Eidy / Kóča Eidy / Kóča

komentáře | popis | fotky | Eidy | 16.03.24 21:02 | 719x v oblíbených
Moje motto: Don’t drive your passion, let the passion drive you.



Slova Jeremyho Clarksona by se měla do kamene tesat
Jeremy Clarkson - Love the Beast




Zde Vám představím svoji automobilovou lásku. Kóča je tak trochu bezedná kasička, ale každej musí něco dělat. Někdo má rád holky, jinej vdolky a další zase auta.



1) Podvozek:

Přední náprava:



* Emková.

* Vyztužená ramena po celé délce.

* Ramena uložena v unibalech.

* Spodní hlavice svisláku tvrdé (origo Š110R).

* Strmý hřeben (Jindra Kalousek) uložený natvrdo.

* Pružiny 140N/mm, volná délka 185mm.

* Tlumiče Protlum, nahoře i dole v unibalu.

* Stabilizátor 21mm uložený v unibalech.

* Vzpěra mezi tlumiči.

* Chlazené kotouče Brembo Max 260/20mm (by Saky).

* 4p Al třmeny Wilwood, pístky 35mm, destičky Poly A, certalové držáky (by Saky).

* Nastavena geometrie do áček 3,4° a rozbíhavost 0,7 mm.

* Zvětšen záklon svislých čepů ze 6,5° na 9,4° pootočením celé nápravy v kastli.

* Pancéřované brzdové hadičky.

* Kompletně Certalové náboje + držáky kotoučů (by Saky).

* Rozchod 1415 mm.



Zadní náprava:



* Molčanova ramena.

* Uchycení v unibalech.

* Pružiny 65N/mm, volná délka 200mm.

* Tlumiče Protlum, dole v unibalech.

* Nastavena geometrie do áček 3,4° a sbíhavost 1mm.

* Pancéřované brzdové hadičky.

* Jednoduché odlehčené kotouče BMW 258/10mm.

* Zadní Al brzdiče Octavia, pístky 38mm, destičky ATE, vlastní certalové držáky.

* Podložky 16mm.

* Zadní zesílené náboje (by Saky).

* Rozchod 1390 mm.



Převodovka:



* 5Q se SP 4,22.

* Jednička 2,9, dvojka 1,85 (Frei Racing).

* Samosvor od Kalmaru.

* Táhlo řazení s kloubem řízení místo gumové kostky.



Kola:



* Enkei RPF1, 7x15, ET35, hmotnost 4,45 kg, rozteč 4x100, středění 73.

* Pneu semi-slick Nankang Sportnex AR-1 195/50 R15 (9,2 kg).



2) Interiér:

* Posazený volant níž a blíž k řidiči, bezpečnostní náboj 220mm vlastní konstrukce a výroby.

* Dlouhé páčky pod volantem (by wlad).

* Čtyřbodové pásy RRS 3".

* Volant Poli Racing 30cm v mikroplyši.

* Nastavitelný shiftlight.

* Shortshift řadička z 1203 s upravenou kulisou.

* Startování tlačítkem.

* Sportovní pedály OMP.

* Černé koberce (bibendum30).

* Anatomické sedačky MTX částečně v alcantaře.

* Zadní sedadla pryč.

* Topení a spousta izolačního materiálu pryč.

* Karbonové víko na převodovkou, vnitřní zrcátko, koule řadičky.

* Baterie v kufru kvůli rozložení hmotnosti.

* Kompletní rám od přední po zadní nápravu od Krob Motorsport.



3) Exteriér:

* Červený lak odstín Škoda Corrida.

* Přední spoiler upravený podle představ.

* Bílé přední blinkry..

* Zakázkový chladič pod nárazníkem.

* Bezpečnostní spony na přední haubně.

* Vzadu úprava na 4 obrysovky a 4 brzdovky.

* Lehká úprava všech lemů a zadních blatníků tak nějak celkově kvůli kolům a pneu.

* Kromě předního okna je auto zaskleno 4mm polykarbonátem.

* Hliníková střecha.

