skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
trošku technickejch info:
typ: Škoda 120L
rok výroby: 1987
výkon motoru: 38kw/5000
najeto: cca 150000km
nějakej ten okec:
byla koupena jako druhý auto k taťkovu Drakoušovi (Š120L, 1980) v roce 2002, v té době měla najeto 109000 km podle tacho, a následující 4 roky jezdila jenom na technickou (pokaždý prošla napoprvý ). Po dlouhý době se s ní začalo víc jezdit v listopadu 2006 (dostal jsem řidičák). chtěl jsem to trošku vytunit (=votuzit, oplastovat), takže jsem sehnal bíly přední a boční blikny a zadní světla (to se ale o rok dýl nelíbilo na STK, takže šly pryč), přední masku s tahokovem (po 3 letech se tahokov uvolnil, takže šel i tenhle tuzingovej prvek pryč, a na jeho místo šla origo jednodílná maska). V roce 2007 se dospělo k tomu že se auto trochu vyvaří, takže se měnily oba zadní lemy a levej práh (pravej je ještě teď vpohodě), trochu se poopravily přední podběhy, daly se nový oba blatníky (levej origo CS, pravej netušim, snad polák - oba dostaly stejnou povrchovou úpravu, ale z poláka se to už loupe), naprskal se na to elektrickou pistolí plnič a potom vrchní (no, vypadá to hrozně, po 3 letech začal vylejzat šedivej plnič, takže jsem koupil sprej podobnýho odstínu a nastříkal to tim). V roce 2008 jsem od kolegy na VŠ sehnal relativně levně centrál z fava, za jedno odpoledne byl namontovanej a zprovozněj :). Pak přišel rok 2009 a cesta na mojí první větší airsoftovou akci v Rálsku, v Praze jsem nakládal další 3 lidi, takže z prahy jsem jel plně naloženej (tak naloženej že nebylo kam dát byť jen jedinou 1L PETku) a na hlavnim tahu na Liberec jsem ukázal co to znamená Š120 :) předjelo mě jenom 10 aut (všechno to byly Octy nebo Passaty), zato Fabie a jiný podobný auta co se plazily v pravym pruhu jsem nestíhal počítat :) pro nechápavý: 60km s plynem na podlaze a otáčkoměrem nad 5000
cestou z akce se ale ozvala litina a na benzínce se musela udělat asi půlhodinová přestávka, dolila se voda, dojelo sedo Prahy, dolila se voda a já s prázdnym autem bez jedinýho zvýšení teploty dojel až do Tábora, doma rozebral, kouknul na hlavu, sundal vahadla a zahodil jí - byla prasklá na 2. a 3. válci u vejfukovýho vetilu směrem v ose kanálu a klasicky na 4ce mezi ventilama. namontoval jsem jinou 120 hlavu, seřídil ventily... a jenom pro zajímavost taková jízda si vyžádala svoje... spotřeba 8L/100km :). rok 2010 byl bez závad :) jenom se zase měnil interiér, tapecy jsem dal ty co byly v GLi (maj díry po repro, takže pro GLi jsou nepoužitelný). Pak si taťka pujčil Rapida na dovolenou a posadil ho někde na obrubník což odnesl silent převodovky, takže jsem zašel na vrakáč a objevil tam shnilou Š130, a silent z ní demontoval, vzal jsem z ní zadní nápis Škoda 130L, přední masku s nápisem Škoda 130, zadní plato, přední kapotu v luxus stavu a z vedle stojící Gardovky béžovej interiér, a úlovek jsem rozdělil mezi Rapida (silent, béžovej interiér), Rudou Raketu (přední maska, zadní plato, nápis na zadní čelo), a archiv (kapota)
