skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Historie
Jelikož jsem se měl v roce 1986 narodit, rozhodli se prarodiče, že mne nebudou vozit v Trabantu a pořídí si nové auto. Rozhodnutí padlo na Škodu 120 L a tak se do naší rodiny dostal Venca. Ještě, než jsem se narodil, směřovaly jeho první kilometry do Jugoslávie, kde se osvědčil. Od mala jej mám spojen s mnoha hezkými výlety a víkendy u prarodičů a nejspíše díky tomu jsem si vypěstoval velkou náklonost ke Škodovkám.
Současnost
Ke svým 24. narozeninám dostal Venca zvlášní dárek. Prarodiče se rozhodli, že by se mohli povozit v něčem novém a díky tomu jsem dostal své první auto, Vencu, ale zároveň se musel vystěhovat z garáže, kam se mezi tím nastěhovala Alenka. Snažím se, aby lak a celé auto trpělo co nejméně a plánuji postupnou renovaci celého auta. Údržování v dobrém stavu se zatím daří, jelikož na technické, která teď proběhla, se o něm technik vyjadřoval jen pochvalně a vše splnil ještě s velkou rezervou :-) Nutno podotknout, že jsme s dědou nenechali nic náhodě a před technickou jsme jej kompletně připravili, včetně brzd, kontroly karosérie, výměny oleje, všech filtů atd.
Plány do budoucna:
- renovace laku, který je sice ve velmi dobrém stavu, ale na několika místech je spravovaný po různých kamíncích apod. (zřejmě ale bude stačit obnova krycího laku na spodku a vyleštění laku)
- výroba co nejvěrnější kopie potahů, které do Vency koupili prarodiče hned po jeho zakoupení
- udělání držáku na smaltovanou MPZ CS, kterou jsem našel u dědy v garáži
Splněno:
- dosazení zpět původní na 1/2 dělené masky, která je spravená a renovovaná
- dosazení nových krytek uchycení pásů na sloupku, protože staré měly ulomené packy
- renovace plastových dílů v interiéru a exteriéru
Vzhledem k tomu, že jsem nejenom blázen do vlaků, plánuji v roce 2013 kompletní renovaci Vency za účelem schválení do stavu veterána. Do veteránské historie se už více méně zapsal, jako zřejmě první Mková Škoda 120 L vystavená na srazu veteránů (podle slov účastníků, kteří v paměti nenašli jediný sraz, kde by se Mková Škoda 120 L vyskytovala). Abych pravdu řekl, tak se na sraz dostal tak, že jsme se rozhodli naši modelovou železnici dovézt třemi auty určenými na veterány v našem sdružení a nakonec jsme je vystavili v příslušné sekci.
Jelikož jsem se měl v roce 1986 narodit, rozhodli se prarodiče, že mne nebudou vozit v Trabantu a pořídí si nové auto. Rozhodnutí padlo na Škodu 120 L a tak se do naší rodiny dostal Venca. Ještě, než jsem se narodil, směřovaly jeho první kilometry do Jugoslávie, kde se osvědčil. Od mala jej mám spojen s mnoha hezkými výlety a víkendy u prarodičů a nejspíše díky tomu jsem si vypěstoval velkou náklonost ke Škodovkám.
Současnost
Ke svým 24. narozeninám dostal Venca zvlášní dárek. Prarodiče se rozhodli, že by se mohli povozit v něčem novém a díky tomu jsem dostal své první auto, Vencu, ale zároveň se musel vystěhovat z garáže, kam se mezi tím nastěhovala Alenka. Snažím se, aby lak a celé auto trpělo co nejméně a plánuji postupnou renovaci celého auta. Údržování v dobrém stavu se zatím daří, jelikož na technické, která teď proběhla, se o něm technik vyjadřoval jen pochvalně a vše splnil ještě s velkou rezervou :-) Nutno podotknout, že jsme s dědou nenechali nic náhodě a před technickou jsme jej kompletně připravili, včetně brzd, kontroly karosérie, výměny oleje, všech filtů atd.
Plány do budoucna:
- renovace laku, který je sice ve velmi dobrém stavu, ale na několika místech je spravovaný po různých kamíncích apod. (zřejmě ale bude stačit obnova krycího laku na spodku a vyleštění laku)
- výroba co nejvěrnější kopie potahů, které do Vency koupili prarodiče hned po jeho zakoupení
- udělání držáku na smaltovanou MPZ CS, kterou jsem našel u dědy v garáži
Splněno:
- dosazení zpět původní na 1/2 dělené masky, která je spravená a renovovaná
- dosazení nových krytek uchycení pásů na sloupku, protože staré měly ulomené packy
- renovace plastových dílů v interiéru a exteriéru
Vzhledem k tomu, že jsem nejenom blázen do vlaků, plánuji v roce 2013 kompletní renovaci Vency za účelem schválení do stavu veterána. Do veteránské historie se už více méně zapsal, jako zřejmě první Mková Škoda 120 L vystavená na srazu veteránů (podle slov účastníků, kteří v paměti nenašli jediný sraz, kde by se Mková Škoda 120 L vyskytovala). Abych pravdu řekl, tak se na sraz dostal tak, že jsme se rozhodli naši modelovou železnici dovézt třemi auty určenými na veterány v našem sdružení a nakonec jsme je vystavili v příslušné sekci.
Venca / Škoda 120 L - komentáře:
12:08:34
03.01.2011
03.01.2011
DEKODOVAC
nadherna skodovka paci sami
06:13:34
04.11.2010
04.11.2010
Jakub Sýkora
Venca má už tuto sezónu za sebou. Spí ve svém zimním domově a těší se na jaro, až znovu začne ukrajovat další kilometry po krásách Československa :-)
20:15:01
27.07.2010
27.07.2010
Jakub Sýkora
Maska už je už skoro dva týdny zpět. Vypadá s ní velmi hezky.
ad Volkslista: Velmi hezká.
ad Volkslista: Velmi hezká.
23:27:27
08.07.2010
08.07.2010
Volkslista
Velice pěkná, jen by to chtělo vrátit tu dělenou masku. Podívej na moji, mám úplně stejnou (ale 1985)
07:07:47
04.06.2010
04.06.2010
dakar.cz
jj,tahle hnědá škodovkám sluší nejvíc:-) jinak pěkná škodovka
22:33:48
03.06.2010
03.06.2010
Jakub Sýkora
Abych pravdu řekl, tak se mi tahle barva líbí ze všech nejvíce :-)
ad stodvacet: Fakt? Jak až moc?
ad stodvacet: Fakt? Jak až moc?
17:52:40
03.06.2010
03.06.2010
benesso
ako keby som videl svoju Škodulu!!!
11:23:14
03.06.2010
03.06.2010
Pavel P..
pěknej kousek.... hnědá je dobrá
07:50:51
03.06.2010
03.06.2010
stodvacet
-> Jakub Sýkora: Máš pěknou škoduli,skoro stejnou jako já.Ta moje je o měsíc mladší(podle prodeje)jsme asi sousedé,tak někdy naschledanou
22:41:47
02.06.2010
02.06.2010
Jakub Sýkora
Dodal jsem stručný popis. Časem snad zvládnu sepsat něco víc. Doufám, že mi to vyjde a podívám se s ním na sraz Škodovek v Moravském krasu :-)
22:22:49
02.06.2010
02.06.2010
škoda 105L MTX - zrušená registrace
parádní - bude nějaký popis?
22:12:46
02.06.2010
02.06.2010
1560 - zrušená registrace
auto pěkný, s(v)lečna taky