skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Co se děje:
- 22.11.2014 - Naposledy dotankováno, společný nájezd kilometrů zaokrouhlen na 10 tisíc, domontovaný Gardí sedačky i dozadu abych měl původní sadu komplet schovanou, vykydanej kufr a vůbec celý auto od všech těch "nezbytností" co jsem tam vozil.... a předáno novému majiteli. Snad mu bude sloužit stejně věrně jako mě.
- 10.8.2014 - Po strašlivě dlouhé době byl čas něco udělat na autech, takže dneska GLSa dostala výměnu oleje včetně filtru ZTS Třemošnice, přetěsněné boční víčko a novou AC pumpu. Tak snad bude dál věrně sloužit a hlavně už nebudu muset pokaždý čerpat páčkou jak blbec...
- 20.4.2014 - Při přezouvání byl stav manžety pravého kuláku shledán neúnosným, dnes výměna.
- 14.4.2014 - Nic moc se neděje, celou zimu spolehlivě sloužila :) Dnes přezuto ze zimních na "celoroční" Debica Navigator.
--- 2014 ---
- 13.11.2013 - Přezuto na zimáky, vytažená z hangáru a vrací se do aktivní služby :)
- 8.11.2013 - Hotová i levá strana, teď už to jen musí zaschnout.
- 1.11.2013 - Dokončeno ošetření spodku na pravé straně.
- 30.10.2013 - Zpátky vrácená přihrádka na tunel (s manžetama to byl boj), čistí a ošetřuje se dál, pravý podběh skoro hotov.
- 27.10.2013 - Začínají přípravy na zimu, vyčištění a ošetření levého zadního podběhu a navazující půlky prahu... jde to pomalu :/ A taky se na svoje místo vrátila GL polička.
- 13-14.9.2013 - Jičínské eRekce 2013, máme za sebou první sraz, najeto skoro 400km a seznam výhrad k autu se zase o něco ztenčil, věcí co mě štvou rychle ubývá - do zimního spánku to možná stihnu vyřešit :)
- 12.9.2013 - Výměna hlavního spojkového válce za nový Fragokov, výměna brzdovky ve spojkovém a předním brzdovém okruhu (zadek už se nestihl). Tak snad ty eRekce zvládeme.
- 10.9.2013 - Topení už sice neteče, zato hlavní spojkovej válec ano... kurva!
- 8.9.2013 - Rozborka topení, výměna kohoutu, kuželového těsnění, přívodní a odvzdušňovací hadice a odvodního kolínka, průplach radiátoru, vyčištění tělěsa, přimazání motorku. Nová spojovací hadička u vodní pumpy. Rovnou nový Fridex, když už to bylo vypuštěné - nikde snad nic neteče... ufff. Opět díky Bukajovi za pomoc.
- 7.7.2013 - Seřízení ventilových vůli, přetěsněné ventilové víko, nové svíčky NGK BP6HS.
- 15.6.2013 - Z plánované výměny topení nakonec sešlo, místo toho proběhla neplánovaná oprava brzdy v pravém zadním kole - zarezlo prasátko a kolo přibržďovalo, buben byl hezky fialový... Vyčištěno, nové prase, odvzdušněno, už to běhá parádně.
- 8.5.2013 - Výměna rozvodů a rozdělovače, lehká dekarbonizace vnitřku motoru, vyčištění prsíček rozvodů a vany z venku - thx Bukaj za pomoc ;)
- 14.4.2013 - Výměna termostatu za nový Wahler, o 180 stupňů otočený plech pod karbem (konečně nic neblokuje druhý stupeň) a karburátor zpátky. Jízdní projev pořád praktick totožný jako předtím...
- 13.4.2013 - Shodil jsem karburátor, srovnal jsem přírubu a v rámci možností i víko.
- 12.4.2013 - STK na dva roky, auto může konečně začít pořádně sloužit.
- 2.4.2013 - Po urputném boji pořádně promazané svisláky, řízení už se hýbe zlehka. Když už byly shozený kola, tak jsem zkontroloval destičky, kotouče a pohyblivost pístků brzdičů - vše OK. Auto zpátky do garáže a do technické asi bude odpočívat.
- 1.4.2013 - Výměna posilovače za funkční kus a taky vzduchového filtru, už to přede o poznání hezčeji, první pořádná testovací projížďka - jak jinak než pro pivo ;) Výfuk bublá hezky, brzdy brzdí, motor jede hezky na to že ho táhne jen první stupeň karbu... Začínám z toho auta mít čím dál lepší pocit.
