skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
V roce 2004 nám náš táta věnoval jeho škodu 130GL r.v. 1986. Jelikož já ani brácha jsme v té době ještě nevlastnili řídičské průkazy, nebylo auto pro nás velkým přínosem. Teprve v roce 2007 bylo auto využíváno na cestu do školy a v té době se zrodily první příznaky tuning mánie. Prvni uprávy by se daly spíš nazvat tuzeringem :D, ale myslím si, že touhle fázi tuningu si prošel snad každý :). V roce 2008 jsme se rozhodli vůz kompletně přestavět a stále na tom pracujeme. I přes poměrně rozsáhlou korozi, se snažíme auto uvést do původní " zdravé" podoby a pevně věřím v to, že se nám to daří. Zde vám přinášíme aktuálni stav, fotografie a nové informace o naší škodě 130GLj.
Zde vám přináším nový popis vozu:
Karoserie
• M-ková kastle: kompletně vyvařená (přední podběhy, P-kapsy, kufr, prahy, zadní lémy + podběhy a celkově, kde se objevovala nějaká rez, díra)
• Nové díly: přední čelo, přední baltníky, most, zadní čelo, všechny dveře
• Karosérie prošla úpravou: zavařene okapničky, výdechy C-sloupku, rozšířené přední a zadní lémy
• Zatím bez laku
Nápravy
Přední náprava:
• Ramena, nápravnice opískovány, následně základ + alkyton
• Vyztužená dle LA (krom řízení)
• Nové ložiska + silentbloky ramen a řízení (silentbloky od Pemita)
• Upravené dorazy na spodních ramenech
• Přední pružiny 220mm, 80 kN by Tuner#2
• Upravené náboje pro rozteč 4x100 se závitem
• Brzdiče původní 4-pístky po kompletní repasi, rozšířene pro širší kotouč
• Předni kotouče Kalmar-motorsport, chlazené pr. 247mm, tl. 20mm
Zadní náprava:
• Ramena opískována, následně základ + alkyton
• Vyztužená dle LA
• Nové tvrdé silentbloky (buchty)
• Upravené sériové náboje pro rozeč 4x100 se závitem
• Brzdiče opel Astra G
• Zadní kotouče VW polo 239x10
• Pružiny Kalmar-motorsport
Disky:
• BCW Steffan, předek 8", zadek 9". Rozteč 4x100
• Pneu předek Toyo proxes 195/45/R14, zadek Toyo proxes 225/40/R14
• Lakované středy + leštěný límec
Motor
• Základ tvoří motor z rapida 742.136
• Karburátor nový Weber 32/36 DGV + vzduchový filtr KN (Motor-excel)
• Hlava felície 1.3 MPI/ 50kW, snížena o 0,9mm
• Hlava + sací potrubí leštěné kanály, slícováno
• Těsnění pod hlavou Viktor Reinz
• Nové písty, válce, čepy, pístní kroužky pro 136 (Motor-excel)
• Stáhnuty setrvačník, zánovní kliková hřídel, vyváženo jako celek i s rozvoďákem a řemenicí
• Vačka 280/280
• Nové rozvody
• Příčny nerez výfuk + výfukové potrubi 4/1 nad příčku (Bohouš Krejčí)
• Motor prošel kompletní repasi, je složen ve směs z nových dílů
Naš YouTube Channel:
Převodovka
• Sériová převedovka ze š130, 5q, sp 4.22.
• Kompletně očištěna, po repasi (Vrba).
Interiér
• Skořepinové sedačky OMP
Informace ještě nejsou úplné, mnoho věcí chybí, čeká na úpravu, není ještě dodělaných. Takže zatím takhle pro info ;-)
Zde vám přináším nový popis vozu:
Karoserie
• M-ková kastle: kompletně vyvařená (přední podběhy, P-kapsy, kufr, prahy, zadní lémy + podběhy a celkově, kde se objevovala nějaká rez, díra)
• Nové díly: přední čelo, přední baltníky, most, zadní čelo, všechny dveře
• Karosérie prošla úpravou: zavařene okapničky, výdechy C-sloupku, rozšířené přední a zadní lémy
• Zatím bez laku
Nápravy
Přední náprava:
• Ramena, nápravnice opískovány, následně základ + alkyton
• Vyztužená dle LA (krom řízení)
• Nové ložiska + silentbloky ramen a řízení (silentbloky od Pemita)
• Upravené dorazy na spodních ramenech
• Přední pružiny 220mm, 80 kN by Tuner#2
• Upravené náboje pro rozteč 4x100 se závitem
• Brzdiče původní 4-pístky po kompletní repasi, rozšířene pro širší kotouč
• Předni kotouče Kalmar-motorsport, chlazené pr. 247mm, tl. 20mm
Zadní náprava:
• Ramena opískována, následně základ + alkyton
• Vyztužená dle LA
• Nové tvrdé silentbloky (buchty)
• Upravené sériové náboje pro rozeč 4x100 se závitem
• Brzdiče opel Astra G
• Zadní kotouče VW polo 239x10
• Pružiny Kalmar-motorsport
Disky:
• BCW Steffan, předek 8", zadek 9". Rozteč 4x100
• Pneu předek Toyo proxes 195/45/R14, zadek Toyo proxes 225/40/R14
• Lakované středy + leštěný límec
Motor
• Základ tvoří motor z rapida 742.136
• Karburátor nový Weber 32/36 DGV + vzduchový filtr KN (Motor-excel)
• Hlava felície 1.3 MPI/ 50kW, snížena o 0,9mm
• Hlava + sací potrubí leštěné kanály, slícováno
• Těsnění pod hlavou Viktor Reinz
• Nové písty, válce, čepy, pístní kroužky pro 136 (Motor-excel)
• Stáhnuty setrvačník, zánovní kliková hřídel, vyváženo jako celek i s rozvoďákem a řemenicí
• Vačka 280/280
• Nové rozvody
• Příčny nerez výfuk + výfukové potrubi 4/1 nad příčku (Bohouš Krejčí)
• Motor prošel kompletní repasi, je složen ve směs z nových dílů
Naš YouTube Channel:
Převodovka
• Sériová převedovka ze š130, 5q, sp 4.22.
