skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Moje motto: Don’t drive your passion, let the passion drive you.
Slova Jeremyho Clarksona by se měla do kamene tesat
Zde Vám představím svoji automobilovou lásku. Kóča je tak trochu bezedná kasička, ale každej musí něco dělat. Někdo má rád holky, jinej vdolky a další zase auta.
1) Podvozek:
Přední náprava:
* Emková.
* Vyztužená ramena po celé délce.
* Ramena uložena v unibalech.
* Spodní hlavice svisláku tvrdé (origo Š110R).
* Strmý hřeben (Jindra Kalousek) uložený natvrdo.
* Pružiny 140N/mm, volná délka 185mm.
* Tlumiče Protlum, nahoře i dole v unibalu.
* Stabilizátor 21mm uložený v unibalech.
* Vzpěra mezi tlumiči.
* Chlazené kotouče Brembo Max 260/20mm (by Saky).
* 4p Al třmeny Wilwood, pístky 35mm, destičky Poly A, certalové držáky (by Saky).
* Nastavena geometrie do áček 3,4° a rozbíhavost 0,7 mm.
* Zvětšen záklon svislých čepů ze 6,5° na 9,4° pootočením celé nápravy v kastli.
* Pancéřované brzdové hadičky.
* Kompletně Certalové náboje + držáky kotoučů (by Saky).
* Rozchod 1415 mm.
Zadní náprava:
* Molčanova ramena.
* Uchycení v unibalech.
* Pružiny 65N/mm, volná délka 200mm.
* Tlumiče Protlum, dole v unibalech.
* Nastavena geometrie do áček 3,4° a sbíhavost 1mm.
* Pancéřované brzdové hadičky.
* Jednoduché odlehčené kotouče BMW 258/10mm.
* Zadní Al brzdiče Octavia, pístky 38mm, destičky ATE, vlastní certalové držáky.
* Podložky 16mm.
* Zadní zesílené náboje (by Saky).
* Rozchod 1390 mm.
Převodovka:
* 5Q se SP 4,22.
* Jednička 2,9, dvojka 1,85 (Frei Racing).
* Samosvor od Kalmaru.
* Táhlo řazení s kloubem řízení místo gumové kostky.
Kola:
* Enkei RPF1, 7x15, ET35, hmotnost 4,45 kg, rozteč 4x100, středění 73.
* Pneu semi-slick Nankang Sportnex AR-1 195/50 R15 (9,2 kg).
2) Interiér:
* Posazený volant níž a blíž k řidiči, bezpečnostní náboj 220mm vlastní konstrukce a výroby.
* Dlouhé páčky pod volantem (by wlad).
* Čtyřbodové pásy RRS 3".
* Volant Poli Racing 30cm v mikroplyši.
* Nastavitelný shiftlight.
* Shortshift řadička z 1203 s upravenou kulisou.
* Startování tlačítkem.
* Sportovní pedály OMP.
* Černé koberce (bibendum30).
* Anatomické sedačky MTX částečně v alcantaře.
* Zadní sedadla pryč.
* Topení a spousta izolačního materiálu pryč.
* Karbonové víko na převodovkou, vnitřní zrcátko, koule řadičky.
* Baterie v kufru kvůli rozložení hmotnosti.
* Kompletní rám od přední po zadní nápravu od Krob Motorsport.
3) Exteriér:
* Červený lak odstín Škoda Corrida.
* Přední spoiler upravený podle představ.
* Bílé přední blinkry..
* Zakázkový chladič pod nárazníkem.
* Bezpečnostní spony na přední haubně.
* Vzadu úprava na 4 obrysovky a 4 brzdovky.
* Lehká úprava všech lemů a zadních blatníků tak nějak celkově kvůli kolům a pneu.
* Kromě předního okna je auto zaskleno 4mm polykarbonátem.
* Hliníková střecha.
* Blatníky, dveře, kapoty a zadní čelo v laminátu.
4) Motor:
* Blok Alfa Romeo 75 2.0 TS 8V DOHC.
* Kované písty CP s vyšší kompresí.
* Ojnice Maxpeedingrods.
* Hlava AR 75, kanály a ventily upravený od Urban Motorsport.
* Vrtání x zdvih 84 x 88,5 mm (1962 ccm).
* Maximální otáčky 7200 ot/min.
