Díky za chválu, stihli jste to dřív, než jsem nahrál popis :)
oppik> Sice jo, ale momentálně parkuje v Č.B. Pokud chytnu nějaký víkend s hezkým počasím, tak se bude stěhovat do Prahy místo MBčka.
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Co se děje:
- 22.3.2014 - Trvalo to skoro rok a půl, ale motor je hotový. A já mezi tím udělal prd, převodovka není ready, zadní náprava jako celek není ready... budeme muset přidat :/
- 11.10.2012 - Motor odvezen motoráři, začíná dilema co do něj nakonec naskládat. Mezitím se skládá repasovaný 5tikvalt.
- 6.10.2012 - Motor je venku, jedna kapitola života tohoto auta se uzavírá...
- 14.6.2012 - Pořízena sada vložek a pístů 120LS a plány na novější motor začínají dostávat jasnější obrysy.
- 30.1.2012 - Odborníci neměli vážnějších výhrad, takže máme zase na 2 roky zelenou i červenou nálepku a můžeme jezdit :) Následoval přesun zpátky do Prahy a už je zase hezky pod střechou v garáži.
- 29.1.2012 - Přesun Praha -> České Budějovice
- 27.1.2012 - Na chalupě jsem jí ometl od prachu, nandal baterku a poslušně naskočila. S trochou štěstí jsem se po jinovatkou pokryté a totálně zmrzlé trávě vyškrabal na silnici a následoval přesun do garáže v Praze.
Model: Škoda 120L
Rok výroby: 1985
Barva: Továrna tvrdí, že tabáková - najdou se i jedinci, kteří volí jiná přirovnání ;)
Tahle škodovka je především památka na mýho dědu, který byl jejím prvním majitelem. Najel s ní přibližně 170 tisíc kilometrů (tachometr je už čtvrtý, ale vedl si poctivou evidenci), ale po celou dobu jí dopřával nejlepší možnou péči v rámci možností - myslím, že je to na ní vidět. Většinu času garážovaná, ale přes léto si občas na dešti postála. Ani sněhu se občas nevyhnula, ale ustála to se ctí a (více méně) ve zdraví.
Co jsem s ní udělal já:
- Dostala sedačky s opěrkama (myslím, že GLSové) - mám svojí krční páteř rád.
- Odlehčil jsem jí o všemožné zásoby menších či větších zbytečností, které děda za 23 let do auta nastrkal (různé náhradní díly a drobnosti "pro strýčka příhodu").
- Skoro nové pneu Matador MP4 165/80 R13.
- Disky opískované a v komaxitu.
- Nový štítek na zadní čelo - starý už byl ošklivě zažloutlý a zkřivený.
- Opravené různé drobnosti, které se objevily a otravovaly či ohrožovaly život.
- Občas nutná pravidelná údržba - vyměnit olej, promazat svisláky a tak dále - vždyť to znáte :)
- No a před focením jsem jí trochu umyl a poleštil :)
Plánované úpravy: Žádné. Zůstane v rámci možností nejblíže podobě, v jaké mi jí děda nechal - změny budou ryze kosmetické.
- OK, trochu zvažuju postavit jí nový důstojný motor - tzn 120LS v nějaké lehké úpravě, do původního bloku. Sada vložek a pístů je, hlava taky... uvidíme ;)
- Zatím to vypadá na následující: Nový motor v původním bloku, písty 120LS, hlava 120L s vybráním pro bombírované písty a snížená na kompresní poměr někde lehce přes 10:1, tvrdá sedla, vodítka s gufery, vačka 260 Krejbich. Další parametry zatím v úvahách...
Co by potřebovala:
170 tisíc kilometrů už je na 120ku docela slušná porce, takže má i svoje bolesti, které bych jí postupně v rámci možností vyléčil (zdaleka to nejsou všechny):
- Zadní náprava už je trochu do A - takže dostane jiné pružiny a ramena (oboje dárcovsky poskytla naše mrtvá Š105L) - už jsou v přípravě. O osudu dalších částí nápravy nerozhodnuto - mám sadu tlumičů Kayaba, možná dojde na repasované nohavice poloos a přemýšlel jsem i o pětikvaltu - ale když to vydržela 26 let bez něj, tak to asi vydrží dál :)
- Vady na laku - sem tam nějaký šrám, uvidíme co s tím půjde udělat. Celolak zatím neplánuju. A očistit od kol nacákaný asfalt.
- Vnější plasty - levá zadní mřížka už je vyměněná, pravá asi brzo bude taky. Nárazníky už nejsou úplně fešácké, takže když se naskytne možnost tak asi taky půjdou nové. Pokličky kol to samé. Trochu se odlepují ochrané lišty na dvěřich, takže přilepit.
- Zpasování přední kapoty - po výměně předních blatníků před několika lety nelícuje přesně na levé straně.
- Současné disky jsou jen dočasným řešením, chtěl bych dát buď plecháče v originálním odstínu nebo Meteory (sadu mám, ale nejsou peníze na důkladnou renovaci). Ale zatím snad ostudu nedělají ani ty co tam jsou.
- Různé menší či větší vady v interiéru - gumové koberce už nejsou co bývaly, sem tam někde nějaká lehká zbastlenina - nic hrozného, ale bude potřeba na tom zapracovat :)
- No a další spousty drobností, jako u každé škodovky...