• Kompletně očištěna, po repasi (Vrba).
Interiér
• Skořepinové sedačky OMP
Informace ještě nejsou úplné, mnoho věcí chybí, čeká na úpravu, není ještě dodělaných. Takže zatím takhle pro info ;-)
Škoda130GLj - komentáře:
22:04:47
16.08.2021
16.08.2021
Shader
-> Eidy: Jde to sice pomalu, ale snažím se. Stále je co zlepšovat, ale to víc si pak jízdu užívám. Kór, když člověk sklízí palce nahoru, ale to asi znáš moc dobře
21:31:49
16.08.2021
16.08.2021
Eidy
-> Shader: Takže stále jdeš tím správným směrem. To je dobře.
19:54:19
16.08.2021
16.08.2021
Shader
Po delší době, zase pár postřehů. Úpravu uložení tlumičů a stabilizátoru hodnotím velice kladně. O proti minula mám pocit, že to opravdu funguje. Jen je třeba udělat odklony, absolutně netuším jaké hodnoty jsou vhodné, nějaké rady? Dále je potřeba dořešit dorazy horních ramen a rozpěru předních tlumičů.
Co se týče motoru, tak jsem zatím velice spokojen. Jen jsem měl pocit, že jsou svíčky moc "do bílá", chudá směs? Dal jsem větší trysku na 1st a pocitově i zabarvením svíček zlepšení. Dnes jsem objednal i větší trysku na 2st. Po výměně plánuji auto odbrzdit a zjistit kolik tam těch koní je nebo není
S autem se pořád sžívám, ale každou jízdou si dovolím víc a víc a zatím to vypadá dobře. Horší je, že začínám být na te jízdě nějak více a více závislý
Co se týče motoru, tak jsem zatím velice spokojen. Jen jsem měl pocit, že jsou svíčky moc "do bílá", chudá směs? Dal jsem větší trysku na 1st a pocitově i zabarvením svíček zlepšení. Dnes jsem objednal i větší trysku na 2st. Po výměně plánuji auto odbrzdit a zjistit kolik tam těch koní je nebo není
S autem se pořád sžívám, ale každou jízdou si dovolím víc a víc a zatím to vypadá dobře. Horší je, že začínám být na te jízdě nějak více a více závislý
19:16:21
11.07.2021
11.07.2021
Shader
-> Klubko_: Nebyla by to první věc "naopak", už jsem si nějak zvykl
00:02:55
11.07.2021
11.07.2021
Klubko_
-> Shader: tak a teď to můžeš cely znova rozdělat. To máš radost, že?
22:49:21
10.07.2021
10.07.2021
Shader
-> Klubko_: Ajooo, asi máš pravdu . Občas je dobré tady nahrát nějakou tu fotku
22:40:03
10.07.2021
10.07.2021
Klubko_
-> Shader: nechci být hnidopich, ale řekl bych, že máš naopak horní gumky na svislácích.
19:59:04
13.06.2021
13.06.2021
Shader
-> Eidy: Letos bojuji s extrémním nedostatkem času. Ale už jen ošetřím nové domky zevnitř a náprava může jít zpět na místo. Pak doladím dorazy nápravy, vyměním zadní hadice za pancíř, výměna oleje a jde se zkoušet. Počítám 2 týdny.
19:52:34
13.06.2021
13.06.2021
Eidy
-> Shader: Kdy to složíš a vyzkoušíš?
19:49:16
19.01.2021
19.01.2021
Shader
-> Mates: Jasně no, ale já to objevil u tebe . Původně jsem chtěl otáčet horní, ale pak jsem si říkal, že když je to venku, tak vezmu rovnou tyhle "štelováky"
15:22:43
19.01.2021
19.01.2021
Mates
-> Shader 16.01.21 16:54:44: Nz, moje řešní to není, mám to zase od Ondryho . Ramena jsou pěkný