skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Škoda 130L ve zvláštní výbavě (pod palubkou je nápis Tuzex), brácha tam má napsáno Itálie
Rok výroby 1986, koupená červen 2002 zcela seriová a po čtrnácti denním vlastnění jela tehda pro mě nejdelší trasu za den (297km v jeden směr) = začal jsem ji věřit a spolehlivá je do tedka a délky tras se i ztrojnásobily
Historie provozu:
2002 - 2003 denní dojíždění na studia střední školy (35km denně)
2003 - 2008 týdenní dojíždění na studia VŠ do Brna (500km týdně) + výlety po republice atd.
2008 - doposud - denní dojíždění do práce (90km denně) + jednou měsíčně Ostrava Mnichov (800km)
za tu dobu provozu jsem s ní najel něco přes 140tis km
motory jsem vystřídal 4:-)
1. motor 130 - ujel asi 20tis km
2. motor 130 - ujel asi 15tis km (nehodil se na LPG, ničila se hlava)
3. motor 136 - ujel asi 70tis km (hliniková hlava je znát a spolehlivost byla vysoká, časem začal brát olej, tak se pořídila Fabie 1,4)
4. motor Fabia 1.4 8V - ujeto zatím 40tis. a pohodovost jízdy na dálnici je nesrovnatelná, 120 se dá je pořád, 130 skoro furt:-), takže v rámci předpisů pohoda:)
Karoserie:
Nový žlutý lak škodováckého odstínu 6160 byl nastříkán 6.9.2007:)
přední maska vlastní výroby
nerezový plech pod zadním nárazníkem
zadní zástěrky s Favorita spuštěné od lemů, takže není otřískávaný zadní podběh
v motorovém prostoru jsou plechy blatníků vystlány izolačním prefizolem pro odhlučnění a za motorem je dvojitá odhlučnovací izolace
přední blatníky nové i s předním čelem v roce 2003, od te doby už hodně zažily:-)
malé boční blinkry z Felicie
přední kapota v laku s protažením cca 10mm
Vystříkané dutiny a podvozek (příprava na zimu...)
Podvozek:
Vpředu snížený o 1,75 závitu
Vzadu pružiny vytvrzené gumami
GO zadní nápravy (ložiska, silenbloky na podelných ramenech) v létě 2003 (ložiska na zadní nápravě vyměněny znova po 120tis km) podzim 2008
Vyztužené šikmé ramena zadní nápravy
Vyztužené podélné ramena zadní nápravy
Pružiny červené, tlumiče modré (jelikož se už vytřídalo hodně tlumičů, barvy už jsou seriové:-) )
Pneu letní 165/70 R14 FULDA EcoControl (vynikající pneu, jizdní vlastnosti skvělé a kilometrový výkon mnohem lepší než předchozí Matador MP 15 Stella)
Pneu zimní: 165/80 R13 Debica Frigo (výborné gumy!!! najeto cca 45tis a vzorku mají všechny 4 cca 4 až 5 mm)
Motor:
Motor Fabia 1.4 na LPG
vačka Felici MPi kvůli přestavbě na rozdělovač
předchozí motor 742.136 je ted doma jako rezerva:) už nemá ten výkon co měl kdysi...
výfuk: koncový tlumič z VW Polo s navařenou koncovkou s Ford Sierra a vyleštěn do lesku... obojí je nerezové, jak tlumič, tak koncovka
startér Felicie s upraveným pastorkem na 742
eleketronické bezkontaktní zapalování Favo
přestavba na alternativni pohon LPG proběhla v září 2003
Interier:
Přední sedačky Felicie GLX
Zadní sedačky Favorit 93 + uprava na bombu LPG
Bíle budíky, přístrojovka a palubka
v bílém kličky
čudlíky na zámky ve dveřích z Felicie
zadní plato je z MDF a pokryta zátěžovým kobercem, stejně jako podlaha
Elektrika:
přední žárovky H4 80/100W
přední mlhovky H3 55W (zase do nich vletěl šutr tak jsou dole, už třetí pár v háji)
podsvětlení podvozku modře i s kontrolkou v přístrojovce se zapojením přes relátko
vypínací ventilátor chladiče i s kontrolkou v přístrojovce se zapojením přes relátko
kontrolka bzdovky v přístrojovce
kontrolka imobilizeru v přístrojovce
Ledkami osvětlené vypínače na přístrojovce - modře
Ledkami podsvětlené tahla topení - modře
Digitální tachometr s osvětlením jak jinak než modrou ledkou:)
Radio Tevion na Mp3 + repro kolem 100W modré barvy
V zadních světlech vyhozené kryty v osvětlení SPZ
dvojmontáž zadních brzdových světel a brzdovek
Centrál z Favo (proto ty čudlíky z Feldy, aby šly odemknout zevnitř bez otevření dveří=> jsou delší)
Elektrika je můj obor, takže tam budu pořád něco vymýšlet
Co se děje:
V nejbližší době proběhne nátěr spodku a dutin auta a na konci prázdnin s největší pravděpodobností vnitřnosti z Fábie:)
27.6.2004
Na vnitřnosti s Fábie jsem se vykašlal, protože jsem zatím s výkonem 742.136 plně spokojen a je škoda vymontovávat tak zdravé vnitřnosti...
