
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Už od mala jsem se zajímal o škodovky a zvlášt o 110R.To také bylo moje první auto a samozřejmě se nevyhnulo renovaci a úpravám.
Ovšem můj sen bylo ereso a tohle erko bylo nově udělané tudíž se mi ho nechtělo celé znovu rozebírat a přestavovat.Proto jsem ho tedy prodal a koupilo se jiné od 1 majitele v originál stavu rok výroby 1977.
Předem upozorňuji,že cílem přestavby nebylo udělat přesnou kopii 130RS,ale zachovat její tvary a vytvořit jí v trochu modernějším duchu.A mohlo se tedy začít.Erko se rozebralo do šroubku a přišlo na řadu kompletní vyvaření,zkorodovaná místa se samozřejmě po rozebrání ukázala i přes poměrně málo ujetých kilometrů.Vyměnily se tedy prahy i,když to nebylo nutné,co si úprava RS ale žádá,to je úprava karoserie jako například:tunel pro zástavbu 5kvaltu,zástavba držáku posilovače brzd a pedálů,rozšíření zadních podběhů,vyřezání příčky v motorovém prostoru,celkové vyztužení atd.
Brzdy jsou 4pístkový z Rapida a zadní prozatím zůstaly originál.Spodek vozu včetně podběhů se nastříkal velmi kvalitní základovkou přes kterou se nastříkal přelakovatelný nástřik na spodky a poté bílá barva tvořící gumovou vrstvu.To už se auto pomalu mohlo postavit na kola.Ty nesou značku RSL a jsou uchyceny přes distanční podložky.Ráfky mají rozměr vpředu7x13palců a vzadu 8x13palců.Pneumatiky jsou na obou Continental 175x50.Nápravy jsou ze Škody 120M a jsou upraveny v barevném komaxitu.
Chladič jsem použil z VW Passat a byl zabudován do přední části vozu.Až nečekaně tam padnul,jako když tam patří.Nataženy k němu jsou měděné trubky,které vedou přes celý vnitřek vozu až k motoru.Do kufru byla namontována hliníková příčka,která odvádí ohřátý vzduch.Na řadě je namontování karosářských dílů,to už auto začíná pomalu dostávat nějakou podobu.Pro lepší slícování se musela laminátová sada v některých částech poupravit.Přední čelo bylo upraveno kvůli náporovému chlazení a vyrobeny zde byly také otvory pro blinkry.Ve dveřích byly kliky vyměněny za novější z felicie a zámky se zavařily.
Na kitování a celkové přípravě pod lak se patřičně vyřádil kamarád Radek,který celý vůz nastříkal nakonec bílým akrylátem a před odvozem do stříkacího boxu se obrousil na čisto pod vodou.Po té co vůz přijel zpátky domů z laku,byla už jen radost skládat vůz převážně z nových dílů
Motor byl upraven jen vzhledově a zatím zůstal původní.Auto je stavěné hlavně na parádu a ne závodění,tudíž pro přesouvání na srazu bohatě stačí.Převodovka je 5 stupňová a příčný výfuk je vyroben z leštěného nerezu.
Interiér je přečalouněn do černé alcantary včetně palubní desky,do které jsou vsazeny bíle podbarvené budíky.Původní sedačky nahradily sportovní skořepiny a zadní byly odstraněny.
Vzhled interiéru podtrhuje rozebiratelný ochranný rám vlastní výroby,který slouží hlavně ke zpevnění karoserie
davers/RS - komentáře:
Prosim te napis mi rozmer a druh zadni gumy ... resim problem co dat na 8J - 13ky ... diky

díky
pokusím se to najít

spyker:Nevím přesně co to je zač,ale viděl jsem ho na několika anglických starých autech.Je na něm něco jako JdeaL de luxe.
Prosímtě od jaký firmy jsou ty zrcátka??
Tuto krásku sem si velice dlouhou prohlížel v Příbrami a říkám vám že Live je ještě o 100% lepší

JJ, tohle eRSo je suprová kárka.
heh velice pekne :) Ero
davers : konecne jsem videl to auto ted u nas v Příbrami a


Opravdu náherný erko,hezčí jsem snad ještě neviděl,no prostě dokonalost sama,klobouk dolu chlape


davers---moooooc pěkné autíčko,snad ho uvidím někdy na škodováckém srazu.


Další auto z virtu v Maxáči - hezký fotky!

KRÁSA,doufám že tohle auto někdy uvidím na vlastní oči,třeba na nejakém srazu
kkk kkkrrr aaaasss aaaa,z toho clovece koktam,jak se mi krasou taji dech,moc moc pekny,tuning cup je tvuj.

Taky mám plakát u postele. Hned pod originál 130 RS. Vždycky se pokochám, kdyžjdu spinkat.
A taky přeju hodně štěstí v Tuning Cupu. Někdo by měl těm VW a podobnejm strojům s pozlacenýma motoroma natrhnout řiť!!!!




...překrásný éro

Díky všem za pozitivní ohlasy.Pěkně se to posluchá.Letos bych chtěl vyzkoušet tuning cup tak uvidíme.
mam tvoj plagat z tuningmagazine nad postelou
velmi pekne su tie kolieska take by som bral ale zadne min 9.5j....
aj tieto 8j maju fajny limec

velmi pekne su tie kolieska take by som bral ale zadne min 9.5j....



tak to je nadhera, jedno z nejhezcich RS jaky jsem kdy videl...
moc krasna cara... fakt cukrik chvalim...ujo.......