Když jsem jej koupil měl v techničáku tyto údaje:
Favorit 136L r.v. 1990 barva: bílá ... podle mého odhadu najeto tak 250 000km ( jen kdyby to podle fotek nebylo poznat :-))
Rozborka začala týden po nákupu ( viz. první fotky ) , barvu jsem volil pro jednoduché rozpoznání " chycených částí " , ale myslím, že i na jiné bych je celkem jednoduše rozpoznal :-))) . Tyto auta se vyznačují velmi rychlým poločasem rozpadu, ale to ví každé malé dítě. Já počítal se vším, ale po odmašlení interiéru, blatníků, dveří, skel a prahů mě to přece jen trochu překvapilo........ no, ale z boje se neutíká a přeci jen už při tom rozdělávání si člověk k autu vytvoří nějaký ten vztah a už se v tom veze :-).... teda svezl jsem se až za rok :-)))
Prostě i přes hrůzně vypadající plechařinu jsem se s pomocí klempíře atd. pustil do renovace tohoto " socialistického zázraku " :-)
Vyměnilo se a zrepasovalo snad všechno. tolik seznamů co koupit jsem snad do té doby vživotě nenapsal. Velmi mě pomohli knihy od Andrta atd... někdy i lehce nablblé Jak na to, ale hlavně katalog náhradních dílů který jsem koupil ve výprodeji za pár korun, ale díky nemu jsem se po roce u některých věcí vůbec vyznal jak patří do sebe a co chybí, jelikož se při rozborce lecos rozpadne. No knih o údržbě favorita mám snad pět. Šestá, kterou nelze počítat se jmenuje - Škoda favorit 136L ( 1988 ) vyjíždí. Není o údžbě, ale je to skutečný klenot. Kdo ji nezná tak se kompletně věnuje vývoji tohoto stroje ( taková kniha snad ani nevznikla o žádném jiném modelu ). Po přečtení má člověk pocit, že lepší auto snad neexistuje. Při práci v garáži jsem si častokrát vzpoměl na úryvky které jsem četl na každé druhé straně o tom jak je toto auto etalonem pokroku socialistického průmyslu, jak dosud i na západě nepřekonaná a důkladná antikorozní ochrana zaručuje takřka nemyslitelné napadení korozí.......... atd. atd........ s odtupem času se člověk pobaví.
Co pasovalo z feldy tak sem tam dal z feldy. Zvlášť přístrojovka se mi líbila víc než původní krabice od banánů.Ta z feldy popravdě i méně vrže. Jen se sedadly jsem udělal chybu:-( ty jsou také s feldy, ale v původních se sedělo líp, teda aspo mě! Měl jsem tam dát spíš z Fa GLX 93ky v těch felďáckejch s bederní opěrkou se sedí na delší trase dost mizerně. No nakonec z toho teda je takovej felorit :-)
Prezident / fa modrák - komentáře:
-> Karel.: Na pivu jsem nebyl ale nevíš jakou mám chuť ty voe.
-> Petr81:
-> Karel.: Jen počkej ty žaluďáku, bych tě vyhodil za vajica do luftu, ve vzduchu tě do řiti nakopal a až bys dopadl na zem tak bych na tebe natočil mou nutelovou pomazánku.
-> tomapa: akorát nevím co s petre, asi na kladku a řezat ho
-> tomapa: co bych tě zvedal? tě zvohnu
-> Karel.: jestli mně zvedneš klidně
Peťane tys byl na pivu?

Jinak jsem pro tomapu seřežem a dostanu uhlí

A pak s tomapou zmlátím tebe Péťo
-> Fén: Zdarec, ty eště dejcháš? Přijedeš v pátek?
-> tomapa: Dostaneš bečku a jestli ji do hodiny nevytáhneš sám, tak ne že ji zaplatíš samozřejmě a zby tek dopijeme my ostatní ale budeš mít taky zákaz vycházek!!!
-> tomapa: No aji tak by to šlo!!!
-> Petr81: budeš Mikuláš jo a já dostanu nadílku
Vždyť to tam je co to je tady za haluze?
-> Karel.: Tam nemělo být jsem ale JSME
-> tomapa: Tak tos posral voe, počkej až tě uvidím!!!
Si myslíš že co? Že když jseš nejmladší tak ti nemůžem nařezat? Počkej uvidíš!!!!
-> Karel.: jo vy táhnete tak leda na hajzl a spolu
Zatím to většinou táhnu já a Peťan si teda myslím

Takže my jsme silná dvojka