A zavařil. Karosář ze mě asi nebude, ale drží to. Pak jsem navařil matky pro montáž předního čela na vaničku a podběhy. Ono se to normálně blbě šroubuje. Ještě jsem převařil nějaký spoje na kufrové podlaze, zdvojil zadní matky pro plech pod nádrž a kolem prostřední matky ve vaničce jsem navařil podélnou výztuhu. Mám tam opřený držák chladiče, tak ať to drží.
Dnes končím.
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Moje motto: Don’t drive your passion, let the passion drive you.
Slova Jeremyho Clarksona by se měla do kamene tesat
Zde Vám představím svoji automobilovou lásku. Kóča je tak trochu bezedná kasička, ale každej musí něco dělat. Někdo má rád holky, jinej vdolky a další zase auta.
1) Podvozek:
Přední náprava:
* Emková.
* Vyztužená ramena po celé délce.
* Ramena uložena v unibalech.
* Spodní hlavice svisláku tvrdé (origo Š110R).
* Strmý hřeben (Jindra Kalousek) uložený natvrdo.
* Pružiny 140N/mm, volná délka 185mm.
* Tlumiče Protlum, nahoře i dole v unibalu.
* Stabilizátor 21mm uložený v unibalech.
* Vzpěra mezi tlumiči.
* Chlazené kotouče Brembo Max 260/20mm (by Saky).
* 4p Al třmeny Wilwood, pístky 35mm, destičky Poly A, certalové držáky (by Saky).
* Nastavena geometrie do áček 3,4° a rozbíhavost 0,7 mm.
* Zvětšen záklon svislých čepů ze 6,5° na 9,4° pootočením celé nápravy v kastli.
* Pancéřované brzdové hadičky.
* Kompletně Certalové náboje + držáky kotoučů (by Saky).
* Rozchod 1415 mm.
Zadní náprava:
* Molčanova ramena.
* Uchycení v unibalech.
* Pružiny 65N/mm, volná délka 200mm.
* Tlumiče Protlum, dole v unibalech.
* Nastavena geometrie do áček 3,4° a sbíhavost 1mm.
* Pancéřované brzdové hadičky.
* Jednoduché odlehčené kotouče BMW 258/10mm.
* Zadní Al brzdiče Octavia, pístky 38mm, destičky ATE, vlastní certalové držáky.
* Podložky 16mm.
* Zadní zesílené náboje (by Saky).
* Rozchod 1390 mm.
Převodovka:
* 5Q se SP 4,22.
* Jednička 2,9, dvojka 1,85 (Frei Racing).
* Samosvor od Kalmaru.
* Táhlo řazení s kloubem řízení místo gumové kostky.
Kola:
* Enkei RPF1, 7x15, ET35, hmotnost 4,45 kg, rozteč 4x100, středění 73.
* Pneu semi-slick Nankang Sportnex AR-1 195/50 R15 (9,2 kg).
2) Interiér:
* Posazený volant níž a blíž k řidiči, bezpečnostní náboj 220mm vlastní konstrukce a výroby.
* Dlouhé páčky pod volantem (by wlad).
* Čtyřbodové pásy RRS 3".
* Volant Poli Racing 30cm v mikroplyši.
* Nastavitelný shiftlight.
* Shortshift řadička z 1203 s upravenou kulisou.
* Startování tlačítkem.
* Sportovní pedály OMP.
* Černé koberce (bibendum30).
* Anatomické sedačky MTX částečně v alcantaře.
* Zadní sedadla pryč.
* Topení a spousta izolačního materiálu pryč.
* Karbonové víko na převodovkou, vnitřní zrcátko, koule řadičky.
* Baterie v kufru kvůli rozložení hmotnosti.
* Kompletní rám od přední po zadní nápravu od Krob Motorsport.
3) Exteriér:
* Červený lak odstín Škoda Corrida.
* Přední spoiler upravený podle představ.
* Bílé přední blinkry..
* Zakázkový chladič pod nárazníkem.
* Bezpečnostní spony na přední haubně.
* Vzadu úprava na 4 obrysovky a 4 brzdovky.
* Lehká úprava všech lemů a zadních blatníků tak nějak celkově kvůli kolům a pneu.
* Kromě předního okna je auto zaskleno 4mm polykarbonátem.
* Hliníková střecha.
* Blatníky, dveře, kapoty a zadní čelo v laminátu.
4) Motor:
* Blok Alfa Romeo 75 2.0 TS 8V DOHC.
* Kované písty CP s vyšší kompresí.
* Ojnice Maxpeedingrods.
