skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Původně 105L rok výroby duben 1986, po nehodě přestavěna na 120L najeto má poctivých 74192km. Bohužel se nedopatřením sestře podařilo přidřít motor, ale povedlo se nám sehnat LS, tak se z ní stala nakonec Škoda 120 LS v roce 2010, takže jezdí dále. Kastle je taky v pohodě, jen menší koroze na rohu prahu, ale to je běžný problém 120tek. V žádném případě nebudou bílé světla apod. Plánuji GL palubovku, do budoucna. Jsem 2. majitel bohužel zatím nezletilý je mi 17 a o auto se starám od 12, takže nečekejte zázraky ;) ,je to moje srdcová záležitost a jediná vzpomínka na dědečka, tudíž se o ni starám, jinak by už ležela někde na vrakovišti, nikdo mě sice nechápe, že si najivně myslím že ji udržím 6 let v minimálním provozu, ale když už se podařilo 4 roky tak ty zbývající dva budou brnkačka ;). V roce 2006 GO brzd. Původně byly sedadla bez opěrek a práhové lišty které jsem blbec zdělal, ale držela se pod něma koroze, takže nějaké odůvodnění to mělo. Plánuju letos před technickou natřít spodek Tlumexem, sám jsem stříkal dveře po hranu, kde bývá ochranná lišta a taky jsem zcela sám stříkal čelo - nejsem moc šikovný, ale v servisu mi říkali že to je jak z lakovny :D, barvičkování podvozku zatím ne, přecejenom nemám takové příjmy;) TP do 12.2011. Dědeček s ní jezdil jen v neděli do kostela - 2km nebo do nemocnice do Přerova - 30km nebo po návštěvách do Vsetína - 30 km a do Skaličky 9Km, takže v nějakým extra provozu nebyla, ale bohužel jezdila i ve sněhu,kterého u nás bývá v zimě moc, takže to na ní šlo poznat. Také z vyprávění od dědečka vím, že za barvu byl příplatek 500 kč ještě myslím 500 za pásy a vyhřívané sklo, ale to už nevím přesně. Jsem rád že jsem ji dostal do takového stavu v jakém je. Děda než umřel, neplánoval dělat na ní technckou a chtěl ji dát už do šrotu a koupit nové, což by byla věčná škoda, protože je v dobrým stavu, nějaká ta rez tam je, ale jen povrchová ;) Vysloužil jsem si přezdívku retroman ;) Mám další hračičky jako ve stejný den jak auto byla zakoupena Liberta na které ještě nikdo nejel, Jawa 20 z roku 1970 a skládačka Eska k tomu Škodulka takže fakt retro 70. a 80tých let, k tomu můj hudební styl takže hotovej Retroman :D
V listopadu roku 2012 dostává moje škodovka po 17cti letech původní 105tkový vzhled, v jakém byla zakoupena.
Vybavení:
Přední sedadla s opěrkama (původně nebyly)
Zadní sedadla s opěrkama (původně nebyly, do 105tek se nedávaly)
FM rádio (byla špatná anténa a raddio nešlo naladit)
Centrální zamykání na DO
Motor 742.12X (LS)
Převodovka 4Q (letos by měla přijít 5Q)
Ipurové lišty (GL výbava, taktéž původně nebyly)
Přední mlhovky
Zadní mlhovky 2ks (originálně se montoval jen 1ks)
Přistrojová deska LS, GLS (otáčkoměr)
Osvětlení kastlíku
Osvětlení kufru
Osvětlení motorového prostoru
Osvětlení C-sloupků
Zadní samonavíjecí bezpečnostní pásy (původně nebyly)
Přední samonavíjecí bezpečnostní pásy (původně byly nenavíjecí)
Vyhřívané zadní sklo (ve faktuře uvedeno jako příplatek)
Barva 5179 (ve faktuře taktéž za příplatek)
Příprava pro reproduktory v zadních dveřích
Popelníky v zadních dveřích vyměněny za popelníky z vozu 105L r.v.1979
Příruční schránka má vroubkovaný kryt z vozu 105L r.v. 1979
Zrcádka MASSAG
Vyměněny originální potahy za potahy z vozu 105L r.v. 1981 (jsou už na pohled pevnější, nemluvě na dotyk a při používání)
Vnější kryty klik z vozu FAVORIT r.v. 1994
polepy dveří ŠKODA
Život auta :
28.Října 2010 výměna motoru 742.12 (L) za 742.12x (LS)
29.Října 2010 výměna oleje
31.května 2011 natřeny podběhy a nápravy resistinem, ještě čeká spodek Tlumexem
1.Června 2011 umyt motor ekoarvou, čistý jak zamlada :)
2.Června 2011 Opraveno odhlučnění
5.Června 2011 Natřeny svody, výfuk, hlava
16.Července 2011 namontován cyklovač
17.Července 2011 oprava prahu
22.Srpna 2011 Opraveno štelování sedadel
26.Srpna 2011 Vyměněn omezovač řidičových dvěří, vyměněn přední nárazník a popraskané části interíéru
5.Září 2011 Vyměněny žárovky v přistrojovce za modrozelený
22.Září 2011 Vyměněný volant z eLka za volant z GLSky, vyměněn obyč zámek za zámek z GLSky zamykací.
