skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Tady jsme taky: www.roteam.cz
Jen tak pro zajímavost toto auto ještě existuje díky jednomu kamarádovy, který mi ukecal at ho nechám naštěstí sem ho poslech :-) proto je tam i ted jeho motor z ,,vrakárny´´ 1300ccm. viz graf.
Škoda 120L alias Šedivá
Vyjela před mnoha lety(v roce 1988),v barvě 1305-šedomodrá tmavá z bran automobilového závodu.Měla celkem běžný provoz Mladoboleslavské škodovky.Až jednoho dne se otočila přes střechu a tím skončila nudná etapa jejího života.Střechu dostala novou,také lak a nakonec i nové majitele.
A začalo se s úpravami.Jako je montáž tažného zařízení,následné utahání zadních pružin a vytvoření tak žádaného odklonu zadních kol,uříznutí předních pružin a snížení auta,montáž stojanu na pivo,čili WRC křídla.Tím se zlepšily jízdní vlastnosti,zvláště v zatáčkách a v rychlostech převyšující 200km/h. Vzhled doznal ještě několika samolepek.
Dále se vylepšovala výbava,namontovala se přístrojovka s otáčkoměrem,nechyběl ani dobový sportovní volant a další vychytávky.
Upgradem prošla i pohonná jednotka,vyměnila se původní převodovka za 5-stupňovou a motor byl předělán na Š742.12X (120LS). Odhadovaný i praktický výkon byl hluboko pod hranicí 100-koní.
Takto fungovala několik let,až do zakoupení jiného vozu a její osud byl odvezení na sešrotování.Nakonec se tak neučinilo,a rozhodnutí padlo na předělání do lesního terénu.13-ti palcová kola se vyměnila za 14-ti palcová, vzadu se zimním vzorkem Škoda a proběhlo několik testovacích jízd.
Nakonec se ještě zkusil vyměnit motor a tím to všechno začalo....
Podvozek
-přední náprava nevyztužená podle L/A specifikace
-dvoupístkové brzdy
-sériový stabilizátor uložený ve zpuchřelém uložení
-sériové utahané pružiny(na 265mm)
-tlumiče originál PAL
-zadní náprava kyvadlová
-bubnové brzdy
-sériové utahané pružiny(?mm)
-tlumiče originál PAL
Převodovka
-5-ti stupňová se zajímavým odstupňováním rychlostí
-stálý převod nezjišťován(ale určitě nejmíň 4,5)
Motor
-původem ze Škody 136GL s neznámým počtem najetých kilometrů,koupen za 1000kč a bez zásahu dán do vozu !!
Předpokládaný stupeň úprav(ne námi provedených,ale myslíme si to):
-snížená hlava o několik mm
-kompresní poměr nejmíň 11-11,5:1
-zvětšené kanály
-přetryskovaný karburátor Jikov 136
-T-písty
-odlehčené ojnice
-vačka s časováním určitě 360/360 stupňů
-olej ESSO 10W40 do vzduchem chlazených motorů Tatra 815
-setrvačník a řemenice série
-sériový druhovýrobní výfuk s opětovně vařenou přírubou(upadla)
Hudba
-zbytečná zátěž
Interiér
-palubovka Škoda 120L
-přídavný dobový závodní otáčkoměr
-sportovní volant
-sportovní sedačky Recaro
Technické informace
-výkon kolem 70Hp v 5500-6500ot/min a kolem 95Nm krouťáku(podle seřízení směsi a ventilů)-viz graf z brzdy (www.dragpower.cz)
-max. rychlost: neznámá
-max. rychlost dosažená bez újmy na psychice(je to poznat):
-140km na 4-tý kvalt při 6000ot/min a 160km na 5-tý kvalt při 5000ot/min do mírného stoupání(jezdit z kopce je o ničem)
-zrychlení z 0-100km cca 12-13 sekund ve dvou lidech
-průměrná spotřeba(většinou s nohou na podlaze) kolem 6-litrů.
NEMÁ NĚKDO NÁHODOU FOTKY NEBO VIDEO Z BĚŠIN TÉTO ŠKODOVKY? (TŘEBA Z JÍZDY TUNERŮ)
NEBO FOTKY Z BĚŠIN Z KEMPU.
Omluvte horší kvalitu posledních fotek.
Nový motůrek na zimu 120L je trochu upravenej ale pořád je to nějaký mrtvý :-D
Tak zimní provoz zatím fajn, 120ka jede super, chytá to taky dobře co víc si přát.
Údržba motoru 742.136,.......nezáří zrovna čistotou, ale to nevadí. Původní oil se dojezdil. Za 10 000km motor nevzal ani kapku a to se zrovna nešetří, proč taky :-D Tak se zkusí něco od renomované značky a hlavně to není tak drahý jako ten předchozí, tak se snad za chvíli nezadře........