* Blatníky, dveře, kapoty a zadní čelo v laminátu.



4) Motor:



* Blok Alfa Romeo 75 2.0 TS 8V DOHC.

* Kované písty CP s vyšší kompresí.

* Ojnice Maxpeedingrods.

* Hlava AR 75, kanály a ventily upravený od Urban Motorsport.

* Vrtání x zdvih 84 x 88,5 mm (1962 ccm).

* Maximální otáčky 7200 ot/min.

* Vačky sériový AR 164.

* ECU Master jednotka odladěná od pavučiny.

* Karbonové sání.

* Větve Grabiec, splachovač od Bohouše Krejčího, tlumič od Beryho.

* Duralová řemenice.

* Odlehčený setrvačník (Jindra Kalousek).

* Sáni vzduchu bočním oknem.

* ECU Master Classic.

* Olej Millers 10w60 NT.

* 176 HP a 213 Nm.



5) Chlazení

* Replika závodního chladiče od fy Kvinto.

* Taženo v Cu trubkách.

* Al expanzní nádobka, víčko na 1,3 baru.



6) Hmotnost

* Po renovaci v 2020 ještě nevím, doufám kolem 800kg.



Plány:

* V PRVNÍ ŘADĚ TO NIKDE A NIKDY NEROZSTŘELIT.

* Vrátit a vracet se na Nurburgring.

* Možná jet na sraz ve Worthersee.

* Přidat ještě něco toho karbonu.

* Ještě to trochu odlehčit.

* A určitě mě napadne ještě spousta věcí.



Svezení na okruhu v Goodwoodu :)

Škoda 110R at Goodwood trackday - 18.06.2022 - stint 3




Jarní Most 2022 (Nový osobní rekord 2:02,9 :) )

Š110R - Autodrom Most 13.4.2022 - Stint 2 - 18:00




Nordschleife 10.6.2018 za 8:55 :))

Nejrychlejší kolo zde:
Škoda 110R on Nordscheife 10.06.2018 stint 4 - my fastest lap 8:55




Spa-Francorchamps 11.6.2018 za 3:12,4 :)

Zábava sledovat Lukyho EVO V
Škoda 110R in Spa Francorchamps 11.06.2018 part 3




Další videa jsou na YT https://www.youtube.com/u ser/110eidyR/featured

Eidy / Kóča - komentáře:

14:11:18
13.02.2024
Eidy
-> minno: To nevím, jinak asi k ničemu. 1

-> MVM: Předpokládám, že tobě ale dělali tehdejší homologovaný převody. Já mám samozřejmě něco jinýho. A jen opakuju, co mi řekli Freiovic. Aby splnili moje požadavky, vyzkoušeli jiný modul. Ale je možný, že houpající volnoběh tomu nepomáhá.
13:45:20
13.02.2024
MVM
-> Eidy 13.02.24 11:48:31: No..než zubovou vůli (Honza mi těch koleček do převodovek dělal aspoň 5 sad..) viděl bych to spíš na nerovnoměrnost chodu motoru. Buď moc nízký volnoběh a nebo moc lehký setrvačník. Potom se cyklicky mění úhlový zrychleni a u 4 válce to potom takto "škube" s kolečkama. Já mam ve 120S přímý ozubení ,synchronní, a při 1100ot/min to jen zřetelně kvilí..

Ale možná to jen zkresluje telefon/mikrofon..
12:58:21
13.02.2024
minno
-> Eidy: Gratulujem k úspešnému oživeniu nového motora.157



-> Eidy 13.02.24 11:48:31: A na čo je tá veľká zubová vôľa dobrá?1 Okrem rachotu?3
12:09:41
13.02.2024
Tomáššš
-> Eidy: vďaka za vysvetlenie 4
11:48:31
13.02.2024
Eidy
-> Tomáššš: To není mobil. To jsou kolečka od Freiů s velkou zubovou vůlí. 4
11:44:53
13.02.2024
Tomáššš
-> Eidy: pekne to brblá , otazocka , prečo to tak rachotí pred stlačením spojky ? Alebo to robí iba mobil skresľuje zvuk ?
10:10:42
13.02.2024
MVM
-> Eidy 13.02.24 09:54:44: Věřím, ofšem .. v tom celku a pojetí toho auta. To je jako když lokomotiva ztratí 5ku matičku..1

