Eidy / Kóča Eidy / Kóča

komentáře | popis | fotky | Eidy | 27.01.25 19:58 | 719x v oblíbených
Moje motto: Don’t drive your passion, let the passion drive you.



Slova Jeremyho Clarksona by se měla do kamene tesat
Jeremy Clarkson - Love the Beast




Zde Vám představím svoji automobilovou lásku. Kóča je tak trochu bezedná kasička, ale každej musí něco dělat. Někdo má rád holky, jinej vdolky a další zase auta.



1) Podvozek:

Přední náprava:



* Emková.

* Vyztužená ramena po celé délce.

* Ramena uložena v unibalech.

* Spodní hlavice svisláku tvrdé (origo Š110R).

* Strmý hřeben (Jindra Kalousek) uložený natvrdo.

* Pružiny 140N/mm, volná délka 185mm.

* Tlumiče Protlum, nahoře i dole v unibalu.

* Stabilizátor 21mm uložený v unibalech.

* Vzpěra mezi tlumiči.

* Chlazené kotouče Brembo Max 260/20mm (by Saky).

* 4p Al třmeny Wilwood, pístky 35mm, destičky Poly A, certalové držáky (by Saky).

* Nastavena geometrie do áček 3,4° a rozbíhavost 0,7 mm.

* Zvětšen záklon svislých čepů ze 6,5° na 9,4° pootočením celé nápravy v kastli.

* Pancéřované brzdové hadičky.

* Kompletně Certalové náboje + držáky kotoučů (by Saky).

* Rozchod 1415 mm.



Zadní náprava:



* Molčanova ramena.

* Uchycení v unibalech.

* Pružiny 65N/mm, volná délka 200mm.

* Tlumiče Protlum, dole v unibalech.

* Nastavena geometrie do áček 3,4° a sbíhavost 1mm.

* Pancéřované brzdové hadičky.

* Jednoduché odlehčené kotouče BMW 258/10mm.

* Zadní Al brzdiče Octavia, pístky 38mm, destičky ATE, vlastní certalové držáky.

* Podložky 16mm.

* Zadní zesílené náboje (by Saky).

* Hřídele od Kalmar Motorsport doma leštěné.

* Rozchod 1390 mm.



Převodovka:



* 5Q se SP 4,22.

* Jednička 2,9, dvojka 1,85 (Frei Racing).

* Samosvor od Kalmaru.

* Táhlo řazení s kloubem řízení místo gumové kostky.



Kola:



* Enkei RPF1, 7x15, ET35, hmotnost 4,45 kg, rozteč 4x100, středění 73.

* Pneu semi-slick Nankang Sportnex AR-1 195/50 R15 nebo Yokohama A052 195/50 R15.



2) Interiér:

* Posazený volant níž a blíž k řidiči, bezpečnostní náboj 220mm vlastní konstrukce a výroby.

* Dlouhé páčky pod volantem (by wlad).

* Čtyřbodové pásy RRS 3".

* Volant Poli Racing 30cm v mikroplyši.

* Nastavitelný shiftlight.

* Shortshift řadička z 1203 s upravenou kulisou.

* Startování tlačítkem.

* Sportovní pedály OMP.

* Černé koberce (bibendum30).

* Anatomické sedačky MTX částečně v alcantaře.

* Zadní sedadla pryč.

* Topení a spousta izolačního materiálu pryč.

* Karbonové víko na převodovkou, vnitřní zrcátko, koule řadičky.

* Baterie v kufru kvůli rozložení hmotnosti.

* Kompletní rám od přední po zadní nápravu od Krob Motorsport.



3) Exteriér:

* Červený lak odstín Škoda Corrida.

* Přední spoiler upravený podle představ.

* Bílé přední blinkry..

* Zakázkový chladič pod nárazníkem.

* Bezpečnostní spony na přední haubně.

* Vzadu úprava na 4 obrysovky a 4 brzdovky.

* Lehká úprava všech lemů a zadních blatníků tak nějak celkově kvůli kolům a pneu.

* Kromě předního okna je auto zaskleno 4mm polykarbonátem.

* Hliníková střecha.

* Blatníky, dveře, kapoty a zadní čelo v laminátu.



4) Motor:



* Blok Alfa Romeo 75 2.0 TS 8V DOHC.

* Kované písty CP s vyšší kompresí.

* Ojnice Maxpeedingrods.

* Hlava AR 75, kanály a ventily upravený od Urban Motorsport.

* Vrtání x zdvih 84 x 88,5 mm (1962 ccm).

* Maximální otáčky 7200 ot/min.

* Vačky sériový AR 164.

* ECU Master jednotka odladěná od pavučiny.

