skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Favorit 136 GLX Black Line Celkem vyrobeno 4 756 kusů
- motor 136X 50kW karburátor, při koupi 17. 11. 2019 najeto 20**** km. Tohle auto několikrát měnilo přístrojovku, mělo nepůvodní motor, takže opravdový nájezd je nedohledatelný. Takový otloukánek. Díky tomu bylo dobré tak akorát pro vlastní úpravy, představy a vychytávky po vzhledové i mechanické stránce.
* podvozek - vepředu repasované Hp Sporting, vzadu sportovní TA Technix - vše výškově nastavitelné
* ALU R14 VW Teardrops 6J 4x100, ET38, po renovaci a strojovém leštění
* vnitřně chlazené kotouče, větší průměr 260mm z Kia Rio, brzdiče, destičky Ford Sierra
* nově postavený motor v zapsaném bloku 136X - vložky, šály, kroužky, ojnice, písty, setrvák a klika - vše z Felicie MPi, vačka Urban 280/280, hlava facelift Felicia 373N - kuželové pružiny ventilů, gufera, sedla, vše upravené, těsnění Elring, snížená na 96,7mm (KP 11), el. zapalování od Vrba Motorsport v kombinaci s MPi lištou, převařené sací potrubí průměr 28mm, karburátor SEDR s úpravou trysek, otevírání klapky a demontovaný sytič
* přední náprava z Felicie se stabilizátorem; zadní komplet originální nová se stabilizátorem
* veškeré vedení trubek po autě nové, nové koberce, světla, kliky, čalounění stropu
* dotykové 2DIN autorádio, subwoofer JBL, zesilovač, 8x středové a výškové repro, upravená kaplička palubky
Z postupu prací:
* 08/2020 kompletní vyvaření karoserie, plátěná stahovací střecha, upravené a dovařené výztuhy střechy (vše od (Car Brothers Lysice)
* 09 - 12/2020 ošetření kompletního podvozku karoserie;
* 02/2021 nový celolak lak v odstínu černá lesklá 1999,
* 03/2022 absolvována úspěšně nová STK
* 12/2023 přezuto na nové pneu v legálním (konečně) rozměru 185/50 r14 Yokohama A539
* 01/2024 kompletní ošetření dutin
* 03/2024 nová STK
* 07/2024 nové výf. svody 4:1, středová trubka 55mm, koncový tlumič Soieta
* 11/2024 v TP zapsána čtyřoká maska Hella, svody 4:1 a sportovní výfuk +10dB. Může se přes zimu strojit.
* 03/2025 výměna oleje, úprava čalounění palubky a volantu, dopasování přední masky, příprava na vyjetí
- motor 136X 50kW karburátor, při koupi 17. 11. 2019 najeto 20**** km. Tohle auto několikrát měnilo přístrojovku, mělo nepůvodní motor, takže opravdový nájezd je nedohledatelný. Takový otloukánek. Díky tomu bylo dobré tak akorát pro vlastní úpravy, představy a vychytávky po vzhledové i mechanické stránce.
* podvozek - vepředu repasované Hp Sporting, vzadu sportovní TA Technix - vše výškově nastavitelné
* ALU R14 VW Teardrops 6J 4x100, ET38, po renovaci a strojovém leštění
* vnitřně chlazené kotouče, větší průměr 260mm z Kia Rio, brzdiče, destičky Ford Sierra
* nově postavený motor v zapsaném bloku 136X - vložky, šály, kroužky, ojnice, písty, setrvák a klika - vše z Felicie MPi, vačka Urban 280/280, hlava facelift Felicia 373N - kuželové pružiny ventilů, gufera, sedla, vše upravené, těsnění Elring, snížená na 96,7mm (KP 11), el. zapalování od Vrba Motorsport v kombinaci s MPi lištou, převařené sací potrubí průměr 28mm, karburátor SEDR s úpravou trysek, otevírání klapky a demontovaný sytič
* přední náprava z Felicie se stabilizátorem; zadní komplet originální nová se stabilizátorem
* veškeré vedení trubek po autě nové, nové koberce, světla, kliky, čalounění stropu
* dotykové 2DIN autorádio, subwoofer JBL, zesilovač, 8x středové a výškové repro, upravená kaplička palubky
Z postupu prací:
* 08/2020 kompletní vyvaření karoserie, plátěná stahovací střecha, upravené a dovařené výztuhy střechy (vše od (Car Brothers Lysice)
* 09 - 12/2020 ošetření kompletního podvozku karoserie;
* 02/2021 nový celolak lak v odstínu černá lesklá 1999,
* 03/2022 absolvována úspěšně nová STK
* 12/2023 přezuto na nové pneu v legálním (konečně) rozměru 185/50 r14 Yokohama A539
* 01/2024 kompletní ošetření dutin
* 03/2024 nová STK
* 07/2024 nové výf. svody 4:1, středová trubka 55mm, koncový tlumič Soieta
* 11/2024 v TP zapsána čtyřoká maska Hella, svody 4:1 a sportovní výfuk +10dB. Může se přes zimu strojit.