23.Září 2011 Vyměněna eLková přístrojovka za přístrojovku ze 136
24.Září 2011 Namontované 3. brzdové světlo
6.Října 2011 Nastříkané poklice na bílo
7.Října 2011 Namontované celoplošné GLS poklice
11.Listopadu 2011 Oprány potahy
12.Listopadu 2011 Zazimovaná do poloviny prosince, kdy ji budem muset bohužel vytáhnout a jet na TP
13.Listopadu 2011 Nasazeny potahy, vyčištěn interiér a exteriér a navoňán na zimu :D, přikryta plachtou
11.Prosince 2011 Dána na autokolébku
12.Prosince 2011 Umyta převodovka, ocelákem přejety více orezivělá místa a nasazeny nové manžety na poloosu
13.Prosince 2011 Nastříkány disky na zimu
24.Prosince 2011 Natřena 1. vrstvou antikorozní ochrany
25.Prosince 2011 Natřena vrchní vrstvou antikorozní ochrany
26.Prosince 2011 Promazána náprava a řízení
27.Prosince 2011 Naplněna novými provozními kapalinami a postavena na všechny 4. Domontovány 2 reproduktory na plato, vrácena eLková přístrojovka
28.Prosince 2011 Zabroušen práh, přestříknut. Prošla TP bez problémů a bez jediné závady
23.Března 2012 - vyměněno zadní pravé světlo
24.Března 2012 - vyměněna eLková přístrojovka za plně funkční rapiďáckou, kupodivu nedělá bordel :D
25.Března 2012 - Dány nové návleky na pedály a vyměněny stropní světýlka
4.Srpna 2012 - namontováno osvětlení kufru, kastlíku a c-sloupků, vyměněno rádio, potahy šly na oprání, byly plné prachu
21.Října 2012 - vyměněny eLkové sedadla za sedadla ze 130tky, namontována přístrojovka ze 105 r.v.1978, vyměněn klasický kastlík spolujezdce za užovkový, vyměněny klasické popelníčky na zadních dveřích, za líbivější z prvních užovek, opraveno osvětlení kufru, vyměněna vnitřní FM anténa, vyměněno VDO rádio za JVC.