* Karbonové sání.

* Větve Grabiec, splachovač od Bohouše Krejčího, tlumič od Beryho.

* Duralová řemenice.

* Odlehčený setrvačník (Jindra Kalousek).

* Sáni vzduchu bočním oknem.

* ECU Master Classic.

* Olej Millers 10w60 NT.

* 176 HP a 213 Nm.



5) Chlazení

* Replika závodního chladiče od fy Kvinto.

* Taženo v Cu trubkách.

* Al expanzní nádobka, víčko na 1,3 baru.



6) Hmotnost

* Po renovaci v 2020 ještě nevím, doufám kolem 800kg.



Plány:

* V PRVNÍ ŘADĚ TO NIKDE A NIKDY NEROZSTŘELIT.

* Vrátit a vracet se na Nurburgring.

* Možná jet na sraz ve Worthersee.

* Přidat ještě něco toho karbonu.

* Ještě to trochu odlehčit.

* A určitě mě napadne ještě spousta věcí.



Svezení na okruhu v Goodwoodu :)

Škoda 110R at Goodwood trackday - 18.06.2022 - stint 3




Jarní Most 2022 (Nový osobní rekord 2:02,9 :) )

Š110R - Autodrom Most 13.4.2022 - Stint 2 - 18:00




Nordschleife 10.6.2018 za 8:55 :))

Nejrychlejší kolo zde:
Škoda 110R on Nordscheife 10.06.2018 stint 4 - my fastest lap 8:55




Spa-Francorchamps 11.6.2018 za 3:12,4 :)

Zábava sledovat Lukyho EVO V
Škoda 110R in Spa Francorchamps 11.06.2018 part 3




Další videa jsou na YT https://www.youtube.com/u ser/110eidyR/featured

Eidy / Kóča - komentáře:

21:20:19
10.12.2017
Eidy
Jo a taky jsem byl na Slovensku pro nějaké díly. Mám další klikovku, ojnice, písty a vložky do Superkovýho motoru. Moc jich není, tak musí člověk hledat všude možně. 1

Bral jsem to od člověka "Mato158 Alfa" a byl to hrozně fajn chlap, alebo chalan, ako sa hovorí. Příjemně jsme pokecali. Takový kšefty mám rád, když to není jen nákup mezi dveřma, ale má to i nějakou přidanou hodnotu.
zvětšit Eidy / Kóča - obrázek od Eidy vložen 10.12.2017 21:20:19
upraveno 1x, naposled 10.12.2017 21:23:12
20:20:37
10.12.2017
Eidy
-> SO545: No super. 1

-> Tuner#2: Jen ti šmejdi z DPD mi to hodili přes plot, když jsem nebyl doma. Ani nezavolali. Jim to zítra vytmavím.
upraveno 1x, naposled 10.12.2017 20:27:10
20:12:57
10.12.2017
Tuner#2 - zrušená registrace
20:02:38
10.12.2017
SO545
-> Eidy 10.12.17 20:00:13: no nemam eRko ale ani klasika S100 nezostane povodna 5
20:00:13
10.12.2017
Eidy
-> SO545: Cože? Na co?
19:36:34
10.12.2017
SO545
-> Eidy 10.12.17 16:43:25: este tak rok dva a verim ze budem nakupovat nieco podobne4
18:57:01
10.12.2017
-> Eidy: : 158
16:43:25
10.12.2017
Eidy
Tak Vánoční dárek už mám. 5
zvětšit Eidy / Kóča - obrázek od Eidy vložen 10.12.2017 16:43:25
21:56:06
16.10.2017
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Eidy 16.10.17 21:26:53: Na druhou stranu od Berouna je to taky super. Sice úzký, ale parádní cesta. Jeli jsme tam cestou z natáčení garáž.cz z Jíloviště za Burákem a parádně nás tam protáhnul. Sám bych tam potmě jako první tak nejel, ale bylo to moc pěkný. 5
upraveno 1x, naposled 16.10.2017 21:56:28
21:26:53
16.10.2017
Eidy
-> Tuner#2: No vidíš, to jsem netušil. Nevím, jak zbytek, ale tohle je fakt paráda. Příště zkusím teda i dál. Ono v Nižboru doprava na Křivoklát je taky krásná cesta, ale strašná silnice. Aspoň 2 roky dozadu to tak bylo. Rozbitý a hrozný valchy.