Ed: Stejně tak nepochopim když závodni poloosy GKN stoji cca 2500Eur a oni k tomu nedaji nový matice..
upraveno 1x, naposled 13.02.2024 10:12:27
09:54:44
13.02.2024
Eidy
-> MVM: Věř mi, že kdyby nestály takovej ranec, tak je tam mám. 1
09:19:46
13.02.2024
MVM
-> Eidy: Akorát se divím že jsi nepoužil letecký/závodní jističe místo tavných pojistek. Ne že by to nebylo technicky "jedno", ale je to takový víc zavodnický.. 1
08:34:13
13.02.2024
Eidy
-> SO545: Díky.

-> U-Geen: Třeba takovejhle kryt? 5 Ten tam teď nebyl, protože jsem tam potřeboval dělat. Ale jinak bych bez něj nejezdil. 4
zvětšit Eidy / Kóča - obrázek od Eidy vložen 13.02.2024 08:34:13
00:43:58
13.02.2024
U-Geen
-> Eidy 11.02.24 21:02:01: takle z videa me znervoznujou ty kabely blizko nohy, ja se svou sikovnosti bych se bal, ze to ukopnu :-) nebude tam nejaka krytka nebo stit?
20:36:17
12.02.2024
SO545
-> Eidy 11.02.24 21:02:44: co by som dal za cesanie....



Mas to pekne...paradne.
21:02:44
11.02.2024
Eidy
Zatím je to trochu čurbes, ale nějak to učešu.
zvětšit Eidy / Kóča - obrázek od Eidy vložen 11.02.2024 21:02:44
21:02:01
11.02.2024
Eidy
V sobotu bylo hezky, tak jsem po dlouhé době vytáhnul holku z garáže. Bylo na čase lehce vyzkoušet nový motor. Na startér to natlačí 5 barů, za běhu pak maximálně 6. Test dopadl na výbornou.

First start


First start 2




Vystříhal jsem starý svazek motoru, přidal pojistkovku pro novou jednotku a začal tahat kabely.
zvětšit Eidy / Kóča - obrázek od Eidy vložen 11.02.2024 21:02:01
06:41:19
29.01.2024
kpt.Budha
Já jen zírám, to je přesnější strojírenství než v leckteré automobilce 1
20:16:47
27.01.2024
Eidy
-> MVM, SO545: Tak přeměření po sezóně je v plánu. Ze zkušenosti vím, že si to maličko sedne. Co se týká tolerance, tak jsem po diskuzi z Urbim trochu pod, protože nám oběma přišlo, že půlmilimetrová vůle je u OHC trochu moc.
09:58:55
27.01.2024
SO545
-> MVM 27.01.24 09:17:17: stale to bude v tolerancii.

A to hranie sa asi bavi.,1
09:17:17
27.01.2024
MVM
-> Eidy 26.01.24 22:33:14: Počítal jsi s nějakymi setinami na zaklepání/sednuti sedel po opravě předpokládám.. Tim chci říct že setinová preciznost po GO se po sednuti mírně změní.
22:33:14
26.01.2024
Eidy
-> m8rinek 26.01.24 20:40:34: Alfa má předepsané romezí 0,05. Mě se to podařilo v rámci 0,02 na sacích a na výfukových dokonce v jedné stovce.



Chtěl jsem použít odpruženou keramickou lamelu, ale zjistil jsem, že tangenciální pružiny kolidují se šrouby setrváku a nějak se mi nechce snižovat hlavy šroubů na 5 mm.
20:40:34
26.01.2024
m8rinek
-> Eidy 19.01.24 16:48:07: nevím jak alfa, ale rozpětí dané výrobcem u pevného zdvihátka bývá +/-0,03 a tam jsou prostě měrky po 0,05 moc, tam jen hádáš :)
Extreme Tyres