-> Eidy: : to budu,ale jestli se to nehlo dneska, tak už to snad nic neudělá....zatím to vypadá, že jsem se unáhlil a cvakaly tam pakny jenom no....
mam tu doma mogul syntrans 75w90, měl jsem to tam na pár km a pak, jak jsem zkoušel hustější olej a nebyl rozdíl, tak jsem ho už ani zpět nelil...kdyby jsi chtěl...
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
PODVOZEK :
->Přední náprava
- vyztužená ramena + výztuha na nápravnici ( místo rozpěry tlumičů v kufru )
- předělaný doraz + miska dorazu na rovno
- podložky pod kozlíky horních ramen 6mm
- tvrdé uložení ramen od Pemita
- stabilizátor od pana Svozila 20 mm v tvrdém uložení od Pemita + podložené uchycení na nádrži o 4mm, kvůli opírání se stabilizátoru o nádrž
- přední pružiny 220mm, průměr drátu 13mm, tuhost 80kN (o 80% tvrdší než sériová) - od T2
- sbíhavost 1,8 mm a odklon cca -1°40"
- tlumiče HP
- brzdy (čtyřpístky s propojkou), destičky DS 2500 , chlazené kotouče ATE, pancéřové hadice
- odlehčené náboje + štefty vlečka
- strmé řízení Saky v tvrdém uložení od Pemita
- záklony - pootočená náprava + 1mm přidán na podložce svisláku
-> Převodovka
- 5Q se SP 4,22
- startér felicie
- tvrdé silenbloky
- carbonová krytka spojkového válečku
- zkrácené dráhy řazení + silenblok na táhle nahrazen kloubem řízení
-> Zadní náprava
- ramena Molčan
- pružiny 265 mm, průměr drátu 13,5mm, tuhost 40kN
- tlumiče HP
- sbíhavost cca 1mm
- odklony - 1° 55´
- kotouče ATE, desky ATE, brzdiče VTS , pancéřové hadice
- dlouhé štefty
kola - wolfrace R13, šíře 6",zlatá barva
- Nankang AR-1 175/50, R5
- podložky pod kola na zadní nápravě 10 mm na každou stranu
INTERIÉR :
dekory výplní předních dveří ponechané dle originálu, koberečky na zakázku, zbytek pryč
zadní sedačky pryč
přední sedačky MTX vlastní výroba, uchycení zboku - vyztužené původní uchycení
čtyřbodové bezpečnostní pásy OMP ( 3" ramena, 2" spodek )
palubka - ipury ponechány, střed carbonový s chrom budíkama a chrom kontrolkama
trocha carbonu - hlavice řadící páky,vnitřní zpětné zrcátko,krytka volantu,kryt převodovky,pedály,
shift light
natahal jsem novou elektriku
EXTERIÉR :
přední čelo - 2 očko - výřez pro chladič ( felicie 1,6 bez klima )
nárazníky - lamino v barvě auta
zadní blatníky - lamino
přední blatníky - lamino
přední lízátko - vlastní výroba podle originálu
zadní haubna - lamino
zadní čelo - lamino
přední haubna - lamino RS
barva - černá metalíza black panter
kromě předního okna všude makrolon
zrcátka - carbon
MOTOR :
- blok 781.
