
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Když jsem jej koupil měl v techničáku tyto údaje:
Favorit 136L r.v. 1990 barva: bílá ... podle mého odhadu najeto tak 250 000km ( jen kdyby to podle fotek nebylo poznat :-))
Rozborka začala týden po nákupu ( viz. první fotky ) , barvu jsem volil pro jednoduché rozpoznání " chycených částí " , ale myslím, že i na jiné bych je celkem jednoduše rozpoznal :-))) . Tyto auta se vyznačují velmi rychlým poločasem rozpadu, ale to ví každé malé dítě. Já počítal se vším, ale po odmašlení interiéru, blatníků, dveří, skel a prahů mě to přece jen trochu překvapilo........ no, ale z boje se neutíká a přeci jen už při tom rozdělávání si člověk k autu vytvoří nějaký ten vztah a už se v tom veze :-).... teda svezl jsem se až za rok :-)))
Prostě i přes hrůzně vypadající plechařinu jsem se s pomocí klempíře atd. pustil do renovace tohoto " socialistického zázraku " :-)
Vyměnilo se a zrepasovalo snad všechno. tolik seznamů co koupit jsem snad do té doby vživotě nenapsal. Velmi mě pomohli knihy od Andrta atd... někdy i lehce nablblé Jak na to, ale hlavně katalog náhradních dílů který jsem koupil ve výprodeji za pár korun, ale díky nemu jsem se po roce u některých věcí vůbec vyznal jak patří do sebe a co chybí, jelikož se při rozborce lecos rozpadne. No knih o údržbě favorita mám snad pět. Šestá, kterou nelze počítat se jmenuje - Škoda favorit 136L ( 1988 ) vyjíždí. Není o údžbě, ale je to skutečný klenot. Kdo ji nezná tak se kompletně věnuje vývoji tohoto stroje ( taková kniha snad ani nevznikla o žádném jiném modelu ). Po přečtení má člověk pocit, že lepší auto snad neexistuje. Při práci v garáži jsem si častokrát vzpoměl na úryvky které jsem četl na každé druhé straně o tom jak je toto auto etalonem pokroku socialistického průmyslu, jak dosud i na západě nepřekonaná a důkladná antikorozní ochrana zaručuje takřka nemyslitelné napadení korozí.......... atd. atd........ s odtupem času se člověk pobaví.
Co pasovalo z feldy tak sem tam dal z feldy. Zvlášť přístrojovka se mi líbila víc než původní krabice od banánů.Ta z feldy popravdě i méně vrže. Jen se sedadly jsem udělal chybu:-( ty jsou také s feldy, ale v původních se sedělo líp, teda aspo mě! Měl jsem tam dát spíš z Fa GLX 93ky v těch felďáckejch s bederní opěrkou se sedí na delší trase dost mizerně. No nakonec z toho teda je takovej felorit :-)
Favorit 136L r.v. 1990 barva: bílá ... podle mého odhadu najeto tak 250 000km ( jen kdyby to podle fotek nebylo poznat :-))
Rozborka začala týden po nákupu ( viz. první fotky ) , barvu jsem volil pro jednoduché rozpoznání " chycených částí " , ale myslím, že i na jiné bych je celkem jednoduše rozpoznal :-))) . Tyto auta se vyznačují velmi rychlým poločasem rozpadu, ale to ví každé malé dítě. Já počítal se vším, ale po odmašlení interiéru, blatníků, dveří, skel a prahů mě to přece jen trochu překvapilo........ no, ale z boje se neutíká a přeci jen už při tom rozdělávání si člověk k autu vytvoří nějaký ten vztah a už se v tom veze :-).... teda svezl jsem se až za rok :-)))
Prostě i přes hrůzně vypadající plechařinu jsem se s pomocí klempíře atd. pustil do renovace tohoto " socialistického zázraku " :-)
Vyměnilo se a zrepasovalo snad všechno. tolik seznamů co koupit jsem snad do té doby vživotě nenapsal. Velmi mě pomohli knihy od Andrta atd... někdy i lehce nablblé Jak na to, ale hlavně katalog náhradních dílů který jsem koupil ve výprodeji za pár korun, ale díky nemu jsem se po roce u některých věcí vůbec vyznal jak patří do sebe a co chybí, jelikož se při rozborce lecos rozpadne. No knih o údržbě favorita mám snad pět. Šestá, kterou nelze počítat se jmenuje - Škoda favorit 136L ( 1988 ) vyjíždí. Není o údžbě, ale je to skutečný klenot. Kdo ji nezná tak se kompletně věnuje vývoji tohoto stroje ( taková kniha snad ani nevznikla o žádném jiném modelu ). Po přečtení má člověk pocit, že lepší auto snad neexistuje. Při práci v garáži jsem si častokrát vzpoměl na úryvky které jsem četl na každé druhé straně o tom jak je toto auto etalonem pokroku socialistického průmyslu, jak dosud i na západě nepřekonaná a důkladná antikorozní ochrana zaručuje takřka nemyslitelné napadení korozí.......... atd. atd........ s odtupem času se člověk pobaví.
Co pasovalo z feldy tak sem tam dal z feldy. Zvlášť přístrojovka se mi líbila víc než původní krabice od banánů.Ta z feldy popravdě i méně vrže. Jen se sedadly jsem udělal chybu:-( ty jsou také s feldy, ale v původních se sedělo líp, teda aspo mě! Měl jsem tam dát spíš z Fa GLX 93ky v těch felďáckejch s bederní opěrkou se sedí na delší trase dost mizerně. No nakonec z toho teda je takovej felorit :-)
Prezident / fa modrák - komentáře:
-> Johny Death: tak nedáme hitlerku sami: čtvrtek 20:00 pokud bude sucho

