skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Vyroben 8.11.1990 (čtvrtek), modelový rok 91, barva 5105 - vyblitá zelená.
Auto jsem dostal po dědovi, v listopadu 2004. Postupně se to ale nějak zvrtlo, takže...
Motor:
-Blok Fabia 1397 ccm, snížená hlava Fabia, tenčí těsnění M-E, komprese 10.9, zvětšené kanály, upravená sedla, tvrdší ventilové pružiny
-Vačka M-E 278/265°, zdvihy 7.1/6.7 mm
-Upravené sání z BMM
-Karburátor Jikov Lekr, zvětšené difuzory a rozprašovače, přetryskovaný. Podtlakový ovladač druhé komory se slabší pružinou
-Programovatelné zapalování Ignitech TCIP4, pulsní rotor na řemenici, induktivní snímač polohy klikové hřídele
-Rozdělovač BMM, pouze pro rozdělení jiskry
-Elektrická palivová pumpa Facet 40105
-Sahara a chladič Felicia 1.6, spínání termospínačem přes relé, možnost manuálního zapnutí
-Kratší ze sériových převodovek s rozpěrným kroužkem a molybdenovými synchrony na 2. a 3. st.
-Poloosy felicia
-Svody 4-1 s lambda-sondou
-Výfuk Felicia 1.9D, oba tlumiče upraveny pro lepší průchodnost
-Výměník voda-olej Felicia 1.9D
-Odbržděno 95 HP/70 kW při 6000 rpm a 130 Nm při 4500 rpm na palivo Verva 100
Podvozek:
-Set pružin a tlumičů "HP Sporting"
-Upravená přední ramena, tvrdší silentbloky, asymetrické horní uložení v unibalech
-Přední těhlice Felicia, brzdiče Ford Sierra pístek 60 mm, chlazené kotouče 235 mm
-Vzadu sériová repasovaná náprava Felicia, tvrdší silentbloky, bubnové brzdy bez redukčních ventilů, zmenšená vůle samostavů, úhlové podložky pod náboji pro větší negativní odklony a korekci sbíhavosti.
-disky VW "P-slots" 6x14 ET38, pneu 185/55 R14
Výbava:
-elektronický přerušovač blinkrů
-kontrolka ruční brzdy
-kontrolka bezpečnostních pásů
-kontrolka větráku chladiče
-kontrolka řazení (funkce programovatelného zapalování)
-topení Felicia
-centrální zamykání na DO, ovládá i 5. dveře, nezávislý odskok 5. dveří
-výplně dveří LS
-zadní stěrač & ostřikovač
-digitální tachometr
-tónovaná okna (originální zelená)
-tlakoměr a teploměr oleje KMGY
Auto jsem dostal po dědovi, v listopadu 2004. Postupně se to ale nějak zvrtlo, takže...
Motor:
-Blok Fabia 1397 ccm, snížená hlava Fabia, tenčí těsnění M-E, komprese 10.9, zvětšené kanály, upravená sedla, tvrdší ventilové pružiny
-Vačka M-E 278/265°, zdvihy 7.1/6.7 mm
-Upravené sání z BMM
-Karburátor Jikov Lekr, zvětšené difuzory a rozprašovače, přetryskovaný. Podtlakový ovladač druhé komory se slabší pružinou
-Programovatelné zapalování Ignitech TCIP4, pulsní rotor na řemenici, induktivní snímač polohy klikové hřídele
-Rozdělovač BMM, pouze pro rozdělení jiskry
-Elektrická palivová pumpa Facet 40105
-Sahara a chladič Felicia 1.6, spínání termospínačem přes relé, možnost manuálního zapnutí
-Kratší ze sériových převodovek s rozpěrným kroužkem a molybdenovými synchrony na 2. a 3. st.
-Poloosy felicia
-Svody 4-1 s lambda-sondou
-Výfuk Felicia 1.9D, oba tlumiče upraveny pro lepší průchodnost
-Výměník voda-olej Felicia 1.9D
-Odbržděno 95 HP/70 kW při 6000 rpm a 130 Nm při 4500 rpm na palivo Verva 100
Podvozek:
-Set pružin a tlumičů "HP Sporting"
-Upravená přední ramena, tvrdší silentbloky, asymetrické horní uložení v unibalech
-Přední těhlice Felicia, brzdiče Ford Sierra pístek 60 mm, chlazené kotouče 235 mm
-Vzadu sériová repasovaná náprava Felicia, tvrdší silentbloky, bubnové brzdy bez redukčních ventilů, zmenšená vůle samostavů, úhlové podložky pod náboji pro větší negativní odklony a korekci sbíhavosti.
-disky VW "P-slots" 6x14 ET38, pneu 185/55 R14
Výbava:
-elektronický přerušovač blinkrů
-kontrolka ruční brzdy
-kontrolka bezpečnostních pásů
-kontrolka větráku chladiče
-kontrolka řazení (funkce programovatelného zapalování)
-topení Felicia
-centrální zamykání na DO, ovládá i 5. dveře, nezávislý odskok 5. dveří
-výplně dveří LS
-zadní stěrač & ostřikovač
-digitální tachometr
-tónovaná okna (originální zelená)
-tlakoměr a teploměr oleje KMGY
Nepér / Favorit 136L - komentáře:
No, nic moc. Na třech metrech před/za nápravou rozdíl asi 9 cm, což je asi 5 mm na poloměru kola 180 mm. Zejtra (dneska) to zkusím bez podložek a s podložkami obráceně a uvidíme. Ve stupních je to přes arctg 0°48'? A těch sériových 1.2 mm vychází na poloměru 172 mm na 0°12' ve stupních?
-> Nepér: Tak pořádnej sochor, pověs na konec 3 lidi a můžeš ladit geometrii na přání.

