Zdá se mi,že něco takového je na zadní kapotě na jedné fotce,jestli teda dobře vidím.
09:14:06
14.10.2013
14.10.2013
j_j
-> Bukaj: u standartů skončily žábry 11. sérií. tzn. že žábry se vyráběly do konce roku 1966 a ne jen do léta :) 12.série, byla první standartovská s mřížkami (naběhla leden 1967) = model 1967 i u standartů.
06:43:43
14.10.2013
14.10.2013
Bukaj
-> GeorgeOPC: Plastovou lištu na klapačce a nové blinkry měl až poslední ročník výroby MB (model 69) od srpna 1968. U Tvého vozu navíc je jistá pravděpodobnost, že by měl mít ještě žábrové zadní blatníky. Tedy pokud je to model 1966 (výroba od září 65 do srpna 66) výbavy standard. Od léta 1966 pak už všechna MB měla zadní blatníky s hranatou mřížkou...
23:02:07
13.10.2013
13.10.2013
GeorgeOPC
Děkuju Vám všem za příjemné ohlasy. Sedačky byly pod potahy snad celou tu dobu, jelikož vypadají moc dobře. A popravdě už se těšíme až v létě do nich usednem a pojedem se projet.
Přední čelo bez lišty, té době ji ještě neměla? Lak bude, ale asi ne celolak, jelikož potřebuji změřit, zda se ještě nejedná o původní lak, pokud ano,pak bych nechal lakovat jen některé díly.
Lišta i s jedním blinkrem je zachovaná, pravý blinkr jsem si sehnal nový,jelikož byl kousek blinkru ulomený.
Ano, Tempo pasta udělala svoje, pak jsem to ještě přeleštil a opravdu zašlá krása je znovu na světě. A máte pravdu štítek kecá,byl na autě,tak jsem jej nesundával ,podle TP je to 988,výkon 48k
Přední čelo bez lišty, té době ji ještě neměla? Lak bude, ale asi ne celolak, jelikož potřebuji změřit, zda se ještě nejedná o původní lak, pokud ano,pak bych nechal lakovat jen některé díly.
Lišta i s jedním blinkrem je zachovaná, pravý blinkr jsem si sehnal nový,jelikož byl kousek blinkru ulomený.
Ano, Tempo pasta udělala svoje, pak jsem to ještě přeleštil a opravdu zašlá krása je znovu na světě. A máte pravdu štítek kecá,byl na autě,tak jsem jej nesundával ,podle TP je to 988,výkon 48k
22:03:16
13.10.2013
13.10.2013
j_j
-> Power of Bass: tak výkonnější seženeš vždycky, původní už ne
22:00:41
13.10.2013
13.10.2013
Power of Bass
-> Bukaj: no masku taky nemá původní,a že by někdo dávál štítek jen tak ze srandy, at se majitel přizná co tam ve skutečnosti je (čislo motoru) :)
sám nvm jeslti bych chtěl mít raději původní nebo vzácnější (výkonnější)
sám nvm jeslti bych chtěl mít raději původní nebo vzácnější (výkonnější)
21:49:32
13.10.2013
13.10.2013
Bukaj
-> Power of Bass: Štítek určitě kecá - pokud je v autě původní motor, tak v roce 66 se ještě 1100 nevyráběly
Jinak vypadá hezky zachovale, tak ať dělá majiteli radost
Jinak vypadá hezky zachovale, tak ať dělá majiteli radost
20:44:14
13.10.2013
13.10.2013
Power of Bass
nádhera, užasné,jaká krasavice se z ní vyklubala po rozleštění, a dokonce 11ctistovka !! - jeslti štítek nekecá (už je v oblíbených)
20:10:06
13.10.2013
13.10.2013
Tabi
Další kousek na virtu.Nějaká ta práce tě na ní ještě čeká,pak to ale bude určitě krasavice.Máš moc pěknou přední lištu s blinkrama. Tak ať dělá otci v budoucnu radost.
19:51:36
13.10.2013
13.10.2013
honzin
moc pěkná, jde do oblíbených ;)
19:12:58
13.10.2013
13.10.2013
Koblet
Pěkný kousek. Jen dát správné přední čelo bez lišty, poladit lak a bude parádní. Ty sedačky jsou super.
17:13:56
13.10.2013
13.10.2013
j_j
super sedačky, v létě to oceníš :)
16:29:44
13.10.2013
13.10.2013
Alasah
Pěkná tisícovečka, přidána do oblíbených a snad se někdy setkáme, myslím, že určitě jo ;)