skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Konečně jsem se dokopal k tomu napsat po 7letech ježdění něco o mojí škůdce...
Tohle auti vyjelo z MB továrny v červnu 1986 jako emková 120L se čtyřstupňovou převodovkou.
Ke mně se dostala darem od mého Dědy, který byl druhým majitelem, v roce 2003 jako můj první (a zatím poslední) vehikl samochodný.
Bohužel se na ní velmi podepsalo 7let celoročního ježdění a parkování na ulici. (po reinkarnaci už je parkována v garáži, ale pořád jezdí celoročně)
hlavní úpravy:
- (podzim2005) zástavba mokrého 5kvaltu (SP4,22)
- (zima2005) koupeny kopretiny(v hrozném stavu), posléze opískovány a nakomaxitovány na stříbrno (vyjely na jaře 2006 na OR34)
- (zima2005) od mého skvělého mechanika koupeny sedačky Recaro z Opla Cadet 2.0 GSi (měl je ve své krásné škůdce než ji rozsekal) a nově počalouněny
- (2005) koupen zánovní "sportovní" tříramenný volant (opět od mechanika)
- (2005) koupena a zabudována starší GL palubka a poslední model přístrojovky s otáčkoměrem (s funkční kontrolkou ruč. brzdy a sytiče a nahrazením všech žárovek v přístrojovce (kromě dobíjení) LEDkama)
- (2006) Zabudován centrál
- (2007) koupeny nové Beskydsport zrcátka
- (2007 ) koupena a zgenerálkována vlečka
- (2007) Zabudován alarm s imobilizérem a DO k centrálu
- (2008) koupeny nové letní gumy (po pár krizovkách s OR34 na mokru!)
- (2008) Zabudován centrál
- (2010) Reinkarnace (tak to nazval chudák skvělej mechanik) - původně v plánu jenom prahy, zadní lemy a přední blatníky s čelem včetně nalakování. Po odstrojení toho bylo mnohem víc (zespodu to většinou byl jenom "papír")
- (2011) koupeny nové zimní gumy
- (10/2012) PRODÁNA - koupena dvojková okta
Karoserie:
- až na pár detailů seriový vzled EMkové kastle
- "sportovní" maska s tahokovem (bez znaku)
- černá matná přední haubna (vlastní lakýrnická práce)
- Zpětná zrcátka Engellman (německé kapky)
- Atestované folie na všech bočních a zadním okně
- GL chromové lišty pod okny na dveřích
- nad nárazníkem namontovány LED světla pro denní svícení
- jako zadní obrysovky svítí i osvětlení SPZ
Motor:
- původně 120L, po generálce 120LS (jiná hlava, písty a přetryskovanej karbec, bohužel s Lkovou vačkou)
- nyní připraven zgenerálkovanej 130 - vačka 280/280, C-vahadla, odlehčenej a vyváženej setrvák a řemenice, slícované sací a výfuk. potrubí s hlavou (namontován na jaře 2012 bez vačky)
Podvozek:
- předek repasovaná serie s hřebenem, pouze pružiny zkrácené o jeden závit a tlumiče přitvrzeny (50/50 hydraulický olej a původní tlumičový) a 4písty s propojkou (L/A)
-zadek zrepasovaná seriová vlečka z rapida s výztuhami (L/A)
- suchý 5kvalt SP3,9 po repasi
Kolesa:
- léto: Barum Brilantis 175/70 na kopretinách
- zima: Barum Polaris 3 175/70 na plechách
- bohužel při přezouvání kopretin obsluha v pneuservisu poškodila pokličky, takže jezdim bez nich :(
Interier:
- Sedačky Recaro
- GL palubka a nejnovější přístrojovka (s LED diodama a kontrolkama ručky a sytiče)
- Přídavné budíky Equus v 3kapličce na palubce (Voltmetr,tlakoměr a teploměr oleje)
- zkrácená řadící páka
- hliníkové nášlapy pedálů
- 3ramenný "sportovní" volant
- el otevírání kapoty kufru a motoru od řidiče (a kufru i na dálku)
Tohle auti vyjelo z MB továrny v červnu 1986 jako emková 120L se čtyřstupňovou převodovkou.