a ty věci se RR líbily, protože se asi cítí jako pravá Š130 nebo co, prostě začala ject ještě o kousek líp než doteď :) a v roce 2011? zatim se jenom odporoučela převodovka, takže se nainstaloval 5q, zrepasovalo táhlo řezení, přetěsnil motor (a když už sundaval víko rozvodů, tak vyměnim i rozvody, a když už jsem měnil rozvody, tak jsem tam dal tu 110LS/R vačku co se mi tu válela, a když už kvůli vačce povoloval vahadla, tak jsem je rovnou vyměnil za Cčkový, žejo :) ) a první dojmy z jízdy jsou asi takový že to jede, a na to že to bylo seřízený tak nějak aby to vrčelo, tak to jelo líp než s původní vačkou a vahadlama :)
od druhý půlky roku 2011 do začátku srpna 2012 se nic moc kromě denního ježdění do práce a pokusem s E85, po kterym jsem se celkem rád zase vrátil k N95, nedělo. ale začátek srpna 2012 to změnil. začala na ně pískat poloosa. bez dovolení. takže rozebráno, prohlídnuto a rozhodnuto: akce vlečka začíná! Náprava je půdovem z Rapida 136 rok 1989 (jako ten muj), převodovka bude taktéž z R136, tentokrát z toho mýho, uvidí se jak se s ní bude prát motor 120, kdyby náhodou nechtěl, je tu pár dalších a v některejch případech i silnějších motorů (od 120L přes polomrtvý 742.12X a 742.136 po cosi se zdvihovym objemem 1341ccm a výkonem kolem 100HP, možná i víc :) )
z jistejch důvodů jsem se rozhodl namontovat alarm... válel se mi tu jeden starší, tak jsem si k němu sehnal montážní návod, připravil kabeláž a dneska namontoval... umí dálkově odmykat/zamykat, hlídá jestli někdo do auta neklepnul (má shock sensor), realizován imobilizér (ale co a jak blokuje je tajný, jinak by to byl imobilizér na nic) a protože má jednotka alarmu i výstup na otevírání kufru, realizoval jsem i to...
provozní vlastnosti:
původní motor:
Vmax z kopečka 167km/h (motor se nechtěl točit přes 6000 :( )
po rovince: 150km/h
po rovince plně naloženo: 145km/h
0-100km/h: 16s
spotřeba min: 5.8L/100km
spotřeba max: 10+ (radši jsem to neměřil :) )
motor po úpravě:
Vmax: 5ka a 5500RPM ~ cca 180 :)
0-100km/h: zatím nezměřeno
spotřeba min: 6.9L/100km
spotřeba max: 11.07L/100km
po úpravě se Š130 karbem:
min: 6.25
max 8.5
dlouhodobá kolem 6.8-7.2
přehled oprav/úprav:
před 2005:
přesunuta baterka k motoru, s použitim krytu z užovky za sedačkama tak vzniknul "tajný" úložný prostor a rovná plocha
2005:
výměla L palubky za GL, komplet bílý blikny a zadní světla, přední maska s tahokovem
2006:
kvůli STK vyměněny blikny a zadní světla za origo
2007:
vyvářka, domorobo "lak"
2008:
vyměněna přední maska za origo jednodílnou (uvolnil se tahokov - a navíc se mi už přestal líbit), centrál na klíč z fava, namontovaný ipur lišty na dveře
2009:
dvoudílná přední maska, odešlo počítání ujetejch km -> srdružený budíci (byly navíc, takže se jenom vyměnily), nekdy v budoucnu mam v plánu zase ty kulatý, ale v chromu
2010:
přestříkany přední blatníky a kapota červenym sprejem (začal vylejzat plnič), namontovýny tapecy z GLi (určený na nepoužití v GLi kvůli dírám pro repro a kvůli tomu že jsem sehnal lepší se stejnym vzorem), koženkové zadní plato ze Š130, přední maska s nápisem Š130, vzadu nápis Š130L, autozásuvka schovaná v popelníku v palubce...
