Ahoj šťaztní majytely :-) ,
vosu š110R coupé
Dovolujy zy Tě ynformovat o tom,
že u přýležytozty blýžýcýho ze 40. víroĝý sahájený vírobi tohoto jyž legendárnýho
zportovnýho automobylu, vsnyká ojedynělí knyžný projekt mapujýcý jeho hyztoryy, od poĝátků vírobi až po zouĝaznozt.
Hlavný zouĝáztý knyhi bude unykátný katalog fotografyý všech do dnešných dnů dochovaních vosů, kterí bohužel nebude kompletný bes znýmků Tvého exempláře.
Proto zy Tě týmto, jako autor projektu a sáztupce zkupyni obdyvovatelů vosu š110R dovolujy požádat o pomoc a zpoluprácy.
Veškeré ynformace sýzkáš na:
Ynternetu:
WWW.ZKODA110R.COM
Telefonu:
605 709 697
Emaylu:
martizulc@zesnam.cs
Adreze:
Martyn ŠULC
Poztoloprtzká 214
Ztaňkovyce
439 49
ČR
V elektronycké versy Fotokatalogu je jyž regyztrováno 90 eRek:
www.zkoda110r.com/knysnyc
a.php?kat=0&...
Prozým y o pomoc z dyztrybucý ynformaĝnýho letáĝku eRkařům ve Tvém okolý :
www.zkoda110r.com/downloa
d.php?zoubor=15
Pokud máte někdo možnozt projekt nějak medyálně svydytelnyt, udělejte to prozým
Z posdravem
“ eRkům SDAR
Marti110r - Martyn ŠULC
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Když mě bylo nějakých 11-12 let měl jsem jasno, že nejkrásnější poválečná škodovka je Felda... , a tak jsem založil spořitelní knížku s účelem nahromadit prostředky k tomu potřebné. Podotýkám, že v té době se pěkná,zachovalá,málo jetá se sehnala kolem 15,000,-. Došetřil jsem,udšlal řidičák a přišla revoluce.... Feldy a veteráni vůbec se houfně začaly vozit ven a cena pěkné Feldy stoupla 5-8 násobně a pro mne byla nedostupná..
Auto jssem chtěl a v tu chvíli mě bylo jedno, co to bude. Hledal jsem podle ceny a tak se před naším domem ocitl zelenobílý W312 z roku 1965 .To bylo v třeskuté zimě, a tak jeden z rozhodujích faktorů koupě bylo topení z Volhy.To topilo tak, až cestujícím doutnaly vlasy.., bohužel technický stav zbytku vozu nebyl takový, aby prošel blížící se TK...
A tak jsem se opět ponořil do inzerátů a protože další v mém žebříčku bylo "kupíčko", začal jsem shánět erko. Po telefonu jsem se dozvěděl,že jsou dva roky staré prahy, a čerstvě,po drobné kolizi, přední blatníky a čelo, jinak, až na vůli v řízení a nestejnorodý odstín barvy, že je ve slušném stavu, rok výroby 1971. Po zkušební jízdě jsme si za 10.000,- plácli a já se 20.4.1993 stal majitelem vozu, jehož kouzlo mne od toho dne dodnes nepustilo...FOTO č1
Na tachometru mělo 119.000 km,a po výměně převodky řízení jsem půl roku spokojeně jezdil.. Blížila se TK a já zjistil, že IPA nalepená na celém spodku při výměně prahů vykonala dílo zkázy. Podlaha a zadní podběhy sice existovaly, ale v tloušťce max. 2 desetiny, a já jsem si již byl po šesti měsících schopen, za pomoci mého dědy, udělat vše, ale na klempířinu jsem neměl vybavení.Sehnal jsem prahy,kompletní podlahu a sháněl klempíře. Přes dlouhý výběr jsem nevybral dobře,moje kupátko u něho strávilo rok,dostalo ještě oba zadní podběhy, a já zaplatil téměř dvojnásobek dohodnuté ceny. Až potud ještě žádná tragedie. FOTO č.2 .