Byl jsem zvědavej na vačku, možná trochu zklamání se zdvihama-S/V-5,8 a 5,5mm není zrovna nic extra, ale aspoň vim, že ten motor je naladěný z fabriky a je to nějaká ostřejší sériová verze. Jinak vačka nemá žádný značení a docela mě překvapilo, že klika taky ne, než takový kroužek, možná znak škoda, kdo ví. Akorát je máznutá žlutou barvou stejně jako ojnice. Ty jsou mě jasný, ale žlutá klika ne, ......kdyby náhodou někdo věděl.......
Taky se přeměřovali kompresní tlaky a za studena skoro 12atm, takže spokojenost .......zítra započne testování :-)
Jen tak pro zajímavost toto auto ještě existuje díky jednomu kamarádovy, který mi ukecal at ho nechám naštěstí sem ho poslech :-) proto je tam i ted jeho motor z ,,vrakárny´´ 1300ccm. viz graf.
Škoda 120L alias Šedivá
Vyjela před mnoha lety(v roce 1988),v barvě 1305-šedomodrá tmavá z bran automobilového závodu.Měla celkem běžný provoz Mladoboleslavské škodovky.Až jednoho dne se otočila přes střechu a tím skončila nudná etapa jejího života.Střechu dostala novou,také lak a nakonec i nové majitele.
A začalo se s úpravami.Jako je montáž tažného zařízení,následné utahání zadních pružin a vytvoření tak žádaného odklonu zadních kol,uříznutí předních pružin a snížení auta,montáž stojanu na pivo,čili WRC křídla.Tím se zlepšily jízdní vlastnosti,zvláště v zatáčkách a v rychlostech převyšující 200km/h. Vzhled doznal ještě několika samolepek.
Dále se vylepšovala výbava,namontovala se přístrojovka s otáčkoměrem,nechyběl ani dobový sportovní volant a další vychytávky.
Upgradem prošla i pohonná jednotka,vyměnila se původní převodovka za 5-stupňovou a motor byl předělán na Š742.12X (120LS). Odhadovaný i praktický výkon byl hluboko pod hranicí 100-koní.
Takto fungovala několik let,až do zakoupení jiného vozu a její osud byl odvezení na sešrotování.Nakonec se tak neučinilo,a rozhodnutí padlo na předělání do lesního terénu.13-ti palcová kola se vyměnila za 14-ti palcová, vzadu se zimním vzorkem Škoda a proběhlo několik testovacích jízd.
Nakonec se ještě zkusil vyměnit motor a tím to všechno začalo....
Podvozek
-přední náprava nevyztužená podle L/A specifikace
-dvoupístkové brzdy
-sériový stabilizátor uložený ve zpuchřelém uložení
-sériové utahané pružiny(na 265mm)
-tlumiče originál PAL
-zadní náprava kyvadlová
-bubnové brzdy
-sériové utahané pružiny(?mm)
-tlumiče originál PAL
Převodovka
-5-ti stupňová se zajímavým odstupňováním rychlostí
-stálý převod nezjišťován(ale určitě nejmíň 4,5)
Motor
-původem ze Škody 136GL s neznámým počtem najetých kilometrů,koupen za 1000kč a bez zásahu dán do vozu !!
Předpokládaný stupeň úprav(ne námi provedených,ale myslíme si to):
-snížená hlava o několik mm
-kompresní poměr nejmíň 11-11,5:1
-zvětšené kanály
-přetryskovaný karburátor Jikov 136
-T-písty
-odlehčené ojnice
-vačka s časováním určitě 360/360 stupňů
-olej ESSO 10W40 do vzduchem chlazených motorů Tatra 815
-setrvačník a řemenice série
-sériový druhovýrobní výfuk s opětovně vařenou přírubou(upadla)
Hudba
-zbytečná zátěž
Interiér
-palubovka Škoda 120L
-přídavný dobový závodní otáčkoměr
-sportovní volant
-sportovní sedačky Recaro
Technické informace
-výkon kolem 70Hp v 5500-6500ot/min a kolem 95Nm krouťáku(podle seřízení směsi a ventilů)-viz graf z brzdy (www.dragpower.cz)
-max. rychlost: neznámá
-max. rychlost dosažená bez újmy na psychice(je to poznat):
-140km na 4-tý kvalt při 6000ot/min a 160km na 5-tý kvalt při 5000ot/min do mírného stoupání(jezdit z kopce je o ničem)
-zrychlení z 0-100km cca 12-13 sekund ve dvou lidech
-průměrná spotřeba(většinou s nohou na podlaze) kolem 6-litrů.
NEMÁ NĚKDO NÁHODOU FOTKY NEBO VIDEO Z BĚŠIN TÉTO ŠKODOVKY? (TŘEBA Z JÍZDY TUNERŮ)
NEBO FOTKY Z BĚŠIN Z KEMPU.
Omluvte horší kvalitu posledních fotek.
Nový motůrek na zimu 120L je trochu upravenej ale pořád je to nějaký mrtvý :-D
Tak zimní provoz zatím fajn, 120ka jede super, chytá to taky dobře co víc si přát.
Údržba motoru 742.136,.......nezáří zrovna čistotou, ale to nevadí. Původní oil se dojezdil. Za 10 000km motor nevzal ani kapku a to se zrovna nešetří, proč taky :-D Tak se zkusí něco od renomované značky a hlavně to není tak drahý jako ten předchozí, tak se snad za chvíli nezadře........