* Vačky sériový AR 164.
* ECU Master jednotka odladěná od pavučiny.
* Karbonové sání.
* Větve Grabiec, splachovač od Bohouše Krejčího, tlumič od Beryho.
* Duralová řemenice.
* Odlehčený setrvačník (Jindra Kalousek).
* Sáni vzduchu bočním oknem.
* ECU Master Classic.
* Olej Millers 10w60 NT.
* 176 HP a 213 Nm.
5) Chlazení
* Replika závodního chladiče od fy Kvinto.
* Taženo v Cu trubkách.
* Al expanzní nádobka, víčko na 1,3 baru.
6) Hmotnost
* Po renovaci v 2020 ještě nevím, doufám kolem 800kg.
Plány:
* V PRVNÍ ŘADĚ TO NIKDE A NIKDY NEROZSTŘELIT.
* Vrátit a vracet se na Nurburgring.
* Možná jet na sraz ve Worthersee.
* Přidat ještě něco toho karbonu.
* Ještě to trochu odlehčit.
* A určitě mě napadne ještě spousta věcí.
Svezení na okruhu v Goodwoodu :)
Jarní Most 2022 (Nový osobní rekord 2:02,9 :) )
Nordschleife 10.6.2018 za 8:55 :))
Nejrychlejší kolo zde:
Spa-Francorchamps 11.6.2018 za 3:12,4 :)
Zábava sledovat Lukyho EVO V
Další videa jsou na YT https://www.youtube.com/u ser/110eidyR/featured
Slova Jeremyho Clarksona by se měla do kamene tesat
Zde Vám představím svoji automobilovou lásku. Kóča je tak trochu bezedná kasička, ale každej musí něco dělat. Někdo má rád holky, jinej vdolky a další zase auta.
1) Podvozek:
Přední náprava:
* Emková.
* Vyztužená ramena po celé délce.
* Ramena uložena v unibalech.
* Spodní hlavice svisláku tvrdé (origo Š110R).
* Strmý hřeben (Jindra Kalousek) uložený natvrdo.
* Pružiny 140N/mm, volná délka 185mm.
* Tlumiče Protlum, nahoře i dole v unibalu.
* Stabilizátor 21mm uložený v unibalech.
* Vzpěra mezi tlumiči.
* Chlazené kotouče Brembo Max 260/20mm (by Saky).
* 4p Al třmeny Wilwood, pístky 35mm, destičky Poly A, certalové držáky (by Saky).
* Nastavena geometrie do áček 3,4° a rozbíhavost 0,7 mm.
* Zvětšen záklon svislých čepů ze 6,5° na 9,4° pootočením celé nápravy v kastli.
* Pancéřované brzdové hadičky.
* Kompletně Certalové náboje + držáky kotoučů (by Saky).
* Rozchod 1415 mm.
Zadní náprava:
* Molčanova ramena.
* Uchycení v unibalech.
* Pružiny 65N/mm, volná délka 200mm.
* Tlumiče Protlum, dole v unibalech.
* Nastavena geometrie do áček 3,4° a sbíhavost 1mm.
* Pancéřované brzdové hadičky.
* Jednoduché odlehčené kotouče BMW 258/10mm.
* Zadní Al brzdiče Octavia, pístky 38mm, destičky ATE, vlastní certalové držáky.
* Podložky 16mm.
* Zadní zesílené náboje (by Saky).
* Rozchod 1390 mm.
Převodovka:
* 5Q se SP 4,22.
* Jednička 2,9, dvojka 1,85 (Frei Racing).
* Samosvor od Kalmaru.
* Táhlo řazení s kloubem řízení místo gumové kostky.
Kola:
* Enkei RPF1, 7x15, ET35, hmotnost 4,45 kg, rozteč 4x100, středění 73.
* Pneu semi-slick Nankang Sportnex AR-1 195/50 R15 (9,2 kg).
2) Interiér:
* Posazený volant níž a blíž k řidiči, bezpečnostní náboj 220mm vlastní konstrukce a výroby.
* Dlouhé páčky pod volantem (by wlad).
* Čtyřbodové pásy RRS 3".
* Volant Poli Racing 30cm v mikroplyši.
* Nastavitelný shiftlight.
* Shortshift řadička z 1203 s upravenou kulisou.