Ta nastala po nalícování LP blatníku. Jaksi neseděl na práh...Nasadil jsem dveře,zavřel a pod nimi se tlemila škvíra šíře 3 cm... Práh byl navařen správně k podlaze, ale podlaha "mistrovi" ujela k jedné straně a to byl výsledek. Reklamace samozřejmě neúspěšná.. Zkrátka,co si neuděláš sám.. Prodal jsem kuponovou knížku, na inzerát koupil COčko a vše pottřebné, asi týden jsem se s ním učil a pustil se do předělávky.
FOTO č.3.
Dva měsíce trvalo vaření, broušení,rovnání skeletu, pískování a opět dorovnání skeletu. Následoval důkladný nástřik základovou barvou Formex (9kg) a dva měsíce tmelení,broušení,tmelení, broušení a to ručně :-). O odstínu jsem měl jasno dávno předem, protože naše rodina vlastnila asi rok jedno z posledních kupátek,model 81,koupené v roce 1982, a to bylo žluté...Rozhodně jsem nechtěl červené, protože to byla v té době všechna. Vrchní barvou jsem nalakoval vše pečlivě a důkladně, což je jasné podle počtu plechovek :-)) FOTO č.4.
Odstín je velmi pečlivě namíchán do původního tónu.A také dostala nové jméno - Pampeliška. Teď se trochu vrátím, během ročního čekání na opravenou karoserii jsem bádal v literatuře a přišel na to,že mojo erko má vypadat jinak,než jak máme každý zafixováno..Pampeliška je totiž nejen r.v.1971, ale i model 71´ A tam se zrodil cíl dát ho do původního stavu. Po laku následovaly dutiny a začalo strojení.Vše, co šlo je původní,jen očištěné a v případě potřeby nalakované.Jen přední náprava prošla GO včetně nových pružin, motor dostal nové rozvody,nové jsou rozvody brzd,spojky i oleje, všechna světla. Jinak je vše, včetně interiéru původní.
Kompletace trvala tři měsíce a v pátek 25.srpna 1995 po dodělání posledních maličkostí jsem vyjel na sraz Felicia klubu do Plzně. Pampeliška fungovala k naprosté spokojenosti,najela přes 600km. Ta spokojenost bohužel netrvala dlouho.V neděli při návratu jsem nedostal přednost a zelená Š120 způsobila vklenutí pravého boku 45cm směrem k řidiči. Neměl jsem slov..
Bohužel se mi nepodařilo sehnat původní provedení dveří, zadního blatníku a čela a tak již není původní stav 100%.Ale i tak se líbí....... FOTO č.5.
Mimo to je ještě "několik detailů" nepůvodních, k mé nespokojenosti, ale na všem se pracuje. Jediné, co asi měnit nebudu je barva a pro běžný provoz pneumatiky(175/70/14-Good year,Michelin) . Od té doby jsme najeli celkem 3tkm, většinou po srazech ( 3.místo v původnosti Mělník 1996 :-)) o dovolené a jen tak.
Pokud víte o majiteli Erka r.v. 1970-72 v původním stavu,dejte mi vědět.
Omluvte kvalitu fotek, jsou některé skenované. Jak se udělá pěkné počasí, budu dělat nové :-)
P.S. Poslední klempířova pomsta přišla ve chvíli, kdy jsem do jinak úplně hotového auta namontoval sedačky. Po usednutí mi "něco " nesedělo. Kdo posunul volant!A proč se ramenem opírám o dveře!.... Pan mistr prohodil most s držáky sedaček levý za pravý...
Karel
Auto jssem chtěl a v tu chvíli mě bylo jedno, co to bude. Hledal jsem podle ceny a tak se před naším domem ocitl zelenobílý W312 z roku 1965 .To bylo v třeskuté zimě, a tak jeden z rozhodujích faktorů koupě bylo topení z Volhy.To topilo tak, až cestujícím doutnaly vlasy.., bohužel technický stav zbytku vozu nebyl takový, aby prošel blížící se TK...
