skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Tak k téhle Škodovce jsem se dostal, tak říkajíc, jak slepý k houslím a jelikož slabost pro auta této řady je o mě všeobecně známá, jednoho krásného zimního dne mě oslovil kamarád, že ví o jedné na prodej. Tudíž co nevidět jsem kontaktoval majitele a již týden poté sem si ji hýčkal doma :D
Byla to Škoda 125L LPG rv. 1989 najeto 80 000, původní lak, původní motor, převodovka, dosud nevyvařovaná kastla.
TAK ZHRUBA:
Podvozek a nápravy :
-Přední náprava po GO, pružiny opět original, dvoupístky- klasika, nové destičky PAL
-Zadní náprava vlečka, vyztužená dle LA, nová podélná ramena, ložiska, uchycení,...
-Nové hadice k topení
-Trubička spojková v mědi
-Výměna nádrže za zánovní vč. všech hadic
Kastle:
-Komplet po vyvaření a ošetření ( podběhy, kapsy, nové blatníky, čelo, prahy, zadní vnitřní a vnější lemy, zadní kapsy, podlahy, levé uchycení ZN, kufr, přední nosníky.... )
-Spodek, 3 - 4 vrstvy tlumexu
-Poctivě vylité dutiny
-Lak červená 8180 a černá
Interier:
-Volant Favorit GLX
-Palubovka z Š. Rapid
-Zásuvka 12V se zapalovačem
-Podsvětlení červenými neony a ledkami
-Osvětlení kastlíku
-Místo předního popelníku zabudována krabička na přepínání LPG/ benzín, cyklovač a vypínač př. ventilátoru
-Černý koženkový strop ušitý kolem r. 1980, - s užovky co měl dědík -
-Černé koženkové potahy C sloupků.
-Rádio na kazety z Áček :D
-Hasicí přistroj
-Centrál na DO (s 4 relátkovým zapojením varovek)
-2.pojistková skříňka (pro ty moje dráty :) ) s vývodem od al.
-Sedačky z postaršího Fiata nebo Lancie
Staré Motor:
-Původní
-Očištěn
-Přetěsněná vana a očista ol. čerpadla
-Nové rozvody
-Nový věnec setrvačníku + lamela
-Běží hladce avšak je to lenoch. Snad se ho podaří trochu poštelovat, aby to trošku jelo, protože sezonu 2014 musí odjezdit.
Nový motor:
-742.136
-Po celkové GO
-Hlava Felicia 50 kw, snížená o 0,4mm
-Vačka 265/265 Chovanec
-zgenerálkovaný karburátor dle specifikace 3223, co šlo je nové
Nová Převodovka:
-převod 3.9
-nová ložiska, simeringy
Exterier
-Čelní sklo s proužkem
-Podtlakovka z Ukrajiny
-Folie na bočních sklech a zadním
-Jinak origo
No a jak to jde ??:
Jaro 2012-- Zakoupení vozu 79600km
Červenec 2012-- Začínáme s opravami
13.08.2012-- Tak a předek je hotov- jde se na prahy ...
23.08.2012-- Levá prahová výztuha i s komponenty hotová, pracuje se na druhé.
13.10.2012-- Pravá strana komplet vyvařena, nalevo zbývá dodělat lem.
28.10.2012-- Celé auto komplet vyvařeno, skládá se přední náprava.
10.11.2012-- Přední náprava poskládána a namontována na auto.
11.11.2012-- Vyndání motoru s převodovkou.
01.12.2012-- Motor a převodovka umyty, udělány rozvody, vyčištěno olejové čerpadlo, nová spojka.
02.12.2012-- Lakování motorového prostoru.
08.12.2012-- Tecsound 3mm na příčku motoru i na horní plato- zespodu.
09.12.2012-- Motor s převodovkou a kyvkou namontován na autě.
02.01.2013-- Nalakován veškeré vnitřní prostory auta, napasovány blatníky s dveřmi a zadním čelem.
Březen2013--Odvezena do lakovny,...
Srpen 2013-- Konečně doma z lakovny
05.08.2013-- Započaty práce na nástřiku dutin...
22.09.2013-- Tak a máme domontváno, teď už jen STK a přepis na mě 80600km
23.09.2013-- Máme opět na 2 roky pokoj :D
25.09.2013-- Přepis na mě. (Na poslední chvíli za lidových 800,-)
09.11.2013-- Zazimování, pokračování příští rok...