22.Října 2012 - nasazeny přední mlhovky, bez nich se u nás horkotěžko jezdí, hlavně po ránu a k večeru
28.Října 2012 - namontovány ipurové lišty
17 Listopadu 2012 - Přidány zadní hlavové opěrky a vráceny původní 105tkové světla, namontován nápis ŠKODA 105L a dodána zbrusu nová maska 105 za 100kč poslední kus ze skladu :) Vráceny eLkové sedadla
18.Listopadu 2012 - namontován konečně pořádny tachometr dle mojich představ, kulatý otáčkoměr
23.Listopadu 2012 - vyměněny svíčky
2. Prosince 2012 - namontovány zadní opěrky, opraveno plato
15.Prosince 2012 - vyměněno obložení zadních brzd
25.Prosince 2012 - vyměněny zadní zástěrky za nové
26.Prosince 2012 - vyměněny štítky klik za favoriťácké a namontován centrál na DO
27.Prosince 2012 - Natřeny podběhy gumoasfaltem, vyměněn přerušovač blinkrů
29.Prosince 2012 - nalepeny polepy ŠKODA na spodek dveří
26.Února 2013 - vyměněna vnitřní klika na levých zadních dveřích, která se mi při montování centrálu bohužel ulomila, vyměněna řidičova opěrka hlavy, takže jezdíme už bez potahů :)
1.Března 2013 - asi oblíbená činnost - vyměněny obě přední sedadla za sedadla ve výborném stavu, samozřejmě "L"
23.Března 2013 - Reformy v kufru, zásuvka je pryč a osvětlení poskytla KAROSA C934E.1351, konkrétně světlo, které má nad sebou řidič, vyměněn vnitřek kastlíku, ale zůstal samozřejmě osvětlený, osvětlení je z jiného vozu 120L s černým rámečkem (1988)
1.Dubna 2013 - rozebrána palubovka, vytaženo topení a chladič
27. Července 2013 - zkompletován interiér, vsazeno vyčištěné topení
28. Července 2013 - Namontován nový chladič
Díky 1560 a Mil@novi, Lubošovi K., Václavovi H., Čokinovi a Martinovi V. za některé díly ;)
Bohužel, k mému nemilému udivení jsem zjistil že podlaha se odebrala do věčných lovišť, jako dalších x částí karosérie, které na škodovkách bývají častou bolístkou....Motor taky nebyl v nejlepší kondici po tom, co s tím autem začal doma jezdit kdo měl ruce a nohy...
3kodovka je rozebraná a připravená na odtah na vrakoviště....
V listopadu roku 2012 dostává moje škodovka po 17cti letech původní 105tkový vzhled, v jakém byla zakoupena.
Vybavení:
Přední sedadla s opěrkama (původně nebyly)
Zadní sedadla s opěrkama (původně nebyly, do 105tek se nedávaly)
FM rádio (byla špatná anténa a raddio nešlo naladit)
Centrální zamykání na DO
Motor 742.12X (LS)
Převodovka 4Q (letos by měla přijít 5Q)
Ipurové lišty (GL výbava, taktéž původně nebyly)
Přední mlhovky
Zadní mlhovky 2ks (originálně se montoval jen 1ks)
Přistrojová deska LS, GLS (otáčkoměr)
Osvětlení kastlíku
Osvětlení kufru
Osvětlení motorového prostoru
Osvětlení C-sloupků
Zadní samonavíjecí bezpečnostní pásy (původně nebyly)
Přední samonavíjecí bezpečnostní pásy (původně byly nenavíjecí)
Vyhřívané zadní sklo (ve faktuře uvedeno jako příplatek)
Barva 5179 (ve faktuře taktéž za příplatek)
Příprava pro reproduktory v zadních dveřích
Popelníky v zadních dveřích vyměněny za popelníky z vozu 105L r.v.1979
Příruční schránka má vroubkovaný kryt z vozu 105L r.v. 1979
Zrcádka MASSAG
Vyměněny originální potahy za potahy z vozu 105L r.v. 1981 (jsou už na pohled pevnější, nemluvě na dotyk a při používání)
Vnější kryty klik z vozu FAVORIT r.v. 1994
polepy dveří ŠKODA
Život auta :
28.Října 2010 výměna motoru 742.12 (L) za 742.12x (LS)
29.Října 2010 výměna oleje
31.května 2011 natřeny podběhy a nápravy resistinem, ještě čeká spodek Tlumexem
1.Června 2011 umyt motor ekoarvou, čistý jak zamlada :)
2.Června 2011 Opraveno odhlučnění
5.Června 2011 Natřeny svody, výfuk, hlava
16.Července 2011 namontován cyklovač
17.Července 2011 oprava prahu
22.Srpna 2011 Opraveno štelování sedadel
26.Srpna 2011 Vyměněn omezovač řidičových dvěří, vyměněn přední nárazník a popraskané části interíéru
5.Září 2011 Vyměněny žárovky v přistrojovce za modrozelený
22.Září 2011 Vyměněný volant z eLka za volant z GLSky, vyměněn obyč zámek za zámek z GLSky zamykací.