26.9.2004
No přes léto toho moc nepřibylo.. jen ted jsem koupil a namohtoval nové letní gumy, jsou obuté na uplné nové nikdy nepoužité disky ze Š100, které se někde zapoměly v jedné mototechně a jelikož májí tyto 14tky nmižší ET než 13ky, jsou převažené a jsou asi o 10 mm širší než původní R13.. tím jsem dosáhl toho, že kola nejsou moc schované a na gumách 165/70 R14 to sedí podstatně lépe:)
Jinak felicia vyfuk se vysypal a nahradil ho novější nerezový z VW Polo 1.4, jsem s ním naprosto spokojen a hlučnost v autě je myslím si ještě nižší:)
6.11.2005
Ježiš já tu dlouho nic nepsal:) Tak v létě 2006 proběhla výměna všech hadic v topném a chladícím systému, protože začaly praskat, vyvaření přední části karoserie pod blatníky atd.. dále přední kapota, blatníky a čelo v novém laku, GO předních brzd + nové kotouče
No a v letě 2007 bych to chtěl preventivně vyměnit prahy a přelakovat celé a vyměnit motor.. už to není ono:)
27.2.2007
Tak tohle léto proběhlo toho docela dosti... nejprve jsem měnil na přední nápravě svislaky, kulaky a ložiska v kolech... pak proběhla zástavba motoru Fabia 1.4 a pak po malé pauzičce jsem měnil prahy a začal chystat autičko na lak, a včera jsem ho slavnostně doskládal a aspon dvě fotky uploadoval.
další věci jako bubny kotouče a podobný spotřební materiál nemá cenu zminovat, protože 30tis ročně je znát a práce udržbového typu jsou teda o dost častější než něco co není tak důležité ale je to trochu více vidět:) (lak)
9.9.2007
Ted se jen jezdí, jezdí a jezdí:-)
8.12.2008
Rok výroby 1986, koupená červen 2002 zcela seriová a po čtrnácti denním vlastnění jela tehda pro mě nejdelší trasu za den (297km v jeden směr) = začal jsem ji věřit a spolehlivá je do tedka a délky tras se i ztrojnásobily
Historie provozu:
2002 - 2003 denní dojíždění na studia střední školy (35km denně)
2003 - 2008 týdenní dojíždění na studia VŠ do Brna (500km týdně) + výlety po republice atd.
2008 - doposud - denní dojíždění do práce (90km denně) + jednou měsíčně Ostrava Mnichov (800km)
za tu dobu provozu jsem s ní najel něco přes 140tis km
motory jsem vystřídal 4:-)
1. motor 130 - ujel asi 20tis km
2. motor 130 - ujel asi 15tis km (nehodil se na LPG, ničila se hlava)
3. motor 136 - ujel asi 70tis km (hliniková hlava je znát a spolehlivost byla vysoká, časem začal brát olej, tak se pořídila Fabie 1,4)
4. motor Fabia 1.4 8V - ujeto zatím 40tis. a pohodovost jízdy na dálnici je nesrovnatelná, 120 se dá je pořád, 130 skoro furt:-), takže v rámci předpisů pohoda:)
Karoserie:
Nový žlutý lak škodováckého odstínu 6160 byl nastříkán 6.9.2007:)
přední maska vlastní výroby
nerezový plech pod zadním nárazníkem
zadní zástěrky s Favorita spuštěné od lemů, takže není otřískávaný zadní podběh
v motorovém prostoru jsou plechy blatníků vystlány izolačním prefizolem pro odhlučnění a za motorem je dvojitá odhlučnovací izolace
přední blatníky nové i s předním čelem v roce 2003, od te doby už hodně zažily:-)
malé boční blinkry z Felicie
přední kapota v laku s protažením cca 10mm
Vystříkané dutiny a podvozek (příprava na zimu...)
