skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
--------------------------
--------------------------
--------------------------
--------------------------
----------------------
ÚVOD
Vůz jsem si zakoupil v jednom Pražském autobazaru dne 31.10.2011 v cela sériovém a velmi dobrém technickém stavu :) Automobil měl původní 105kový motor se 115000 najetými kilometry, 80% zimními pneumatikami a léty zašlý, původní, oranžovím lak. Cena byla stanovena na 5000,- :) Tentýž den byl vůz pojmenován Štěpánka (31.10. má Štěpánka svátek tak proto takto) :)
------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- -----------------------
TECHNICKÉ PARAMETRY
Objem: 1289ccm
Vrtání: 75,5mm
Zdvih: 72mm
Komprese: ?:1
Výkon: cca 50-55kW při ?ot/min
Točivý moment: ?N.m při ?ot/min
Max rychlost: ?Km/h
0-100Km/h: ?s
400m: ?s
------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- -----------------------
ÚPRAVÝ
Motor:
781.135B, Škoda Felicia
ostrá vačka 280/280
snížená hlava o 1,2mm
větší ventily
tvrdší ventilové pružiny
karburátor Škoda 105
příčný výfuk
Převodovka:
5q 3,9 Škoda Rapid
Podvozek:
tvrdé dorazy tlumičů přední nápravy
přední pružíny Škoda 105, uřízlé o 2,5 závítu
zadní pružiny Škoda Rapid
zadní vlečná náprava
Exterie:
čiré krytky předních blikačů
čiré krytky blikačů blatníků
přední světla Škoda 130
přední maska Škoda 130
bíle lakované disky kol
Interier:
přední sedadla RECARO z Oplu Cadett GSi
zadní sedadla Škoda Favorit 1994
budíky Škoda 130 s otačkoměrem
dobová sportovní řadící páka
sportovní volant 35cm (Kolíňak) s originál znáčkem Kolínské nástrojárny :)
------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- -----------------------
SEZNAM ÚPRAV, ANEB JAK ŠEL ČAS
2011
31.10. - Koupě vozu, snížení předku - uříznutí pružin přední nápravy o 2,5 závitu, nasazení tvrdých dorazů předních tlumičů, použití žárovek světlometů Starlein Neitvisch 80W
1.11. - Výměna motoru Škoda 105 za motor Škoda 120LS, instalace C vahadel (motor stal 10 let, naskočil na druhé otočení kličku :)), výměna krytek předních blinkru a blinkrů blatníků za číré
2.11. - Oprava guferka kliky
3.11. - Destrukce motoru Škoda 120LS :(, koupě motoru Škoda Felicia 1,3bmm (135) v upravě (ostrá vačka 280/280, snížená hlava o 1,2mm, vetší ventily, tvrdší ventilové pružiny)
4.-6.11. - Zástavba motoru z Felicie, 5q převodovky 3,9 z Rapida, vlečné nápravy a rozšiřovacích podložek
9.11. - Úprava, přetryskování karburátoru Škoda 105, doladění motoru
13.11. - Výměna sériových budíku za budíky Škoda 130, zapojení otačkoměru
18.-19.11. - Zástavba předních sedaček Opel Cadett GSi (jsou to sedadla RACARO :)), zadních sedadel Škoda Favorit 1994, výměna zadních pružin Škoda 105 za pružiny Škoda Rapid
26.11. - Nástřík disku kol do bíle barvy :)
4.12. - Výroba příčného výfuku schovaného za čelem (je to prasárna, fotkama se chlubit nebudu, ale funguje to, na jaře se udělá pořádně ;))
14.12. - Výměna sériového volantu za sportovní volant Škoda o průměru 35cm (Kolíňák)
15.12. - Montáž předních světel a masky Škoda 130
18.12. - První přezouvaní zadní nápravý, původní pneu 165/82 R13 (ještě s dušema) nahrazeno pneu 165/70 R13
2012
11.2. - Bouracka :(:( Pani s Passatem mi na prvni krizovatce PRED MIM BAREKEM, nedala prednos kdyz dbocovala do leva... pry me nevidela...