18.02.2014-- Odzimování 80800
20.02.2014-- Výměna karburátoru, polep štítu přístrojovky.
23.02.2014-- Dopasování předních dvěří s batníkem ( vytažení rohu blatníku ) a zapravení laku
22.03.2014-- Napasování sedaček z Fiata + nové přední origo tlumiče.
23.03.2014-- Třetí brzdové světlo ( ještě nezapojeno)
29.03.2014-- Třetí brzdové světlo zapojedno, repro v zadní platu 81650km
20.04.2014-- 82000km
01.07.2014-- Přední pružiny Tuner 2 220mm
23.08.2014-- Úspěšně absolvovány Tatry, závady, volný kontakt na centrálu a 1x jsem dolíval olej do motoru.
srpen 2014-- GO motoru 742.136 Holátko Rakšice
Sezona 2015 85850km
leden 2015-- Přebroušení vačkového hřídele 136 od Chovance, 265/265
21.02.2015-- Postavena suchá převodovka 3.9
23.02.2015-- Panu Františkovi Holátkovi předán karburátor 2931 na úpravu na 2332 včetně kompletní GO a odzkoušení na stolici. Je to Pan s velkým P. Kdo by potřeboval nechat odlít písty na veterána, GO karburátoru, výbrus, vyvážení kliky staticky a dynamicky atd,... Rád přenechám kontakt.
23.02.2015-- Předána hlava Felicia na snížení o 0,4 mm k vačce.
Duben 2015-- přišel karburátor po GO
01.08.2015-- Postavení motoru 742.136 po GO a kompletace vlečky s novými podélnými rameny z 2,5 mm plechu a GO nápravy. Stav tachometru 86466km
16.08.2015-- s novým motorem jsem už najel 300km.
Září 2015-- auto opět s originálními předními pružinami.
25.03.2016-- předčasné odzimování z důvodu poruchy čerpadla nafty u auta v rodině 88530km, první výměna oleje po GO motoru, udělaná sbíhavost přední nápravy, přetažené hadice na termostatu.
01.07.2016-- Běžná údržba, dotažení šroubů,..
Duben 2017-- Vyměněn prasklý píst, výměna zadních pružin za kyvkové, drobné opravy, začátek sezony stav tachometru cca 89800km.
31.03.2018-- Začátek sezony, stav tachometru 92900km
31.03.2018- 07.04.2018 Jarní údržba vozu (výměna těsnění pod hlavou, oprava karburátoru (doplnění chybějící trysky sytiče...), výměna kabelů, nové svíčky, demontáž LPG, výměna uložení řízení, namazání svislých čepů...)
31.12.2020 98 900 KM
31.12.2021 99 170 KM
31.12.2022 98 258 KM
JARO 2023- Oživení brzd, go vodní pumpy, oprava netěsnosti vodní hadic, 36 kg závaží do přední rezervy
26.06.2023- Konečně po 2 letech nová stk
28.06.2023- Nové fotografie
Byla to Škoda 125L LPG rv. 1989 najeto 80 000, původní lak, původní motor, převodovka, dosud nevyvařovaná kastla.
TAK ZHRUBA:
Podvozek a nápravy :
-Přední náprava po GO, pružiny opět original, dvoupístky- klasika, nové destičky PAL
-Zadní náprava vlečka, vyztužená dle LA, nová podélná ramena, ložiska, uchycení,...
-Nové hadice k topení
-Trubička spojková v mědi
-Výměna nádrže za zánovní vč. všech hadic
Kastle:
-Komplet po vyvaření a ošetření ( podběhy, kapsy, nové blatníky, čelo, prahy, zadní vnitřní a vnější lemy, zadní kapsy, podlahy, levé uchycení ZN, kufr, přední nosníky.... )
-Spodek, 3 - 4 vrstvy tlumexu
-Poctivě vylité dutiny
-Lak červená 8180 a černá
Interier:
-Volant Favorit GLX
-Palubovka z Š. Rapid
-Zásuvka 12V se zapalovačem
-Podsvětlení červenými neony a ledkami
-Osvětlení kastlíku
-Místo předního popelníku zabudována krabička na přepínání LPG/ benzín, cyklovač a vypínač př. ventilátoru
-Černý koženkový strop ušitý kolem r. 1980, - s užovky co měl dědík -
-Černé koženkové potahy C sloupků.