- 31.3.2013 - Po urputném boji namontován nový výfuk Ronelt, hladina hluku šla dolu dost výrazně. Pěkně jsem u toho promrznul (sněžilo a sněžilo), tak pokud to ustojím ve zdraví tak se zítra pustím do toho posilovače.
- 30.3.2013 - Auto vytažené z garáže, nahozené propagandistické rámečky SPZ a nové značky, projížďka asi 30km.
- 27.3.2013 - Pojistka sjednaná, takže výlet na registr vozidel, trochu úsměvů a nakonec auto přepsané prakticky bez čekání i když tam čekalo asi 170 lidí (dle internetu) - a jako bonus navrch zapsaný liťáky a alternativní rozměry pneu. Je moje *1*
- 6.3.2013 - Zmíněná osoba mi volá, že je vše připraveno, auto v odhlášce na mě.
- 5.3.2013 - Výlet Praha -> České Budějovice -> Borovany, vyzvednutí auta v garáži předchozí majitelky, v ČB přezutí přední nápravy na legální rozměr kol, evidenčka, auto zase zpátky do garáže, předat doklady osobě oplývající ZTP a zpátky do Prahy.
Model: Škoda 120GLS
Rok výroby: 1984
Barva: To samé co moje 120L: továrna tvrdí, že tabáková - najdou se i jedinci, kteří volí jiná přirovnání ;)
Auto jsem zahlédl na jaře roku 2012 v Českých Budějovicích na ulici a vzhledem k lehké úchylce na tuhle barvu nechal lístek za stěračem. Následně když jsem byl asi dva měsíce poté na dovolené v Norsku, tak mi volala majitelka... No, trvalo to dlouho, ale nakonec jsme se tuším v září sešli, auto jsem prohlédl, projel, nafotil, strašně dlouho váhal a nakonec řekl "ne" a nabídnul ho tady na virtu. Pár lidí projevilo vlažný zájem, nikdo ho ale nakonec nevzal a když nám teď ruší triky se ZTP, tak jsem ho prostě musel vzít já.... šťastná sedmička v mojí stáji.
Stav je patrný z fotek, má svoje mouchy, ale co... líbila se mi. Kastle velice solidní, s lakem je to horší. Nápravy dobré, řízení horší. Převodovka bez výhrad. Motor je velká neznámá. Interiér pěkný.
Stav po koupi a krátkodobé plány:
- HOTOVO - Řízení je tuhé, volant se nevrací - takže pořádná dávka vazelíny do svisláků je nutnost a pak se uvidí.
- HOTOVO - Výfuk je shnilý a děravý, takže dostane nový "hasičák" od Roneltu.
- HOTOVO - Posilovač neposiluje - zato já musím posilovat nohu při brždění, což je nežádoucí - vyměnit.
- HOTOVO - Interiér chce trochu vykydat (byl to spotřebák) - ale jinak je pod potahy a hezky zachovalý.
- HOTOVO - Tohle všechno je potřeba stihnout do 15.4. kdy končí technická... bude sranda *1*
- HOTOVO - Nefunkční druhý stupeň karburátoru (ani se nehne), takže zkusit nějak rozhýbat.
- Letos asi do prvního sněhu bude sloužit jako druhý spotřebák, pak se uvidí.
Dlouhodobější plány:
- Motor nijak zázračně netáhne a údajně snad bere olej, ale volnoběh má docela hezký.... Takže pořádně seřídit a pak sledovat spotřebu oleje. Pokud bude potřeba, bude generálka - dílů je dost.
HOTOVO: vyměněné rozvody, jiný rozdělovač, karburátor má srovnanou přírubu i víko.
- Přední maska by měla být s tvarovými světly - sehnat, vyměnit.
- HOTOVO - Někudy lehce teče ke spolujezdci pod nohy, bude třeba řešit.
Zjištěn zdroj vody - teče z topení, takže bude nutná výměna hadic a možná radiátoru - Vyřešno výměnou kohotou a těsnění
- Čelní sklo má malý ťukanec a je dost poškrábané - časem vyměnit.
- Lak je kapitola sama pro sebe, má dost hnusných oprav. Krátkodobě poslouží, dlouhodobě bude nutný celolak.
- No a postupně to zušlechtit... když je to Grand de Luxe Super :)
- 22.11.2014 - Naposledy dotankováno, společný nájezd kilometrů zaokrouhlen na 10 tisíc, domontovaný Gardí sedačky i dozadu abych měl původní sadu komplet schovanou, vykydanej kufr a vůbec celý auto od všech těch "nezbytností" co jsem tam vozil.... a předáno novému majiteli. Snad mu bude sloužit stejně věrně jako mě.