1.3. - Vůz vložen do depozitu
15.3. - z pojistky jsem za Štěpku dosta 5500,-
20.-22.3. - karoserie rozrezana a odvezena do srotu :/
1.4. - zacinam se poohližet po nove karoserii :)
------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- -----------------------
ÚVOD
Vůz jsem si zakoupil v jednom Pražském autobazaru dne 31.10.2011 v cela sériovém a velmi dobrém technickém stavu :) Automobil měl původní 105kový motor se 115000 najetými kilometry, 80% zimními pneumatikami a léty zašlý, původní, oranžovím lak. Cena byla stanovena na 5000,- :) Tentýž den byl vůz pojmenován Štěpánka (31.10. má Štěpánka svátek tak proto takto) :)
------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- -----------------------
TECHNICKÉ PARAMETRY
Objem: 1289ccm
Vrtání: 75,5mm
Zdvih: 72mm
Komprese: ?:1
Výkon: cca 50-55kW při ?ot/min
Točivý moment: ?N.m při ?ot/min
Max rychlost: ?Km/h
0-100Km/h: ?s
400m: ?s
------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- -----------------------
ÚPRAVÝ
Motor:
781.135B, Škoda Felicia
ostrá vačka 280/280
snížená hlava o 1,2mm
větší ventily
tvrdší ventilové pružiny
karburátor Škoda 105
příčný výfuk
Převodovka:
5q 3,9 Škoda Rapid
Podvozek:
tvrdé dorazy tlumičů přední nápravy
přední pružíny Škoda 105, uřízlé o 2,5 závítu
zadní pružiny Škoda Rapid
zadní vlečná náprava
Exterie:
čiré krytky předních blikačů
čiré krytky blikačů blatníků
přední světla Škoda 130
přední maska Škoda 130
bíle lakované disky kol
Interier:
přední sedadla RECARO z Oplu Cadett GSi
zadní sedadla Škoda Favorit 1994
budíky Škoda 130 s otačkoměrem
dobová sportovní řadící páka
sportovní volant 35cm (Kolíňak) s originál znáčkem Kolínské nástrojárny :)
------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- -----------------------
SEZNAM ÚPRAV, ANEB JAK ŠEL ČAS
2011
31.10. - Koupě vozu, snížení předku - uříznutí pružin přední nápravy o 2,5 závitu, nasazení tvrdých dorazů předních tlumičů, použití žárovek světlometů Starlein Neitvisch 80W
1.11. - Výměna motoru Škoda 105 za motor Škoda 120LS, instalace C vahadel (motor stal 10 let, naskočil na druhé otočení kličku :)), výměna krytek předních blinkru a blinkrů blatníků za číré
2.11. - Oprava guferka kliky
3.11. - Destrukce motoru Škoda 120LS :(, koupě motoru Škoda Felicia 1,3bmm (135) v upravě (ostrá vačka 280/280, snížená hlava o 1,2mm, vetší ventily, tvrdší ventilové pružiny)
4.-6.11. - Zástavba motoru z Felicie, 5q převodovky 3,9 z Rapida, vlečné nápravy a rozšiřovacích podložek
9.11. - Úprava, přetryskování karburátoru Škoda 105, doladění motoru
13.11. - Výměna sériových budíku za budíky Škoda 130, zapojení otačkoměru
18.-19.11. - Zástavba předních sedaček Opel Cadett GSi (jsou to sedadla RACARO :)), zadních sedadel Škoda Favorit 1994, výměna zadních pružin Škoda 105 za pružiny Škoda Rapid
26.11. - Nástřík disku kol do bíle barvy :)
4.12. - Výroba příčného výfuku schovaného za čelem (je to prasárna, fotkama se chlubit nebudu, ale funguje to, na jaře se udělá pořádně ;))
14.12. - Výměna sériového volantu za sportovní volant Škoda o průměru 35cm (Kolíňák)
15.12. - Montáž předních světel a masky Škoda 130
18.12. - První přezouvaní zadní nápravý, původní pneu 165/82 R13 (ještě s dušema) nahrazeno pneu 165/70 R13
2012
11.2. - Bouracka :(:( Pani s Passatem mi na prvni krizovatce PRED MIM BAREKEM, nedala prednos kdyz dbocovala do leva... pry me nevidela...
1.3. - Vůz vložen do depozitu
15.3. - z pojistky jsem za Štěpku dosta 5500,-
20.-22.3. - karoserie rozrezana a odvezena do srotu :/
1.4. - zacinam se poohližet po nove karoserii :)
------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- -----------------------
Pilnajs / Štěpánka - komentáře:
22:14:32
05.07.2014
05.07.2014
castrol
-> Luboš Pospěch: su radi ze ake to ma krasne emisie
22:06:23
05.07.2014
05.07.2014
Luboš Pospěch
hele co na technické s motorem felda ?
11:55:58
03.04.2012
03.04.2012
Marto
Škoda jí , soucítím s tebou. Moje kilo mělo podobný osud.
10:12:10
03.04.2012
03.04.2012
Pilnajs
Dlouho jsem to sem nechtel psat, ale je po Štepance :( aspon prozatim, ted uz sem dosmutnil a zacinam schanet novou karoserii ;)
21:54:22
11.02.2012
11.02.2012
ToHo
Vím, že to sem Kuba zanedlouho asi napíše, ale dneska boural na předek, nedostal přednost, nic se mu nestalo!
10:56:42
14.11.2011
14.11.2011
Pavel P..
neni z jednoho Pražského autobazaru?
09:19:29
14.11.2011
14.11.2011
Alex41
To vypadá jako pěknej základ :-) Vyčistit vyleštit a pohoda, co? :-) Bude nějakej text? Zůstane auto origo?