A tak jsem se opět ponořil do inzerátů a protože další v mém žebříčku bylo "kupíčko", začal jsem shánět erko. Po telefonu jsem se dozvěděl,že jsou dva roky staré prahy, a čerstvě,po drobné kolizi, přední blatníky a čelo, jinak, až na vůli v řízení a nestejnorodý odstín barvy, že je ve slušném stavu, rok výroby 1971. Po zkušební jízdě jsme si za 10.000,- plácli a já se 20.4.1993 stal majitelem vozu, jehož kouzlo mne od toho dne dodnes nepustilo...FOTO č1
Na tachometru mělo 119.000 km,a po výměně převodky řízení jsem půl roku spokojeně jezdil.. Blížila se TK a já zjistil, že IPA nalepená na celém spodku při výměně prahů vykonala dílo zkázy. Podlaha a zadní podběhy sice existovaly, ale v tloušťce max. 2 desetiny, a já jsem si již byl po šesti měsících schopen, za pomoci mého dědy, udělat vše, ale na klempířinu jsem neměl vybavení.Sehnal jsem prahy,kompletní podlahu a sháněl klempíře. Přes dlouhý výběr jsem nevybral dobře,moje kupátko u něho strávilo rok,dostalo ještě oba zadní podběhy, a já zaplatil téměř dvojnásobek dohodnuté ceny. Až potud ještě žádná tragedie. FOTO č.2 .
Ta nastala po nalícování LP blatníku. Jaksi neseděl na práh...Nasadil jsem dveře,zavřel a pod nimi se tlemila škvíra šíře 3 cm... Práh byl navařen správně k podlaze, ale podlaha "mistrovi" ujela k jedné straně a to byl výsledek. Reklamace samozřejmě neúspěšná.. Zkrátka,co si neuděláš sám.. Prodal jsem kuponovou knížku, na inzerát koupil COčko a vše pottřebné, asi týden jsem se s ním učil a pustil se do předělávky.
FOTO č.3.
Dva měsíce trvalo vaření, broušení,rovnání skeletu, pískování a opět dorovnání skeletu. Následoval důkladný nástřik základovou barvou Formex (9kg) a dva měsíce tmelení,broušení,tmelení, broušení a to ručně :-). O odstínu jsem měl jasno dávno předem, protože naše rodina vlastnila asi rok jedno z posledních kupátek,model 81,koupené v roce 1982, a to bylo žluté...Rozhodně jsem nechtěl červené, protože to byla v té době všechna. Vrchní barvou jsem nalakoval vše pečlivě a důkladně, což je jasné podle počtu plechovek :-)) FOTO č.4.
Odstín je velmi pečlivě namíchán do původního tónu.A také dostala nové jméno - Pampeliška. Teď se trochu vrátím, během ročního čekání na opravenou karoserii jsem bádal v literatuře a přišel na to,že mojo erko má vypadat jinak,než jak máme každý zafixováno..Pampeliška je totiž nejen r.v.1971, ale i model 71´ A tam se zrodil cíl dát ho do původního stavu. Po laku následovaly dutiny a začalo strojení.Vše, co šlo je původní,jen očištěné a v případě potřeby nalakované.Jen přední náprava prošla GO včetně nových pružin, motor dostal nové rozvody,nové jsou rozvody brzd,spojky i oleje, všechna světla. Jinak je vše, včetně interiéru původní.
Kompletace trvala tři měsíce a v pátek 25.srpna 1995 po dodělání posledních maličkostí jsem vyjel na sraz Felicia klubu do Plzně. Pampeliška fungovala k naprosté spokojenosti,najela přes 600km. Ta spokojenost bohužel netrvala dlouho.V neděli při návratu jsem nedostal přednost a zelená Š120 způsobila vklenutí pravého boku 45cm směrem k řidiči. Neměl jsem slov..
Bohužel se mi nepodařilo sehnat původní provedení dveří, zadního blatníku a čela a tak již není původní stav 100%.Ale i tak se líbí....... FOTO č.5.
