skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Trocha historie:
Tento mladoboleslavský sedánek spatřil světlo světa 4.1.1987 a o dva měsíce později si ho koupil můj táta v mototechně v Libkovicích:)Auto je poměrně zachovalé,je to tím že nepoznalo nikdy zimu a taky že je to spíš jen takové víkendové vozidlo a přes zimu spinká v garáži.Takže jsem zdědil celkem zachovalé auto a to si upravuju k obrazu svému,tady je popis co jsem na autě již udělal:
Rok 2009-auto prošlo kompletní renovací, včetně nového laku!
Interiér:
původní palubka byla nahrazena naflockovanou palubkou GL, stejně tak i přístrojový štít s budíky a chromové obroučky,přídavné budíky původem z Audi 80- teplota oleje, tlak oleje a voltmetr, přední anatomické sedačky s trubkovým rámem JOM, tříbodové sportovní pásy Sparco, zadní sedačky nahradila šikmina potažená modrým kobercem, celá podlaha nově očalouněná modrým kobercem, klasický tříramenný volant rallye Škoda, nově očalouněné všechny sloupky bílou koženkou, v plánu jsou i výplně dveří a možná palubka a spoustu dalších drobných úprav..
Exteriér:
Původní úmysl je takový, aby se auto podobalo dobové Š 130LR, avšak v jednobarevné verzi. Možná časem doplněno bílými pruhy....
-Upravené zadní čelo-> vevařené mřížkovaní ze Škody 100
-LR vana s rychloupínacími nerezovými klipsnami
-Přední přídavné dálkové světla levnější varianty Wesem a na nich kryty Hella
-Odstraněna spodní prahová lišta
-Nový lak originál Škoda modř blankytná odst. 4185
-Alu orig. Škoda Apollo 5,5jx13 po renovaci s pneu 165/70 r13
-Alu Ats Classic 6jx13 v bílém komaxtitu s pneu 185/60 r13
Podvozek:
Je po kompletní renovaci obou náprav a skeletu.
Přední náprava:
-rozebrána do prvosoučástí, ramena opískována a následně základ+ 2x světle modrý alkyton, vetšina dílů nových nebo zrepasovaných...
-pružiny od T#2, tlumiče nové prvovýroba ale sériové (v plánu jiné...)
-ramena vyztužená (uzavřený profil po celé délce) dále vyztužené řízení, uchycení tlumičů a ovařená nápravnice
-6mm podložky pro negativní odklony + upravené rohy nápravnice do rádiusů
-předělané dorazy
-tvrdé uložení ramen i řízení
-stabilizátor 20mm v tvdém uložení + 10mm podložky z duralu na mostě nápravy
-brzdy čtyřpístové ze Š.130+ vrtané kotouče Ferodo a celý okruh nový alá Š.130
-převrtané náboje na rozteč 4x100mm + přesoustružený středící kroužek na 57,1mm a odlehčené náboje zmenšením průměru
Zadní vlečná náprava:
-rozebrána do prvosoučástí, šikmé ramena opískované, navařené výztuhy dle dokumentace, nalisované nové sylentbloky, následně odrezovač, základ a alkyton
-podélná ramena nová a výztužená dle dokumentace, tvrdé sylentbloky ze speedpra
-nová ložiska, velké- zlatá střední cesta ZKL made in ČSSR a malé SKF, dálé nová gufera, matice a vše okolo :-)
-vnější náboje upravené pro kotoučovou brzdu- osazené, svrtané a vyříznuté závity M10x1
-kotouče Ferodo z přední nápravy Š.130, taktéž brzdové třmeny po kompletní renovaci
-ruční hydraulická brzda se samostatným okruhem
-poloosy rozebrány, vyčištěny, nová náplň a manžety následně povrchová úprava
-duralové podložky se změnou rozteče na 4x100
Převodovka 5q:
-sériové odstupňování a sp. 4,22
-rozpěrka pod pod kolečkem 3.stupně
-poskládaná od p. Sixty
Skelet ze spodu očištěn, drobně napadená místa ošetřena (nic vážného nebylo) a následný nátěr univerzální barvou namíchanou podle odstínu auta.