Byl jsem zvědavej na vačku, možná trochu zklamání se zdvihama-S/V-5,8 a 5,5mm není zrovna nic extra, ale aspoň vim, že ten motor je naladěný z fabriky a je to nějaká ostřejší sériová verze. Jinak vačka nemá žádný značení a docela mě překvapilo, že klika taky ne, než takový kroužek, možná znak škoda, kdo ví. Akorát je máznutá žlutou barvou stejně jako ojnice. Ty jsou mě jasný, ale žlutá klika ne, ......kdyby náhodou někdo věděl.......
Taky se přeměřovali kompresní tlaky a za studena skoro 12atm, takže spokojenost .......zítra započne testování :-)
Šedivá / Škoda 120 LS - komentáře:
21:19:37
03.03.2011
03.03.2011
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Šediváček 03.03.11 21:15:01: Mě se hlavně nezdá to spektrum otáček, zda se těm 7000 dá věřit. Dle mě vznikla klasická chyba při měření a to, že se nezačlo měřit přesně na 1000rpm a tak je to pak celé posunuté. Ty máš na brzdě známého? kolik to tak vyjde?
21:18:21
03.03.2011
03.03.2011
Jindas
-> Šediváček: vačka s časováním určitě 360/360 stupňů To snad není proveditelný ne?
21:15:01
03.03.2011
03.03.2011
Šediváček
-> Tuner#2:
Motor,ten byl to origo fávo,viz fotka 15
A jinak jestli myslíš co s tim motorem je děláno,jako konfiguraci,tak nemam tušení.Je prostě ze sběru,ať tomu lidi věří nebo ne.Ta vada v průběhu křivek je už odstraněná,dělala to chudá směs při pozvolném otvírání 1-komory.Ale na tej brzdě se to neřešilo,bylo to jenom orientačně.Až bude teplo,tak se tam zajede znova,až bude odladěnej na 100%
Motor,ten byl to origo fávo,viz fotka 15
A jinak jestli myslíš co s tim motorem je děláno,jako konfiguraci,tak nemam tušení.Je prostě ze sběru,ať tomu lidi věří nebo ne.Ta vada v průběhu křivek je už odstraněná,dělala to chudá směs při pozvolném otvírání 1-komory.Ale na tej brzdě se to neřešilo,bylo to jenom orientačně.Až bude teplo,tak se tam zajede znova,až bude odladěnej na 100%
21:07:29
03.03.2011
03.03.2011
Jindas
-> Šediváček: Sorry,ale chtěl jsi slyšet i tvrdou kritiku... Máš to shnilé
Edit: Né ber to jako srandu... ale bude se něco dít dále? Lak? Vaření?
Edit: Né ber to jako srandu... ale bude se něco dít dále? Lak? Vaření?
20:58:31
03.03.2011
03.03.2011
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Šediváček: Jen tak pro zajímavost s jakým motorem a konfigurací jsi byl na brzdě?
15:15:50
20.02.2011
20.02.2011
Šediváček
Koukám jsem se nikdo nekouká že nic nepřispěje?
23:25:55
25.11.2010
25.11.2010
MATTESS
-> Šediváček: Taky mi to mohlo trknou
20:47:43
12.11.2010
12.11.2010
Šediváček
-> MATTESS: Určitě to auto znáš
22:31:07
09.11.2010
09.11.2010
MATTESS
-> Šediváček: nedělal si v Holoubkově? Nějak je mi to auto povědomé
23:15:51
18.10.2010
18.10.2010
Šediváček
Palinator: Jo to máš pravdu, že to souvisí. ale má to dost výkonu i krouťáku od volnoběhu, pak když se tomu šlape na krk tak to stejně pod 4000ot. nejde a tam to nic nedělá.
21:40:10
18.10.2010
18.10.2010
palinator
-> Šediváček:
Krouťák a výkon spolu úzce souvisí, jde jen o přepočtenou hodnotu.
Krouťák a výkon spolu úzce souvisí, jde jen o přepočtenou hodnotu.
12:33:41
18.10.2010
18.10.2010
Šediváček
jo jo propad tam je ale v krouťáku, druhá klapka to nedělá.
11:22:16
18.10.2010
18.10.2010
Xhanz
-> palinator 18.10.10 10:47:24: Nedělá to druhá klapka karbecu?
10:47:24
18.10.2010
18.10.2010
palinator
Tam máš nějaký špatný přechody ne? Propad výkonu okolo 2500 ot.
23:15:15
17.10.2010
17.10.2010
novomi
Který prase se uvnitř válelo . Motor vypadá moc pěkně.
22:03:42
17.10.2010
17.10.2010
kraska98
ok
21:50:35
17.10.2010
17.10.2010
Šediváček
Fotky musím najít ještě nějaký v Počítači
21:48:59
17.10.2010
17.10.2010
Šediváček
no už sou to starší fotky, takže ten lak už je trochu zašlejší
21:37:34
17.10.2010
17.10.2010
kraska98
vypada dobře přidej vic fotek