- 10.8.2014 - Po strašlivě dlouhé době byl čas něco udělat na autech, takže dneska GLSa dostala výměnu oleje včetně filtru ZTS Třemošnice, přetěsněné boční víčko a novou AC pumpu. Tak snad bude dál věrně sloužit a hlavně už nebudu muset pokaždý čerpat páčkou jak blbec...
- 20.4.2014 - Při přezouvání byl stav manžety pravého kuláku shledán neúnosným, dnes výměna.
- 14.4.2014 - Nic moc se neděje, celou zimu spolehlivě sloužila :) Dnes přezuto ze zimních na "celoroční" Debica Navigator.
--- 2014 ---
- 13.11.2013 - Přezuto na zimáky, vytažená z hangáru a vrací se do aktivní služby :)
- 8.11.2013 - Hotová i levá strana, teď už to jen musí zaschnout.
- 1.11.2013 - Dokončeno ošetření spodku na pravé straně.
- 30.10.2013 - Zpátky vrácená přihrádka na tunel (s manžetama to byl boj), čistí a ošetřuje se dál, pravý podběh skoro hotov.
- 27.10.2013 - Začínají přípravy na zimu, vyčištění a ošetření levého zadního podběhu a navazující půlky prahu... jde to pomalu :/ A taky se na svoje místo vrátila GL polička.
- 13-14.9.2013 - Jičínské eRekce 2013, máme za sebou první sraz, najeto skoro 400km a seznam výhrad k autu se zase o něco ztenčil, věcí co mě štvou rychle ubývá - do zimního spánku to možná stihnu vyřešit :)
- 12.9.2013 - Výměna hlavního spojkového válce za nový Fragokov, výměna brzdovky ve spojkovém a předním brzdovém okruhu (zadek už se nestihl). Tak snad ty eRekce zvládeme.
- 10.9.2013 - Topení už sice neteče, zato hlavní spojkovej válec ano... kurva!
- 8.9.2013 - Rozborka topení, výměna kohoutu, kuželového těsnění, přívodní a odvzdušňovací hadice a odvodního kolínka, průplach radiátoru, vyčištění tělěsa, přimazání motorku. Nová spojovací hadička u vodní pumpy. Rovnou nový Fridex, když už to bylo vypuštěné - nikde snad nic neteče... ufff. Opět díky Bukajovi za pomoc.
- 7.7.2013 - Seřízení ventilových vůli, přetěsněné ventilové víko, nové svíčky NGK BP6HS.
- 15.6.2013 - Z plánované výměny topení nakonec sešlo, místo toho proběhla neplánovaná oprava brzdy v pravém zadním kole - zarezlo prasátko a kolo přibržďovalo, buben byl hezky fialový... Vyčištěno, nové prase, odvzdušněno, už to běhá parádně.
- 8.5.2013 - Výměna rozvodů a rozdělovače, lehká dekarbonizace vnitřku motoru, vyčištění prsíček rozvodů a vany z venku - thx Bukaj za pomoc ;)
- 14.4.2013 - Výměna termostatu za nový Wahler, o 180 stupňů otočený plech pod karbem (konečně nic neblokuje druhý stupeň) a karburátor zpátky. Jízdní projev pořád praktick totožný jako předtím...
- 13.4.2013 - Shodil jsem karburátor, srovnal jsem přírubu a v rámci možností i víko.
- 12.4.2013 - STK na dva roky, auto může konečně začít pořádně sloužit.
- 2.4.2013 - Po urputném boji pořádně promazané svisláky, řízení už se hýbe zlehka. Když už byly shozený kola, tak jsem zkontroloval destičky, kotouče a pohyblivost pístků brzdičů - vše OK. Auto zpátky do garáže a do technické asi bude odpočívat.
- 1.4.2013 - Výměna posilovače za funkční kus a taky vzduchového filtru, už to přede o poznání hezčeji, první pořádná testovací projížďka - jak jinak než pro pivo ;) Výfuk bublá hezky, brzdy brzdí, motor jede hezky na to že ho táhne jen první stupeň karbu... Začínám z toho auta mít čím dál lepší pocit.
- 31.3.2013 - Po urputném boji namontován nový výfuk Ronelt, hladina hluku šla dolu dost výrazně. Pěkně jsem u toho promrznul (sněžilo a sněžilo), tak pokud to ustojím ve zdraví tak se zítra pustím do toho posilovače.
