
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
PODVOZEK :
->Přední náprava
- vyztužená ramena + výztuha na nápravnici ( místo rozpěry tlumičů v kufru )
- předělaný doraz + miska dorazu na rovno
- podložky pod kozlíky horních ramen 6mm
- tvrdé uložení ramen od Pemita
- stabilizátor od pana Svozila 20 mm v tvrdém uložení od Pemita + podložené uchycení na nádrži o 4mm, kvůli opírání se stabilizátoru o nádrž
- přední pružiny 220mm, průměr drátu 13mm, tuhost 80kN (o 80% tvrdší než sériová) - od T2
- sbíhavost 1,8 mm a odklon cca -1°40"
- tlumiče HP
- brzdy (čtyřpístky s propojkou), destičky DS 2500 , chlazené kotouče ATE, pancéřové hadice
- odlehčené náboje + štefty vlečka
- strmé řízení Saky v tvrdém uložení od Pemita
- záklony - pootočená náprava + 1mm přidán na podložce svisláku
-> Převodovka
- 5Q se SP 4,22
- startér felicie
- tvrdé silenbloky
- carbonová krytka spojkového válečku
- zkrácené dráhy řazení + silenblok na táhle nahrazen kloubem řízení
-> Zadní náprava
- ramena Molčan
- pružiny 265 mm, průměr drátu 13,5mm, tuhost 40kN
- tlumiče HP
- sbíhavost cca 1mm
- odklony - 1° 55´
- kotouče ATE, desky ATE, brzdiče VTS , pancéřové hadice
- dlouhé štefty
kola - wolfrace R13, šíře 6",zlatá barva
- Nankang AR-1 175/50, R5
- podložky pod kola na zadní nápravě 10 mm na každou stranu
INTERIÉR :
dekory výplní předních dveří ponechané dle originálu, koberečky na zakázku, zbytek pryč
zadní sedačky pryč
přední sedačky MTX vlastní výroba, uchycení zboku - vyztužené původní uchycení
čtyřbodové bezpečnostní pásy OMP ( 3" ramena, 2" spodek )
palubka - ipury ponechány, střed carbonový s chrom budíkama a chrom kontrolkama
trocha carbonu - hlavice řadící páky,vnitřní zpětné zrcátko,krytka volantu,kryt převodovky,pedály,
shift light
natahal jsem novou elektriku
EXTERIÉR :
přední čelo - 2 očko - výřez pro chladič ( felicie 1,6 bez klima )
nárazníky - lamino v barvě auta
zadní blatníky - lamino
přední blatníky - lamino
přední lízátko - vlastní výroba podle originálu
zadní haubna - lamino
zadní čelo - lamino
přední haubna - lamino RS
barva - černá metalíza black panter
kromě předního okna všude makrolon
zrcátka - carbon
MOTOR :
- blok 781.
- klika,ojnice,vložky a písty fabie 1,4
- odlehčený setrvák
- duralové řemenice
- snížená hlava, tvrdší ventilové pružiny
- vačka 282/282
- svody 4 do 1 Bohouš Krejčí, tlumič Bery
- motor běží na jednotce ECUMASTER EMU CLASSIC
138 HP, 164 Nm
váha s poloprázdnou nádrží a plnou výbavou ( rezerva,hever,zadní sedačky,...) - 830 kg - před odlehčovací kůrou :-D
Most 13.4.2022
nej čas - 2:12,89 - sucho
jen bych sem rád poznamenal komu všemu děkuji za jakoukoliv pomoc a všechno co trpěj :-D
- Petrovi a Milanovi a Eidymu za všechny rady co potřebuju :-)
->Přední náprava
- vyztužená ramena + výztuha na nápravnici ( místo rozpěry tlumičů v kufru )
- předělaný doraz + miska dorazu na rovno
- podložky pod kozlíky horních ramen 6mm
- tvrdé uložení ramen od Pemita
- stabilizátor od pana Svozila 20 mm v tvrdém uložení od Pemita + podložené uchycení na nádrži o 4mm, kvůli opírání se stabilizátoru o nádrž
- přední pružiny 220mm, průměr drátu 13mm, tuhost 80kN (o 80% tvrdší než sériová) - od T2
- sbíhavost 1,8 mm a odklon cca -1°40"
- tlumiče HP
- brzdy (čtyřpístky s propojkou), destičky DS 2500 , chlazené kotouče ATE, pancéřové hadice
- odlehčené náboje + štefty vlečka
- strmé řízení Saky v tvrdém uložení od Pemita
- záklony - pootočená náprava + 1mm přidán na podložce svisláku
-> Převodovka
- 5Q se SP 4,22
- startér felicie
- tvrdé silenbloky
- carbonová krytka spojkového válečku
- zkrácené dráhy řazení + silenblok na táhle nahrazen kloubem řízení
-> Zadní náprava
- ramena Molčan
- pružiny 265 mm, průměr drátu 13,5mm, tuhost 40kN
- tlumiče HP
- sbíhavost cca 1mm
- odklony - 1° 55´
- kotouče ATE, desky ATE, brzdiče VTS , pancéřové hadice
- dlouhé štefty
kola - wolfrace R13, šíře 6",zlatá barva
- Nankang AR-1 175/50, R5
- podložky pod kola na zadní nápravě 10 mm na každou stranu
INTERIÉR :
dekory výplní předních dveří ponechané dle originálu, koberečky na zakázku, zbytek pryč
zadní sedačky pryč
přední sedačky MTX vlastní výroba, uchycení zboku - vyztužené původní uchycení
čtyřbodové bezpečnostní pásy OMP ( 3" ramena, 2" spodek )
palubka - ipury ponechány, střed carbonový s chrom budíkama a chrom kontrolkama
trocha carbonu - hlavice řadící páky,vnitřní zpětné zrcátko,krytka volantu,kryt převodovky,pedály,
shift light
natahal jsem novou elektriku
EXTERIÉR :
přední čelo - 2 očko - výřez pro chladič ( felicie 1,6 bez klima )
nárazníky - lamino v barvě auta
zadní blatníky - lamino
přední blatníky - lamino
přední lízátko - vlastní výroba podle originálu
zadní haubna - lamino
zadní čelo - lamino
přední haubna - lamino RS
barva - černá metalíza black panter
kromě předního okna všude makrolon
zrcátka - carbon
MOTOR :
- blok 781.
- klika,ojnice,vložky a písty fabie 1,4
- odlehčený setrvák
- duralové řemenice
- snížená hlava, tvrdší ventilové pružiny
- vačka 282/282
- svody 4 do 1 Bohouš Krejčí, tlumič Bery
- motor běží na jednotce ECUMASTER EMU CLASSIC
138 HP, 164 Nm
váha s poloprázdnou nádrží a plnou výbavou ( rezerva,hever,zadní sedačky,...) - 830 kg - před odlehčovací kůrou :-D
Most 13.4.2022
nej čas - 2:12,89 - sucho
jen bych sem rád poznamenal komu všemu děkuji za jakoukoliv pomoc a všechno co trpěj :-D
- Petrovi a Milanovi a Eidymu za všechny rady co potřebuju :-)
T/Éro - komentáře:
-> MVM: Já vím. Moment bez výkonu existuje, naopak ne. 

