skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Já a škodovky
V roce 2001 jsem pořídil škodu 125, kterou jsem požíval více méně jako uživatel (moje práce tak vyměnit olej, seřídit ventily, filtr , přehodit kola - jinak opravy kamarád mechanik) do roku 2007 (najeto 70000km), kdy jsme se pak jako čtyřčlenná rodina pořídili kombíka a 125 jsem odhlásil na náhradní díly - až letos březen 2011 rozebrána. V roce 2009 po stěhování byla potřeba druhého auta na cesty do práce za špatného počasí a přes zimu (jinak na kole) a mně se podařilo koupit škodu garde (kastle vyvařená a předělaná na rapida). Auto se mi stalo koníčkem, více jsem se pouštěl do oprav a údržby. No nejlepší volba to nebyla, auto začalo dostávat přes zimu na frak, a loni v listopadu se podařilo zrenovovat spodek auta a já věděl, že v zimě už s ním nepojedu. A tak jsem v prosinci koupil na běžné ježdění škodu 130 GL, a jsme u ní - garde v depozitu a čeká na generálku nápravy, 5q a motor 130 atd. snad časem taky karta.
No, můj plán je škodu 130 udržet v rozumném stavu, na běžné ježdění jsem s ní spokojen, a více peněz vrazit do garde.
Jinak pomocného mechanika, s kterým ovzdušnuji a pracuji už mám - je můj syn - viz fotky.
Škoda 130 GL, rok výroby 1986
Prosinec 2010 pořízeno
Předchozí majitel:
Motor: 712.30 - sériový, 18000 po Go motoru (výměna vložek, pístů, vahadla C, vačka 110R) - jede v pohodě, potichu, spotřeba oleje 0,1l na 1000km, benzín přes zimu do 7litrů
Převodovka: 5Q, stálý převod předělán na 3,9
Před pár lety vyvařeno, ale bez laku, pak auto stálo nějakou dobu
týden po koupě auta vykradení - cd přehrávač, který ač nefungoval kompletně byl fuč - viz foto
Moje úpravy:
Leden - únor 2011
výměna sedadel - z rapida, výměna čalounění, otvírání, zrcátek, dodělání podsvícení přístrojovky, mlhovky...
sundání plastových lemů (největší koroze)
GO brzd krom rozvodů (pakny, brzdový a spojkový válec, posilovač, prasátka, čtyřpísty...)
výměna uřezaných předních pružin za zánovní pružiny Motorsport 220, předních tlumičů - lepší na ty naše cesty
seřízení motoru - půjčení věciček od kolegy - viz obr.
Pneu 175/70 R13
Plánované:
zadní náprava - průchozí podložky rozšíření, kyvkové pružiny a výměna zadních tlumičů (vše mám)
střešní okno (mám)
když seženu rozumně, tak lpg
údržba vozu - kastle zaspodu, lak vršek nevím nevím (na tu zimu).
Listopad 2011
výměna zadních pružin a tlumičů - pružiny i domky kyvkové (s vlečkovými to bylo hodně nízké), podvázání
Jízdní vlastnosti se opravdu zlepšily, zadek tak neplave, lépe sedí.
prosinec 2011 - leden 2012
chystal jsem se se svým pracovním autem na STK, chtělo to popravit spodek, sem tam vyvařit atd. Nakonec se začaly opravovat i lemy a skončilo to tak, jak je vidět. Auto bylo mimo provoz měsíc (chybělo znatelně), stříkla se i celá kastle, pár věcí se vyměnilo z jiné odstavené 130, pár věcí zbývá ještě doladit, něco z venku, něco uvnitř. Snažil jsem se i více vrátit k originálu - stárnu.
Moc děkuji všem, kteří mi při broušení, svařování, stříkání, odstojování, dávání do kupy, atd pomáhali, hlavně Michalovi.
duben 2012
pořízeno LPG z vrakující se škůdky, ještě na 6 let, namontováno, firma prohlédla a potvrdila, do září ujeto 3500km, spotřeba 7 - 7,5 litru plynu, spokojenost.
V roce 2001 jsem pořídil škodu 125, kterou jsem požíval více méně jako uživatel (moje práce tak vyměnit olej, seřídit ventily, filtr , přehodit kola - jinak opravy kamarád mechanik) do roku 2007 (najeto 70000km), kdy jsme se pak jako čtyřčlenná rodina pořídili kombíka a 125 jsem odhlásil na náhradní díly - až letos březen 2011 rozebrána. V roce 2009 po stěhování byla potřeba druhého auta na cesty do práce za špatného počasí a přes zimu (jinak na kole) a mně se podařilo koupit škodu garde (kastle vyvařená a předělaná na rapida). Auto se mi stalo koníčkem, více jsem se pouštěl do oprav a údržby. No nejlepší volba to nebyla, auto začalo dostávat přes zimu na frak, a loni v listopadu se podařilo zrenovovat spodek auta a já věděl, že v zimě už s ním nepojedu. A tak jsem v prosinci koupil na běžné ježdění škodu 130 GL, a jsme u ní - garde v depozitu a čeká na generálku nápravy, 5q a motor 130 atd. snad časem taky karta.