- 30.3.2013 - Auto vytažené z garáže, nahozené propagandistické rámečky SPZ a nové značky, projížďka asi 30km.
- 27.3.2013 - Pojistka sjednaná, takže výlet na registr vozidel, trochu úsměvů a nakonec auto přepsané prakticky bez čekání i když tam čekalo asi 170 lidí (dle internetu) - a jako bonus navrch zapsaný liťáky a alternativní rozměry pneu. Je moje *1*
- 6.3.2013 - Zmíněná osoba mi volá, že je vše připraveno, auto v odhlášce na mě.
- 5.3.2013 - Výlet Praha -> České Budějovice -> Borovany, vyzvednutí auta v garáži předchozí majitelky, v ČB přezutí přední nápravy na legální rozměr kol, evidenčka, auto zase zpátky do garáže, předat doklady osobě oplývající ZTP a zpátky do Prahy.
Model: Škoda 120GLS
Rok výroby: 1984
Barva: To samé co moje 120L: továrna tvrdí, že tabáková - najdou se i jedinci, kteří volí jiná přirovnání ;)
Auto jsem zahlédl na jaře roku 2012 v Českých Budějovicích na ulici a vzhledem k lehké úchylce na tuhle barvu nechal lístek za stěračem. Následně když jsem byl asi dva měsíce poté na dovolené v Norsku, tak mi volala majitelka... No, trvalo to dlouho, ale nakonec jsme se tuším v září sešli, auto jsem prohlédl, projel, nafotil, strašně dlouho váhal a nakonec řekl "ne" a nabídnul ho tady na virtu. Pár lidí projevilo vlažný zájem, nikdo ho ale nakonec nevzal a když nám teď ruší triky se ZTP, tak jsem ho prostě musel vzít já.... šťastná sedmička v mojí stáji.
Stav je patrný z fotek, má svoje mouchy, ale co... líbila se mi. Kastle velice solidní, s lakem je to horší. Nápravy dobré, řízení horší. Převodovka bez výhrad. Motor je velká neznámá. Interiér pěkný.
Stav po koupi a krátkodobé plány:
- HOTOVO - Řízení je tuhé, volant se nevrací - takže pořádná dávka vazelíny do svisláků je nutnost a pak se uvidí.
- HOTOVO - Výfuk je shnilý a děravý, takže dostane nový "hasičák" od Roneltu.
- HOTOVO - Posilovač neposiluje - zato já musím posilovat nohu při brždění, což je nežádoucí - vyměnit.
- HOTOVO - Interiér chce trochu vykydat (byl to spotřebák) - ale jinak je pod potahy a hezky zachovalý.
- HOTOVO - Tohle všechno je potřeba stihnout do 15.4. kdy končí technická... bude sranda *1*
- HOTOVO - Nefunkční druhý stupeň karburátoru (ani se nehne), takže zkusit nějak rozhýbat.
- Letos asi do prvního sněhu bude sloužit jako druhý spotřebák, pak se uvidí.
Dlouhodobější plány:
- Motor nijak zázračně netáhne a údajně snad bere olej, ale volnoběh má docela hezký.... Takže pořádně seřídit a pak sledovat spotřebu oleje. Pokud bude potřeba, bude generálka - dílů je dost.
HOTOVO: vyměněné rozvody, jiný rozdělovač, karburátor má srovnanou přírubu i víko.
- Přední maska by měla být s tvarovými světly - sehnat, vyměnit.
- HOTOVO - Někudy lehce teče ke spolujezdci pod nohy, bude třeba řešit.
Zjištěn zdroj vody - teče z topení, takže bude nutná výměna hadic a možná radiátoru - Vyřešno výměnou kohotou a těsnění
- Čelní sklo má malý ťukanec a je dost poškrábané - časem vyměnit.
- Lak je kapitola sama pro sebe, má dost hnusných oprav. Krátkodobě poslouží, dlouhodobě bude nutný celolak.
- No a postupně to zušlechtit... když je to Grand de Luxe Super :)
Dragon / 120GLS "Bobík" - PRODÁNO - komentáře:
23:56:41
17.04.2016
17.04.2016
dragon_cb_cz
Tak poslední informace říkají, že Bobík má nového majitele, kastle se bude rovnat a až projde plnou reinkarnací, měl by se tady na virtu objevit znova... tož se budu těšit
22:18:25
04.03.2016
04.03.2016
dragon_cb_cz
-> havlik: Naopak, osobák za Bobíkem zastavil a dodávka nabrala ten osobák... Uhýbali sanitce ke straně a s dodávkou to nedobrzdil
22:14:39
04.03.2016
04.03.2016
havlik
-> dragon_cb_cz: viděl to kolega, ale neni autovej. Takže jen vim že 120 nabrala dodávka a přimáčkla na zeď a dodávku nabral eště nějaký osobák zezadu.