Motor:
-pvodem Š. Felicia 1,3MPi 40KW r.v. 2000. Celý komplet vyčištěn a přetěsněn. Povrchová uprava bloku je galvinol a následně stříbrný alkyton.
-přestavba na 781.136M tzn. jiné písty, hlava 50Kw z Bmm
-odlehčený setrvačník dle dokumentace o 1,5kg
-řemenice přesoustružena na klínový řemen
-nutné osazení kliky pro ložisko
-celý komplet, klika,setrvačník, spojka a řemenice, vyvážen v Motoreně
-fungl nová hlava, starší provedení s dvěma pružinami na ventilech, dále zvetšené sací i výfukové kanály a vyleštěny, upravené spalovací prostory a vyleštěny, snížena na KP 10.8-11:1
-odlehčené sací i výfukové ventily dle dokumentace a následně vyleštěny
-zakolíkované a slícované potrubí
-vačka přebrus na 278/270 Ing. Chovanec
-karburátor orig. Š.136 s natryskováním se teprve laboruje a v přípravě Weber 32/36 DGAV
-rozdělovač a zapalování klasický kontaktní upraveno Urbim
-elektrické palivové čerpadlo Facet Solid State 6046-0
-příčný plnoprůchozí nerezový výfuk
-palivo 98okt. a výše
V plánu:
-laděné výfukové svody
-dvojité motorkové karburátory
První start proběhl úspěšně, překvapilo mě i jak rychle chytil. Teď to nejsložitější a to naladit...
Video motoru v chodu:
Tento mladoboleslavský sedánek spatřil světlo světa 4.1.1987 a o dva měsíce později si ho koupil můj táta v mototechně v Libkovicích:)Auto je poměrně zachovalé,je to tím že nepoznalo nikdy zimu a taky že je to spíš jen takové víkendové vozidlo a přes zimu spinká v garáži.Takže jsem zdědil celkem zachovalé auto a to si upravuju k obrazu svému,tady je popis co jsem na autě již udělal:
Rok 2009-auto prošlo kompletní renovací, včetně nového laku!
Interiér:
původní palubka byla nahrazena naflockovanou palubkou GL, stejně tak i přístrojový štít s budíky a chromové obroučky,přídavné budíky původem z Audi 80- teplota oleje, tlak oleje a voltmetr, přední anatomické sedačky s trubkovým rámem JOM, tříbodové sportovní pásy Sparco, zadní sedačky nahradila šikmina potažená modrým kobercem, celá podlaha nově očalouněná modrým kobercem, klasický tříramenný volant rallye Škoda, nově očalouněné všechny sloupky bílou koženkou, v plánu jsou i výplně dveří a možná palubka a spoustu dalších drobných úprav..
Exteriér:
Původní úmysl je takový, aby se auto podobalo dobové Š 130LR, avšak v jednobarevné verzi. Možná časem doplněno bílými pruhy....
-Upravené zadní čelo-> vevařené mřížkovaní ze Škody 100
-LR vana s rychloupínacími nerezovými klipsnami
-Přední přídavné dálkové světla levnější varianty Wesem a na nich kryty Hella
-Odstraněna spodní prahová lišta
-Nový lak originál Škoda modř blankytná odst. 4185
-Alu orig. Škoda Apollo 5,5jx13 po renovaci s pneu 165/70 r13
-Alu Ats Classic 6jx13 v bílém komaxtitu s pneu 185/60 r13
Podvozek:
Je po kompletní renovaci obou náprav a skeletu.
Přední náprava:
-rozebrána do prvosoučástí, ramena opískována a následně základ+ 2x světle modrý alkyton, vetšina dílů nových nebo zrepasovaných...
-pružiny od T#2, tlumiče nové prvovýroba ale sériové (v plánu jiné...)