Podvozek:
Vpředu snížený o 1,75 závitu
Vzadu pružiny vytvrzené gumami
GO zadní nápravy (ložiska, silenbloky na podelných ramenech) v létě 2003 (ložiska na zadní nápravě vyměněny znova po 120tis km) podzim 2008
Vyztužené šikmé ramena zadní nápravy
Vyztužené podélné ramena zadní nápravy
Pružiny červené, tlumiče modré (jelikož se už vytřídalo hodně tlumičů, barvy už jsou seriové:-) )
Pneu letní 165/70 R14 FULDA EcoControl (vynikající pneu, jizdní vlastnosti skvělé a kilometrový výkon mnohem lepší než předchozí Matador MP 15 Stella)
Pneu zimní: 165/80 R13 Debica Frigo (výborné gumy!!! najeto cca 45tis a vzorku mají všechny 4 cca 4 až 5 mm)
Motor:
Motor Fabia 1.4 na LPG
vačka Felici MPi kvůli přestavbě na rozdělovač
předchozí motor 742.136 je ted doma jako rezerva:) už nemá ten výkon co měl kdysi...
výfuk: koncový tlumič z VW Polo s navařenou koncovkou s Ford Sierra a vyleštěn do lesku... obojí je nerezové, jak tlumič, tak koncovka
startér Felicie s upraveným pastorkem na 742
eleketronické bezkontaktní zapalování Favo
přestavba na alternativni pohon LPG proběhla v září 2003
Interier:
Přední sedačky Felicie GLX
Zadní sedačky Favorit 93 + uprava na bombu LPG
Bíle budíky, přístrojovka a palubka
v bílém kličky
čudlíky na zámky ve dveřích z Felicie
zadní plato je z MDF a pokryta zátěžovým kobercem, stejně jako podlaha
Elektrika:
přední žárovky H4 80/100W
přední mlhovky H3 55W (zase do nich vletěl šutr tak jsou dole, už třetí pár v háji)
podsvětlení podvozku modře i s kontrolkou v přístrojovce se zapojením přes relátko
vypínací ventilátor chladiče i s kontrolkou v přístrojovce se zapojením přes relátko
kontrolka bzdovky v přístrojovce
kontrolka imobilizeru v přístrojovce
Ledkami osvětlené vypínače na přístrojovce - modře
Ledkami podsvětlené tahla topení - modře
Digitální tachometr s osvětlením jak jinak než modrou ledkou:)
Radio Tevion na Mp3 + repro kolem 100W modré barvy
V zadních světlech vyhozené kryty v osvětlení SPZ
dvojmontáž zadních brzdových světel a brzdovek
Centrál z Favo (proto ty čudlíky z Feldy, aby šly odemknout zevnitř bez otevření dveří=> jsou delší)
Elektrika je můj obor, takže tam budu pořád něco vymýšlet
Co se děje:
V nejbližší době proběhne nátěr spodku a dutin auta a na konci prázdnin s největší pravděpodobností vnitřnosti z Fábie:)
27.6.2004
Na vnitřnosti s Fábie jsem se vykašlal, protože jsem zatím s výkonem 742.136 plně spokojen a je škoda vymontovávat tak zdravé vnitřnosti...
26.9.2004
No přes léto toho moc nepřibylo.. jen ted jsem koupil a namohtoval nové letní gumy, jsou obuté na uplné nové nikdy nepoužité disky ze Š100, které se někde zapoměly v jedné mototechně a jelikož májí tyto 14tky nmižší ET než 13ky, jsou převažené a jsou asi o 10 mm širší než původní R13.. tím jsem dosáhl toho, že kola nejsou moc schované a na gumách 165/70 R14 to sedí podstatně lépe:)
Jinak felicia vyfuk se vysypal a nahradil ho novější nerezový z VW Polo 1.4, jsem s ním naprosto spokojen a hlučnost v autě je myslím si ještě nižší:)
6.11.2005
Ježiš já tu dlouho nic nepsal:) Tak v létě 2006 proběhla výměna všech hadic v topném a chladícím systému, protože začaly praskat, vyvaření přední části karoserie pod blatníky atd.. dále přední kapota, blatníky a čelo v novém laku, GO předních brzd + nové kotouče
No a v letě 2007 bych to chtěl preventivně vyměnit prahy a přelakovat celé a vyměnit motor.. už to není ono:)
27.2.2007
Tak tohle léto proběhlo toho docela dosti... nejprve jsem měnil na přední nápravě svislaky, kulaky a ložiska v kolech... pak proběhla zástavba motoru Fabia 1.4 a pak po malé pauzičce jsem měnil prahy a začal chystat autičko na lak, a včera jsem ho slavnostně doskládal a aspon dvě fotky uploadoval.
další věci jako bubny kotouče a podobný spotřební materiál nemá cenu zminovat, protože 30tis ročně je znát a práce udržbového typu jsou teda o dost častější než něco co není tak důležité ale je to trochu více vidět:) (lak)
9.9.2007
Ted se jen jezdí, jezdí a jezdí:-)
8.12.2008
Racyk / Š130L - komentáře:
22:42:23
09.09.2010
09.09.2010
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Racyk 09.09.10 20:52:26: Teda pane paráda a přeji hodně štěstí!