22:13:04
04.03.2016
04.03.2016
dragon_cb_cz
-> havlik: Jo, to bude asi ono
22:01:17
04.03.2016
04.03.2016
havlik
-> dragon_cb_cz: něco sem slyšel že kolize v blance
21:49:46
04.03.2016
04.03.2016
dragon_cb_cz
Tak se mi doneslo, že Bobík to má po dnešku za sebou
17:06:49
23.11.2014
23.11.2014
dragon_cb_cz
-> Mikes_120L: Stala se doslova a do písmene přebytečnou. A jde do dobrých rukou, ke kamarádovi, tak mi ani nezmizí z radaru... Jako jsem z toho trochu špatnej, ale aby jen stála na dešti... to nemá smysl.
15:54:06
23.11.2014
23.11.2014
Mikes_120L
Ty jo, proč jsi ji prodal??
21:11:45
27.04.2014
27.04.2014
dragon_cb_cz
-> Kocvin: Njn já jsem nikdy plynifku neměl, takže o tom hovno vím a tudíž bych se do montáže svépomocí asi nepouštěl.
21:02:40
27.04.2014
27.04.2014
Kocvin
-> dragon_cb_cz: Jo to já ten plyn koupil za litr i s autem a namontoval si ho sám Takže náklady nulové a jezdím :)
20:09:10
27.04.2014
27.04.2014
dragon_cb_cz
-> Kocvin: Njn tak plynifka... já o plynu taky přemýšlel, když ho Zeke nabízel za rozumné peníze (cca 2500 nebo kolik), jenže sám si na montáž netroufnu a kdybych to měl někomu zaplatit, tak už se to nijak zásadně nevyplatí - bůhví jak dlouho to ještě bude spotřebka, přeci jen už je vyhlídnutý nástupce
18:22:00
27.04.2014
27.04.2014
Kocvin
-> dragon_cb_cz: Máš pravdu zátěž to je řádná.. Když stojím na rovném tak mám zadek cca 2cm od dorazů
16:53:48
27.04.2014
27.04.2014
dragon_cb_cz
-> Kocvin: Ono taky pořád taháš tu plynovou bombu, to taky něco váží... já jezdím relativně "na lehko", krom povinný výbavy akorát trochu nářadí, pumpička, pár drobných dílů a dětská sedačka...
16:51:15
27.04.2014
27.04.2014
Kocvin
-> dragon_cb_cz: Rozvody nové nemám, ale slyšet ještě nejsou a svíčky mám obyčejný brisky ale před 5000km nový.. No o oleji a vodě taky radši nemluvím
16:27:30
27.04.2014
27.04.2014
dragon_cb_cz
-> Kocvin: Divný, já mám vše origo, tzn 120LS, karbec SEDR 2933, akorát rozdělovač je teda 105kovej (protože původní byl v prdeli a novej se mi tam dávat nechtělo)... nový svíčky (NGK), rozvody a tím to hasne.
Jo ještě bych teda měl započítat docela značnou spotřebu oleje
Jo ještě bych teda měl započítat docela značnou spotřebu oleje
16:21:11
27.04.2014
27.04.2014
Kocvin
-> dragon_cb_cz: Teď favo 135 bez úprav, karbec sedr 3222, zapalko favorit , převodovka 5q 4,22 :) Však co nějak už to doklepu než bude nový spotřebák.. A pak proběhne stejně přestavba
16:11:15
27.04.2014
27.04.2014
dragon_cb_cz
-> Kocvin: Njn asi něco děláš špatně Co tam teď máš za motor, karburátor atd?
16:08:16
27.04.2014
27.04.2014
Kocvin
-> dragon_cb_cz: No momentálně máme stejný dojíždím zimáky..
15:55:17
27.04.2014
27.04.2014
dragon_cb_cz
-> Kocvin: Tjn ale jaký kola máš ty a jaký já
15:51:29
27.04.2014
27.04.2014
Kocvin
-> dragon_cb_cz: Tak to je hodně parádní spotřeba :) Já svou nestlačím s lehkou nohou ani na 8 a půl Na plyn dokonce o litr víc..