-ramena vyztužená (uzavřený profil po celé délce) dále vyztužené řízení, uchycení tlumičů a ovařená nápravnice
-6mm podložky pro negativní odklony + upravené rohy nápravnice do rádiusů
-předělané dorazy
-tvrdé uložení ramen i řízení
-stabilizátor 20mm v tvdém uložení + 10mm podložky z duralu na mostě nápravy
-brzdy čtyřpístové ze Š.130+ vrtané kotouče Ferodo a celý okruh nový alá Š.130
-převrtané náboje na rozteč 4x100mm + přesoustružený středící kroužek na 57,1mm a odlehčené náboje zmenšením průměru
Zadní vlečná náprava:
-rozebrána do prvosoučástí, šikmé ramena opískované, navařené výztuhy dle dokumentace, nalisované nové sylentbloky, následně odrezovač, základ a alkyton
-podélná ramena nová a výztužená dle dokumentace, tvrdé sylentbloky ze speedpra
-nová ložiska, velké- zlatá střední cesta ZKL made in ČSSR a malé SKF, dálé nová gufera, matice a vše okolo :-)
-vnější náboje upravené pro kotoučovou brzdu- osazené, svrtané a vyříznuté závity M10x1
-kotouče Ferodo z přední nápravy Š.130, taktéž brzdové třmeny po kompletní renovaci
-ruční hydraulická brzda se samostatným okruhem
-poloosy rozebrány, vyčištěny, nová náplň a manžety následně povrchová úprava
-duralové podložky se změnou rozteče na 4x100
Převodovka 5q:
-sériové odstupňování a sp. 4,22
-rozpěrka pod pod kolečkem 3.stupně
-poskládaná od p. Sixty
Skelet ze spodu očištěn, drobně napadená místa ošetřena (nic vážného nebylo) a následný nátěr univerzální barvou namíchanou podle odstínu auta.
Motor:
-pvodem Š. Felicia 1,3MPi 40KW r.v. 2000. Celý komplet vyčištěn a přetěsněn. Povrchová uprava bloku je galvinol a následně stříbrný alkyton.
-přestavba na 781.136M tzn. jiné písty, hlava 50Kw z Bmm
-odlehčený setrvačník dle dokumentace o 1,5kg
-řemenice přesoustružena na klínový řemen
-nutné osazení kliky pro ložisko
-celý komplet, klika,setrvačník, spojka a řemenice, vyvážen v Motoreně
-fungl nová hlava, starší provedení s dvěma pružinami na ventilech, dále zvetšené sací i výfukové kanály a vyleštěny, upravené spalovací prostory a vyleštěny, snížena na KP 10.8-11:1
-odlehčené sací i výfukové ventily dle dokumentace a následně vyleštěny
-zakolíkované a slícované potrubí
-vačka přebrus na 278/270 Ing. Chovanec
-karburátor orig. Š.136 s natryskováním se teprve laboruje a v přípravě Weber 32/36 DGAV
-rozdělovač a zapalování klasický kontaktní upraveno Urbim
-elektrické palivové čerpadlo Facet Solid State 6046-0
-příčný plnoprůchozí nerezový výfuk
-palivo 98okt. a výše
V plánu:
-laděné výfukové svody
-dvojité motorkové karburátory
První start proběhl úspěšně, překvapilo mě i jak rychle chytil. Teď to nejsložitější a to naladit...
Video motoru v chodu:
xtuner / Š105-136GL - komentáře:
09:40:44
13.07.2007
13.07.2007
xtuner
-> Matty110L: díky
09:39:20
13.07.2007
13.07.2007
xtuner
-> CERHY: Už jsem ti to říkal jak jsem byl u tebe pro ty hrnce,dělal mi to tedy jeden mechanik u nás v servisu ale vzal normálně menší vrták než je ten odvzdušňovák,to šlo dovrtat jak nic a potom jsem to projel závitníkem a bylo to....jde tam hlavně o to vzít menší vrták a aby tam zbylo ještě kousíček ty stěny odvzdušňováku,pak to jenom projet závitníkem a mělo by to být ok
20:24:23
12.07.2007
12.07.2007
Matty110L - zrušená registrace
-> xtuner: není nad krásnou stodvacítku!!