* Hlava AR 75, kanály a ventily upravený od Urban Motorsport.
* Vrtání x zdvih 84 x 88,5 mm (1962 ccm).
* Maximální otáčky 7200 ot/min.
* Vačky sériový AR 164.
* ECU Master jednotka odladěná od pavučiny.
* Karbonové sání.
* Větve Grabiec, splachovač od Bohouše Krejčího, tlumič od Beryho.
* Duralová řemenice.
* Odlehčený setrvačník (Jindra Kalousek).
* Sáni vzduchu bočním oknem.
* ECU Master Classic.
* Olej Millers 10w60 NT.
* 176 HP a 213 Nm.
5) Chlazení
* Replika závodního chladiče od fy Kvinto.
* Taženo v Cu trubkách.
* Al expanzní nádobka, víčko na 1,3 baru.
6) Hmotnost
* Po renovaci v 2020 ještě nevím, doufám kolem 800kg.
Plány:
* V PRVNÍ ŘADĚ TO NIKDE A NIKDY NEROZSTŘELIT.
* Vrátit a vracet se na Nurburgring.
* Možná jet na sraz ve Worthersee.
* Přidat ještě něco toho karbonu.
* Ještě to trochu odlehčit.
* A určitě mě napadne ještě spousta věcí.
Svezení na okruhu v Goodwoodu :)
Jarní Most 2022 (Nový osobní rekord 2:02,9 :) )
Nordschleife 10.6.2018 za 8:55 :))
Nejrychlejší kolo zde:
Spa-Francorchamps 11.6.2018 za 3:12,4 :)
Zábava sledovat Lukyho EVO V
Další videa jsou na YT https://www.youtube.com/u ser/110eidyR/featured
Slova Jeremyho Clarksona by se měla do kamene tesat
Zde Vám představím svoji automobilovou lásku. Kóča je tak trochu bezedná kasička, ale každej musí něco dělat. Někdo má rád holky, jinej vdolky a další zase auta.
1) Podvozek:
Přední náprava:
* Emková.
* Vyztužená ramena po celé délce.
* Ramena uložena v unibalech.
* Spodní hlavice svisláku tvrdé (origo Š110R).
* Strmý hřeben (Jindra Kalousek) uložený natvrdo.
* Pružiny 140N/mm, volná délka 185mm.
* Tlumiče Protlum, nahoře i dole v unibalu.
* Stabilizátor 21mm uložený v unibalech.
* Vzpěra mezi tlumiči.
* Chlazené kotouče Brembo Max 260/20mm (by Saky).
* 4p Al třmeny Wilwood, pístky 35mm, destičky Poly A, certalové držáky (by Saky).
* Nastavena geometrie do áček 3,4° a rozbíhavost 0,7 mm.
* Zvětšen záklon svislých čepů ze 6,5° na 9,4° pootočením celé nápravy v kastli.
* Pancéřované brzdové hadičky.
* Kompletně Certalové náboje + držáky kotoučů (by Saky).
* Rozchod 1415 mm.
Zadní náprava:
* Molčanova ramena.
* Uchycení v unibalech.
* Pružiny 65N/mm, volná délka 200mm.
* Tlumiče Protlum, dole v unibalech.
* Nastavena geometrie do áček 3,4° a sbíhavost 1mm.
* Pancéřované brzdové hadičky.
* Jednoduché odlehčené kotouče BMW 258/10mm.
* Zadní Al brzdiče Octavia, pístky 38mm, destičky ATE, vlastní certalové držáky.
* Podložky 16mm.
* Zadní zesílené náboje (by Saky).
* Rozchod 1390 mm.
Převodovka:
* 5Q se SP 4,22.
* Jednička 2,9, dvojka 1,85 (Frei Racing).
* Samosvor od Kalmaru.
* Táhlo řazení s kloubem řízení místo gumové kostky.
Kola:
* Enkei RPF1, 7x15, ET35, hmotnost 4,45 kg, rozteč 4x100, středění 73.
* Pneu semi-slick Nankang Sportnex AR-1 195/50 R15 (9,2 kg).
2) Interiér:
* Posazený volant níž a blíž k řidiči, bezpečnostní náboj 220mm vlastní konstrukce a výroby.
* Dlouhé páčky pod volantem (by wlad).
* Čtyřbodové pásy RRS 3".
* Volant Poli Racing 30cm v mikroplyši.
* Nastavitelný shiftlight.
* Shortshift řadička z 1203 s upravenou kulisou.
* Startování tlačítkem.
* Sportovní pedály OMP.
