Ty Atsa jsou moc pěkný,a celkově moc pěkná šáde.
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Škodověnka byla původně zcela obyčejnou Škodou 120 M1 z roku 1984 bez jakékoliv dodatečné výbavy. Zhruba od r. 2000 začala postupná přestavba na 130 GL v plné příplatkové výbavě. V současnosti je víceméně na 99,9% hotovo. Nešlo mě o to přestavět vůz na pseudosportovní, spíše jsem se chtěl přiklonit k sériovému vzhledu okořeněnému nadstandardními originálními doplňky.
Původní majitel, otec, už už uvažoval o odvozu do šrotu, ale nakonec se rozhodl ho neodvézt a přenechat mě na hraní.
Auto má až na přední blatníky stále původní lak RAL 7980-oranž tmavá (dost raritní odstí u eM, v tomto laku se modely M téměř nestříkaly,7980 oficiálně skončil v nabídce v 1983). Lak již má své mouchy, ale po přeleštění vypadá stále dobře a proto nechávám na voze.
Motor je nová 1,4 s vačkou 260 st., naladěný na 55 kW , vzduch. filtr KN, karburátor Š1203, 1500ccm (jakýsi prazvláštní mezityp EDSR – SEDR). Kompletně zrepasovaná převodovka 3,9, nová zadní vlečka, všechny díly vlečky a ramena zinkovány ponorem do lázně. Přední náprava se šnekem nahrazena zcela novou s hřebenem. Kola RONAL Kleeblatt 5,5x15,ET 25, 4x130, pneu 175/65. 4x koberce s logem Škoda.
Lehký nástin prací:
2012:
- Nová zadní náprava postavená ze zcela nových dílů, všechny díly žárově zinkovány ponorem.
- Totální repase brzd, repase předních brzd, třmeny galvanicky pozinkovány, nerezové pístky, propojky. THV 19mm,prasata 22mm.
2014:
- repase karburátoru WEBER DCD-1 s vyměnitelnými difuzory, filtr KN, obal filtru vlastní koncepce
- nalepením Vibroflexu a pěnové izolační desky na střechu provedeno odhlučnění vozu, dále upraveno uložení motoru použitím silentbloků z převodovky z Favorita a přepracováno uložení převodovky k ještě většímu snížení hluku.
- montáž ponorem pozinkovaného mostu převodovky z prvních Š130 (most vyplněn suchým pískem k dalšímu snížení hluku)
- ponorem zinkována příčka motoru, vyplněna jemnozrným pískem k utlumení vibrací
- za 800 Kč zakoupen celý motor 742.136, v plánu je jeho repase pro účely atestace.
- podařilo se sehnat cca 4 poloosy Löbro, 2 zamontovány
2015:
-zabudováno sledovací zařízení GPS, montáž nepoužitého ekonoměru PAL
2016:
- Zakoupena Alu kola Indianapolis Pomposia 6Jx14H2 s leštěným límcem, 4x130 pro štefty M12. Kola vytažena z kůlny v zapadlé horské vesničce ve střední části Švýcarska, kde ležela nepovšimnuta po dlouhá léta. Kola ještě s orig. továrním nástřikem, už jsou v lakovně.
2017:
- Zapojení brzd dle orig. Š130, propojky odstraněny (propojky nie mehr), montáž předních brzdových kotoučů BOSCH 246x12,5 mm, desky TRW 130 cm2
- Zakoupena sada kol Meteor II 5x13, kola v lakovně, budou na Vredestein 175/70 R13
2018:
- zakoupeny 4ks ATS Classic 5,5Jx14, 4x130, E20 pro štefty M12, nikdy neopravovány. Šlo u ATS o nějakou malou sérii, ani u ATS k nim v archivu nic nenašli. Už jsou v lakovně.
Původní majitel, otec, už už uvažoval o odvozu do šrotu, ale nakonec se rozhodl ho neodvézt a přenechat mě na hraní.
