Šedivá / Škoda 120 LS Šedivá / Škoda 120 LS

komentáře | popis | fotky | Šediváček | 11.06.12 23:59 | 16x v oblíbených
Tady jsme taky: www.roteam.cz



Jen tak pro zajímavost toto auto ještě existuje díky jednomu kamarádovy, který mi ukecal at ho nechám naštěstí sem ho poslech :-) proto je tam i ted jeho motor z ,,vrakárny´´ 1300ccm. viz graf.







Škoda 120L alias Šedivá



Vyjela před mnoha lety(v roce 1988),v barvě 1305-šedomodrá tmavá z bran automobilového závodu.Měla celkem běžný provoz Mladoboleslavské škodovky.Až jednoho dne se otočila přes střechu a tím skončila nudná etapa jejího života.Střechu dostala novou,také lak a nakonec i nové majitele.

A začalo se s úpravami.Jako je montáž tažného zařízení,následné utahání zadních pružin a vytvoření tak žádaného odklonu zadních kol,uříznutí předních pružin a snížení auta,montáž stojanu na pivo,čili WRC křídla.Tím se zlepšily jízdní vlastnosti,zvláště v zatáčkách a v rychlostech převyšující 200km/h. Vzhled doznal ještě několika samolepek.

Dále se vylepšovala výbava,namontovala se přístrojovka s otáčkoměrem,nechyběl ani dobový sportovní volant a další vychytávky.

Upgradem prošla i pohonná jednotka,vyměnila se původní převodovka za 5-stupňovou a motor byl předělán na Š742.12X (120LS). Odhadovaný i praktický výkon byl hluboko pod hranicí 100-koní.

Takto fungovala několik let,až do zakoupení jiného vozu a její osud byl odvezení na sešrotování.Nakonec se tak neučinilo,a rozhodnutí padlo na předělání do lesního terénu.13-ti palcová kola se vyměnila za 14-ti palcová, vzadu se zimním vzorkem Škoda a proběhlo několik testovacích jízd.

Nakonec se ještě zkusil vyměnit motor a tím to všechno začalo....



Podvozek



-přední náprava nevyztužená podle L/A specifikace

-dvoupístkové brzdy

-sériový stabilizátor uložený ve zpuchřelém uložení

-sériové utahané pružiny(na 265mm)

-tlumiče originál PAL



-zadní náprava kyvadlová

-bubnové brzdy

-sériové utahané pružiny(?mm)

-tlumiče originál PAL



Převodovka



-5-ti stupňová se zajímavým odstupňováním rychlostí

-stálý převod nezjišťován(ale určitě nejmíň 4,5)



Motor



-původem ze Škody 136GL s neznámým počtem najetých kilometrů,koupen za 1000kč a bez zásahu dán do vozu !!



Předpokládaný stupeň úprav(ne námi provedených,ale myslíme si to):



-snížená hlava o několik mm

-kompresní poměr nejmíň 11-11,5:1

-zvětšené kanály

-přetryskovaný karburátor Jikov 136

-T-písty

-odlehčené ojnice

-vačka s časováním určitě 360/360 stupňů

-olej ESSO 10W40 do vzduchem chlazených motorů Tatra 815

-setrvačník a řemenice série

-sériový druhovýrobní výfuk s opětovně vařenou přírubou(upadla)



Hudba



-zbytečná zátěž



Interiér



-palubovka Škoda 120L

-přídavný dobový závodní otáčkoměr

-sportovní volant

-sportovní sedačky Recaro



Technické informace



-výkon kolem 70Hp v 5500-6500ot/min a kolem 95Nm krouťáku(podle seřízení směsi a ventilů)-viz graf z brzdy (www.dragpower.cz)

-max. rychlost: neznámá

-max. rychlost dosažená bez újmy na psychice(je to poznat):

-140km na 4-tý kvalt při 6000ot/min a 160km na 5-tý kvalt při 5000ot/min do mírného stoupání(jezdit z kopce je o ničem)

-zrychlení z 0-100km cca 12-13 sekund ve dvou lidech

-průměrná spotřeba(většinou s nohou na podlaze) kolem 6-litrů.



NEMÁ NĚKDO NÁHODOU FOTKY NEBO VIDEO Z BĚŠIN TÉTO ŠKODOVKY? (TŘEBA Z JÍZDY TUNERŮ)

NEBO FOTKY Z BĚŠIN Z KEMPU.





Omluvte horší kvalitu posledních fotek.



Nový motůrek na zimu 120L je trochu upravenej ale pořád je to nějaký mrtvý :-D





Tak zimní provoz zatím fajn, 120ka jede super, chytá to taky dobře co víc si přát.





Údržba motoru 742.136,.......nezáří zrovna čistotou, ale to nevadí. Původní oil se dojezdil. Za 10 000km motor nevzal ani kapku a to se zrovna nešetří, proč taky :-D Tak se zkusí něco od renomované značky a hlavně to není tak drahý jako ten předchozí, tak se snad za chvíli nezadře........