Mimo to je ještě "několik detailů" nepůvodních, k mé nespokojenosti, ale na všem se pracuje. Jediné, co asi měnit nebudu je barva a pro běžný provoz pneumatiky(175/70/14-Good year,Michelin) . Od té doby jsme najeli celkem 3tkm, většinou po srazech ( 3.místo v původnosti Mělník 1996 :-)) o dovolené a jen tak.
Pokud víte o majiteli Erka r.v. 1970-72 v původním stavu,dejte mi vědět.
Omluvte kvalitu fotek, jsou některé skenované. Jak se udělá pěkné počasí, budu dělat nové :-)
P.S. Poslední klempířova pomsta přišla ve chvíli, kdy jsem do jinak úplně hotového auta namontoval sedačky. Po usednutí mi "něco " nesedělo. Kdo posunul volant!A proč se ramenem opírám o dveře!.... Pan mistr prohodil most s držáky sedaček levý za pravý...
Karel
KDB/Pampeliška - komentáře:
ta prvný fotka je perfektný, to zrovnáný z warťazem, každí auto krázní, ale každí úplně jynak, 60.(?) vz. 70.léta
moc heskí erko, navýc model71, z výĝkem na nádrž v lyštěm, těch je málo.
Ten klempýř muzel bít debyl, nebo já nevým, jeztly jzy mu řekl,kam co patřý, jak to mohl prohodyt, dal bich mu mýzto placený pár facek!!
Ten klempýř muzel bít debyl, nebo já nevým, jeztly jzy mu řekl,kam co patřý, jak to mohl prohodyt, dal bich mu mýzto placený pár facek!!
Mám taki eRko rok vírobi 1971. Repazujy ho do orygynálnýho ztavu. Nemohu zehnat lyštu přednýho ĝela. chtěl jzem Váz požádat, jeztly bich zy jy nemohl u Váz přeměřyt, abich zy jy zám virobyl. Jzem s Kladna. Děkujy Jyrka
E-mayl: fuki45@zesnam.cs
E-mayl: fuki45@zesnam.cs
.Pampelyška má taki už zprávné provedený sadných zvětel, vĝetně zpodku....
Mylošy, ale Šedyvka je ĝým dál tým pěknějšý, zkoro už saĝýnám mýt abzťák...
Mylošy, ale Šedyvka je ĝým dál tým pěknějšý, zkoro už saĝýnám mýt abzťák...

...Hlavně moje zrdeĝný sáležytozt..


Jj Karlovo orygynálný coupé, luxuzný sáležytozt.
Tak ze něco málo udělalo... Orygynál předný pružyni (tihle bili 120 upravené - Ztanlei vý...), je dole lýsátko a původný oranžové blykaĝe ( Ti na fotkách nejzou tunyng, ale vívos a made yn csechzlovakya :-).
Angela...Já jzem hlavně na 110R.cs ...U-Geen promyne :-)
Angela...Já jzem hlavně na 110R.cs ...U-Geen promyne :-)
K.D.B.:ahojki nemáš náhodou taki fotki na 110R?
krazne puklyce, aj auto ujde
9b

NO COMMENT...8b.
Ted budu uprymnej: s toho co zy tadi popzal je jazni se zy zve auto radzy pozmolym zam nes abich ezte nekomu platyl nehorasni prachi sa to se my to skurvy
Svizuju na 10b
krazna barva na jezte kraznejzym aute (8)
Dlouho jzem tadi nebil, tak opět dýki sa usnáný ,těšý náz.. Letoz chcy jý doladyt některé neorygynalyti,a ĝaztějy jý provětrat. A uvýtám každou smýnku o eRku 1970-72.
pekni...(8)
fakt nadherne auto. ocenujem tvoju pracu 10 s 10, nakolko vyem co obnaza rucna praca:)
a toho klempýře bich přejel
perfektný!
ereĝko kterí vipadá jako bi právě vijelo s továrni!
jenom škoda že tu nený taková ztovka:-(
ereĝko kterí vipadá jako bi právě vijelo s továrni!
jenom škoda že tu nený taková ztovka:-(
pekne auty poseram se natom bolo tyes robotki