Auto má až na přední blatníky stále původní lak RAL 7980-oranž tmavá (dost raritní odstí u eM, v tomto laku se modely M téměř nestříkaly,7980 oficiálně skončil v nabídce v 1983). Lak již má své mouchy, ale po přeleštění vypadá stále dobře a proto nechávám na voze.
Motor je nová 1,4 s vačkou 260 st., naladěný na 55 kW , vzduch. filtr KN, karburátor Š1203, 1500ccm (jakýsi prazvláštní mezityp EDSR – SEDR). Kompletně zrepasovaná převodovka 3,9, nová zadní vlečka, všechny díly vlečky a ramena zinkovány ponorem do lázně. Přední náprava se šnekem nahrazena zcela novou s hřebenem. Kola RONAL Kleeblatt 5,5x15,ET 25, 4x130, pneu 175/65. 4x koberce s logem Škoda.
Lehký nástin prací:
2012:
- Nová zadní náprava postavená ze zcela nových dílů, všechny díly žárově zinkovány ponorem.
- Totální repase brzd, repase předních brzd, třmeny galvanicky pozinkovány, nerezové pístky, propojky. THV 19mm,prasata 22mm.
2014:
- repase karburátoru WEBER DCD-1 s vyměnitelnými difuzory, filtr KN, obal filtru vlastní koncepce
- nalepením Vibroflexu a pěnové izolační desky na střechu provedeno odhlučnění vozu, dále upraveno uložení motoru použitím silentbloků z převodovky z Favorita a přepracováno uložení převodovky k ještě většímu snížení hluku.
- montáž ponorem pozinkovaného mostu převodovky z prvních Š130 (most vyplněn suchým pískem k dalšímu snížení hluku)
- ponorem zinkována příčka motoru, vyplněna jemnozrným pískem k utlumení vibrací
- za 800 Kč zakoupen celý motor 742.136, v plánu je jeho repase pro účely atestace.
- podařilo se sehnat cca 4 poloosy Löbro, 2 zamontovány
2015:
-zabudováno sledovací zařízení GPS, montáž nepoužitého ekonoměru PAL
2016:
- Zakoupena Alu kola Indianapolis Pomposia 6Jx14H2 s leštěným límcem, 4x130 pro štefty M12. Kola vytažena z kůlny v zapadlé horské vesničce ve střední části Švýcarska, kde ležela nepovšimnuta po dlouhá léta. Kola ještě s orig. továrním nástřikem, už jsou v lakovně.
2017:
- Zapojení brzd dle orig. Š130, propojky odstraněny (propojky nie mehr), montáž předních brzdových kotoučů BOSCH 246x12,5 mm, desky TRW 130 cm2
- Zakoupena sada kol Meteor II 5x13, kola v lakovně, budou na Vredestein 175/70 R13
2018:
- zakoupeny 4ks ATS Classic 5,5Jx14, 4x130, E20 pro štefty M12, nikdy neopravovány. Šlo u ATS o nějakou malou sérii, ani u ATS k nim v archivu nic nenašli. Už jsou v lakovně.
Thomas/Škodověnka - komentáře:
19:28:40
20.01.2018
20.01.2018
onda
14:22:59
11.11.2017
11.11.2017
Westas - zrušená registrace
moc hezký kola
21:03:36
14.04.2015
14.04.2015
thomaschek
-> m8rinek: Nic neprovedly,jen skodovka není 4x4, v aute staci 2,tak proto sla jedna z nahradnich na výstavku :-)
23:34:01
09.04.2015
09.04.2015
m8rinek
Copak Ti ty Lobra provedly?