No, můj plán je škodu 130 udržet v rozumném stavu, na běžné ježdění jsem s ní spokojen, a více peněz vrazit do garde.
Jinak pomocného mechanika, s kterým ovzdušnuji a pracuji už mám - je můj syn - viz fotky.
Škoda 130 GL, rok výroby 1986
Prosinec 2010 pořízeno
Předchozí majitel:
Motor: 712.30 - sériový, 18000 po Go motoru (výměna vložek, pístů, vahadla C, vačka 110R) - jede v pohodě, potichu, spotřeba oleje 0,1l na 1000km, benzín přes zimu do 7litrů
Převodovka: 5Q, stálý převod předělán na 3,9
Před pár lety vyvařeno, ale bez laku, pak auto stálo nějakou dobu
týden po koupě auta vykradení - cd přehrávač, který ač nefungoval kompletně byl fuč - viz foto
Moje úpravy:
Leden - únor 2011
výměna sedadel - z rapida, výměna čalounění, otvírání, zrcátek, dodělání podsvícení přístrojovky, mlhovky...
sundání plastových lemů (největší koroze)
GO brzd krom rozvodů (pakny, brzdový a spojkový válec, posilovač, prasátka, čtyřpísty...)
výměna uřezaných předních pružin za zánovní pružiny Motorsport 220, předních tlumičů - lepší na ty naše cesty
seřízení motoru - půjčení věciček od kolegy - viz obr.
Pneu 175/70 R13
Plánované:
zadní náprava - průchozí podložky rozšíření, kyvkové pružiny a výměna zadních tlumičů (vše mám)
střešní okno (mám)
když seženu rozumně, tak lpg
údržba vozu - kastle zaspodu, lak vršek nevím nevím (na tu zimu).
Listopad 2011
výměna zadních pružin a tlumičů - pružiny i domky kyvkové (s vlečkovými to bylo hodně nízké), podvázání
Jízdní vlastnosti se opravdu zlepšily, zadek tak neplave, lépe sedí.
prosinec 2011 - leden 2012
chystal jsem se se svým pracovním autem na STK, chtělo to popravit spodek, sem tam vyvařit atd. Nakonec se začaly opravovat i lemy a skončilo to tak, jak je vidět. Auto bylo mimo provoz měsíc (chybělo znatelně), stříkla se i celá kastle, pár věcí se vyměnilo z jiné odstavené 130, pár věcí zbývá ještě doladit, něco z venku, něco uvnitř. Snažil jsem se i více vrátit k originálu - stárnu.
Moc děkuji všem, kteří mi při broušení, svařování, stříkání, odstojování, dávání do kupy, atd pomáhali, hlavně Michalovi.
duben 2012
pořízeno LPG z vrakující se škůdky, ještě na 6 let, namontováno, firma prohlédla a potvrdila, do září ujeto 3500km, spotřeba 7 - 7,5 litru plynu, spokojenost.
maruz / škoda 130 - komentáře:
20:18:19
13.05.2012
13.05.2012
Lil Flip 130 - zrušená registrace
dneska mě to překvapilo když sem já viděl ,... naposled to bylo jak bylo ani sem nevěděl že to maš tak udělané... pěká práce
22:33:50
21.01.2012
21.01.2012
Placko
rozdiel medzi prvou a poslednou fotkou je super krásne prokukla
19:20:21
28.04.2011
28.04.2011
KobliH
vcelku pěknej stroj,ale ten volant se mi tam jaksi nehodí a ten zadní stěrač je fakt mazec=)
16:28:19
28.04.2011
28.04.2011
Lil Flip 130 - zrušená registrace
Pěkné pěkné :D tak at se ti daří ;-)
08:09:19
28.04.2011
28.04.2011
Alex41
Super Tatrovka :-D Kromě velkýho auta sbírám i malý a tenhle typ Tatry na písek si dávám taky dohromady. Už mám asi 4 vraky a pořád mi něco chybí :-) Ne že někdy skončí v popelnici!!! ;-) :-)
22:28:14
27.04.2011
27.04.2011
mafes
koukám, že má někdo stejnou masku :)