- 22.3.2014 - Trvalo to skoro rok a půl, ale motor je hotový. A já mezi tím udělal prd, převodovka není ready, zadní náprava jako celek není ready... budeme muset přidat :/
- 11.10.2012 - Motor odvezen motoráři, začíná dilema co do něj nakonec naskládat. Mezitím se skládá repasovaný 5tikvalt.
- 6.10.2012 - Motor je venku, jedna kapitola života tohoto auta se uzavírá...
- 14.6.2012 - Pořízena sada vložek a pístů 120LS a plány na novější motor začínají dostávat jasnější obrysy.
- 30.1.2012 - Odborníci neměli vážnějších výhrad, takže máme zase na 2 roky zelenou i červenou nálepku a můžeme jezdit :) Následoval přesun zpátky do Prahy a už je zase hezky pod střechou v garáži.
- 29.1.2012 - Přesun Praha -> České Budějovice
- 27.1.2012 - Na chalupě jsem jí ometl od prachu, nandal baterku a poslušně naskočila. S trochou štěstí jsem se po jinovatkou pokryté a totálně zmrzlé trávě vyškrabal na silnici a následoval přesun do garáže v Praze.
Model: Škoda 120L
Rok výroby: 1985
Barva: Továrna tvrdí, že tabáková - najdou se i jedinci, kteří volí jiná přirovnání ;)
Tahle škodovka je především památka na mýho dědu, který byl jejím prvním majitelem. Najel s ní přibližně 170 tisíc kilometrů (tachometr je už čtvrtý, ale vedl si poctivou evidenci), ale po celou dobu jí dopřával nejlepší možnou péči v rámci možností - myslím, že je to na ní vidět. Většinu času garážovaná, ale přes léto si občas na dešti postála. Ani sněhu se občas nevyhnula, ale ustála to se ctí a (více méně) ve zdraví.
Co jsem s ní udělal já:
- Dostala sedačky s opěrkama (myslím, že GLSové) - mám svojí krční páteř rád.
- Odlehčil jsem jí o všemožné zásoby menších či větších zbytečností, které děda za 23 let do auta nastrkal (různé náhradní díly a drobnosti "pro strýčka příhodu").
- Skoro nové pneu Matador MP4 165/80 R13.
- Disky opískované a v komaxitu.
- Nový štítek na zadní čelo - starý už byl ošklivě zažloutlý a zkřivený.
- Opravené různé drobnosti, které se objevily a otravovaly či ohrožovaly život.
- Občas nutná pravidelná údržba - vyměnit olej, promazat svisláky a tak dále - vždyť to znáte :)
- No a před focením jsem jí trochu umyl a poleštil :)
Plánované úpravy: Žádné. Zůstane v rámci možností nejblíže podobě, v jaké mi jí děda nechal - změny budou ryze kosmetické.
- OK, trochu zvažuju postavit jí nový důstojný motor - tzn 120LS v nějaké lehké úpravě, do původního bloku. Sada vložek a pístů je, hlava taky... uvidíme ;)
- Zatím to vypadá na následující: Nový motor v původním bloku, písty 120LS, hlava 120L s vybráním pro bombírované písty a snížená na kompresní poměr někde lehce přes 10:1, tvrdá sedla, vodítka s gufery, vačka 260 Krejbich. Další parametry zatím v úvahách...
Co by potřebovala:
170 tisíc kilometrů už je na 120ku docela slušná porce, takže má i svoje bolesti, které bych jí postupně v rámci možností vyléčil (zdaleka to nejsou všechny):
- Zadní náprava už je trochu do A - takže dostane jiné pružiny a ramena (oboje dárcovsky poskytla naše mrtvá Š105L) - už jsou v přípravě. O osudu dalších částí nápravy nerozhodnuto - mám sadu tlumičů Kayaba, možná dojde na repasované nohavice poloos a přemýšlel jsem i o pětikvaltu - ale když to vydržela 26 let bez něj, tak to asi vydrží dál :)
- Vady na laku - sem tam nějaký šrám, uvidíme co s tím půjde udělat. Celolak zatím neplánuju. A očistit od kol nacákaný asfalt.
- Vnější plasty - levá zadní mřížka už je vyměněná, pravá asi brzo bude taky. Nárazníky už nejsou úplně fešácké, takže když se naskytne možnost tak asi taky půjdou nové. Pokličky kol to samé. Trochu se odlepují ochrané lišty na dvěřich, takže přilepit.
- Zpasování přední kapoty - po výměně předních blatníků před několika lety nelícuje přesně na levé straně.
- Současné disky jsou jen dočasným řešením, chtěl bych dát buď plecháče v originálním odstínu nebo Meteory (sadu mám, ale nejsou peníze na důkladnou renovaci). Ale zatím snad ostudu nedělají ani ty co tam jsou.
- Různé menší či větší vady v interiéru - gumové koberce už nejsou co bývaly, sem tam někde nějaká lehká zbastlenina - nic hrozného, ale bude potřeba na tom zapracovat :)
- No a další spousty drobností, jako u každé škodovky...
Dragon / 120L - komentáře:
01:21:43
20.09.2011
20.09.2011
dragon_cb_cz
00:42:35
20.09.2011
20.09.2011
tomsal55
Jen u držet . Doufám že bude v origo stavu tohle si sazlouží zachovat.
00:26:47
20.09.2011
20.09.2011
oppik
pěkný emko dávám do oblíbených.koukám že jsi z Prahy.to je dobré
00:23:31
20.09.2011
20.09.2011
haso
panečku, tak ta je krasna!