skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Už od mala jsem se zajímal o škodovky a zvlášt o 110R.To také bylo moje první auto a samozřejmě se nevyhnulo renovaci a úpravám.
Ovšem můj sen bylo ereso a tohle erko bylo nově udělané tudíž se mi ho nechtělo celé znovu rozebírat a přestavovat.Proto jsem ho tedy prodal a koupilo se jiné od 1 majitele v originál stavu rok výroby 1977.
Předem upozorňuji,že cílem přestavby nebylo udělat přesnou kopii 130RS,ale zachovat její tvary a vytvořit jí v trochu modernějším duchu.A mohlo se tedy začít.Erko se rozebralo do šroubku a přišlo na řadu kompletní vyvaření,zkorodovaná místa se samozřejmě po rozebrání ukázala i přes poměrně málo ujetých kilometrů.Vyměnily se tedy prahy i,když to nebylo nutné,co si úprava RS ale žádá,to je úprava karoserie jako například:tunel pro zástavbu 5kvaltu,zástavba držáku posilovače brzd a pedálů,rozšíření zadních podběhů,vyřezání příčky v motorovém prostoru,celkové vyztužení atd.
Brzdy jsou 4pístkový z Rapida a zadní prozatím zůstaly originál.Spodek vozu včetně podběhů se nastříkal velmi kvalitní základovkou přes kterou se nastříkal přelakovatelný nástřik na spodky a poté bílá barva tvořící gumovou vrstvu.To už se auto pomalu mohlo postavit na kola.Ty nesou značku RSL a jsou uchyceny přes distanční podložky.Ráfky mají rozměr vpředu7x13palců a vzadu 8x13palců.Pneumatiky jsou na obou Continental 175x50.Nápravy jsou ze Škody 120M a jsou upraveny v barevném komaxitu.
Chladič jsem použil z VW Passat a byl zabudován do přední části vozu.Až nečekaně tam padnul,jako když tam patří.Nataženy k němu jsou měděné trubky,které vedou přes celý vnitřek vozu až k motoru.Do kufru byla namontována hliníková příčka,která odvádí ohřátý vzduch.Na řadě je namontování karosářských dílů,to už auto začíná pomalu dostávat nějakou podobu.Pro lepší slícování se musela laminátová sada v některých částech poupravit.Přední čelo bylo upraveno kvůli náporovému chlazení a vyrobeny zde byly také otvory pro blinkry.Ve dveřích byly kliky vyměněny za novější z felicie a zámky se zavařily.
Na kitování a celkové přípravě pod lak se patřičně vyřádil kamarád Radek,který celý vůz nastříkal nakonec bílým akrylátem a před odvozem do stříkacího boxu se obrousil na čisto pod vodou.Po té co vůz přijel zpátky domů z laku,byla už jen radost skládat vůz převážně z nových dílů
Motor byl upraven jen vzhledově a zatím zůstal původní.Auto je stavěné hlavně na parádu a ne závodění,tudíž pro přesouvání na srazu bohatě stačí.Převodovka je 5 stupňová a příčný výfuk je vyroben z leštěného nerezu.
Interiér je přečalouněn do černé alcantary včetně palubní desky,do které jsou vsazeny bíle podbarvené budíky.Původní sedačky nahradily sportovní skořepiny a zadní byly odstraněny.
Vzhled interiéru podtrhuje rozebiratelný ochranný rám vlastní výroby,který slouží hlavně ke zpevnění karoserie
davers/RS - komentáře:
andre:Jestli to je stopro bezpečný ti neřeknu,já s tim moc nejezdim,ale když už to vytahnu na silnici tak to je dobrý.Němci to takhle mají na polech a golfech tak to je asi v poho.
dik moc za objasnení
snád to teda budú vedieť niekde navliecť...8cm podlažky
to je dosť....a ešte otázka, je možné s tým bezpečne jazdiť 175/50 na 8 palcovom disku ?


andre:Nazout to jde v pohodě.Ven to leze díky podložkám (vzadu 8 cm).Rozteč je 4x100.
-> andre: tydle kola mají tuším rozteč 4*98 ..a majitel tam píše v článku použito distančních podložek
-> andre: Na 7" to jde v pohodě a na 8" to jde taky, sice o trochu hůř ale jde...pokud ten co to dělá není magor tak to nepoškrábe...nazutí je pohoda ale hůř se to nafukuje dělá se to přes duši, která se dá mezi paktu ráfku a pneu kterou se to dotěsní aby se pneumatika chytla na jednu stranu a na druhou se roztáhla a nebo se to dělá rázovím foukáním ale to je potřeba když nazouváš třeba 195/40 na 9"ráfek...
a ješte byl velikej problém nacpať takoví malinký gumy na 8 palcový disk??? udelali to bez poškrábaní?
nazdar, prosím te, ty kola mají jaké et?oni tak lezou ven nebo tam máš i podložky? taky nad týmihle uvažuji
dekuji

Nejkrasnějši ERO ktere jsem kdy viděl!!!

-> Martin/125/: v obouch

Nebyla náhodou v a+t? A nebo v tuning magazinu?Tet nevim v čem přesně...je fakt bomba shade
fakt moc moc pěkná

-> davers: Díky, přijel jsem až odpoledne, dopoledne jsem byl kamarádovi na svatbě

Tuner#2:Jo díky moc.Pořád se v tom hrabu tak stabilizátor se ještě ani nepřidělal.Taky jsem tam koukal v Blatný na tvou stodvácu a je to hezky a s citem upravený,moc pěkný.
-> davers: Máš to fakt nádherné a tahle fotka se povedla: www.tuningy.com/tuningy.c
om/.../DSC_5924.html
ale koukal jsem na podvozek a Ty nemáš vůbec přichycený stabilizátor ke spodnímu ramenu - to s tím asi opravdu nejezdíš co?
ale koukal jsem na podvozek a Ty nemáš vůbec přichycený stabilizátor ke spodnímu ramenu - to s tím asi opravdu nejezdíš co?
davers : dekujem

T:tak tady něco je.
davers : notak sup sem s nejakym popisem?

Peca:Mám tam Continental 175/50
-> spyker: taky jsem tam trosku slintal

v mimoni to Rsu slušelo
něco sem nafotil


to je kára!!!
2davers: moch bys mi pls poslat nejake fotky ve vjecim rozliseni na mej (chci si tvy auto dat jako wall)
mail: matt.powers@seznam.cz
2davers: moch bys mi pls poslat nejake fotky ve vjecim rozliseni na mej (chci si tvy auto dat jako wall)
mail: matt.powers@seznam.cz