20:52:26
09.09.2010
09.09.2010
Racyk
Přidal jsem fotku z mojí svatby, kde moje škodověnka vedla svatební kolonu a plnila funkci ženichova auta, které jsem si sám řídil
20:08:12
24.07.2008
24.07.2008
Petuli
-> Racyk: pěkné fotky i videa od všech!!!!!
20:14:47
23.07.2008
23.07.2008
Racyk
-> Petuli: dal jsem ho na ftp minna
ftp://ftp.dipsoft.sk
jmeno: skoda_ftp
heslo: skodaskoda
takze můžeš tahat:) a můžeš tam nahrát i svoje:) taky bych ho chtěl
ftp://ftp.dipsoft.sk
jmeno: skoda_ftp
heslo: skodaskoda
takze můžeš tahat:) a můžeš tam nahrát i svoje:) taky bych ho chtěl
14:53:01
22.07.2008
22.07.2008
Petuli
-> Racyk: ahojky,prosím tě kde můžu kuknout na tvé videjko z hrocháče?
11:14:13
22.06.2008
22.06.2008
Racyk
-> Ratoo: dík moc ale jelikož jsem si ten lak stříkal sám, tak mi to sem tam steklo... ale co je to auto na ježdění a ze tří metrů už není nic vidět, jen lesklý lak
16:43:41
11.04.2008
11.04.2008
Ratoo
Máš to moc pěkný,mooc se mi líbí ten žlutej lak prostě krasavice
22:37:56
26.01.2008
26.01.2008
Racyk
-> dazdoo: jo možná to už moc je, ale zapnute bylo naposledy asi někdy před rokem nebo dvěma prostě tam ty lampy jsou ale už budou asi po těch letech hezky zaprskané barvami a blátem
17:11:33
25.01.2008
25.01.2008
dazdoo - zrušená registrace
tak presne tento druh uprav sa mi lubi - aby vsetko malo vsoj zmysel a ucel, ne iba mracitka a plasty..
ale zasa to osvetlenie podvozku je na nma uz moc
ale zasa to osvetlenie podvozku je na nma uz moc
19:07:37
16.10.2007
16.10.2007
Racyk
-> Dušan: jj určitě se můžem někdy potkat, stačí brnknout a slezem se:) na vyfuku nic zajimaveho neni, ale už je tam 2 roky a slouží skvěle:)
-> minno: no pomuchlaný:) resp nový blatník byl v roce 2003 a od te doby už hodně zažil a myslím, že ještě zažije jak spadne sníh... takže měnit jsem ho nehodlal:) si zvykej:) už to není nenápadný vůz, ale hezky je vidět na cestě:)
-> minno: no pomuchlaný:) resp nový blatník byl v roce 2003 a od te doby už hodně zažil a myslím, že ještě zažije jak spadne sníh... takže měnit jsem ho nehodlal:) si zvykej:) už to není nenápadný vůz, ale hezky je vidět na cestě:)
19:05:00
16.10.2007
16.10.2007
Racyk
-> Tuner#2: fakt to docela září i na živo:)
14:19:03
26.09.2007
26.09.2007
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Racyk: To je kanárek to to tak září i na živo nebo klame foto s bleskem?
09:30:04
26.09.2007
26.09.2007
Dušan
-> Racyk: pan je gurman, zluta barva to je ulet. nekde bych te mel potkat a mrknout na ten vyfuk a motor
09:25:08
26.09.2007
26.09.2007
minno
-> Racyk: fotky nič moc teda...a ten nový P blatník je dole nejaký pomuchlaný, nie? ináč neviem si zvyknúť na to že toto auto je už žlté :)
23:38:19
25.09.2007
25.09.2007
WMA - navigátor :)
fajn car :)
20:21:03
28.02.2007
28.02.2007
Racyk
100tkm celkově a motorem co tam je (742.136) 65tkm a s LPG uz je tam najeto 85tkm:) a už jsem tu fakt dlouho nebyl:)
22:51:06
27.02.2007
27.02.2007
minno
-> Racyk: tý brďo ty si tu už nebol asi 100 rokov :-) 100tkm akože s týmto motorom, či celkovo?
21:54:02
27.02.2007
27.02.2007
Racyk
tak jsem sem po dlouhé době zabrouzdal a trochu uploadoval foto:) snažím se už jen autíčko udržet v provozu schopném stavu, protože neustále jezdí FM -> Brno a zpět a už se blížím s ním na 100tis km:) a ještě dalších 100tis musí vydžet:)