-> Fire: tak to mi ho teda vyndej...!ty to ještě nevíš? no tak dej vědět zítra do vodpoledne jesi dem! Ať tam nesedím sám a ty si někde nejucháš na hasičárně. vemeš tu ETZ? mám průřez 6mm to ti tam dám a zrenovuju a to pak bude pálit tak, že ti to upálí i koule na řidičově místě

-> Karel.: pochopitelně



-> Johny Death: jak ti nesvítily světla
tak to se omlouvám ale na to si nepamatuju............dob
ře mám z tebe strach že mě porazíš




-> Karel.: vidiš to karle jak jsi me na srazu fakoval? a dokonce když jsem ti neco říkal tak jsi me ani nevnimal. když byly ty jizdy zručnoti tak jsem ti řikal když tam ještě nebylo moc aut prakticky žadný tak že si tam dáme na tom parkovišti sprintík... a ty že ted ne že se budeš dívat na ty jizdy. ale ja to chapu
mimochodem jaky brzdy jsem kde spravoval na srazu???

-> Petr81:

-> tomapa: Jakmile začneš chlastat tak už si za tou svou pravdou tak stát nebudeš!!!



-> prezident: jo a co ta hospoda zitra ? ja jdu zitra na hokej s hasicema delat ostudu, a pak pokud budu schopen, tak s tebou ! hokej trva ja nevim do kdy,ale v 9 jsem u tebe

-> prezident: kdo vi, kdy pojedu ! ale jdu do toho, nekdy


-> Karel.: jo jo a Dušan teď má krvavej nápis Škoda 136

-> tomapa: jak s tou bednou co?
a pak, že škodovky nebrzdí jsem byl pomalu na palubce namáčklej



-> Karel.: nezapoň já mám vždycky pravdu!!

-> tomapa: ani bych se nedivil

-> Karel.: že tys byl pod vlivem!!

-> Johny Death:
já z tebe nemůžu se na něco ptám a ty se jen směješ jak máslo, tak to vysvětli a zasmějem se oba


-> Karel.:







-> Johny Death: to se dřív tobě rozpadne a upadne motor
Tak to není pravda!!Když byla jízda zručnosti tak jsi mi to nemohl říct!!To je blbost s tebou jsem se bavil jen když jsi spravoval brzdy!!!Takže kecáš
Jako na tohle bych si vzpomněl s tebou jsem se moc nebavil, nejvíc s čokinem, terkou mic jeho bráchou atd ale s tebou ne



-> Karel.: no jestli to dřív nerozprodáš na díly....
to že ste chteli s dušanem ... cha. ja ti řikal při tom když byly jízdy zručnosti ... to bylo svetlo panáčku :-D

-> Johny Death:
na 3 jihomoraváku?to není možný my jsme chtěli jít s dušanem ale nakonec jsme nešli protože byla tma!!
A ty nekecej
OK tak si to rozdáme jindy





-> tomapa:
karle a nevyzval jsem te náhodou na srazu??? odmítl jsi :))) měl jsi prej neco duležitějšího na práci