Ke mně se dostala darem od mého Dědy, který byl druhým majitelem, v roce 2003 jako můj první (a zatím poslední) vehikl samochodný.
Bohužel se na ní velmi podepsalo 7let celoročního ježdění a parkování na ulici. (po reinkarnaci už je parkována v garáži, ale pořád jezdí celoročně)
hlavní úpravy:
- (podzim2005) zástavba mokrého 5kvaltu (SP4,22)
- (zima2005) koupeny kopretiny(v hrozném stavu), posléze opískovány a nakomaxitovány na stříbrno (vyjely na jaře 2006 na OR34)
- (zima2005) od mého skvělého mechanika koupeny sedačky Recaro z Opla Cadet 2.0 GSi (měl je ve své krásné škůdce než ji rozsekal) a nově počalouněny
- (2005) koupen zánovní "sportovní" tříramenný volant (opět od mechanika)
- (2005) koupena a zabudována starší GL palubka a poslední model přístrojovky s otáčkoměrem (s funkční kontrolkou ruč. brzdy a sytiče a nahrazením všech žárovek v přístrojovce (kromě dobíjení) LEDkama)
- (2006) Zabudován centrál
- (2007) koupeny nové Beskydsport zrcátka
- (2007 ) koupena a zgenerálkována vlečka
- (2007) Zabudován alarm s imobilizérem a DO k centrálu
- (2008) koupeny nové letní gumy (po pár krizovkách s OR34 na mokru!)
- (2008) Zabudován centrál
- (2010) Reinkarnace (tak to nazval chudák skvělej mechanik) - původně v plánu jenom prahy, zadní lemy a přední blatníky s čelem včetně nalakování. Po odstrojení toho bylo mnohem víc (zespodu to většinou byl jenom "papír")
- (2011) koupeny nové zimní gumy
- (10/2012) PRODÁNA - koupena dvojková okta
Karoserie:
- až na pár detailů seriový vzled EMkové kastle
- "sportovní" maska s tahokovem (bez znaku)
- černá matná přední haubna (vlastní lakýrnická práce)
- Zpětná zrcátka Engellman (německé kapky)
- Atestované folie na všech bočních a zadním okně
- GL chromové lišty pod okny na dveřích
- nad nárazníkem namontovány LED světla pro denní svícení
- jako zadní obrysovky svítí i osvětlení SPZ
Motor:
- původně 120L, po generálce 120LS (jiná hlava, písty a přetryskovanej karbec, bohužel s Lkovou vačkou)
- nyní připraven zgenerálkovanej 130 - vačka 280/280, C-vahadla, odlehčenej a vyváženej setrvák a řemenice, slícované sací a výfuk. potrubí s hlavou (namontován na jaře 2012 bez vačky)
Podvozek:
- předek repasovaná serie s hřebenem, pouze pružiny zkrácené o jeden závit a tlumiče přitvrzeny (50/50 hydraulický olej a původní tlumičový) a 4písty s propojkou (L/A)
-zadek zrepasovaná seriová vlečka z rapida s výztuhami (L/A)
- suchý 5kvalt SP3,9 po repasi
Kolesa:
- léto: Barum Brilantis 175/70 na kopretinách
- zima: Barum Polaris 3 175/70 na plechách
- bohužel při přezouvání kopretin obsluha v pneuservisu poškodila pokličky, takže jezdim bez nich :(
Interier:
- Sedačky Recaro
- GL palubka a nejnovější přístrojovka (s LED diodama a kontrolkama ručky a sytiče)
- Přídavné budíky Equus v 3kapličce na palubce (Voltmetr,tlakoměr a teploměr oleje)
- zkrácená řadící páka
- hliníkové nášlapy pedálů
- 3ramenný "sportovní" volant
- el otevírání kapoty kufru a motoru od řidiče (a kufru i na dálku)
Fáza/škoda 120 - komentáře:
20:14:58
03.02.2011
03.02.2011
DEKODOVAC
pekna skodovecka to je ono tak sa mi to paci seknu jej tie kopretinki
16:09:04
03.02.2011
03.02.2011
Matto 120
pekny stroj