23.Září 2011 Vyměněna eLková přístrojovka za přístrojovku ze 136
24.Září 2011 Namontované 3. brzdové světlo
6.Října 2011 Nastříkané poklice na bílo
7.Října 2011 Namontované celoplošné GLS poklice
11.Listopadu 2011 Oprány potahy
12.Listopadu 2011 Zazimovaná do poloviny prosince, kdy ji budem muset bohužel vytáhnout a jet na TP
13.Listopadu 2011 Nasazeny potahy, vyčištěn interiér a exteriér a navoňán na zimu :D, přikryta plachtou
11.Prosince 2011 Dána na autokolébku
12.Prosince 2011 Umyta převodovka, ocelákem přejety více orezivělá místa a nasazeny nové manžety na poloosu
13.Prosince 2011 Nastříkány disky na zimu
24.Prosince 2011 Natřena 1. vrstvou antikorozní ochrany
25.Prosince 2011 Natřena vrchní vrstvou antikorozní ochrany
26.Prosince 2011 Promazána náprava a řízení
27.Prosince 2011 Naplněna novými provozními kapalinami a postavena na všechny 4. Domontovány 2 reproduktory na plato, vrácena eLková přístrojovka
28.Prosince 2011 Zabroušen práh, přestříknut. Prošla TP bez problémů a bez jediné závady
23.Března 2012 - vyměněno zadní pravé světlo
24.Března 2012 - vyměněna eLková přístrojovka za plně funkční rapiďáckou, kupodivu nedělá bordel :D
25.Března 2012 - Dány nové návleky na pedály a vyměněny stropní světýlka
4.Srpna 2012 - namontováno osvětlení kufru, kastlíku a c-sloupků, vyměněno rádio, potahy šly na oprání, byly plné prachu
21.Října 2012 - vyměněny eLkové sedadla za sedadla ze 130tky, namontována přístrojovka ze 105 r.v.1978, vyměněn klasický kastlík spolujezdce za užovkový, vyměněny klasické popelníčky na zadních dveřích, za líbivější z prvních užovek, opraveno osvětlení kufru, vyměněna vnitřní FM anténa, vyměněno VDO rádio za JVC.
22.Října 2012 - nasazeny přední mlhovky, bez nich se u nás horkotěžko jezdí, hlavně po ránu a k večeru
28.Října 2012 - namontovány ipurové lišty
17 Listopadu 2012 - Přidány zadní hlavové opěrky a vráceny původní 105tkové světla, namontován nápis ŠKODA 105L a dodána zbrusu nová maska 105 za 100kč poslední kus ze skladu :) Vráceny eLkové sedadla
18.Listopadu 2012 - namontován konečně pořádny tachometr dle mojich představ, kulatý otáčkoměr
23.Listopadu 2012 - vyměněny svíčky
2. Prosince 2012 - namontovány zadní opěrky, opraveno plato
15.Prosince 2012 - vyměněno obložení zadních brzd
25.Prosince 2012 - vyměněny zadní zástěrky za nové
26.Prosince 2012 - vyměněny štítky klik za favoriťácké a namontován centrál na DO
27.Prosince 2012 - Natřeny podběhy gumoasfaltem, vyměněn přerušovač blinkrů
29.Prosince 2012 - nalepeny polepy ŠKODA na spodek dveří
26.Února 2013 - vyměněna vnitřní klika na levých zadních dveřích, která se mi při montování centrálu bohužel ulomila, vyměněna řidičova opěrka hlavy, takže jezdíme už bez potahů :)
1.Března 2013 - asi oblíbená činnost - vyměněny obě přední sedadla za sedadla ve výborném stavu, samozřejmě "L"
23.Března 2013 - Reformy v kufru, zásuvka je pryč a osvětlení poskytla KAROSA C934E.1351, konkrétně světlo, které má nad sebou řidič, vyměněn vnitřek kastlíku, ale zůstal samozřejmě osvětlený, osvětlení je z jiného vozu 120L s černým rámečkem (1988)
1.Dubna 2013 - rozebrána palubovka, vytaženo topení a chladič
27. Července 2013 - zkompletován interiér, vsazeno vyčištěné topení
28. Července 2013 - Namontován nový chladič
Díky 1560 a Mil@novi, Lubošovi K., Václavovi H., Čokinovi a Martinovi V. za některé díly ;)
Bohužel, k mému nemilému udivení jsem zjistil že podlaha se odebrala do věčných lovišť, jako dalších x částí karosérie, které na škodovkách bývají častou bolístkou....Motor taky nebyl v nejlepší kondici po tom, co s tím autem začal doma jezdit kdo měl ruce a nohy...