2011:
začala zlobit původní 4q převodovka - vypadává 3ka, na její místo šla 5q 4.22 (kyvka zůstává), vzadu lavice a opěráky z Rapida, do motoru se nastěhovala vačka ze 110LS/R a "C" vahadla, nejdřív karbec Š120L kde jsem zkoušel měnit trysky (když už to konečně jelo, tak to žralo jak tank), potom seriovej karbec ze Š130, jede to stejně, a žere to míň :), výměna pravýho předního polskýho blatníku za českou druhovýrobu (autodemont)
2012:
výměna karbu Š130 (díra v plynu, a celkově byl tak nějak rozhašenej) za karbec Š136 - jede to líp, díra v plynu se nekoná, tahá hned :) po rovině s přehledem 150km/h, 0-100 cca 14-15s
startér s reduktorem
zadní vlečná náprava, převodovka 5q 3.9
namontován alarm s DO, připojen na stávající jednotku centrálního zamykání, realizována funkce imobilizéru a otevírání kufru
2013:
do srpna se jezdilo. od srpna odstavena z funkce spotřebák (koupeno auto co nikdo nechce kvůli tomu že strašně moc žere. ale strašně moc. prej. teda alespoň to všichni řikaj. fakt. :D Octavia 1.8 20V), zůstává už jenom funkce hračka :)
2014: zkouška motoru 130mix (blok 130, písty 135, hlava 105 (snížená, kp 11.5:1, kanály 29mm, vybroušené do hladka) vačka 278/270 karbec 130 (natryskování si už nepamatuju, ale vycházel jsem z osazení co používal Darklord na rapidu), upravený rozdělovač, výfuk upravený favo
jelo to tak jak to jelo :D spojka to těžce nedávala, víc jak 2/3 plynu nebrala od 2000RPM, přesto byl využitelnej výkon cca 80HP
po 500km se kousla šála na klice :( příčina nezjištěna. nebo teda zjištěna, nemazalo to dostatečně, ale jenom jedno ložisko/šálu. kanály průchozí a čistý. zbytek motoru bez známek zadírání (špatná šála od výroby? při montáži na ní nic divnýho vidět nebylo)
blok KO, klilka na přebrus nebo vyhození. zůstala vačka, pístní sada, hlava a trochu zkušeností na další motor :)
návrat k původnímu motoru 742.12 (osazení viz rok 2011)
2015:
auto víc stálo než jezdilo, za rok 2015 najeto cca 500km
demontován centrál (odešla řídící jednotka, brala 2A trvale)
začala se zvažovat ekolikvidace z důvodu nevyužití auta :( (a taky že jsem si koupil hračkospotřebák - Octa 1.8 20VT 4X4)
2016:
nalezeno využití, jezdí s tim tchýně :)
provedena tak trochu generálka brzd, opraven levý práh vzadu, nová přední náprava
2017:
zatím jezdí :)
2018:
auto prodáno
typ: Škoda 120L
rok výroby: 1987
výkon motoru: 38kw/5000
najeto: cca 150000km
nějakej ten okec:
byla koupena jako druhý auto k taťkovu Drakoušovi (Š120L, 1980) v roce 2002, v té době měla najeto 109000 km podle tacho, a následující 4 roky jezdila jenom na technickou (pokaždý prošla napoprvý ). Po dlouhý době se s ní začalo víc jezdit v listopadu 2006 (dostal jsem řidičák). chtěl jsem to trošku vytunit (=votuzit, oplastovat), takže jsem sehnal bíly přední a boční blikny a zadní světla (to se ale o rok dýl nelíbilo na STK, takže šly pryč), přední masku s tahokovem (po 3 letech se tahokov uvolnil, takže šel i tenhle tuzingovej prvek pryč, a na jeho místo šla origo jednodílná maska). V roce 2007 se dospělo k tomu že se auto trochu vyvaří, takže se měnily oba zadní lemy a levej práh (pravej je ještě teď vpohodě), trochu se poopravily přední podběhy, daly se nový oba blatníky (levej origo CS, pravej netušim, snad polák - oba dostaly stejnou povrchovou úpravu, ale z poláka se to už loupe), naprskal se na to elektrickou pistolí plnič a potom vrchní (no, vypadá to hrozně, po 3 letech začal vylejzat šedivej plnič, takže jsem koupil sprej podobnýho odstínu a nastříkal