Eidy / Kóča Eidy / Kóča

komentáře | popis | fotky | Eidy | 16.03.24 21:02 | 719x v oblíbených
Moje motto: Don’t drive your passion, let the passion drive you.



Slova Jeremyho Clarksona by se měla do kamene tesat
Jeremy Clarkson - Love the Beast




Zde Vám představím svoji automobilovou lásku. Kóča je tak trochu bezedná kasička, ale každej musí něco dělat. Někdo má rád holky, jinej vdolky a další zase auta.



1) Podvozek:

Přední náprava:



* Emková.

* Vyztužená ramena po celé délce.

* Ramena uložena v unibalech.

* Spodní hlavice svisláku tvrdé (origo Š110R).

* Strmý hřeben (Jindra Kalousek) uložený natvrdo.

* Pružiny 140N/mm, volná délka 185mm.

* Tlumiče Protlum, nahoře i dole v unibalu.

* Stabilizátor 21mm uložený v unibalech.

* Vzpěra mezi tlumiči.

* Chlazené kotouče Brembo Max 260/20mm (by Saky).

* 4p Al třmeny Wilwood, pístky 35mm, destičky Poly A, certalové držáky (by Saky).

* Nastavena geometrie do áček 3,4° a rozbíhavost 0,7 mm.

* Zvětšen záklon svislých čepů ze 6,5° na 9,4° pootočením celé nápravy v kastli.

* Pancéřované brzdové hadičky.

* Kompletně Certalové náboje + držáky kotoučů (by Saky).

* Rozchod 1415 mm.



Zadní náprava:



* Molčanova ramena.

* Uchycení v unibalech.

* Pružiny 65N/mm, volná délka 200mm.

* Tlumiče Protlum, dole v unibalech.

* Nastavena geometrie do áček 3,4° a sbíhavost 1mm.

* Pancéřované brzdové hadičky.

* Jednoduché odlehčené kotouče BMW 258/10mm.

* Zadní Al brzdiče Octavia, pístky 38mm, destičky ATE, vlastní certalové držáky.

* Podložky 16mm.

* Zadní zesílené náboje (by Saky).

* Rozchod 1390 mm.



Převodovka:



* 5Q se SP 4,22.

* Jednička 2,9, dvojka 1,85 (Frei Racing).

* Samosvor od Kalmaru.

* Táhlo řazení s kloubem řízení místo gumové kostky.



Kola:



* Enkei RPF1, 7x15, ET35, hmotnost 4,45 kg, rozteč 4x100, středění 73.

* Pneu semi-slick Nankang Sportnex AR-1 195/50 R15 (9,2 kg).



2) Interiér:

* Posazený volant níž a blíž k řidiči, bezpečnostní náboj 220mm vlastní konstrukce a výroby.

* Dlouhé páčky pod volantem (by wlad).

* Čtyřbodové pásy RRS 3".

* Volant Poli Racing 30cm v mikroplyši.

* Nastavitelný shiftlight.

* Shortshift řadička z 1203 s upravenou kulisou.

* Startování tlačítkem.

* Sportovní pedály OMP.

* Černé koberce (bibendum30).

* Anatomické sedačky MTX částečně v alcantaře.

* Zadní sedadla pryč.

* Topení a spousta izolačního materiálu pryč.

* Karbonové víko na převodovkou, vnitřní zrcátko, koule řadičky.

* Baterie v kufru kvůli rozložení hmotnosti.

* Kompletní rám od přední po zadní nápravu od Krob Motorsport.



3) Exteriér:

* Červený lak odstín Škoda Corrida.

* Přední spoiler upravený podle představ.

* Bílé přední blinkry..

* Zakázkový chladič pod nárazníkem.

* Bezpečnostní spony na přední haubně.

* Vzadu úprava na 4 obrysovky a 4 brzdovky.

* Lehká úprava všech lemů a zadních blatníků tak nějak celkově kvůli kolům a pneu.

* Kromě předního okna je auto zaskleno 4mm polykarbonátem.

* Hliníková střecha.

* Blatníky, dveře, kapoty a zadní čelo v laminátu.



4) Motor:



* Blok Alfa Romeo 75 2.0 TS 8V DOHC.

