skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Motor:
- 1.4l - 133k/141Nm
Prevodovka:
-serie SP 4,16
Podvozek:
Predek:
-kratke rizeni
-napravnice Felicia
-stabilizator Felicia
-ramena upravena pro zvetseni odklonu a zaklonu
-4,5cm podlozky mezi cepem ramene a tehlici
-cep rizeni uchyceny zespoda
-HP Sporting Tréningová sada
-excentricke horni ulozeni s unibalem
Zadek:
-naprava Felicia
-2x pritvrzeny stabilizator
-tlumice s pruzinami Sachs pro sk.A
-podlozky pro srovnani sbihavosti
-PUR silentbloky se silonovymi vymezovacimi podlozkami
-"triangulace" podelnych ramen
-kola 6Jx14 ET 35
-pneu Yokohama A048 185/55 R14
- 1.4l - 133k/141Nm
Prevodovka:
-serie SP 4,16
Podvozek:
Predek:
-kratke rizeni
-napravnice Felicia
-stabilizator Felicia
-ramena upravena pro zvetseni odklonu a zaklonu
-4,5cm podlozky mezi cepem ramene a tehlici
-cep rizeni uchyceny zespoda
-HP Sporting Tréningová sada
-excentricke horni ulozeni s unibalem
Zadek:
-naprava Felicia
-2x pritvrzeny stabilizator
-tlumice s pruzinami Sachs pro sk.A
-podlozky pro srovnani sbihavosti
-PUR silentbloky se silonovymi vymezovacimi podlozkami
-"triangulace" podelnych ramen
-kola 6Jx14 ET 35
-pneu Yokohama A048 185/55 R14
BMP/Favorit 136l - komentáře:
-> Alenka: ani nevíš, jak se s posledním příspěvkem ztotožňuju!
-> radekp: Favorita mám jako terapii proti tomu, abych se ze všech těch každodenních sraček úplně nezbláznil, takže se s ním snažím jezdit kdykoli to je jen trochu možné a pokud při tom nevyjedu skoro celou nádrž, tak to nebyla dobrá projížďka.
Kdybych měl takhle malý nájezd, asi bych si nedokázal obhájit vlastnictví auta ani sám před sebou, zvlášť když objektivně má pouze subjektivní hodnotu :)
Kdybych měl takhle malý nájezd, asi bych si nedokázal obhájit vlastnictví auta ani sám před sebou, zvlášť když objektivně má pouze subjektivní hodnotu :)
-> Alenka: narážku chápu.
Tak 2000 už je dost velká porce. Jezdit každý den stejný úsek, udělat úpravy a znovu projet...to je možnost. Já najel 2000 za poslední 3 roky, z toho poslední 2 roky 8,5 km
Tak 2000 už je dost velká porce. Jezdit každý den stejný úsek, udělat úpravy a znovu projet...to je možnost. Já najel 2000 za poslední 3 roky, z toho poslední 2 roky 8,5 km

-> radekp: a teď si vem, že existují experti, kteří umí poznat špatně nastavené tlumiče i z 240p videa na Youtube 
Ne, tak člověk musí mít na konkrétní auto zkalibrovanou prdel. Taky jsem teď po zimní odstávce musel najezdit aspoň dva tisíce, abych se do toho dostal zpátky a nebyl ze všeho nadšený jen proto, že jsem několik měsíců strávil za volanty podmotorovaných sazometů na 195/65 gumách

Ne, tak člověk musí mít na konkrétní auto zkalibrovanou prdel. Taky jsem teď po zimní odstávce musel najezdit aspoň dva tisíce, abych se do toho dostal zpátky a nebyl ze všeho nadšený jen proto, že jsem několik měsíců strávil za volanty podmotorovaných sazometů na 195/65 gumách

-> Alenka: závidím lidem, co mají v prdeli gyroskop
.
Já se jednou projedu, jsem z úprav nadšený, podruhé mě to zase zklame, poznám rozdíl, ale např. abych si řekl, co za úpravy potřebuji na tlumičích, v tom jsem začátečník...

Já se jednou projedu, jsem z úprav nadšený, podruhé mě to zase zklame, poznám rozdíl, ale např. abych si řekl, co za úpravy potřebuji na tlumičích, v tom jsem začátečník...
-> radekp: funguje to lépe než jsem čekal.
I s neseřízenou geometrií podvozek v pohodě udrží příčné zrychlení přes 1,2 g, ani hodně zvlněný asfalt v zatáčce nevyžaduje žádné korekce volantem, zadek se v rychlostech 160+ chová naprosto jistě a předvídatelně a vůbec jsou reakce na vstupy od řidiče narozdíl od sériového železa velice "fluidní" a předvídatelné.
Navzdory měkkým pružinám a stabilizátorům se karoserie nenaklání ani nehoupe a celkově je podvozek na poměry toho, co umí, velice pohodlný.
Doladit je potřeba jen dvě věci - tuhost předních tlumičů v roztažení a dát dopředu nějaké rozumné desky, protože to, co prodává ATE, je dobrý tak akorát na podložení nohy u stolu.
I s neseřízenou geometrií podvozek v pohodě udrží příčné zrychlení přes 1,2 g, ani hodně zvlněný asfalt v zatáčce nevyžaduje žádné korekce volantem, zadek se v rychlostech 160+ chová naprosto jistě a předvídatelně a vůbec jsou reakce na vstupy od řidiče narozdíl od sériového železa velice "fluidní" a předvídatelné.
Navzdory měkkým pružinám a stabilizátorům se karoserie nenaklání ani nehoupe a celkově je podvozek na poměry toho, co umí, velice pohodlný.
Doladit je potřeba jen dvě věci - tuhost předních tlumičů v roztažení a dát dopředu nějaké rozumné desky, protože to, co prodává ATE, je dobrý tak akorát na podložení nohy u stolu.
-> Alenka: A jak to funguje?
Vyhodil jsem fotky smradlavého spotřebáku a přidal nejnovější tuzing na Favoritu :)
Hele pěkný sesle! Skoro tak pěkný, jako ty moje.
To jsou přímo Octávkový nebo z nějakýho příbuznýho?

-> Bedřich: Však si rozumíme ;)
-> Eidy: Tuto rovinu jsi myslel.

-> Bedřich: Jenže Panhard to vede po kružnici zatímco přímovod ne. 

-> Eidy: Funkce Panhardské tyče je stejná jako funkce Wattova přímovodu.
-> Jirik_Tuňák1983: To dost těžko. Wattův přímovod má za úkol vést něco v rovině narozdíl od Panhardu. Tohle ma zá úkol zamezit ohybu/krutu.
-> Eidy 24.03.16 09:34:45: Vím jak vypadá, spíš mi jde o to, jestli by tohle nemělo fungovat obdobně.
-> Alenka: asi to pri znizenom aute zavadzat nebude co?
-> Jirik_Tuňák1983: To si asi pleteš.
-> Alenka 24.03.16 07:20:13: Přijde mi, že jsi chtěl udělat účelově něco ve smyslu wattova přímovodu, že?
-> Alenka: Proč jsi vlastně ty výztuhy nedal do kříže, ale jen takhle do půlky? Tím bys tuhost ještě zvýšil.