to tim). V roce 2008 jsem od kolegy na VŠ sehnal relativně levně centrál z fava, za jedno odpoledne byl namontovanej a zprovozněj :). Pak přišel rok 2009 a cesta na mojí první větší airsoftovou akci v Rálsku, v Praze jsem nakládal další 3 lidi, takže z prahy jsem jel plně naloženej (tak naloženej že nebylo kam dát byť jen jedinou 1L PETku) a na hlavnim tahu na Liberec jsem ukázal co to znamená Š120 :) předjelo mě jenom 10 aut (všechno to byly Octy nebo Passaty), zato Fabie a jiný podobný auta co se plazily v pravym pruhu jsem nestíhal počítat :) pro nechápavý: 60km s plynem na podlaze a otáčkoměrem nad 5000
cestou z akce se ale ozvala litina a na benzínce se musela udělat asi půlhodinová přestávka, dolila se voda, dojelo sedo Prahy, dolila se voda a já s prázdnym autem bez jedinýho zvýšení teploty dojel až do Tábora, doma rozebral, kouknul na hlavu, sundal vahadla a zahodil jí - byla prasklá na 2. a 3. válci u vejfukovýho vetilu směrem v ose kanálu a klasicky na 4ce mezi ventilama. namontoval jsem jinou 120 hlavu, seřídil ventily... a jenom pro zajímavost taková jízda si vyžádala svoje... spotřeba 8L/100km :). rok 2010 byl bez závad :) jenom se zase měnil interiér, tapecy jsem dal ty co byly v GLi (maj díry po repro, takže pro GLi jsou nepoužitelný). Pak si taťka pujčil Rapida na dovolenou a posadil ho někde na obrubník což odnesl silent převodovky, takže jsem zašel na vrakáč a objevil tam shnilou Š130, a silent z ní demontoval, vzal jsem z ní zadní nápis Škoda 130L, přední masku s nápisem Škoda 130, zadní plato, přední kapotu v luxus stavu a z vedle stojící Gardovky béžovej interiér, a úlovek jsem rozdělil mezi Rapida (silent, béžovej interiér), Rudou Raketu (přední maska, zadní plato, nápis na zadní čelo), a archiv (kapota)
a ty věci se RR líbily, protože se asi cítí jako pravá Š130 nebo co, prostě začala ject ještě o kousek líp než doteď :) a v roce 2011? zatim se jenom odporoučela převodovka, takže se nainstaloval 5q, zrepasovalo táhlo řezení, přetěsnil motor (a když už sundaval víko rozvodů, tak vyměnim i rozvody, a když už jsem měnil rozvody, tak jsem tam dal tu 110LS/R vačku co se mi tu válela, a když už kvůli vačce povoloval vahadla, tak jsem je rovnou vyměnil za Cčkový, žejo :) ) a první dojmy z jízdy jsou asi takový že to jede, a na to že to bylo seřízený tak nějak aby to vrčelo, tak to jelo líp než s původní vačkou a vahadlama :)
od druhý půlky roku 2011 do začátku srpna 2012 se nic moc kromě denního ježdění do práce a pokusem s E85, po kterym jsem se celkem rád zase vrátil k N95, nedělo. ale začátek srpna 2012 to změnil. začala na ně pískat poloosa. bez dovolení. takže rozebráno, prohlídnuto a rozhodnuto: akce vlečka začíná! Náprava je půdovem z Rapida 136 rok 1989 (jako ten muj), převodovka bude taktéž z R136, tentokrát z toho mýho, uvidí se jak se s ní bude prát motor 120, kdyby náhodou nechtěl, je tu pár dalších a v některejch případech i silnějších motorů (od 120L přes polomrtvý 742.12X a 742.136 po cosi se zdvihovym objemem 1341ccm a výkonem kolem 100HP, možná i víc :) )
z jistejch důvodů jsem se rozhodl namontovat alarm... válel se mi tu jeden starší, tak jsem si k němu sehnal montážní návod, připravil kabeláž a dneska namontoval... umí dálkově odmykat/zamykat, hlídá jestli někdo do auta neklepnul (má shock sensor), realizován imobilizér (ale co a jak blokuje je tajný, jinak by to byl imobilizér na nic) a protože má jednotka alarmu i výstup na otevírání kufru, realizoval jsem i to...