* Černé koberce (bibendum30).
* Anatomické sedačky MTX částečně v alcantaře.
* Zadní sedadla pryč.
* Topení a spousta izolačního materiálu pryč.
* Karbonové víko na převodovkou, vnitřní zrcátko, koule řadičky.
* Baterie v kufru kvůli rozložení hmotnosti.
* Kompletní rám od přední po zadní nápravu od Krob Motorsport.
3) Exteriér:
* Červený lak odstín Škoda Corrida.
* Přední spoiler upravený podle představ.
* Bílé přední blinkry..
* Zakázkový chladič pod nárazníkem.
* Bezpečnostní spony na přední haubně.
* Vzadu úprava na 4 obrysovky a 4 brzdovky.
* Lehká úprava všech lemů a zadních blatníků tak nějak celkově kvůli kolům a pneu.
* Kromě předního okna je auto zaskleno 4mm polykarbonátem.
* Hliníková střecha.
* Blatníky, dveře, kapoty a zadní čelo v laminátu.
4) Motor:
* Blok Alfa Romeo 75 2.0 TS 8V DOHC.
* Kované písty CP s vyšší kompresí.
* Ojnice Maxpeedingrods.
* Hlava AR 75, kanály a ventily upravený od Urban Motorsport.
* Vrtání x zdvih 84 x 88,5 mm (1962 ccm).
* Maximální otáčky 7200 ot/min.
* Vačky sériový AR 164.
* ECU Master jednotka odladěná od pavučiny.
* Karbonové sání.
* Větve Grabiec, splachovač od Bohouše Krejčího, tlumič od Beryho.
* Duralová řemenice.
* Odlehčený setrvačník (Jindra Kalousek).
* Sáni vzduchu bočním oknem.
* ECU Master Classic.
* Olej Millers 10w60 NT.
* 176 HP a 213 Nm.
5) Chlazení
* Replika závodního chladiče od fy Kvinto.
* Taženo v Cu trubkách.
* Al expanzní nádobka, víčko na 1,3 baru.
6) Hmotnost
* Po renovaci v 2020 ještě nevím, doufám kolem 800kg.
Plány:
* V PRVNÍ ŘADĚ TO NIKDE A NIKDY NEROZSTŘELIT.
* Vrátit a vracet se na Nurburgring.
* Možná jet na sraz ve Worthersee.
* Přidat ještě něco toho karbonu.
* Ještě to trochu odlehčit.
* A určitě mě napadne ještě spousta věcí.
Svezení na okruhu v Goodwoodu :)
Jarní Most 2022 (Nový osobní rekord 2:02,9 :) )
Nordschleife 10.6.2018 za 8:55 :))
Nejrychlejší kolo zde:
Spa-Francorchamps 11.6.2018 za 3:12,4 :)
Zábava sledovat Lukyho EVO V
Další videa jsou na YT https://www.youtube.com/u ser/110eidyR/featured
Eidy / Kóča - komentáře:
23:38:59
08.10.2018
08.10.2018
Eidy
Vyříznul jsem prorezlý místo v PZ podběhu u tlumiče. Byly tam 3 záplaty na původním plechu.
21:17:44
06.10.2018
06.10.2018
Eidy
Zavařená díra po anténě. Byla přes to nálepka, takže si asi nikdo z vás nevěděl. Ještě jsem povařil pár spojů a zalepil 6 děr v LP podběhu. Pro dnešek končím.
21:14:57
06.10.2018
06.10.2018
Eidy
Tunel po. Řazení půjde snáz a ušetřím pár gramů na táhlu řazení.
Vyříznutý kus pro porovnání.
Vyříznutý kus pro porovnání.
18:06:52
06.10.2018
06.10.2018
Eidy
-> Mexican: Jo tak to by šlo. To bych si jednu nerezovou vzal.
12:37:58
06.10.2018
06.10.2018
Mexican
-> Eidy: tým motorsport chce do dvou let bouchat celý skelet, tak by mohli rovnou nerezový
18:42:56
05.10.2018
05.10.2018
Eidy
-> Luky: Přesně
Hele, jednak zrovna doma nějakej mám a taky proto, že tam můžu dát žádnou nebo jen lehkou vrstvu barvy a bude to držet a nereznout. Člověk to chce mít všechno hezky napatlaný barvou, aby to vydrželo, jenže spoje přes barvu se vymačkají a nedrží to. A při posouvání dílů po sobě při ladění geometrie mě nebude trápit odření.
-> Jozka: Tak nejlepší by bylo mít to komplet z nerezu, že jo, ale to se asi nikdy nestane.