19:14:31
12.07.2007
12.07.2007
CERHY - zrušená registrace
->xtuner:jak se ti podařilo odvrtat ten odvzdušňovák??Mám stejnej problám
19:28:55
05.07.2007
05.07.2007
xtuner
-> Crestik: původně tam byly ty černé obroučky a ty jdou sundat vpohodě bez poškození šroubovákem,tyhle chromované obroučky jsem sehnal všechny fungl nové...
00:35:48
05.07.2007
05.07.2007
Crestik
jak jsi dostal dolů obroučky bez poškození, když jsi tam dával polepy?
08:22:58
09.06.2007
09.06.2007
xtuner
-> Pedro boy: díky,na plechách u motoru mám LS protože je to LSácke motor a na tý palubce mám 105 protože to ještě nedávno byla 105ka až se k tomu dostanu tak ty čísla vyměnim teď to vypadá divne mno Jinak dozadu přijde ještě nerezové lemování čela...
00:49:21
09.06.2007
09.06.2007
Pedro boy
Všetko dobre vyzerá len neviem pochopiť prečo máš vzadu nápis 120GLS , na plechu pod motorom LS a na palubke zas 105GLS.Nič v zlom len tak zo zaujímavosti.Ináč všetko very pekné , len tak ďalej!
21:54:29
08.06.2007
08.06.2007
xtuner
-> xbax: jj,sluší ji s tim lemovánim to bude supr...chytnul jsem to na ten jeden šroubek a ten to sám udržel že se to nepohlo a pro jistotu jsem tu druhou stranu ještě podmáznul lepidlem a drží to...
21:43:17
08.06.2007
08.06.2007
xbax
-> xtuner: Tak ten stitek je tam fakt fesnej Jak jsi ho tam pridelal?Na ten jeden sroub?
09:41:41
08.06.2007
08.06.2007
Labros
-> xtuner: Dík, můj lak je původní asi jen na střeše, na dveřích a přední haupně, a zrovna dveře a střechu mám vybledlou, všechny blatníky už mají novej lak, nejdřív lakoval předchozí majitel zadek kvůli požáru motoru, a levý blatník kvůli hnilobě, já pak měnil druhý přední blatník (díry) a nechával lakovat zadek znovu kvůli uhnilým lemům. Takže z původního laku moc nezbylo, a to ten lak byl z toho auta ještě tak to nejlepší, když jsem ho kupoval
21:56:49
07.06.2007
07.06.2007
xtuner
-> Labros: díky,lak je původní je celkem zachovalý ale už taky celekm vybledlý,můj sen je nový lak tohodle samého odstínu,tak snad na to někdy našetřim... Jinak ty máš ten lak takovej živější koukal jsem na ni v Doksech na podzim a taky moc pěkná škůdka a samozdřejmě barvička taky
14:11:17
07.06.2007
07.06.2007
Labros
moc pěkná bazénová modř, ještě hezčí než moje, zachovalé autíčko :)
11:31:17
26.05.2007
26.05.2007
xtuner
-> xbax: óoo díky,jsem rád že se líbí pořád jsem tam chtěl nějaký nápis nebo něco a pak mě napadlo tohle,mno na fotkách je to hezčí než ve skutečnosti ale mohlo by to tam vypadat dobře....
23:47:00
25.05.2007
25.05.2007
xbax
hmmm pekne kryty motoru chvalim ses dost sikovnej a podle tvy prace a nadseni pro skodky usuzuju,ze tahle 105ka eeeeeeee sorry 120ka ls bude zit jeste hoooodne dlouho
21:15:22
16.05.2007
16.05.2007
FORM - zlomená ojnice
-> xtuner: na technickou asi ne, možná na emise, to nevím, zeptej se na úřadě, ale nejspíš ti to jen přepíšou v malém a velkém techničáku.
21:09:10
16.05.2007
16.05.2007
xtuner
-> havlik: já nevim,jen se ptam jsem si myslel že mi to na technický musejí jako schválit....
21:07:13
16.05.2007
16.05.2007
havlik
-> xtuner: ne proč?
21:05:21
16.05.2007
16.05.2007
xtuner
-> havlik: jo tak to je supr ale to musim ještě na technickou že?