provozní vlastnosti:
původní motor:
Vmax z kopečka 167km/h (motor se nechtěl točit přes 6000 :( )
po rovince: 150km/h
po rovince plně naloženo: 145km/h
0-100km/h: 16s
spotřeba min: 5.8L/100km
spotřeba max: 10+ (radši jsem to neměřil :) )
motor po úpravě:
Vmax: 5ka a 5500RPM ~ cca 180 :)
0-100km/h: zatím nezměřeno
spotřeba min: 6.9L/100km
spotřeba max: 11.07L/100km
po úpravě se Š130 karbem:
min: 6.25
max 8.5
dlouhodobá kolem 6.8-7.2
přehled oprav/úprav:
před 2005:
přesunuta baterka k motoru, s použitim krytu z užovky za sedačkama tak vzniknul "tajný" úložný prostor a rovná plocha
2005:
výměla L palubky za GL, komplet bílý blikny a zadní světla, přední maska s tahokovem
2006:
kvůli STK vyměněny blikny a zadní světla za origo
2007:
vyvářka, domorobo "lak"
2008:
vyměněna přední maska za origo jednodílnou (uvolnil se tahokov - a navíc se mi už přestal líbit), centrál na klíč z fava, namontovaný ipur lišty na dveře
2009:
dvoudílná přední maska, odešlo počítání ujetejch km -> srdružený budíci (byly navíc, takže se jenom vyměnily), nekdy v budoucnu mam v plánu zase ty kulatý, ale v chromu
2010:
přestříkany přední blatníky a kapota červenym sprejem (začal vylejzat plnič), namontovýny tapecy z GLi (určený na nepoužití v GLi kvůli dírám pro repro a kvůli tomu že jsem sehnal lepší se stejnym vzorem), koženkové zadní plato ze Š130, přední maska s nápisem Š130, vzadu nápis Š130L, autozásuvka schovaná v popelníku v palubce...
2011:
začala zlobit původní 4q převodovka - vypadává 3ka, na její místo šla 5q 4.22 (kyvka zůstává), vzadu lavice a opěráky z Rapida, do motoru se nastěhovala vačka ze 110LS/R a "C" vahadla, nejdřív karbec Š120L kde jsem zkoušel měnit trysky (když už to konečně jelo, tak to žralo jak tank), potom seriovej karbec ze Š130, jede to stejně, a žere to míň :), výměna pravýho předního polskýho blatníku za českou druhovýrobu (autodemont)
2012:
výměna karbu Š130 (díra v plynu, a celkově byl tak nějak rozhašenej) za karbec Š136 - jede to líp, díra v plynu se nekoná, tahá hned :) po rovině s přehledem 150km/h, 0-100 cca 14-15s
startér s reduktorem
zadní vlečná náprava, převodovka 5q 3.9
namontován alarm s DO, připojen na stávající jednotku centrálního zamykání, realizována funkce imobilizéru a otevírání kufru
2013:
do srpna se jezdilo. od srpna odstavena z funkce spotřebák (koupeno auto co nikdo nechce kvůli tomu že strašně moc žere. ale strašně moc. prej. teda alespoň to všichni řikaj. fakt. :D Octavia 1.8 20V), zůstává už jenom funkce hračka :)
2014: zkouška motoru 130mix (blok 130, písty 135, hlava 105 (snížená, kp 11.5:1, kanály 29mm, vybroušené do hladka) vačka 278/270 karbec 130 (natryskování si už nepamatuju, ale vycházel jsem z osazení co používal Darklord na rapidu), upravený rozdělovač, výfuk upravený favo
jelo to tak jak to jelo :D spojka to těžce nedávala, víc jak 2/3 plynu nebrala od 2000RPM, přesto byl využitelnej výkon cca 80HP
po 500km se kousla šála na klice :( příčina nezjištěna. nebo teda zjištěna, nemazalo to dostatečně, ale jenom jedno ložisko/šálu. kanály průchozí a čistý. zbytek motoru bez známek zadírání (špatná šála od výroby? při montáži na ní nic divnýho vidět nebylo)
blok KO, klilka na přebrus nebo vyhození. zůstala vačka, pístní sada, hlava a trochu zkušeností na další motor :)
návrat k původnímu motoru 742.12 (osazení viz rok 2011)
2015:
auto víc stálo než jezdilo, za rok 2015 najeto cca 500km
demontován centrál (odešla řídící jednotka, brala 2A trvale)
začala se zvažovat ekolikvidace z důvodu nevyužití auta :( (a taky že jsem si koupil hračkospotřebák - Octa 1.8 20VT 4X4)
2016:
nalezeno využití, jezdí s tim tchýně :)
provedena tak trochu generálka brzd, opraven levý práh vzadu, nová přední náprava
2017:
zatím jezdí :)
2018:
auto prodáno
URU / Š120L Rudá Raketa - komentáře:
10:49:51
11.11.2012
11.11.2012
URU
překročeno 150 000 najetejch km :)
20:46:23
02.11.2012
02.11.2012
URU
autí má za sebou další technickou prohlídku, zase úspěšně
a konečně jsem se dokopal k vyměně oleje, měl najeto 13000km...
stav na počítadle km (1)49760
spotřeba se pořád hejbe kolem 8-9L/100km, asi by to chtělo odlehčit nohu a poskládat a namontovat vlečkovej 5q4.22 - kyvkovej 5q4.22 mam, vlečkovej 5q3.9 taky, takže už chybí jenom čas...
a konečně jsem se dokopal k vyměně oleje, měl najeto 13000km...
stav na počítadle km (1)49760
spotřeba se pořád hejbe kolem 8-9L/100km, asi by to chtělo odlehčit nohu a poskládat a namontovat vlečkovej 5q4.22 - kyvkovej 5q4.22 mam, vlečkovej 5q3.9 taky, takže už chybí jenom čas...