* Startování tlačítkem.
* Sportovní pedály OMP.
* Černé koberce (bibendum30).
* Anatomické sedačky MTX částečně v alcantaře.
* Zadní sedadla pryč.
* Topení a spousta izolačního materiálu pryč.
* Karbonové víko na převodovkou, vnitřní zrcátko, koule řadičky.
* Baterie v kufru kvůli rozložení hmotnosti.
* Kompletní rám od přední po zadní nápravu od Krob Motorsport.
3) Exteriér:
* Červený lak odstín Škoda Corrida.
* Přední spoiler upravený podle představ.
* Bílé přední blinkry..
* Zakázkový chladič pod nárazníkem.
* Bezpečnostní spony na přední haubně.
* Vzadu úprava na 4 obrysovky a 4 brzdovky.
* Lehká úprava všech lemů a zadních blatníků tak nějak celkově kvůli kolům a pneu.
* Kromě předního okna je auto zaskleno 4mm polykarbonátem.
* Hliníková střecha.
* Blatníky, dveře, kapoty a zadní čelo v laminátu.
4) Motor:
* Blok Alfa Romeo 75 2.0 TS 8V DOHC.
* Kované písty CP s vyšší kompresí.
* Ojnice Maxpeedingrods.
* Hlava AR 75, kanály a ventily upravený od Urban Motorsport.
* Vrtání x zdvih 84 x 88,5 mm (1962 ccm).
* Maximální otáčky 7200 ot/min.
* Vačky sériový AR 164.
* ECU Master jednotka odladěná od pavučiny.
* Karbonové sání.
* Větve Grabiec, splachovač od Bohouše Krejčího, tlumič od Beryho.
* Duralová řemenice.
* Odlehčený setrvačník (Jindra Kalousek).
* Sáni vzduchu bočním oknem.
* ECU Master Classic.
* Olej Millers 10w60 NT.
* 176 HP a 213 Nm.
5) Chlazení
* Replika závodního chladiče od fy Kvinto.
* Taženo v Cu trubkách.
* Al expanzní nádobka, víčko na 1,3 baru.
6) Hmotnost
* Po renovaci v 2020 ještě nevím, doufám kolem 800kg.
Plány:
* V PRVNÍ ŘADĚ TO NIKDE A NIKDY NEROZSTŘELIT.
* Vrátit a vracet se na Nurburgring.
* Možná jet na sraz ve Worthersee.
* Přidat ještě něco toho karbonu.
* Ještě to trochu odlehčit.
* A určitě mě napadne ještě spousta věcí.
Svezení na okruhu v Goodwoodu :)
Jarní Most 2022 (Nový osobní rekord 2:02,9 :) )
Nordschleife 10.6.2018 za 8:55 :))
Nejrychlejší kolo zde:
Spa-Francorchamps 11.6.2018 za 3:12,4 :)
Zábava sledovat Lukyho EVO V
Další videa jsou na YT https://www.youtube.com/u ser/110eidyR/featured
Eidy / Kóča - komentáře:
23:31:06
17.01.2025
17.01.2025
Eidy
-> MVM: Mě taky. Podle všech zdrojů by měly být o fous rychlejší než AR1, ale především fungují líp za studena, což je pro mě důležité při jarních a podzimních svezení na okreskách.
20:53:58
17.01.2025
17.01.2025
MVM
-> Eidy 17.01.25 20:25:23: Ty se mi líbí
20:23:56
17.01.2025
17.01.2025
Eidy
Konečně mám upravený stahovák na vlečkové hřídele. Taková blbost, ale dost to pomůže.
17:16:43
13.01.2025
13.01.2025
Eidy
-> minno: V tom případě je divný, že jsem měl špinavý ruce. :)
-> SO545: Tam kde to má smysl, tak ano. Takový je plán.
-> SO545: Tam kde to má smysl, tak ano. Takový je plán.
16:30:07
13.01.2025
13.01.2025
SO545
-> Eidy 12.01.25 20:34:08: budes nieco lestit na tych hriadeloch ???
Sakra snad sa raz dopracujem do levelu uprav...Pekne.
Sakra snad sa raz dopracujem do levelu uprav...Pekne.