* Kované písty CP s vyšší kompresí.

* Ojnice Maxpeedingrods.

* Hlava AR 75, kanály a ventily upravený od Urban Motorsport.

* Vrtání x zdvih 84 x 88,5 mm (1962 ccm).

* Maximální otáčky 7200 ot/min.

* Vačky sériový AR 164.

* ECU Master jednotka odladěná od pavučiny.

* Karbonové sání.

* Větve Grabiec, splachovač od Bohouše Krejčího, tlumič od Beryho.

* Duralová řemenice.

* Odlehčený setrvačník (Jindra Kalousek).

* Sáni vzduchu bočním oknem.

* ECU Master Classic.

* Olej Millers 10w60 NT.

* 176 HP a 213 Nm.



5) Chlazení

* Replika závodního chladiče od fy Kvinto.

* Taženo v Cu trubkách.

* Al expanzní nádobka, víčko na 1,3 baru.



6) Hmotnost

* Po renovaci v 2020 ještě nevím, doufám kolem 800kg.



Plány:

* V PRVNÍ ŘADĚ TO NIKDE A NIKDY NEROZSTŘELIT.

* Vrátit a vracet se na Nurburgring.

* Možná jet na sraz ve Worthersee.

* Přidat ještě něco toho karbonu.

* Ještě to trochu odlehčit.

* A určitě mě napadne ještě spousta věcí.



Svezení na okruhu v Goodwoodu :)

Škoda 110R at Goodwood trackday - 18.06.2022 - stint 3




Jarní Most 2022 (Nový osobní rekord 2:02,9 :) )

Š110R - Autodrom Most 13.4.2022 - Stint 2 - 18:00




Nordschleife 10.6.2018 za 8:55 :))

Nejrychlejší kolo zde:
Škoda 110R on Nordscheife 10.06.2018 stint 4 - my fastest lap 8:55




Spa-Francorchamps 11.6.2018 za 3:12,4 :)

Zábava sledovat Lukyho EVO V
Škoda 110R in Spa Francorchamps 11.06.2018 part 3




Další videa jsou na YT https://www.youtube.com/u ser/110eidyR/featured

Eidy / Kóča - komentáře:

09:12:53
05.11.2021
vhml
-> Eidy 05.11.21 09:08:59: kolik vlastně teď jezdíš Most s "novým" autem?
09:08:59
05.11.2021
Eidy
-> T: Jasně, že je poslušnější, než bývala. Je lepší, přesnější, čitelnější. Ale chci v zatáčce větší rychlost. Když ztrácím na silná auta na rovinkách, musím získávat v zatáčkách. Ušetřím vteřiny a jako bonus i zadní gumy. 1

Už mám u Kalmarů upravený samosvor. "Měkčí" rampy, snížený trvalý přítlak (předpětí) a omezený maximální pohyb. Celkově to zmenší svornost, zpozdí a zjemní ten náběh sevření. Zřejmě je Kalmarovic dif nastavený parádně na rally, ale na okruhu to není ono. Na tohle mě právě přivedl MVM a s panem Kašparem jsme došli ke stejnému závěru. Za určitých podmínek se to zamkne moc (a navíc rychle) a utrhne se to. Takže bude zadní náprava EVO XXX a uvidíme. 5
06:27:39
05.11.2021
MVM
-> T 05.11.21 05:16:53: To neni o poslušnosti. Závodnímu autu nikdy zcela neodepřeš jeho vrozenou konstrukční vlastnost. Ale snažíš se ji nějak potlačit do neutrality nebo ve svuj prospěch. Civilní auta jsou záměrně směřovaný k nedotáčivosti a tak,aby se snadno a bezpečně řídila. Závodní auto se v podstatě řídí/chová relativně neklidně a začne "poslouchat" lépe řečeno fungovat až na něj začneš tlačit. Teprv potom začne být ta přetačivost zřetelná, ale taky až v mezních situacích, ale musi byt čitelná. Potom to auto dokáže jet pod plynem v malinkym úhlu smyku s malou korekcí ale ne dveřmi napřed. Tak se jezdi drifty nebo rally.
05:16:53
05.11.2021
-> Eidy: Kóča už je teď poslušnějčí, ale poslušnosti není nikdy dost 3
00:20:13
05.11.2021
Qwak
-> Eidy: 1 1 1
21:37:33
04.11.2021
Eidy
-> T: Ale já bych rád i zrychlil. A bez úprav to nepůjde. Přetáčivosti se zbavit nechci. Jen bude lepší, když půjde zadek bokem až já budu chtít a ne, že si Kóča bude dělat, co chce ona.1
21:25:33
04.11.2021
-> Eidy: uchycení, svor...všechno proti přetáčivosti? To přeci nechceš 3
20:35:57
04.11.2021
Eidy
-> pistaa: To může být další level. 4