- klika,ojnice,vložky a písty fabie 1,4
- odlehčený setrvák
- duralové řemenice
- snížená hlava, tvrdší ventilové pružiny
- vačka 282/282
- svody 4 do 1 Bohouš Krejčí, tlumič Bery
- motor běží na jednotce ECUMASTER EMU CLASSIC
138 HP, 164 Nm
váha s poloprázdnou nádrží a plnou výbavou ( rezerva,hever,zadní sedačky,...) - 830 kg - před odlehčovací kůrou :-D
Most 13.4.2022
nej čas - 2:12,89 - sucho
jen bych sem rád poznamenal komu všemu děkuji za jakoukoliv pomoc a všechno co trpěj :-D
- Petrovi a Milanovi a Eidymu za všechny rady co potřebuju :-)
->Přední náprava
- vyztužená ramena + výztuha na nápravnici ( místo rozpěry tlumičů v kufru )
- předělaný doraz + miska dorazu na rovno
- podložky pod kozlíky horních ramen 6mm
- tvrdé uložení ramen od Pemita
- stabilizátor od pana Svozila 20 mm v tvrdém uložení od Pemita + podložené uchycení na nádrži o 4mm, kvůli opírání se stabilizátoru o nádrž
- přední pružiny 220mm, průměr drátu 13mm, tuhost 80kN (o 80% tvrdší než sériová) - od T2
- sbíhavost 1,8 mm a odklon cca -1°40"
- tlumiče HP
- brzdy (čtyřpístky s propojkou), destičky DS 2500 , chlazené kotouče ATE, pancéřové hadice
- odlehčené náboje + štefty vlečka
- strmé řízení Saky v tvrdém uložení od Pemita
- záklony - pootočená náprava + 1mm přidán na podložce svisláku
-> Převodovka
- 5Q se SP 4,22
- startér felicie
- tvrdé silenbloky
- carbonová krytka spojkového válečku
- zkrácené dráhy řazení + silenblok na táhle nahrazen kloubem řízení
-> Zadní náprava
- ramena Molčan
- pružiny 265 mm, průměr drátu 13,5mm, tuhost 40kN
- tlumiče HP
- sbíhavost cca 1mm
- odklony - 1° 55´
- kotouče ATE, desky ATE, brzdiče VTS , pancéřové hadice
- dlouhé štefty
kola - wolfrace R13, šíře 6",zlatá barva
- Nankang AR-1 175/50, R5
- podložky pod kola na zadní nápravě 10 mm na každou stranu
INTERIÉR :
dekory výplní předních dveří ponechané dle originálu, koberečky na zakázku, zbytek pryč
zadní sedačky pryč
přední sedačky MTX vlastní výroba, uchycení zboku - vyztužené původní uchycení
čtyřbodové bezpečnostní pásy OMP ( 3" ramena, 2" spodek )
palubka - ipury ponechány, střed carbonový s chrom budíkama a chrom kontrolkama
trocha carbonu - hlavice řadící páky,vnitřní zpětné zrcátko,krytka volantu,kryt převodovky,pedály,
shift light
natahal jsem novou elektriku
EXTERIÉR :
přední čelo - 2 očko - výřez pro chladič ( felicie 1,6 bez klima )
nárazníky - lamino v barvě auta
zadní blatníky - lamino
přední blatníky - lamino
přední lízátko - vlastní výroba podle originálu
zadní haubna - lamino
zadní čelo - lamino
přední haubna - lamino RS
barva - černá metalíza black panter
kromě předního okna všude makrolon
zrcátka - carbon
MOTOR :
- blok 781.
- klika,ojnice,vložky a písty fabie 1,4
- odlehčený setrvák
- duralové řemenice
- snížená hlava, tvrdší ventilové pružiny
- vačka 282/282
- svody 4 do 1 Bohouš Krejčí, tlumič Bery
- motor běží na jednotce ECUMASTER EMU CLASSIC
138 HP, 164 Nm
váha s poloprázdnou nádrží a plnou výbavou ( rezerva,hever,zadní sedačky,...) - 830 kg - před odlehčovací kůrou :-D
Most 13.4.2022
nej čas - 2:12,89 - sucho
jen bych sem rád poznamenal komu všemu děkuji za jakoukoliv pomoc a všechno co trpěj :-D
- Petrovi a Milanovi a Eidymu za všechny rady co potřebuju :-)
T/Éro - komentáře:
-> T: Tak ještě chvíli jezdi, aby sis byl jistej. Olej ještě nemám. To budu řešit až v týdnu. Vezmu nejakou 80W-90.
-> Eidy: : nojo, snad je to v pořádku....až bude čas, tak se pokusím najet o pár km více....
máš už olej do převodovky ?![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
máš už olej do převodovky ?
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> T: No tak tywoe, velká gratulace.
Já tam právě loupnul novou převodovku. Teda jen na jeden šroub, ale to nejhorší mám za sebou.
![5](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/5.gif)
nevim, jestli tam ty zrcátka seděj nebo ne,ale sundavat je nebudu
![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![40](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/40.gif)
![5](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/5.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
hurá tak snad dobrý......přestalo to cvakat a cvakalo to podivně, jen s ručkou napůl.....tak tam asi pakny tam lítaj, jak splašený....bez ručky nebo s ručkou na max. to nic nedělá, tak jsem tomu dal trošku napít a tváří se to v pořádku a jak je to najednou tichý, to auto
jinak teda rovnou fotka...že mi nějak upadla flexa na zadní pružiny jen tak mimochodem :-D a první fotka venku s novýma zrcátkama vlastně![5](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/5.gif)
![40](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/40.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
jinak teda rovnou fotka...že mi nějak upadla flexa na zadní pružiny jen tak mimochodem :-D a první fotka venku s novýma zrcátkama vlastně
![5](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/5.gif)
-> radekp: : nojo se nedá nic dělat,ale snad už to bude OK, každopádně jsem asi jen smolař, co jsem zjišťoval, tak se snad žádná molčanovka prý nevrátila
jinak molčanovce snad jako takové nic není, jen byla pokroucená nohavice na malé ložisko...