3kodovka je rozebraná a připravená na odtah na vrakoviště....
Martin/Škoda 105L (zrušená) - komentáře:
18:26:30
11.12.2011
11.12.2011
mikulenkamartin - zrušená registrace
Bohužel jsem zjistil že problém s držákem heveru se brzo stane i na pravé straně, pro jistotu už asi půl roku nevozím origo hever v autě a vozím tam panenku... Ale celkem mě sere že ty sváry povolily No.. budeme spravovat
18:17:48
11.12.2011
11.12.2011
mikulenkamartin - zrušená registrace
Děkuji Akorát mě mrzí můj věk tím, že nemůžu řídt
18:02:09
11.12.2011
11.12.2011
DEKODOVAC
pekna do oblubenych
18:00:04
11.12.2011
11.12.2011
mikulenkamartin - zrušená registrace
Pohled zepředu hrůzný ale těším se ž půjde zpět dolů
17:57:58
11.12.2011
11.12.2011
mikulenkamartin - zrušená registrace
Tak a zítra budeme stříkat disky a na zimu nasadíme malé pokličky
17:56:54
11.12.2011
11.12.2011
mikulenkamartin - zrušená registrace
Šusplechy už se nemůžou dočkat, bohužel v modré barvě
17:52:26
11.12.2011
11.12.2011
mikulenkamartin - zrušená registrace
Tak, už poslední shnilé místo ;)
17:51:51
11.12.2011
11.12.2011
mikulenkamartin - zrušená registrace
No... ten spodek není zas taková hrůza ;) Většinou jen povrchovka
15:41:46
01.12.2011
01.12.2011
Lukaso358
-> mikulenkamartin: Dutiny atd to chce dělat v létě, teď ti to ani nevyteče z plechovky.
17:54:17
30.11.2011
30.11.2011
mikulenkamartin - zrušená registrace
Lukaso358 : Mám na to místo a vztah taky mám na ni nový práhy, ale není na to čas Rezistinem budu blejt teď někdy v prosinci
19:28:41
28.11.2011
28.11.2011
Lukaso358
-> mikulenkamartin: Pokud to máš kde mít a máš k tomu vztah, tak bych to poblil resistinem, konkorem a takhle, chvíly to nechal a mezitím scháněl díly. No uvidíš sám.
17:13:54
27.11.2011
27.11.2011
mikulenkamartin - zrušená registrace
Prakticky ji tady drží ten nový motor, jinak ych už možná i já svolil k likvidaci...
17:11:38
27.11.2011
27.11.2011
mikulenkamartin - zrušená registrace
Chtělo by ta vytvořit jakový... nevím co, co je na druhé straně :D Levou stranu mám totak pošéfovanou a nehnije neodpadá a je v pohodě, tak jak levej lem ale asi bude jednodušší tvůj postup :D Dám na tebe
17:09:30
27.11.2011
27.11.2011
Jarda - zrušená registrace
-> mikulenkamartin 27.11.11 17:03:36: co na tomto chces tmelit?? to srovnej, doklepni a bodni to fakt na tmeleni neni....
17:08:33
27.11.2011
27.11.2011
mikulenkamartin - zrušená registrace
navařit plech...na to hodit tmel, možná se to povede, přinejhorším na technickou nepojedem každopádně chtěl bych to vyvařit, ale je mi 16, v takovým věku penězma neoplýváš
17:06:31
27.11.2011
27.11.2011
Jarda - zrušená registrace
-> mikulenkamartin 27.11.11 16:59:37: jak toto chces tmelit? to ti upadne cele
17:03:36
27.11.2011
27.11.2011
mikulenkamartin - zrušená registrace
A zespod díra jak do prdele No přes prosinec zatmelíme, stříknem bodyčkem a na jaře se uvidí co bude dá... holt, není na škodu, projít spodek se šroubovákem, dřín než se jede na TP
17:01:58
27.11.2011
27.11.2011
mikulenkamartin - zrušená registrace
Tak aby jsme nekritizovali jen pravou stranu a byli trochu vyvážení, tak tady jedna nehoda z levé...