-> MVM: Jen nekecej. Mechanik se v tobě nezapře. 1 Ale já jsem za to strašně rád.
18:41:08
04.11.2021
MVM
-> Eidy: Kdepak já. Jen občas zkouknu nějaký video a vrta mi to hlavou...3 Jinak vlastně jen jdu kolem...
18:16:53
04.11.2021
pistaa
-> Eidy: n ked to bude fungovat zo zeleza stale to uchytenie mozes prepracovat do duralu a bude to vazit cca tolko sko povodne co sa krutili. :)
18:08:34
04.11.2021
Eidy
-> havlik: Nevíš, co je dobrý. 47
17:22:35
04.11.2021
havlik
-> Eidy: Tak každý dle svého gusta, já bych radši vynechal tousty47
16:44:44
04.11.2021
Eidy
-> T: Nestraš.

-> havlik: Nebo si můžu dát klystýr. 3

-> minno: Stejně jako ty ladíš na škodovce spoustu detailů, tak já taky. Každý něco jiného, ale pořád to chceme vylepšovat. A když to po renovaci nesplnilo očekávání, musím hledat dál. I na věcech, které se zdají být v pořádku. Na většinu věcí přijdu sám a u věcí, na které jsem krátký, mi naštěstí pomůže pár dobrých lidí odsud. Například Syny s 3D simulací a MVM při řešení "závodních" detailů.4
14:25:37
04.11.2021
minno
-> Eidy 03.11.21 22:28:20: Hm, zaujímavé zistenia. To by ma asi nenapadlo takto kontrolovať a merať :) Ale hlavne, že si to zistil a že to ešte vylepšíš.
10:26:34
04.11.2021
vhml
-> havlik 04.11.21 10:23:49: a nebo před jízdou nějaký ují
10:23:49
04.11.2021
havlik
-> Eidy: tak si sebou nevezmeš tolik toustů až půjdeš jezdit a bude to dobrý
05:07:53
04.11.2021
-> Eidy: tak to by mělo stačit 131 to bude vážit víc jak náprava 3
22:28:20
03.11.2021
Eidy
-> minno: Byla to kombinace vícero věcí. Při loňském skládání auta po renovaci jsem zjistil, že po zatížení karoserie agregátem se odklon změnil o 1°, což by se vzhledem k úhlu kývání a změně výšky rozhodně stát nemělo. Tehdy jsem si myslel, že se kroutí ramena. Po srpnovém (augustovém) ježdění v Brně jsem zjistil, že po stažení spodku kol kurtou se odklon změní o 2°. Stále jsem podezíral ramena. Pak se mi Syny nabídnul s 3D modelací a zdaleka největší pohyb byl v držácích. Tak jsem pod tím chvíli ležel a hrál si s heverem a došel k držákům. V tu chvíli mi došlo, proč jsem při renovaci našel naprasklé svary v těch držácích. A když jsem je dneska vyndal, byly pokroucené. Všechno do sebe zapadlo. 4

Mimo jiné mám u Kalmarů samosvor na úpravu svornosti, protože ten má na přetáčivost dle všeho taky velký vliv, ale to je zase jiná pohádka. Nenudím se. 1
22:11:31
03.11.2021
minno
-> Eidy: Ako si zistil, že sa to krúti?
22:08:56
03.11.2021
Eidy
-> T: Ale pozor, já těch 5mm přidám, takže to bude celkově 8. 4 Bohužel tím obětuji 1,8kg na oltář odlehčování, ale nedá se nic dělat. Stabilní geometrie za to stojí.
Extreme Tyres