Byl jsem zvědavej na vačku, možná trochu zklamání se zdvihama-S/V-5,8 a 5,5mm není zrovna nic extra, ale aspoň vim, že ten motor je naladěný z fabriky a je to nějaká ostřejší sériová verze. Jinak vačka nemá žádný značení a docela mě překvapilo, že klika taky ne, než takový kroužek, možná znak škoda, kdo ví. Akorát je máznutá žlutou barvou stejně jako ojnice. Ty jsou mě jasný, ale žlutá klika ne, ......kdyby náhodou někdo věděl.......



Taky se přeměřovali kompresní tlaky a za studena skoro 12atm, takže spokojenost .......zítra započne testování :-)

Šedivá / Škoda 120 LS - komentáře:

13:58:36
03.06.2011
Škodováček
Dobře ty stim popisem3 3
20:15:23
10.05.2011
Šediváček
-> cPetan: sem jsi vzpomněl na tuto: www.skoda110r.cz/article. php?id=75 asi to nejsou úplně ony ale vypadaj hodně podobně1
20:09:17
10.05.2011
Šediváček
-> cPetan: Já je mam od kamaráda ze 105ky. 6 ale myslím že jsou z nějakého renaulta, jistej si nejsem.
00:29:12
10.05.2011
cPetan
Z čeho jsou ty sedačky? 6
21:28:48
15.03.2011
Šediváček
Už to tu stojí zase za starou belu, je tu nuda nikdo nepíše7

Už se těšíme až bude hezky, aby se mohl vytáhnout motor ze zimního spánku z kovárny a zase jezdit



a TESTOVAT 1
22:43:38
03.03.2011
Šediváček
-> Tuner#2: Buď si s nim někdo pohrál předemnou,nebo si v MB poplet dělník věci 1 100% série to určitě neni,nejmíň na vačce ne.Pochybuju,že by 240/230 pustila takový otáčky.Na venek to je klasika,ale co je uvnitř,čert ví.Vyměnil se jenom olej 4 A tuten motor by musel být už dávno po smrti s tim co dostal v létě.Svezení s tim bylo pěkný,taky díky převodovce.A máme takovej testovací úsek,rovinka s táhlým kopcem a měří se akcelerace a dosažená největší rychlost.



"A porovnání s jinýma autama dopadlo zajímavě,ve dvou případech záporně pro nás"
22:39:16
03.03.2011
Šediváček
-> MATTESS: jo jo, je to nezvyk 6
22:32:46
03.03.2011
MATTESS
Se to tu rozjelo 1
22:21:49
03.03.2011
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Šediváček 03.03.11 22:15:42: JJ zřejmě dobře zajetý kus. Jak říká kamarád, motor jede nejlíp před smrtí 4 3
22:15:42
03.03.2011
Šediváček
-> Tuner#2: Nějaká odchylka v měření tam asi bude,ale to bylo jedno,stejně jako ta "turbodíra" v plynu.Jak řikam,bylo to jenom tak pro srandu.Zdálo se nám,že to na serii nějak moc jede a hlavně točí.4-ka v 6000ot./min. nebyla problém,ale ne z nějakýho kopce dolu 4 A až se udělá nějaká údržba a možná úprava,pojede to ještě líp.Jako základ na motor to neni špatný podle mě,takový pokusný motor pro srandu.Nejsou odlehčený setrvačný hmoty,trysky a karbec serie 136 atd.Místa pro zlepšení tam je dost a dost.A myslím si,že cca 70Hp za 1000kč včetně motoru 742.136 neni tak špatný výsledek 5



Motoráři by se mohli učit 3
21:49:44
03.03.2011
Šediváček
-> Tuner#2:

ještě k tej ceně ta byla nejspíš stejná jako pro tebe.
upraveno 1x, naposled 03.03.2011 22:13:35
21:36:50
03.03.2011
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Šediváček 03.03.11 21:32:02: No jasně byl jsem u něj taky 4
21:32:02
03.03.2011
Šediváček
-> Tuner#2:

Tak těch 7000rpm tam vytáhnul,akorát se to tomu motoru už moc nezdálo.Kdyby si viděl co to dělalo na těch "rovných" OR34-kách na 4-ku v takových otáčkách,i když tam je 4-ka o něco kratší než série.Asi by si u toho radši nestál1 A měřil to Jirka Láska v Plzni,dělá chip-tuning.Nebyl si u něj taky?Soudím podle videa co máš z brzdy 4
21:29:47
03.03.2011
Šediváček
Prosím vás ten komentář byl vymyšlen spíš pro zasmání 3 ale né všechno je vymyšlený, něco je pravda.
upraveno 1x, naposled 03.03.2011 21:33:45
21:24:06
03.03.2011
Jindas
-> Milan 136: No ano ale před tím píše tohle: Předpokládaný stupeň úprav(ne námi provedených,ale myslíme si to):
21:23:26
03.03.2011
Jindas
-> havlik: No já nevím ... nikdy jsem takovou neviděl...
21:23:23
03.03.2011
Milan 136
-> Jindas 03.03.11 21:18:21: řekl bych ironie když koukám na ten popis motoru ne?
21:23:13
03.03.2011
Šediváček
-> Jindas:

Jo beru to, je to trochu orezlé ale důležitá místa sou v pohodě. jako uchycení náprav, atd. no něco proběhne ale až bude teplo. teď musí vydržet do konce zimy 4
21:19:59
03.03.2011
havlik
-> Jindas: proč by nebylo prostě tam nacpeš kulatinu
Extreme Tyres