20:58:21
02.10.2012
02.10.2012
URU
dneska namontován alarm s dálkovym ovládánim...
alarmuje, centrálně odmyká/zamyká, imobilizuje a jako bonus na požádání otevře kufr
tady je video testu verze 0.5 : uru.rajce.net/elektricke_ otvirani_kufru_Skoda_120
aktuální je verze 0.6 která se moc od verze 0.5 neliší, verze 0.7 bude mít upgrade zakrytí celýho systému kobercem a bude prohlášena za verzi 1.0 final
alarmuje, centrálně odmyká/zamyká, imobilizuje a jako bonus na požádání otevře kufr
tady je video testu verze 0.5 : uru.rajce.net/elektricke_ otvirani_kufru_Skoda_120
aktuální je verze 0.6 která se moc od verze 0.5 neliší, verze 0.7 bude mít upgrade zakrytí celýho systému kobercem a bude prohlášena za verzi 1.0 final
21:20:49
09.08.2012
09.08.2012
URU
vlečka namontovaná, auto připraveno na cestu na geometrii :)
19:08:18
06.08.2012
06.08.2012
URU
začala na mě pískat poloosa... to jsem jí nedovolil, a to se nedělá bez dovolení na mě pískat :)
takže urychlen projekt vlečka...
podrobnosti:
levej kužel na poloose je uprostřed vymačkanej, pravej buben byl zase volnej, ikdyž byla matice dorvaná... to auto si o vlečku řeklo samo :) já teda vlečku plánoval, ale až na jaro-léto 2013 :)
takže urychlen projekt vlečka...
podrobnosti:
levej kužel na poloose je uprostřed vymačkanej, pravej buben byl zase volnej, ikdyž byla matice dorvaná... to auto si o vlečku řeklo samo :) já teda vlečku plánoval, ale až na jaro-léto 2013 :)
16:53:20
26.10.2011
26.10.2011
URU
ten motor mě nepřestává překvapovat... je mu úplně jedno jestli se jede 50 na 2ku, 3ku nebo 4ku, a po rovině nebo do mírnýho kopečka snese vpohodě i 5ku :) snese záběr od 1000 otáček... nafta hadr :)
jo a ještě jsem nepsal že jsem nainstaloval karbec ze Š130 místo přetryskovanýho Š120 -: jede to stejně a spotřeba šla citelně dolu, vpohodě se dá jezdit za 7L/100km a nebejt brzdou provozu :)
jo a ještě jsem nepsal že jsem nainstaloval karbec ze Š130 místo přetryskovanýho Š120 -: jede to stejně a spotřeba šla citelně dolu, vpohodě se dá jezdit za 7L/100km a nebejt brzdou provozu :)
18:53:56
15.07.2011
15.07.2011
URU
mam změřenou novou min a max spotřebu...
min 6.91L/100km (řazení při 2500-3000, podřazování při 1500)
max 11.07L/100km (točení do 5000, apod )
min 6.91L/100km (řazení při 2500-3000, podřazování při 1500)
max 11.07L/100km (točení do 5000, apod )
00:13:02
08.06.2011
08.06.2011
peter55
-> URU: budem sa tesit na dalsie
17:30:25
07.06.2011
07.06.2011
URU
-> peter55: budou, ale ne hned
17:19:46
07.06.2011
07.06.2011
peter55
-> URU: viac fotiek by to potrebovalo este
23:41:09
05.06.2011
05.06.2011
URU
-> SKOD@12: si piš že si užívam :) rozhodně je to jiný svezení než s Rapidem, protože tohle narozdíl od mýho Rapida jede :)
22:38:45
05.06.2011
05.06.2011
SKOD@12
Tak si uzivaj tu raketu