skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Když mě bylo nějakých 11-12 let měl jsem jasno, že nejkrásnější poválečná škodovka je Felda... , a tak jsem založil spořitelní knížku s účelem nahromadit prostředky k tomu potřebné. Podotýkám, že v té době se pěkná,zachovalá,málo jetá se sehnala kolem 15,000,-. Došetřil jsem,udšlal řidičák a přišla revoluce.... Feldy a veteráni vůbec se houfně začaly vozit ven a cena pěkné Feldy stoupla 5-8 násobně a pro mne byla nedostupná..
Auto jssem chtěl a v tu chvíli mě bylo jedno, co to bude. Hledal jsem podle ceny a tak se před naším domem ocitl zelenobílý W312 z roku 1965 .To bylo v třeskuté zimě, a tak jeden z rozhodujích faktorů koupě bylo topení z Volhy.To topilo tak, až cestujícím doutnaly vlasy.., bohužel technický stav zbytku vozu nebyl takový, aby prošel blížící se TK...
A tak jsem se opět ponořil do inzerátů a protože další v mém žebříčku bylo "kupíčko", začal jsem shánět erko. Po telefonu jsem se dozvěděl,že jsou dva roky staré prahy, a čerstvě,po drobné kolizi, přední blatníky a čelo, jinak, až na vůli v řízení a nestejnorodý odstín barvy, že je ve slušném stavu, rok výroby 1971. Po zkušební jízdě jsme si za 10.000,- plácli a já se 20.4.1993 stal majitelem vozu, jehož kouzlo mne od toho dne dodnes nepustilo...FOTO č1
Na tachometru mělo 119.000 km,a po výměně převodky řízení jsem půl roku spokojeně jezdil.. Blížila se TK a já zjistil, že IPA nalepená na celém spodku při výměně prahů vykonala dílo zkázy. Podlaha a zadní podběhy sice existovaly, ale v tloušťce max. 2 desetiny, a já jsem si již byl po šesti měsících schopen, za pomoci mého dědy, udělat vše, ale na klempířinu jsem neměl vybavení.Sehnal jsem prahy,kompletní podlahu a sháněl klempíře. Přes dlouhý výběr jsem nevybral dobře,moje kupátko u něho strávilo rok,dostalo ještě oba zadní podběhy, a já zaplatil téměř dvojnásobek dohodnuté ceny. Až potud ještě žádná tragedie. FOTO č.2 .
Ta nastala po nalícování LP blatníku. Jaksi neseděl na práh...Nasadil jsem dveře,zavřel a pod nimi se tlemila škvíra šíře 3 cm... Práh byl navařen správně k podlaze, ale podlaha "mistrovi" ujela k jedné straně a to byl výsledek. Reklamace samozřejmě neúspěšná.. Zkrátka,co si neuděláš sám.. Prodal jsem kuponovou knížku, na inzerát koupil COčko a vše pottřebné, asi týden jsem se s ním učil a pustil se do předělávky.
FOTO č.3.
Dva měsíce trvalo vaření, broušení,rovnání skeletu, pískování a opět dorovnání skeletu. Následoval důkladný nástřik základovou barvou Formex (9kg) a dva měsíce tmelení,broušení,tmelení, broušení a to ručně :-). O odstínu jsem měl jasno dávno předem, protože naše rodina vlastnila asi rok jedno z posledních kupátek,model 81,koupené v roce 1982, a to bylo žluté...Rozhodně jsem nechtěl červené, protože to byla v té době všechna. Vrchní barvou jsem nalakoval vše pečlivě a důkladně, což je jasné podle počtu plechovek :-)) FOTO č.4.
Odstín je velmi pečlivě namíchán do původního tónu.A také dostala nové jméno - Pampeliška. Teď se trochu vrátím, během ročního čekání na opravenou karoserii jsem bádal v literatuře a přišel na to,že mojo erko má vypadat jinak,než jak máme každý zafixováno..Pampeliška je totiž nejen r.v.1971, ale i model 71´ A tam se zrodil cíl dát ho do původního stavu. Po laku následovaly dutiny a začalo strojení.Vše, co šlo je původní,jen očištěné a v případě potřeby nalakované.Jen přední náprava prošla GO včetně nových pružin, motor dostal nové rozvody,nové jsou rozvody brzd,spojky i oleje, všechna světla. Jinak je vše, včetně interiéru původní.