V séri je podle knížky sbíhavost 1.2 mm +- 1.4 mm
, odklony negativní 1°24' (edit: trochu teď počítám a s podložkou by tam měl být odklon 2.0°, je to hodně nebo málo?) a náprava by při tom měla bejt doufám rovně. Já jí mám kvůli snížení asi o 7° nahoru, takže z toho jsem vycházel při návrhu podložky a jsem zvědavej, co naměřím, protože jsem zkoušel měřit sbíhavost v závislosti na zatížení a lítalo to takovym stylem, že jsem se na to vysral a iPhonem jsem změřil baj voko těch 7° a čus
. Hele, jdu na tu druhou stranu a pak měřit, jsem napnutej 



-> Nepér: Jak to má fáčko v sérii? Nulu sbíhavosti? A jak je u tebe náprava při pohledu zboku, když je auto zatížený? Rovně?
Něco jsem vyndal a něco zas tam dal. Ještě, že je to takový dobře vyndavací a zastamdací. Až dodělám druhou stranu, jsem zvědavej, jakou naměřím sbíhavost, tajně doufám v milimetr a hrozím se rozbíhavosti.
nadherny favorit

Tak pod kapotu se to vejde! Snad se to nebude za jízdy dotýkat kapoty.
-> Eidy: Dokud jsem neměl momentovej klíč, nebyl s ničím problém
. No udělal jsem si od ruky moment, na kterej bych to utáhnul podle citu a nakonec podle klíče to bylo asi 18 Nm.
-> Eidy: Dokud jsem neměl momentovej klíč, nebyl s ničím problém

-> Nepér: po několikerém stržení nebo přetržení svorníku a následném navařování a odvrtávání si svorníky řežu sám ze šroubů pevnosti 10,9 a je klid. 

Jsem debil a zkoušel jsem utáhnout svorníky svodů na hlavě na 25 Nm. Příště nastavím 20, jen musím koupit nový svorníky, kua 

-> Nepér: to sanie vyzera perfektne
,,,,konecne ziskas tie stratene kone co ti tak chybali 


Dneska to snad dobrousím...
-> Eidy 08.05.13 18:42:33:






-> Chali: Mělo by, no uvidíme. V nejhorším se to ubere ale taknějak jsem to poměřoval a mělo by to s rezervou vyjít.
-> Nepér: To si bude přisávat falešnej vzduch. Nebo to přijde omotat izolačkou?

-> Nepér: Vejde se ti to pod kapotu?
Nepér 07.05.13 18:32:33 napsal:
Já mám dědek lajn
to urcite 
Já mám dědek lajn


Já mám dědek lajn 

Já se ti vůbec nedivím, ale co jsem mohl pozorovat, tahle kastle je celkem OK, sebevíc to není zázrak. Sport-Line je jen lapač na zákazníky... Vůbec ten škodováckej marketing je nechutnej
Sport Line - co je na jeho 135 motoru sportovního?
Special Line - není ničím speciální
Comfort Line a Komfort - tak toho pohodlí jsem si tam také moc nezažil
Prima - ... nenechte se vysmát
Solitaire - nebyl sám
Green Line - životní prostředí moc nešetři...
Tak zbývá nám Silver Line, který je laděný do modra a Black Line, který je opravdu černý...
Sport Line - co je na jeho 135 motoru sportovního?
Special Line - není ničím speciální
Comfort Line a Komfort - tak toho pohodlí jsem si tam také moc nezažil
Prima - ... nenechte se vysmát
Solitaire - nebyl sám
Green Line - životní prostředí moc nešetři...
Tak zbývá nám Silver Line, který je laděný do modra a Black Line, který je opravdu černý...
akurat dnes je v novom case - slov. dennik ako sa starat o auto a tam to mrska wapkou