16:51:30
09.06.2011
09.06.2011
Kurier Grobar
a to všetko že som napísal koment ....fakt úbohé
16:47:57
09.06.2011
09.06.2011
itchy
-> thomaschek : krasa, fakt super auto aj kolesa, parada
-> Kurier Grobar: no comment tieto vyplody zase
-> Kurier Grobar: no comment tieto vyplody zase
16:35:35
09.06.2011
09.06.2011
Kurier Grobar
-> Matulo: jj chcem som sa opraviť
16:35:00
09.06.2011
09.06.2011
Maťulo
-> Kurier Grobar: neni som znalec ale zaujimam sa o to uz dost dlho, takze nejake vedomosti uz mam... a ty ani nevies odkial fuka lebo raz napises:Kurier Grobar 09.06.11 16:23:16 napsal: → Matulo: nemýlim a potom za chvilu na to iste napises: Kurier Grobar 09.06.11 16:26:54 napsal: → Matulo: všetko je možne že sa mýlim :)…
16:33:12
09.06.2011
09.06.2011
pneumont
Kurier Grobar 09.06.11 16:32:05 napsal:
→ Matulo: nechcem sa s tebou hádať vyzerá že si
väčší znalec ako ja, ja neviem ako si to on odmeral iba mi to napísal a ja
som to ďalej už neštudoval …a to Truhlík si nechaj pre ľudí
v tvojej vrstve
Ale dost chlapci....
→ Matulo: nechcem sa s tebou hádať vyzerá že si
väčší znalec ako ja, ja neviem ako si to on odmeral iba mi to napísal a ja
som to ďalej už neštudoval …a to Truhlík si nechaj pre ľudí
v tvojej vrstve
Ale dost chlapci....
16:32:05
09.06.2011
09.06.2011
Kurier Grobar
-> Matulo: nechcem sa s tebou hádať vyzerá že si väčší znalec ako ja, ja neviem ako si to on odmeral iba mi to napísal a ja som to ďalej už neštudoval ....a to Truhlík si nechaj pre ľudí v tvojej vrstve
16:29:27
09.06.2011
09.06.2011
Maťulo
-> pneumont: nebude... a nechcem tuto chalanovi spamovat kartu...-> Kurier Grobar 09.06.11 16:22:44: no to uz len bolo prirovnanie ty truhlik... ked kuknes na ten HDD tak si sam vycitas parametre a tak isto to zistis po pripojeni k PC... ale ten Tomino musi byt fakt znalec ked iba pozre na favo motor a povie: "ten ma 55kw!!!"... hotovo, skoncil som...
16:26:54
09.06.2011
09.06.2011
Kurier Grobar
-> Matulo: všetko je možne že sa mýlim :)...Tomino je prvý majiteľ môjho auta a tvorca...ja som až tretí a s ním som sa spoznal tu na virte, a som rad že ho poznám
16:25:48
09.06.2011
09.06.2011
pneumont
Budze bitka?
16:24:10
09.06.2011
09.06.2011
Maťulo
-> Kurier Grobar: Kurva kto je Tomino??? To meral na sublere ten vykon?
16:23:16
09.06.2011
09.06.2011
Kurier Grobar
-> Matulo: nemýlim
16:22:44
09.06.2011
09.06.2011
Kurier Grobar
-> Matulo: :D čiže keď si kúpim Hardisk do PC mi povie kamoš že to je 1TB tak mu nemôžem veriť až keď si to nepozriem ja sam na menu panely ? ....Tomino mi to napísal tak mu verím preboha načo by mi klamal?
16:20:55
09.06.2011
09.06.2011
Maťulo
Kurier Grobar 09.06.11 16:05:23 napsal: → Matulo: určite to je málo ja mam favorit a 55kw Nemyl si kone s kilowattmi...
16:19:39
09.06.2011
09.06.2011
pneumont
Veď ...taka Fabia 1.4 je aj s 50KW motorom od vyroby tak čo sa čudujete :D
16:17:34
09.06.2011
09.06.2011
Maťulo
-> Kurier Grobar: pokial nemas odbrzdene, nemozes porovnavat...
16:16:14
09.06.2011
09.06.2011
Kurier Grobar
-> afro100: jj ja to tiež netuším či to je pravda