tak jsem to opět projel a vypadá to, že mi to jen cvakalo na brzdách......bez ručky nebo na úplně zataženou ručku to nic nedělá, tak je to snad dobrý
stejně nevim, kde jinde by to cvakalo....na velké matce jsem rajtoval a malá by to taky dotahla, že už šlo ložisko krásně, jak má jít.....tak já nevím :-/
![40](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/40.gif)
![8](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
jinak molčanovce snad jako takové nic není, jen byla pokroucená nohavice na malé ložisko...
tak jsem to opět projel a vypadá to, že mi to jen cvakalo na brzdách......bez ručky nebo na úplně zataženou ručku to nic nedělá, tak je to snad dobrý
![8](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
![5](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/5.gif)
stejně nevim, kde jinde by to cvakalo....na velké matce jsem rajtoval a malá by to taky dotahla, že už šlo ložisko krásně, jak má jít.....tak já nevím :-/
-> T: tak to mě mrzí, že jsou s nápravou takové problémy...nápravu jsme kupovali přes virt...nebyla dokonce od Havlíka? To bych možná kecal...snad už to ale bude v cajku
-> Tuner#2: : nojo, pak mi řekni, co by se tam mohlo hýbat :-/
-> T 14.07.13 08:36:43: Menší ložisko nemá na vůli vůbec žádný vliv. To opravdu drži ty 4 šrouby klobouku + velká matice na náboji. Nic jiného. Malé je tam suvně a vůbec nedrží axiální sily ale to už jsme tady psali ![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> Eidy: : to je mi jasný, taky jsem jel zpět domu 30km/h :-D :-/
mam podezření, že jsem tam dal málo menší ložisko, že velký je dle mě daný správně....kouknu na to a uvidíme...
mam podezření, že jsem tam dal málo menší ložisko, že velký je dle mě daný správně....kouknu na to a uvidíme...
-> T: No počkej. Jestli jsi dotáhl domeček velkýho ložiska (4x M8) a náboj kola (1x nevím kolik) tak se to nemá kde hýbat přece. Sundej kolo a mrkni na to. Buď se ti hýbe náboj na hřídeli nebo hřídel v trubce (bud hřídel v ložisku nebo ložisko v trubce). Každopádně to nesmí.
-> Eidy: : tak jsem to poskládal a dneska projel a nevim nevim :-( levá strana je OK, jak se zdá...ale pravá vypadá, jako kdybych tam někde něco nedotahl nebo co.....někde je tam vůle a nevím kde, vzal jsem za kolo a lítalo, jako když je na kyvce šouplej kroužek....zítra to musím zase rozebrat :-(
jinak teda ložiska už jsou OK, točí se to jako nikdy![5](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/5.gif)
jinak teda ložiska už jsou OK, točí se to jako nikdy
![5](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/5.gif)
-> T: No tak sláva. Zítra to přivezeš a v sobotu večer jezdíš.
ramena jsou doma, tak mi zítra držte palce, ať je vše OK
jinak opravdu byla trubka šišatá.....obě vlastně trubky.....
jinak opravdu byla trubka šišatá.....obě vlastně trubky.....
-> Tuner#2: taky ne vždy a třeba rozvrtaný díry nebyly uplně 100%.
-> minno 09.07.13 15:38:59: Vyřezává. Je to origo a právě vařením se to mohlo hnout. Nové dělá Kuba Řemen.
-> T: tak určite lepšie opraviť si to sám, ja len že či si mu napríklad aspoň informatívne nepísal, že čo za závada sa ti objavila a čo by on na to povedal.... Molčan vyrába tie trubky na ložiská vlastné, alebo ich vyrezáva zo starých šikmách vlečkových ramien, nevieme?
-> havlik: : nevim, neznam a nechci pomlouvat, ale minimálně, než by se náprava dostala k němu atd. atd. takže bude rychlejší to opravit sám, no....
-> T: s molčánem:D to by sis to doma dřív opravil pilníkem na nehty