skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
SHÁNÍM: , LIŠTA PRAVÉHO PŘ. BLATNÍKU
Typ:Škoda 130L
Jméno:Agáta
Výroba:4/1985
Najeto km: věřte nevěřte 260 000km!!
Agátu si původně koupil děda jako své nové auto a to v Tuzexu v roce 85. Vůz byl vyroben v AZNP Vrchlabí. Auto mělo vývozní přední spoiler, dále má GL palubovku, vynikající rádio Roadstar a časem bylo dolplněno střešní okno, zadní pásy a zadní zatahovatelná clonítka. Po svatbě rodičů ji rodiče dostali od dědy jako svatební dar a tím se k nám na začátku 90.let dostala. S autem se jelo do Chorvatska, jezdívalo se s ním často i na chalupu a táta či máma s ní jezdili denně do práce. Na přelomu tisíciletí však táta boural a auto bylo zničené téměř až po A sloupek...uvažovalo se o šrotu, ale nakonec jsme si z nostalgie řekli, že ji opravíme...Jak jsme řekli, tak se stalo a auto bylo opraveno, avšak vývozní přední spoiler byl zničen a předek již je jen sériový. Až do roku 2004, kdy si táta koupil od dědy golfa, s ním denně jezdil. Agáta už byla celkem poruchová, mezi poslední závady například patřil plynový pedál, který se po sešlápnutí nevracel. Poté s ní již nikdo nejezdil a stála venku až do roku 2011, kdy se uvolnila garáž, v které nyní stojí. Až bude dostatek financí, auto se zprovozní, chybí baterie, motor nebude po osmi letech stání v nejlepším stavu...a také je nutné zcela vyměnit brzdovou soustavu, ten zadrhlý plynový pedál, zkontrolovat nápravy a pak plechařina..na některých místech to už pěkně odpadává...avšak je to auto, které mě odvezlo z porodnice, se kterým jsem prožil dětství a zaslouží si zprovoznit do originálního stavu (včetně dosazení předního spoileru). A jak už bylo výše uvedeno, Agáta má najeto 260 tisíc km...bylo s ní ježděno opravdu denně..a věřím, že stav tachometru ještě zdaleka není konečný..V říjnu 2016 byla konečně odvezena na rekonstrukci do Zelenče, součástí je i GO motoru. A k mému velkému štěstí se mi přímo u výrobce povedlo objednat přední spoiler, který Agáta postrádá od nehody v roce 1999.
9/2012-nákup nového plynového pedálu, termostatu
12/2012-nákup nového štítku Š130L na přední masku
3/2013-nákup pravé části dvoudílné přední masky, fotky z průběhu budu postupně přidávat
8/2013-výměna plynového pedálu, starý byl vytrhlý z plechu držícího k prostřednímu tunelu
10/2016 - odvezena na renovaci, konečně, po 12 letech čekání a také se mi povedlo u původního výrobce na zakázku objednat přední spoiler, který autu chybí od nehody v roce 99
6/2017 - auto se momentálně nachází v lakovně
11/2017 - rekonstrukce dokončena, nyní probíhají testovací jízdy a zbývá domontovat přední spoiler + mlhovky a také opravit počítač kilometrů - zasekne se vždy po prvních 11km jízdy
3/2018 - instalace lišty palubní desky s nápisem škoda 130
4/2018 - seřízení karburátoru, zlobil volnoběh, rekonstrukce původních celoplošných poklic, brzy půjdou na auto :)
6/2018 - dosazení předních mlhovek do předního spoileru, spoiler stejný jako tento byl na voze od výroby roku 1985 až do nehody v roce 1999
Tomáš /Agáta Š130L - komentáře:
11:48:06
21.08.2012
21.08.2012
minno
-> Koláčný: Na 105/120 sú to unavené pružiny + pružné domčeky pružín, Na 130-Rapid (tvoj prípad) je to kombináciou viacerých vecí dokopy = deformované pozdĺžne ramená, vymačkaný spoj pozdlžné x šikmé rameno, unavené pružiny..... Bez GO nápravy, výmeny a ideálne aj vystuženia pozdĺžnych ramien s tým nepohneš.
22:31:08
20.08.2012
20.08.2012
Koláčný
když je zadní náprava (kola) do A, což je na emku typické, o jaký konkrétní problém se jedná? ale asi to bude chtít GO nápravy..
08:45:18
13.08.2012
13.08.2012
Koláčný
no vidím to tak na podzim, že se začne;) koupím baterii a zjistím, co všechno funguje, respektive spíše nefunguje
21:47:22
12.08.2012
12.08.2012
oppik
přidávám do oblíbených
21:45:04
12.08.2012
12.08.2012
Pavel P..
pěkný ty dobový fotky.... koukám že stejnej model jako moje, 130L ve zvláštní výbavě z Vrchlabí... já mám 12/1985, což i spz odpovídá ACV..
20:23:35
12.08.2012
12.08.2012
kraska98
Motor s takovým počtem kilometru se už zgeneralkovat musí,kdy začneš s pracemi ?
18:05:28
12.08.2012
12.08.2012
Alex41
Jáj, chudák malá :-) Doufám, že jí vrátíš původní krásně vzezření :-)
17:59:12
12.08.2012
12.08.2012
DEKODOVAC
pekné tie staré fotky ta farba sa mi vydela viacej ako ta terajšia na aute daj ju do stavu ako na prvích fotkach a bude to kus k pozretiudo oblubenych
17:31:32
12.08.2012
12.08.2012
Domajz2
po precteni textu a shlednuti fotek jsem musel jit ozivit mou 136ku a jit se projet :) krasa
EDIT: ten spoiler chcu tez !
EDIT: ten spoiler chcu tez !
14:12:19
12.08.2012
12.08.2012
Mrazak
Hodíš fotku toho rádia Roadstar? Jestli teda ještě je...
14:09:07
12.08.2012
12.08.2012
Michal N 283 - zrušená registrace
-> Koláčný: krásny príbeh auta...dobre udržuj a staraj sa
10:03:34
12.08.2012
12.08.2012
Koláčný
děkuji za chválu Motor je původní, ale nevím, jestli ta GO motoru nebude potřeba provést..
01:15:04
12.08.2012
12.08.2012
monarcha
Moc pěkné. Jde do oblíbených.
23:18:58
11.08.2012
11.08.2012
tomas120GLS
luxusné tie staré fotky a určite si zaslúži dať ju do pôvodneho stavu pridávam k obľúbeným
22:50:43
11.08.2012
11.08.2012
thomaskounic
Pěkná,určitě do oblíbených !Přeju zdárný průběh rekonstrukce.
22:44:54
11.08.2012
11.08.2012
suri
krásne tie fotky , tá stará patina
22:43:55
11.08.2012
11.08.2012
minno
Krása tie staré fotky. Motor je v pôvodnom stave bez GO?
22:04:46
11.08.2012
11.08.2012
havevo
Přidávám k oblíbeným
21:53:42
11.08.2012
11.08.2012
oppik
pěkné fotečky i ta škodovka je pěkná