skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
V roce 2004 nám náš táta věnoval jeho škodu 130GL r.v. 1986. Jelikož já ani brácha jsme v té době ještě nevlastnili řídičské průkazy, nebylo auto pro nás velkým přínosem. Teprve v roce 2007 bylo auto využíváno na cestu do školy a v té době se zrodily první příznaky tuning mánie. Prvni uprávy by se daly spíš nazvat tuzeringem :D, ale myslím si, že touhle fázi tuningu si prošel snad každý :). V roce 2008 jsme se rozhodli vůz kompletně přestavět a stále na tom pracujeme. I přes poměrně rozsáhlou korozi, se snažíme auto uvést do původní " zdravé" podoby a pevně věřím v to, že se nám to daří. Zde vám přinášíme aktuálni stav, fotografie a nové informace o naší škodě 130GLj.
Zde vám přináším nový popis vozu:
Karoserie
• M-ková kastle: kompletně vyvařená (přední podběhy, P-kapsy, kufr, prahy, zadní lémy + podběhy a celkově, kde se objevovala nějaká rez, díra)
• Nové díly: přední čelo, přední baltníky, most, zadní čelo, všechny dveře
• Karosérie prošla úpravou: zavařene okapničky, výdechy C-sloupku, rozšířené přední a zadní lémy
• Zatím bez laku
Nápravy
Přední náprava:
• Ramena, nápravnice opískovány, následně základ + alkyton
• Vyztužená dle LA (krom řízení)
• Nové ložiska + silentbloky ramen a řízení (silentbloky od Pemita)
• Upravené dorazy na spodních ramenech
• Přední pružiny 220mm, 80 kN by Tuner#2
• Upravené náboje pro rozteč 4x100 se závitem
• Brzdiče původní 4-pístky po kompletní repasi, rozšířene pro širší kotouč
• Předni kotouče Kalmar-motorsport, chlazené pr. 247mm, tl. 20mm
Zadní náprava:
• Ramena opískována, následně základ + alkyton
• Vyztužená dle LA
• Nové tvrdé silentbloky (buchty)
• Upravené sériové náboje pro rozeč 4x100 se závitem
• Brzdiče opel Astra G
• Zadní kotouče VW polo 239x10
• Pružiny Kalmar-motorsport
Disky:
• BCW Steffan, předek 8", zadek 9". Rozteč 4x100
• Pneu předek Toyo proxes 195/45/R14, zadek Toyo proxes 225/40/R14
• Lakované středy + leštěný límec
Motor
• Základ tvoří motor z rapida 742.136
• Karburátor nový Weber 32/36 DGV + vzduchový filtr KN (Motor-excel)
• Hlava felície 1.3 MPI/ 50kW, snížena o 0,9mm
• Hlava + sací potrubí leštěné kanály, slícováno
• Těsnění pod hlavou Viktor Reinz
• Nové písty, válce, čepy, pístní kroužky pro 136 (Motor-excel)
• Stáhnuty setrvačník, zánovní kliková hřídel, vyváženo jako celek i s rozvoďákem a řemenicí
• Vačka 280/280
• Nové rozvody
• Příčny nerez výfuk + výfukové potrubi 4/1 nad příčku (Bohouš Krejčí)
• Motor prošel kompletní repasi, je složen ve směs z nových dílů
Naš YouTube Channel:
Převodovka
• Sériová převedovka ze š130, 5q, sp 4.22.
• Kompletně očištěna, po repasi (Vrba).