Kompletace trvala tři měsíce a v pátek 25.srpna 1995 po dodělání posledních maličkostí jsem vyjel na sraz Felicia klubu do Plzně. Pampeliška fungovala k naprosté spokojenosti,najela přes 600km. Ta spokojenost bohužel netrvala dlouho.V neděli při návratu jsem nedostal přednost a zelená Š120 způsobila vklenutí pravého boku 45cm směrem k řidiči. Neměl jsem slov..
Bohužel se mi nepodařilo sehnat původní provedení dveří, zadního blatníku a čela a tak již není původní stav 100%.Ale i tak se líbí....... FOTO č.5.
Mimo to je ještě "několik detailů" nepůvodních, k mé nespokojenosti, ale na všem se pracuje. Jediné, co asi měnit nebudu je barva a pro běžný provoz pneumatiky(175/70/14-Good year,Michelin) . Od té doby jsme najeli celkem 3tkm, většinou po srazech ( 3.místo v původnosti Mělník 1996 :-)) o dovolené a jen tak.
Pokud víte o majiteli Erka r.v. 1970-72 v původním stavu,dejte mi vědět.
Omluvte kvalitu fotek, jsou některé skenované. Jak se udělá pěkné počasí, budu dělat nové :-)
P.S. Poslední klempířova pomsta přišla ve chvíli, kdy jsem do jinak úplně hotového auta namontoval sedačky. Po usednutí mi "něco " nesedělo. Kdo posunul volant!A proč se ramenem opírám o dveře!.... Pan mistr prohodil most s držáky sedaček levý za pravý...
Karel
Auto jssem chtěl a v tu chvíli mě bylo jedno, co to bude. Hledal jsem podle ceny a tak se před naším domem ocitl zelenobílý W312 z roku 1965 .To bylo v třeskuté zimě, a tak jeden z rozhodujích faktorů koupě bylo topení z Volhy.To topilo tak, až cestujícím doutnaly vlasy.., bohužel technický stav zbytku vozu nebyl takový, aby prošel blížící se TK...
A tak jsem se opět ponořil do inzerátů a protože další v mém žebříčku bylo "kupíčko", začal jsem shánět erko. Po telefonu jsem se dozvěděl,že jsou dva roky staré prahy, a čerstvě,po drobné kolizi, přední blatníky a čelo, jinak, až na vůli v řízení a nestejnorodý odstín barvy, že je ve slušném stavu, rok výroby 1971. Po zkušební jízdě jsme si za 10.000,- plácli a já se 20.4.1993 stal majitelem vozu, jehož kouzlo mne od toho dne dodnes nepustilo...FOTO č1
Na tachometru mělo 119.000 km,a po výměně převodky řízení jsem půl roku spokojeně jezdil.. Blížila se TK a já zjistil, že IPA nalepená na celém spodku při výměně prahů vykonala dílo zkázy. Podlaha a zadní podběhy sice existovaly, ale v tloušťce max. 2 desetiny, a já jsem si již byl po šesti měsících schopen, za pomoci mého dědy, udělat vše, ale na klempířinu jsem neměl vybavení.Sehnal jsem prahy,kompletní podlahu a sháněl klempíře. Přes dlouhý výběr jsem nevybral dobře,moje kupátko u něho strávilo rok,dostalo ještě oba zadní podběhy, a já zaplatil téměř dvojnásobek dohodnuté ceny. Až potud ještě žádná tragedie. FOTO č.2 .
Ta nastala po nalícování LP blatníku. Jaksi neseděl na práh...Nasadil jsem dveře,zavřel a pod nimi se tlemila škvíra šíře 3 cm... Práh byl navařen správně k podlaze, ale podlaha "mistrovi" ujela k jedné straně a to byl výsledek. Reklamace samozřejmě neúspěšná.. Zkrátka,co si neuděláš sám.. Prodal jsem kuponovou knížku, na inzerát koupil COčko a vše pottřebné, asi týden jsem se s ním učil a pustil se do předělávky.