-> Eidy 19.12.18 22:57:59: Jenže Ty se do toho danýho ozubenýho kolečka zapřeš určitou silou(momentem) hned - kdežto na výkon potřebuješ aby se to kolečko motalo otáčkama. - viz. to jsou ty posunutý trojkový kola atd.
-> Tom Troll: No jo, jenže když zvedneš moment, tak se ti zvedne i co? Správně, výkon.
Ale jinak ano, souhlasím, že moment je to, co to všechno ničí. Třeba takový setrvačníky.
Ale jinak ano, souhlasím, že moment je to, co to všechno ničí. Třeba takový setrvačníky.

-> Tom Troll 19.12.18 22:51:11: Tak jasná.. proto jsou dneska i u velkých TDI elektronicky omezený hodnoty momentu aby to celá převodovka a hnací komponenty vydržely.
-> MVM: Však jasně. Vždyť se tu jen pošťuchujeme.
Jen teď nevím, který z těch 2 motorů bych radši. To bych si musel spočítat na nějaký obecný graf průběhu.

Jen teď nevím, který z těch 2 motorů bych radši. To bych si musel spočítat na nějaký obecný graf průběhu.

-> Eidy: Jde o konkrétní moment. Např když se očipuje superb s 6q DSG na víc jak 380Nm nebo kolik, tak se zpravidla rozletí pětkový kolo, a maximální výkon je naprosto jedno, nesmíš přesáhnout ten krouťák. 

-> Eidy 19.12.18 22:04:44: Jasně,vím že víš,a že vlastně všichni víte. Ale můžeš mít motor 220PS a jen 95Nm. Stejně tak 300Nm a jen 100PS
Výkonem tu převodovku hlavně zahříváš a při otáčkách max výkonu moment je zpravidla nižžšší než max. Přičemž sám víš co kroutí Alfa a na moment dvoulitra se těžko OHVčkem dostaneš.

-> MVM 19.12.18 20:12:42: na jednu stranu ano, na druhou stranu výkon je funkcí momentu a otáček. Čili z určitého výkonu logicky plyne určitý moment. Výkon je narozdíl od momentu v převodovce konstantní, ale to vyplývá z podstaty té funkce.
A samozřejmě to byla sranda.

A samozřejmě to byla sranda.

-> Eidy: vid
-> MVM: nejsem Honza


-> MVM: nejsem Honza


-> Tuner#2: Právě proto záměrně dávám před a za smajlíky.
Nechme to být.

-> MVM 19.12.18 20:53:19: A Ty si myslíš, že to o těch synchronech nevíme?
-> Tuner#2: Já napsal jen že synchrony z toho budou mít radost. Jak sis to přebral je Tvá věc, o tom že se zpřesní dráhy řazení samozřejmě nepochybuji. A hned nato jsi napsal že spoustě lidí to zkrácené řazení funguje .. já snad někde tvrdím že ne? Psal jsem jen fakta. 

-> MVM 19.12.18 20:12:42: můžeš mě klidně přes SZ poslat odkaz na příspěvek kde se vztekám a podle čeho tak soudíš? Nebo je to jen výkřik jako na to zkrácené řazení, které tu rozhodně není novinkou?
-> T: -> Eidy: Doufám že se nebudete hned vztekat podobbně jako když napíšu k T2
Ale asi dobře víte že převodovku zničí jen moment. Ať už do ní vstoupí z kterýkoliv strany. Výkon pouze protíká.

-> T 19.12.18 19:50:59: super. Aspoň přestaneš ty převodovky trhat. 

Převodovka je zpět od doktora a ještě vytunena,aby ty strašný koně zvládla 

-> MVM: , -> Antony: díky pánové 

-> T: voda M14x1,5, olej M16x1,5 bez redukce, M10x1 do redukce