Interiér
• Skořepinové sedačky OMP
Informace ještě nejsou úplné, mnoho věcí chybí, čeká na úpravu, není ještě dodělaných. Takže zatím takhle pro info ;-)
Zde vám přináším nový popis vozu:
Karoserie
• M-ková kastle: kompletně vyvařená (přední podběhy, P-kapsy, kufr, prahy, zadní lémy + podběhy a celkově, kde se objevovala nějaká rez, díra)
• Nové díly: přední čelo, přední baltníky, most, zadní čelo, všechny dveře
• Karosérie prošla úpravou: zavařene okapničky, výdechy C-sloupku, rozšířené přední a zadní lémy
• Zatím bez laku
Nápravy
Přední náprava:
• Ramena, nápravnice opískovány, následně základ + alkyton
• Vyztužená dle LA (krom řízení)
• Nové ložiska + silentbloky ramen a řízení (silentbloky od Pemita)
• Upravené dorazy na spodních ramenech
• Přední pružiny 220mm, 80 kN by Tuner#2
• Upravené náboje pro rozteč 4x100 se závitem
• Brzdiče původní 4-pístky po kompletní repasi, rozšířene pro širší kotouč
• Předni kotouče Kalmar-motorsport, chlazené pr. 247mm, tl. 20mm
Zadní náprava:
• Ramena opískována, následně základ + alkyton
• Vyztužená dle LA
• Nové tvrdé silentbloky (buchty)
• Upravené sériové náboje pro rozeč 4x100 se závitem
• Brzdiče opel Astra G
• Zadní kotouče VW polo 239x10
• Pružiny Kalmar-motorsport
Disky:
• BCW Steffan, předek 8", zadek 9". Rozteč 4x100
• Pneu předek Toyo proxes 195/45/R14, zadek Toyo proxes 225/40/R14
• Lakované středy + leštěný límec
Motor
• Základ tvoří motor z rapida 742.136
• Karburátor nový Weber 32/36 DGV + vzduchový filtr KN (Motor-excel)
• Hlava felície 1.3 MPI/ 50kW, snížena o 0,9mm
• Hlava + sací potrubí leštěné kanály, slícováno
• Těsnění pod hlavou Viktor Reinz
• Nové písty, válce, čepy, pístní kroužky pro 136 (Motor-excel)
• Stáhnuty setrvačník, zánovní kliková hřídel, vyváženo jako celek i s rozvoďákem a řemenicí
• Vačka 280/280
• Nové rozvody
• Příčny nerez výfuk + výfukové potrubi 4/1 nad příčku (Bohouš Krejčí)
• Motor prošel kompletní repasi, je složen ve směs z nových dílů
Naš YouTube Channel:
Převodovka
• Sériová převedovka ze š130, 5q, sp 4.22.
• Kompletně očištěna, po repasi (Vrba).
Interiér
• Skořepinové sedačky OMP
Informace ještě nejsou úplné, mnoho věcí chybí, čeká na úpravu, není ještě dodělaných. Takže zatím takhle pro info ;-)
Škoda130GLj - komentáře:
19:55:33
20.09.2020
20.09.2020
T
19:49:51
20.09.2020
20.09.2020
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Shader 20.09.20 19:11:13: super gratulace
19:11:13
20.09.2020
20.09.2020
Shader
Den D!
První veřejná projížďka od listopadu 2008, kdy se do kastle poprvé zakousl řezný kotouč. První dojmy, upadnou mi uši a praskne mi hlava . Podvozek ještě není dotažený, na předku momentálně sériové tlumiče, vyrábím nové držáky GAZ tlumičů, ty budou zítra. Dále je tam sériový stabilizátor, jelikož musím vymyslet nové uložení pro 21, která se opírá o most. Brzdy ok, zadní hadice k třmenům se budou měnit, už jsem objednal pancéřovky. Motor šlape perfektně (aspoň si myslím ), teplota drží na 80 °C (nekolísá). Bude se měnit termostat Wahler a uvidí se. Motor jde do otáček velice ochotně, ale nezkoušel jsem nějaký strop. Cca 5 500 a chce víc. Přemýšlím nad facetkou místo AC pumpy. Ano, je potřeba ještě vyladit dost věcí, ale první dojmy jsou super.
Jedna taková perlička, nějací borci vyskočili ze zahrádky a zastavili mě s tím, že co je v tom za motor, že motor ze škodovky to asi nebude .