-Rádio na kazety z Áček :D
-Hasicí přistroj
-Centrál na DO (s 4 relátkovým zapojením varovek)
-2.pojistková skříňka (pro ty moje dráty :) ) s vývodem od al.
-Sedačky z postaršího Fiata nebo Lancie
Staré Motor:
-Původní
-Očištěn
-Přetěsněná vana a očista ol. čerpadla
-Nové rozvody
-Nový věnec setrvačníku + lamela
-Běží hladce avšak je to lenoch. Snad se ho podaří trochu poštelovat, aby to trošku jelo, protože sezonu 2014 musí odjezdit.
Nový motor:
-742.136
-Po celkové GO
-Hlava Felicia 50 kw, snížená o 0,4mm
-Vačka 265/265 Chovanec
-zgenerálkovaný karburátor dle specifikace 3223, co šlo je nové
Nová Převodovka:
-převod 3.9
-nová ložiska, simeringy
Exterier
-Čelní sklo s proužkem
-Podtlakovka z Ukrajiny
-Folie na bočních sklech a zadním
-Jinak origo
No a jak to jde ??:
Jaro 2012-- Zakoupení vozu 79600km
Červenec 2012-- Začínáme s opravami
13.08.2012-- Tak a předek je hotov- jde se na prahy ...
23.08.2012-- Levá prahová výztuha i s komponenty hotová, pracuje se na druhé.
13.10.2012-- Pravá strana komplet vyvařena, nalevo zbývá dodělat lem.
28.10.2012-- Celé auto komplet vyvařeno, skládá se přední náprava.
10.11.2012-- Přední náprava poskládána a namontována na auto.
11.11.2012-- Vyndání motoru s převodovkou.
01.12.2012-- Motor a převodovka umyty, udělány rozvody, vyčištěno olejové čerpadlo, nová spojka.
02.12.2012-- Lakování motorového prostoru.
08.12.2012-- Tecsound 3mm na příčku motoru i na horní plato- zespodu.
09.12.2012-- Motor s převodovkou a kyvkou namontován na autě.
02.01.2013-- Nalakován veškeré vnitřní prostory auta, napasovány blatníky s dveřmi a zadním čelem.
Březen2013--Odvezena do lakovny,...
Srpen 2013-- Konečně doma z lakovny
05.08.2013-- Započaty práce na nástřiku dutin...
22.09.2013-- Tak a máme domontváno, teď už jen STK a přepis na mě 80600km
23.09.2013-- Máme opět na 2 roky pokoj :D
25.09.2013-- Přepis na mě. (Na poslední chvíli za lidových 800,-)
09.11.2013-- Zazimování, pokračování příští rok...
18.02.2014-- Odzimování 80800
20.02.2014-- Výměna karburátoru, polep štítu přístrojovky.
23.02.2014-- Dopasování předních dvěří s batníkem ( vytažení rohu blatníku ) a zapravení laku
22.03.2014-- Napasování sedaček z Fiata + nové přední origo tlumiče.
23.03.2014-- Třetí brzdové světlo ( ještě nezapojeno)
29.03.2014-- Třetí brzdové světlo zapojedno, repro v zadní platu 81650km
20.04.2014-- 82000km
01.07.2014-- Přední pružiny Tuner 2 220mm
23.08.2014-- Úspěšně absolvovány Tatry, závady, volný kontakt na centrálu a 1x jsem dolíval olej do motoru.
srpen 2014-- GO motoru 742.136 Holátko Rakšice
Sezona 2015 85850km
leden 2015-- Přebroušení vačkového hřídele 136 od Chovance, 265/265
21.02.2015-- Postavena suchá převodovka 3.9
23.02.2015-- Panu Františkovi Holátkovi předán karburátor 2931 na úpravu na 2332 včetně kompletní GO a odzkoušení na stolici. Je to Pan s velkým P. Kdo by potřeboval nechat odlít písty na veterána, GO karburátoru, výbrus, vyvážení kliky staticky a dynamicky atd,... Rád přenechám kontakt.
23.02.2015-- Předána hlava Felicia na snížení o 0,4 mm k vačce.
Duben 2015-- přišel karburátor po GO
01.08.2015-- Postavení motoru 742.136 po GO a kompletace vlečky s novými podélnými rameny z 2,5 mm plechu a GO nápravy. Stav tachometru 86466km
16.08.2015-- s novým motorem jsem už najel 300km.