-> havlik: Kolem Tuchlovic je to takový rozbitější. Asi jako všude tady v okolí.
20:33:36
16.10.2017
havlik
-> Eidy: jo tam je to fakt hezký škoda že dál na lány to pak začíná být rozbité
20:28:10
16.10.2017
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Eidy 16.10.17 19:47:24: Aháá, takže jeden úsek z té bájné silnice o které psali i ve speedu? Část už mám projetou, tohle prubnu asi až pojedu někdy k Tobě 4



skoda-virt.cz/cz/.../1680 80-to-eidy-radekp-t-a-dals i-carbon-positive
19:47:24
16.10.2017
Eidy
19:45:12
16.10.2017
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Eidy 16.10.17 17:09:22: Ukaž trasu 4



Jinak já dneska koupal (už to po Běšinách, Mostě a slalomu za deště chtělo) a projel jsem to do vesnice a zpět. I to mě vykouzlilo úsměv na tváři.
17:09:22
16.10.2017
Eidy
Dnes jsme se krásně svezli na křivoklátsku. Našel jsem super cestu s několika km zatáček bez vesnic a přerušení. Na pár místech lehká roleta, ale jinak paráda. Pár lidí zamávalo nebo zvedlo palec. 5
09:54:46
06.10.2017
Eidy
-> minno: To netuším. Startér jsem koupil asi před 10 roky a nevím, z čeho je vyndaný. Jestli z taxíku nebo auta po důchodci. Já bych to normálně nezkoumal, kdyby to fungovalo. Když to zlobilo, vyměnil jsem tehdy cívku za čínskou a všechno fungovalo zase perfektně. Ale teď už nepomáhalo nic a přitom se všechno zdálo v pořádku a na pohled funkčně. Takže jsem začal řešit detaily a hledal cokoliv. Ono záleží i na tom zkřížení jádra. Když to máš jen na ponku, tak to běhá, ale ve startéru pak dovnitř nevidíš. A když to je venku, tak stačí lehce prstem zatlačit do strany a zaseknce se. A to vydření skříně pod pákou záleží i na tom, kolik špíny a prachu se tam dostane.

To co jsem udělal nebyla tak úplně oprava, ale spíš řešení problému a zprovoznění.
09:12:33
06.10.2017
minno
-> Eidy: Hm, zaujímavé. A netušíš, koľko toho už má za sebou ten tvoj štartér, že už je takto opotrebený? Asi toho bude mať už hodne naštartérované.... Ten môj štartér som kupoval nový v 2010 (Magneton CZ), má nalietané cca 120 tkm (je však pravda že prevažne diaľky), pred 2 rokmi som štartér rozoberal, vyčistil a premazal a nič podobné som nepozoroval, alebo možno som si len nevšimol, každopádne po založení novej "EKO" cievky to fachá bez problémov bez potrebných úprav....
00:38:37
06.10.2017
Eidy
Tak startér startuje. Ale bylo to peklo. Měl jsem ho rozebraný asi 100x. Samotná cívka funguje. Ve skříni startéru taky. Páka jde lehce i s pastorkem. Samotný pastorek funguje parádně. Všechno samostatně funguje lehce, ale dohromady to nemaká. Zjistil jsem několik věcí. Záleží hodně na skříni. Hliník pod pákou se časem vydírá a vršek skříně se vytlouká od jádra při rozepnutí cívky. Všechno dohromady pak způsobí, že jádro je o pár mm dál z cívky a ta už prostě nemá sílu. Takže jsem zkrátil vratnou pružinku v cívce a špičku jádra jsem o kousek prodloužil navařením. Funguje to i na můj zdroj. Mimochodem na autobaterii nebyl žádný rozdíl. Ještě bylo potřeba vyleštit jádro a namazat olejem. Z krabičky je lehce drsné a při zkřížení díky páce se přidírá.

Co je taky zajímavý, že existují 2 varianty origo cívky a k tomu čína. Čína je vpravo, je jakoby z masivu a chromovaná. Uprostřed jsou origo, červená úplně původní a současná zinkovaná. Všechny mají stejný výkon. Zdroj je krásně utáhne. Ale pak jsem vytáhnul jeden startér z Feldy a ten má cívku jinou. U skříně má oproti prostředním ostrou hranu, ale obal je taky z plechu. A taky má sakra větší sílu i spotřebu. Ta už jede jen na autobaterii. Takže pokud chcete řešit cívku, bude lepší obejít vrakáče a shánět tuhle verzi. Zřejmě nějaká starší, pozdější jsou asi nějaké EKO a nejsou tak výkonné.
zvětšit Eidy / Kóča - obrázek od Eidy vložen 06.10.2017 00:38:37
11:05:50
05.10.2017
minno
-> Eidy: Aj ja odporúčam otestovať štartér priamo v aute, ako píše Martin, ten 20A zdroj môže byť nedostatočný. Podľa mňa na autobaterke to bude fachať ako má a zbytočne si sa stresoval :)
Extreme Tyres