První veřejná projížďka od listopadu 2008, kdy se do kastle poprvé zakousl řezný kotouč. První dojmy, upadnou mi uši a praskne mi hlava . Podvozek ještě není dotažený, na předku momentálně sériové tlumiče, vyrábím nové držáky GAZ tlumičů, ty budou zítra. Dále je tam sériový stabilizátor, jelikož musím vymyslet nové uložení pro 21, která se opírá o most. Brzdy ok, zadní hadice k třmenům se budou měnit, už jsem objednal pancéřovky. Motor šlape perfektně (aspoň si myslím ), teplota drží na 80 °C (nekolísá). Bude se měnit termostat Wahler a uvidí se. Motor jde do otáček velice ochotně, ale nezkoušel jsem nějaký strop. Cca 5 500 a chce víc. Přemýšlím nad facetkou místo AC pumpy. Ano, je potřeba ještě vyladit dost věcí, ale první dojmy jsou super.
Jedna taková perlička, nějací borci vyskočili ze zahrádky a zastavili mě s tím, že co je v tom za motor, že motor ze škodovky to asi nebude .
17:54:03
01.09.2020
01.09.2020
Shader
-> Eidy: Asi máš pravdu, zase tolik práce to není a bude do jistější
17:51:03
01.09.2020
01.09.2020
Eidy
-> Shader: Na sérii to stačí. Na tužší tlumiče raději ne. Pokud bys to dovařil, bude to jistota.
17:47:25
01.09.2020
01.09.2020
Shader
-> Eidy: Jako napadlo mě to, ale vycházel jsem tak nějak ze série. Když tam je nějaká dvojka plech, zdálo se mi, že to bude bohatě stačit. No uvidím, možná ještě říznu a navařím znovu
13:32:12
01.09.2020
01.09.2020
Eidy
-> Shader: Když tam máš tak vysoký podložky pod šrouby, chtělo to udělat rantl po celé délce. Tím se to výrazně zesílí.
13:14:00
01.09.2020
01.09.2020
Shader
-> Eidy: Konkrétně v čem? Myslíš, že se to bude ohýbat? Materiál 3mm, nerez.
12:48:50
01.09.2020
01.09.2020
Eidy
-> Shader 01.09.20 12:45:54: Asi to vydrží, ale strojařsky je to špatně.
12:45:54
01.09.2020
01.09.2020
Shader
Držáky tlumičů, vlastní výroby...
22:11:46
22.08.2020
22.08.2020
Shader
-> Tuner#2: Chtěl jsem to auto o kousek výš, ty "Kalmary" 300mm, jsou proklatě nízko. Měl jsem strach z funkčnosti. Ohledně hadice souhlas, není to ideální. Je to sériová hadice a bude to chtít něco na míru, obdobný problém mám s ruční brzdou.
22:01:09
22.08.2020
22.08.2020
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Shader 22.08.20 21:34:31: proč? BTW ta brzdová hadice nevypadá zrovna dobře. Takhle vedená a napnutá by rozhodně být neměla.
20:13:37
07.05.2020
07.05.2020
Shader
-> Eidy: Bohužel jen pár věcí . Nemám moc času, ale vlastně za to můžeš i trošku ty, že se zase něco děje. Vždycky když kouknu k tobě do karty, tak mě to motivuje .
22:38:58
03.05.2020
03.05.2020
Eidy
-> Shader: A dál?
13:44:11
22.12.2018
22.12.2018
Shader
-> Tuner#2: 4-1 svody mám našopovane, ale tady to ošetřím asi jen barvou. Pro mé účely to bude stačit. Při jednom natřu i origo svody.
12:38:48
22.12.2018
22.12.2018
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Shader 22.12.18 11:15:55: Mám v plánu ho nasopovat a pak natřít černým kovarskym Alkytonem na kamna. Udělám tak i origo co je na 130L, ale bojím se co bude vevnitř, takže zkusím jaký bude mít zvuk.