Září 2015-- auto opět s originálními předními pružinami.
25.03.2016-- předčasné odzimování z důvodu poruchy čerpadla nafty u auta v rodině 88530km, první výměna oleje po GO motoru, udělaná sbíhavost přední nápravy, přetažené hadice na termostatu.
01.07.2016-- Běžná údržba, dotažení šroubů,..
Duben 2017-- Vyměněn prasklý píst, výměna zadních pružin za kyvkové, drobné opravy, začátek sezony stav tachometru cca 89800km.
31.03.2018-- Začátek sezony, stav tachometru 92900km
31.03.2018- 07.04.2018 Jarní údržba vozu (výměna těsnění pod hlavou, oprava karburátoru (doplnění chybějící trysky sytiče...), výměna kabelů, nové svíčky, demontáž LPG, výměna uložení řízení, namazání svislých čepů...)
31.12.2020 98 900 KM
31.12.2021 99 170 KM
31.12.2022 98 258 KM
JARO 2023- Oživení brzd, go vodní pumpy, oprava netěsnosti vodní hadic, 36 kg závaží do přední rezervy
26.06.2023- Konečně po 2 letech nová stk
28.06.2023- Nové fotografie
Stopětadvacátá - komentáře:
08:10:05
09.07.2017
09.07.2017
martin.bystrice
-> Michal N 283: Fotka č. 26 je focena u Telgartu smerom na Poprad.
22:24:26
05.07.2017
05.07.2017
Michal N 283 - zrušená registrace
kde je fotená fotka č. 26?...je mi to tam nejaké povedomé..tých pár ostatných predtým je blízko môjho bydliska
21:12:53
01.07.2014
01.07.2014
martin.bystrice
Ještě geometrii,,,, jinak úpravy nápravy zatím žádné, pero je při zvednutí volné, bude zapotřebí v budoucnu upravit dorazy.... Jinak spokojenost.
20:54:42
15.05.2014
15.05.2014
martin.bystrice
-> LUKAS: Děkuji, avšak pořád je co dodělávat. Moc plánů, méně času a hlavně peněz. Tak snad po pázdninách na tom budu lépe. No a jak to chodí, až se udělá to co se chce udělat, bude zase něco dalšího. Do prázdnin bych chtěl doplnit kredit, abych mohl nahodit více foto. No a v létě si konečně odbýt srazovou premiéru.
20:21:21
15.05.2014
15.05.2014
LUKAS
velmi pekna škodarna davam do oblubeych
22:46:59
05.08.2013
05.08.2013
martin.bystrice
To by nestálo za námahu a peníze, to stříkat opět na tuctovou pastelovou šedozelenou ikdyž to taky byla jedna z variant
22:40:01
05.08.2013
05.08.2013
Tomaso435
... no sakra. zelenou pastelovou a von to přestřiká na tuctovou červenou .. :-D achjo :D a ještě s černou střechou :D
22:54:01
03.01.2013
03.01.2013
martin.bystrice
Jo díky moc za připomenutí, ty lemy ještě obhlídnu ale s největší pravděpodobností již do toho zasahovat nebudu. Vono to vidět není, ale po obvodě nad vystřihnutým starým lemem jsou ještě vyvrtány dírky kterými je to ještě navíc zbodováno. Jako všechny ostatní, podlahy, kapsy, včelijaé díry v karoserii mám včetně vnitřních lemů poctivě celý zavařený, ale tam by případné zvlnění nikdy nebylo zase tal vidět ...Lemy jsme neovařily po celý dýlce hlavně proto aby se nám ty plechy teplotou nezkroutily,- dnes jsem to konzultoval s taťkou. Povídal že ty lemy vždycky bo centimetru pobodovali pak navrtali dírky a nikdy nebyl problém..... ani po laku....
10:18:08
03.01.2013
03.01.2013
J3STER
-> martin.bystrice: Ahoj, dovař si pořádně zadní lemy. To jak je máš jen nabodované je prasárna = zbytečná práce až bude auto po laku!
11:25:38
17.06.2012
17.06.2012
martin.bystrice
Díky, rozměr je 165/70 jak říkáš.
18:14:02
15.06.2012
15.06.2012
bajou
Vypadá pěkně, co je to za rozměr pneu? 165/70?