* 03/2025 výměna oleje, úprava čalounění palubky a volantu, dopasování přední masky, příprava na vyjetí
Peca/Akční edice - komentáře:
Prezne tak, plaztysol daj dole komplet všetok. Nyekedi za totyž ztane, že naoko je ok, ale keď ho dáš dole, už zú tam hrdsavé "pavuĝyni", ktoré ĝazom naraztú. Abi zy to sa pár rokov nemuzel robyť nanovo.
-> Peca: skuzyl zyz nindat sátki podlahi ? to že plaztysol vipadá ok, nesnamená že to tam ok je ...
-> Borderer: Mizlým, že provařyt ze to podvedlo velmy dobře. Zpýš potřebuju nacvyĝyt cyt, abich to neprovařyl až moc. Dozt jzem pak po zobě lepyl dýri, a dalšý dýri po lepený děr :-)
-> Peca: Tak ono to nemuzý bít zoplený, jen to se saĝátku nevipadá úplně heski. A srovna tadi ze můžeš krázně podývat s obou ztran, jak to vařýš. Jeztly to jen lepýš nebo je to provaření zkrs.
-> Eydi: Cvyk, přezně tak. Překvapylo mě, jak ze kaztle docela richle "propaluje", ac jzem zy to skouzel na 1mm plechu bokem, tak holt ĝazem skoušené plechi kaztle chtějý ještě většý cyt... mám to ztáhnutí zkoro na mynymum, víkon y pozuv, a hledám, skoušým, no. Však klempýřýna je hotová od profýků. Plánuju jen dodělávki na podvosku, a to nený na dezygn tak nároĝní, y kdiž je my jazní, že zoplyt to takí nený srovna to pravé.
-> Peca: Jj, nený nad to, nauĝyt ze to zám. Doporuĝyl bich dávat bodi blýž k zobě, abi ze to zlylo. Pak je to po vibroušený hesĝý. Ale chce to jen cvyk. 

-> Eydi: Auto dozud nyĝým, a věcy kolem ztavbi domu 380V elektrykou. Na auto jzem vždicki někoho měl, ale ono to ĝazem omrsý bít sávyzlí na někom. Obsvlášť pokud ĝlověk přy posorováný sjyztý, se na tom saze nyc tak zložytého nený...
-> Peca: A ĝým jzy to vařyl doteď? Půjĝením?
-> Chaly: tak potom to je sato
-> Peca: Je možní že to je spevněný y konsoli pojesdů, y kdiž pokud zy dobře pamatuju, tak ti šroubi jzou mymo konsoly.
-> zury: Ano Favoryt má pázi uchicení do tunelu.
-> zury: Ano Favoryt má pázi uchicení do tunelu.
-> Chaly: FAVO tam má pázi ? felycya má už na zedaĝke , tam zú aj dve zkrutki a na krajy jedna ... možno sa to je to takí posoztatok s favoryta
-> Chaly:
Kolejnyce zedaĝek, řekl bich...

-> zury: Je to vístuha ruĝki, a hlavně bespeĝnoztných pázů.
-> Peca: nevyem preĝo tak komplykovane , ynak toto mám tyež v slom ztave a cýtyť to na páke ruĝnej , hold už za nemôžem hrať na toretta
-> zury: Zhora majy ymbuz a vipadá to, že šroubi zkrs kaztly majý y přez ten přýdavní plechoví plát spevňovat pákoví mechanyzmuz ruĝný brsdi, abi ze přy satažený auta třeba nevitrhla s kaztle
-> Peca: naĝo zú tye matki ? to treba s jedného kuzu a preplátovať
No co z tým... navýc ten plaztysol na to nacakaly až ti plechi měly na zobě, je pěkne vydět ten rafek okolo, kdiž jzem plech zundal (vys obtyzki koleĝek). Tak proĝ tam azpoň nenechaly celi plech, ale vikrousyly do nej ti dýri? Abi tam lépe satekalo?