FOTO č.3.
Dva měsíce trvalo vaření, broušení,rovnání skeletu, pískování a opět dorovnání skeletu. Následoval důkladný nástřik základovou barvou Formex (9kg) a dva měsíce tmelení,broušení,tmelení, broušení a to ručně :-). O odstínu jsem měl jasno dávno předem, protože naše rodina vlastnila asi rok jedno z posledních kupátek,model 81,koupené v roce 1982, a to bylo žluté...Rozhodně jsem nechtěl červené, protože to byla v té době všechna. Vrchní barvou jsem nalakoval vše pečlivě a důkladně, což je jasné podle počtu plechovek :-)) FOTO č.4.
Odstín je velmi pečlivě namíchán do původního tónu.A také dostala nové jméno - Pampeliška. Teď se trochu vrátím, během ročního čekání na opravenou karoserii jsem bádal v literatuře a přišel na to,že mojo erko má vypadat jinak,než jak máme každý zafixováno..Pampeliška je totiž nejen r.v.1971, ale i model 71´ A tam se zrodil cíl dát ho do původního stavu. Po laku následovaly dutiny a začalo strojení.Vše, co šlo je původní,jen očištěné a v případě potřeby nalakované.Jen přední náprava prošla GO včetně nových pružin, motor dostal nové rozvody,nové jsou rozvody brzd,spojky i oleje, všechna světla. Jinak je vše, včetně interiéru původní.
Kompletace trvala tři měsíce a v pátek 25.srpna 1995 po dodělání posledních maličkostí jsem vyjel na sraz Felicia klubu do Plzně. Pampeliška fungovala k naprosté spokojenosti,najela přes 600km. Ta spokojenost bohužel netrvala dlouho.V neděli při návratu jsem nedostal přednost a zelená Š120 způsobila vklenutí pravého boku 45cm směrem k řidiči. Neměl jsem slov..
Bohužel se mi nepodařilo sehnat původní provedení dveří, zadního blatníku a čela a tak již není původní stav 100%.Ale i tak se líbí....... FOTO č.5.
Mimo to je ještě "několik detailů" nepůvodních, k mé nespokojenosti, ale na všem se pracuje. Jediné, co asi měnit nebudu je barva a pro běžný provoz pneumatiky(175/70/14-Good year,Michelin) . Od té doby jsme najeli celkem 3tkm, většinou po srazech ( 3.místo v původnosti Mělník 1996 :-)) o dovolené a jen tak.
Pokud víte o majiteli Erka r.v. 1970-72 v původním stavu,dejte mi vědět.
Omluvte kvalitu fotek, jsou některé skenované. Jak se udělá pěkné počasí, budu dělat nové :-)
P.S. Poslední klempířova pomsta přišla ve chvíli, kdy jsem do jinak úplně hotového auta namontoval sedačky. Po usednutí mi "něco " nesedělo. Kdo posunul volant!A proč se ramenem opírám o dveře!.... Pan mistr prohodil most s držáky sedaček levý za pravý...
Karel
KDB/Pampeliška - komentáře:
-> Morda: erek je tady jenom osum, tak to uz ti zbejva jenom 6x se zeptat
Nevies kde by som zohnal palubovku na erko?
ty vijcle to je ale roman to se mi az nechce cist nechces tam zvyraznit dulezite veci

souhlas, pěkné autíčko
velmi velmi pekne auticko :-)
Moooc pekna kara-taky mam takovou a za nic bych nemenil.
Hezky autii, kamos ma spoustu veci na ero, zeptam se jestli nema neco z tehle prvnich rocniku. Chce se zbavit interierovejch veci. Ma toho vic.
Děkujeme za chválu :-))
KILL THE (eeee.... jak se rekne klempir anglicky????
) jinak kraaasnaaaaa kaaarka

jo jak sem to cet, tak mi prislo jako by to delal PAT a MAT, ale vysledek je peknej
Tak toho klempíře bych asi zabil!!! Jinak moc pěkné Erko