skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Ahoj milovníci škodovek,
jsem jeden z příznivců vozů Škoda a rád bych Vám tu ukázal svoji 120 LS z roku 1984. Hned úvodem bych rád zmínil, že se nejedná o žádný vrchol tuningových úprav, je to klasická sériovka, kterou jsem si vzhledově upravil, aby u nás nezapadla do řady ostatních "obyčejných" škodovek.
Abych tu napsal i něco o historii tohoto kousku
V roce 1984 ji zakopupil můj soused a využíval ji až do doby, kdy mi ji můj táta koupil k osmnáctým narozeninám, což bylo v roce 2005. Auto bylo celou dobu poctivě opečováváno, garážováno a zimě skoro nejeto. Taktéž přes léto mnoho nenajelo (soused byl spíše víkendový jezdec) a tak jsem jej dostal zhruba se sedmdesáti tisíci ujetých kilometrů a v perfektním stavu. Moje první jízda s ním byla ještě než mi přišel řidičák a pamatuju si, jak jsem s ním nadšeně odjížděl od táty z podniku, kde byla v garáži a vezl si ji domů.
Pár úprav
Abych škodověnku přetvořil k obrazu a vkusu svému, nainstaloval jsem do ní s kamarádem Petrem K. (jemuž touto cestou děkuji) rádio a reproduktory, kteréž to přístroje škodověnka do té doby vůbec nepoznala. Dále jsem se trošku věnoval oživení laku, jemuž stačilo pořádné naleštění Tempem a hned vypadal jako za mlada. Dále jsem na zadek posadil křídlo, které jsem dostal k narozkám. Vím, že mě tu někteří budete za to asi kamenovat, ale mám ho tam spíše z důvodu, který jsem popsal výše a to kvůli odlišení od ostatních (u nás jezdí asi čtyři stejné škodovky). Nakonec jsem z důvodů ergonomických pořídil od známého levně přední sedačky z rapida, které si nemůžu vynachválit, zejména jejich sklápění, jež mi mnohé usnadňuje. To je z úprav zřejmě všechno, akorát jsem minulý týden znovu nabarvil disky, které byly trošku rezavé. Do dalších úprav se nepouštím, spíše budu udržovat svoji plechovou lásku v pojízdném stavu dokud nás smrt nerozdělí. :-) Pokud jste dočetli až sem, děkuji za Váš zájem.
Edit 21.8.2012:
Právě byla dokončena výměna spojky a prahu s výztuhou na pravé straně a přetěsnění převodovky i motoru. Auto bylo trochu rezavější než jsme čekali. Fotky dodám později. Chtěl bych tu poděkovat Petrovi Palánovi a jeho tátovi, že se do opravy mého vozítka pustili. Díky jejich snaze tu bude moje elesko jezdit dál.
jsem jeden z příznivců vozů Škoda a rád bych Vám tu ukázal svoji 120 LS z roku 1984. Hned úvodem bych rád zmínil, že se nejedná o žádný vrchol tuningových úprav, je to klasická sériovka, kterou jsem si vzhledově upravil, aby u nás nezapadla do řady ostatních "obyčejných" škodovek.
Abych tu napsal i něco o historii tohoto kousku
V roce 1984 ji zakopupil můj soused a využíval ji až do doby, kdy mi ji můj táta koupil k osmnáctým narozeninám, což bylo v roce 2005. Auto bylo celou dobu poctivě opečováváno, garážováno a zimě skoro nejeto. Taktéž přes léto mnoho nenajelo (soused byl spíše víkendový jezdec) a tak jsem jej dostal zhruba se sedmdesáti tisíci ujetých kilometrů a v perfektním stavu. Moje první jízda s ním byla ještě než mi přišel řidičák a pamatuju si, jak jsem s ním nadšeně odjížděl od táty z podniku, kde byla v garáži a vezl si ji domů.
Pár úprav
Abych škodověnku přetvořil k obrazu a vkusu svému, nainstaloval jsem do ní s kamarádem Petrem K. (jemuž touto cestou děkuji) rádio a reproduktory, kteréž to přístroje škodověnka do té doby vůbec nepoznala. Dále jsem se trošku věnoval oživení laku, jemuž stačilo pořádné naleštění Tempem a hned vypadal jako za mlada. Dále jsem na zadek posadil křídlo, které jsem dostal k narozkám. Vím, že mě tu někteří budete za to asi kamenovat, ale mám ho tam spíše z důvodu, který jsem popsal výše a to kvůli odlišení od ostatních (u nás jezdí asi čtyři stejné škodovky). Nakonec jsem z důvodů ergonomických pořídil od známého levně přední sedačky z rapida, které si nemůžu vynachválit, zejména jejich sklápění, jež mi mnohé usnadňuje. To je z úprav zřejmě všechno, akorát jsem minulý týden znovu nabarvil disky, které byly trošku rezavé. Do dalších úprav se nepouštím, spíše budu udržovat svoji plechovou lásku v pojízdném stavu dokud nás smrt nerozdělí. :-) Pokud jste dočetli až sem, děkuji za Váš zájem.
Edit 21.8.2012:
Právě byla dokončena výměna spojky a prahu s výztuhou na pravé straně a přetěsnění převodovky i motoru. Auto bylo trochu rezavější než jsme čekali. Fotky dodám později. Chtěl bych tu poděkovat Petrovi Palánovi a jeho tátovi, že se do opravy mého vozítka pustili. Díky jejich snaze tu bude moje elesko jezdit dál.
henor / 120 LS - komentáře:
22:07:34
13.06.2011
13.06.2011
peter55
-> Henor: to kridlo je des,nic vzlom,daj to kridlo dole, skodovka bude vizerat pekne krajsie
21:27:06
13.06.2011
13.06.2011
Šulda
-> Henor: je tam fakt divný ?
19:57:30
13.06.2011
13.06.2011
afro100
-> Henor: 160 ? Volnym padem ne ?
19:56:30
13.06.2011
13.06.2011
Henor
marek668112 : je vidět, že se v tom moc nevyznáš, když jedu zatáčkou 160, tak to má parádní přítlak, kterej mě podrží. Bez toho bych nemohl jezdit tak rychle.
18:05:00
13.06.2011
13.06.2011
Pavel P..
Tahle barva se dávala jen na modely M1 co jsem tak vypozoroval.. málem jsem takovouhle ale 105S M1 kdysi koupil.
17:41:42
13.06.2011
13.06.2011
marek668112
neviem,ale to kridlo tam nejako nepasuje
17:16:23
13.06.2011
13.06.2011
Henor
V techničáku psaná jako modrozelená tmavá. Není to žádný unikát, takových jezdí spousta. :-)