12:46:23
13.01.2025
13.01.2025
minno
-> Eidy 12.01.25 20:34:08: stále furt zbytočne moc pekné a čisté :)
21:54:43
12.01.2025
12.01.2025
Eidy
-> Syny: Já jen tak zevrubně pohledem. Půjdou na zkoušku do laborky.
21:06:18
12.01.2025
12.01.2025
Syny
-> Eidy: Jak budes kontrolovat ty hridele?
20:34:08
12.01.2025
12.01.2025
Eidy
Přes Vánoce Kóča dostala silikonové hadice chlazení a jelikož byly trubky postavené na škodovácké tvarovky, musel jsem 3 trubky upravit. S tou mědí je to naštěstí snadný.
Taky došlo na montáž nového chladiče, který má o 12 % větší chladící plochu při stejných vnějších rozměrech. K tomu jsem ještě ucpal nějaké díry kolem chladiče, tak doufám, že v horku bude teplota nižší.
No a teď se chystám vyndat hřídele zadní nápravy, provést jejich kontrolu a případně trochu vylepšit.
Pak vyměnit brzdové destičky na obou nápravách a nasadit nový tlumič výfuku.
Taky došlo na montáž nového chladiče, který má o 12 % větší chladící plochu při stejných vnějších rozměrech. K tomu jsem ještě ucpal nějaké díry kolem chladiče, tak doufám, že v horku bude teplota nižší.
No a teď se chystám vyndat hřídele zadní nápravy, provést jejich kontrolu a případně trochu vylepšit.
Pak vyměnit brzdové destičky na obou nápravách a nasadit nový tlumič výfuku.
10:48:16
03.12.2024
03.12.2024
Bery
U LR je to pod autem vč lyžin od předu přes krytí vody až po zadní lyži.
A tý silikonový hadici trvá i strašně dlouho než vzplane, ale to nikomu nepřeju.
A tý silikonový hadici trvá i strašně dlouho než vzplane, ale to nikomu nepřeju.
10:41:13
03.12.2024
03.12.2024
Eidy
-> SO545, Fifa: V pohodě, pánové.
10:18:34
03.12.2024
03.12.2024
Fifa
-> SO545 02.12.24 16:13:39: Do nové podlahy chápu, že se ti nechce zasahovat. Pak tunel. Můžu pak poskytnout fotky moc pěkně postavené Š100 s vedením vody vnitřkem a motorem ze 130 RS. Už nebudem Eidymu spamovat kartu
16:13:39
02.12.2024
02.12.2024
SO545
-> Fifa 02.12.24 12:12:00: v podstate alal 105-120...len mne sa fest nechce rezat do novej podlahy... ale to riesenie na stole je....o vytapanie mne az tak nejde...to tam aspon u mna nebude vobec.
prepac eidy.
prepac eidy.
12:13:09
02.12.2024
02.12.2024
Eidy
-> minno:
12:12:00
02.12.2024
02.12.2024
Fifa
-> SO545: Mě se líbilo řešení tažení vody kolegy na erku, kdy si udělal do podlahy v místě tunelu zapuštění hluboké zhruba do poloviny průměru trubek a z venku kryt vypadající podobně jako to zapuštění. Takže trubky pod autem, ale schované, servisovatelné, nevytápějící tunel, zachovaná funkce tunelu. Takové učesané řešení, kdy to je a vlastně není v tunelu. Ty jsi velmi zručný klempíř, tak by ti to určitě nečinilo problém
11:00:53
02.12.2024
02.12.2024
minno
-> Eidy 01.12.24 13:48:13: Len aby teraz neroztrhlo rovno chladič / motor
15:20:39
01.12.2024
01.12.2024
Bukaj
-> Eidy:
13:48:13
01.12.2024
01.12.2024
Eidy
-> Bukaj: Výrobce uvádí odolnost do 260 stupňů a 7 barů.
09:37:36
01.12.2024
01.12.2024
Bukaj
-> Eidy: Tak, tak. Zatímco u hadice bez výztuže určitá deformace nemá vliv na životnost, tak u hadice s výztuží může sebemenší deformace mít destruktivní účinek...
Ta nová hadice -> Eidy 29.11.24 20:27:53: vypadá, že jakoukoli provozní deformaci vylučuje
Ta nová hadice -> Eidy 29.11.24 20:27:53: vypadá, že jakoukoli provozní deformaci vylučuje