Hele, jednak zrovna doma nějakej mám a taky proto, že tam můžu dát žádnou nebo jen lehkou vrstvu barvy a bude to držet a nereznout. Člověk to chce mít všechno hezky napatlaný barvou, aby to vydrželo, jenže spoje přes barvu se vymačkají a nedrží to. A při posouvání dílů po sobě při ladění geometrie mě nebude trápit odření.
-> Jozka: Tak nejlepší by bylo mít to komplet z nerezu, že jo, ale to se asi nikdy nestane.
17:53:52
05.10.2018
05.10.2018
Luky
-> Eidy: a proč vlastně nerez? Nemusí se natírat takže to bude lehčí?
16:17:31
05.10.2018
05.10.2018
Jozka
-> Eidy 05.10.18 11:30:26:
Při takových úžasných tloušťkách materiálu bych se křehnutí nebo jiných patálií nebál.. a použít "přechodovej" drát by byla jistota - i když jeho hlavní kouzlo by zde bylo v tom, že by nehrozila koroze svaru, ale až černýmu plechu za ním.
Při takových úžasných tloušťkách materiálu bych se křehnutí nebo jiných patálií nebál.. a použít "přechodovej" drát by byla jistota - i když jeho hlavní kouzlo by zde bylo v tom, že by nehrozila koroze svaru, ale až černýmu plechu za ním.
12:34:18
05.10.2018
05.10.2018
Eidy
-> Bery: Umýt jakože na plech? I to stačí.
12:09:04
05.10.2018
05.10.2018
Bery
-> Eidy: tryskat ne, jen to nechám umýt
12:07:17
05.10.2018
05.10.2018
Jarda - zrušená registrace
-> Eidy 05.10.18 11:30:26: V potravinarstvi je asi nejcastejsi DIN 1.4301, drat na to pouzivame stejnou jakost a varime to laserem, takze to je trochu neco jineho, mohu se zeptat technologa na neco o svareni ruznych nerezi, ale s cernym materialem to dohromady bohuzel nevarime. Urcite nekde varime uhlikate kalitelne chromove oceli a chromniklove austeniticke oceli (napr. drzatka nastroju).
11:30:26
05.10.2018
05.10.2018
Eidy
-> Jozka: No, to doufám, že ztuhne. Aspoň bude konečně na odpružení pracovat podvozek a ne karoserie.
-> M@rtin: Když budu doma, tak se klidně stav.
-> Bery: A budeš to tryskat? Dokud to nění takhle očištěný, tak zdravá karoserie je velmi často jen hezká iluze. Jinak ubírat na eRkový kastli není úplně kde. On je to papír už z fabriky.
-> Antony: Popravdě neřešil. Vím, že některý nerezy ve svaru křehnou, ale našel jsem třeba pro konkrétní nerez oceli různé popisy. Na jednom webu napíšou, že tam dochází ke křehnutí a na jiným webu pro tu samou ocel napíšou, že je bez potíží výborná pro svařování. Tak nevím. Ale používám nějakou pro potravinářský průmysl, nepamatuju si číslo. Třeba na nerez výfuku jsem měl vařeno obyč drátem a nic neprasklo. Tak snad to vydrží i tady.
-> M@rtin: Když budu doma, tak se klidně stav.
-> Bery: A budeš to tryskat? Dokud to nění takhle očištěný, tak zdravá karoserie je velmi často jen hezká iluze. Jinak ubírat na eRkový kastli není úplně kde. On je to papír už z fabriky.
-> Antony: Popravdě neřešil. Vím, že některý nerezy ve svaru křehnou, ale našel jsem třeba pro konkrétní nerez oceli různé popisy. Na jednom webu napíšou, že tam dochází ke křehnutí a na jiným webu pro tu samou ocel napíšou, že je bez potíží výborná pro svařování. Tak nevím. Ale používám nějakou pro potravinářský průmysl, nepamatuju si číslo. Třeba na nerez výfuku jsem měl vařeno obyč drátem a nic neprasklo. Tak snad to vydrží i tady.
09:18:51
05.10.2018
05.10.2018
Antony - zrušená registrace
-> Eidy: Honzo, jen dotaz, řešil jsi nějak vhodnost použité materialu při sváření? Je to sice hodně dlouho co jsem ze školy, ale nějaký podmínky tam jsou ohledně sváření nerezu na "obyč" material, kor při cyklickém namáhání
09:13:51
05.10.2018
05.10.2018
vhml
-> Bery 05.10.18 09:09:47: vlastne vsude od podlahy nahoru