skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
V roce 2004 nám náš táta věnoval jeho škodu 130GL r.v. 1986. Jelikož já ani brácha jsme v té době ještě nevlastnili řídičské průkazy, nebylo auto pro nás velkým přínosem. Teprve v roce 2007 bylo auto využíváno na cestu do školy a v té době se zrodily první příznaky tuning mánie. Prvni uprávy by se daly spíš nazvat tuzeringem :D, ale myslím si, že touhle fázi tuningu si prošel snad každý :). V roce 2008 jsme se rozhodli vůz kompletně přestavět a stále na tom pracujeme. I přes poměrně rozsáhlou korozi, se snažíme auto uvést do původní " zdravé" podoby a pevně věřím v to, že se nám to daří. Zde vám přinášíme aktuálni stav, fotografie a nové informace o naší škodě 130GLj.
Zde vám přináším nový popis vozu:
Karoserie
• M-ková kastle: kompletně vyvařená (přední podběhy, P-kapsy, kufr, prahy, zadní lémy + podběhy a celkově, kde se objevovala nějaká rez, díra)
• Nové díly: přední čelo, přední baltníky, most, zadní čelo, všechny dveře
• Karosérie prošla úpravou: zavařene okapničky, výdechy C-sloupku, rozšířené přední a zadní lémy
• Zatím bez laku
Nápravy
Přední náprava:
• Ramena, nápravnice opískovány, následně základ + alkyton
• Vyztužená dle LA (krom řízení)
• Nové ložiska + silentbloky ramen a řízení (silentbloky od Pemita)
• Upravené dorazy na spodních ramenech
• Přední pružiny 220mm, 80 kN by Tuner#2
• Upravené náboje pro rozteč 4x100 se závitem
• Brzdiče původní 4-pístky po kompletní repasi, rozšířene pro širší kotouč
• Předni kotouče Kalmar-motorsport, chlazené pr. 247mm, tl. 20mm
Zadní náprava:
• Ramena opískována, následně základ + alkyton
• Vyztužená dle LA
• Nové tvrdé silentbloky (buchty)
• Upravené sériové náboje pro rozeč 4x100 se závitem
• Brzdiče opel Astra G
• Zadní kotouče VW polo 239x10
• Pružiny Kalmar-motorsport
Disky:
• BCW Steffan, předek 8", zadek 9". Rozteč 4x100
• Pneu předek Toyo proxes 195/45/R14, zadek Toyo proxes 225/40/R14
• Lakované středy + leštěný límec
Motor
• Základ tvoří motor z rapida 742.136
• Karburátor nový Weber 32/36 DGV + vzduchový filtr KN (Motor-excel)
• Hlava felície 1.3 MPI/ 50kW, snížena o 0,9mm
• Hlava + sací potrubí leštěné kanály, slícováno
• Těsnění pod hlavou Viktor Reinz
• Nové písty, válce, čepy, pístní kroužky pro 136 (Motor-excel)
• Stáhnuty setrvačník, zánovní kliková hřídel, vyváženo jako celek i s rozvoďákem a řemenicí
• Vačka 280/280
• Nové rozvody
• Příčny nerez výfuk + výfukové potrubi 4/1 nad příčku (Bohouš Krejčí)
• Motor prošel kompletní repasi, je složen ve směs z nových dílů
Naš YouTube Channel:
Převodovka
• Sériová převedovka ze š130, 5q, sp 4.22.
• Kompletně očištěna, po repasi (Vrba).
Interiér
• Skořepinové sedačky OMP
Informace ještě nejsou úplné, mnoho věcí chybí, čeká na úpravu, není ještě dodělaných. Takže zatím takhle pro info ;-)
Zde vám přináším nový popis vozu:
Karoserie
• M-ková kastle: kompletně vyvařená (přední podběhy, P-kapsy, kufr, prahy, zadní lémy + podběhy a celkově, kde se objevovala nějaká rez, díra)
• Nové díly: přední čelo, přední baltníky, most, zadní čelo, všechny dveře
• Karosérie prošla úpravou: zavařene okapničky, výdechy C-sloupku, rozšířené přední a zadní lémy
• Zatím bez laku
Nápravy
Přední náprava:
• Ramena, nápravnice opískovány, následně základ + alkyton
• Vyztužená dle LA (krom řízení)
• Nové ložiska + silentbloky ramen a řízení (silentbloky od Pemita)
• Upravené dorazy na spodních ramenech
• Přední pružiny 220mm, 80 kN by Tuner#2
• Upravené náboje pro rozteč 4x100 se závitem
• Brzdiče původní 4-pístky po kompletní repasi, rozšířene pro širší kotouč
• Předni kotouče Kalmar-motorsport, chlazené pr. 247mm, tl. 20mm
Zadní náprava:
• Ramena opískována, následně základ + alkyton
• Vyztužená dle LA
• Nové tvrdé silentbloky (buchty)
• Upravené sériové náboje pro rozeč 4x100 se závitem
• Brzdiče opel Astra G
• Zadní kotouče VW polo 239x10
• Pružiny Kalmar-motorsport
Disky:
• BCW Steffan, předek 8", zadek 9". Rozteč 4x100
• Pneu předek Toyo proxes 195/45/R14, zadek Toyo proxes 225/40/R14
• Lakované středy + leštěný límec
Motor
• Základ tvoří motor z rapida 742.136
• Karburátor nový Weber 32/36 DGV + vzduchový filtr KN (Motor-excel)
• Hlava felície 1.3 MPI/ 50kW, snížena o 0,9mm
• Hlava + sací potrubí leštěné kanály, slícováno
• Těsnění pod hlavou Viktor Reinz
• Nové písty, válce, čepy, pístní kroužky pro 136 (Motor-excel)
• Stáhnuty setrvačník, zánovní kliková hřídel, vyváženo jako celek i s rozvoďákem a řemenicí
• Vačka 280/280
• Nové rozvody
• Příčny nerez výfuk + výfukové potrubi 4/1 nad příčku (Bohouš Krejčí)
• Motor prošel kompletní repasi, je složen ve směs z nových dílů
Naš YouTube Channel:
Převodovka
• Sériová převedovka ze š130, 5q, sp 4.22.
• Kompletně očištěna, po repasi (Vrba).
Interiér
• Skořepinové sedačky OMP
Informace ještě nejsou úplné, mnoho věcí chybí, čeká na úpravu, není ještě dodělaných. Takže zatím takhle pro info ;-)
Škoda130GLj - komentáře:
18:18:59
09.10.2020
09.10.2020
Shader
Byl jsem zde popotahován za zadní brzdové hadice , dnes došly pancéřovky + lanovody na míru.
18:23:17
04.10.2020
04.10.2020
castrol
17:53:02
04.10.2020
04.10.2020
Shader
Dneska proběhla veřejná projížďka č.2. Nějaké postřehy.
Hlučné je to stále, ale k ochraně sluchu, musím přidat ochranu chrupu . Po nasazení předních tlumičů GAZ, je to slušný beton. Takže s tím se asi ještě bude laborovat, ale jinak je to ok. Co se týče brzd od zadního levé kola je občasně slyšet jakoby "skřípot", ale včera jsem dělal s ruční brzdou, může tam být souvislost. Motor šlape parádně, dneska jsem atakoval hranici 6500, dle otáčkoměru 6700 cca, otázka zní, kolik tam reálně těch otáček bylo. Troufám si říct, že tam byla ještě rezerva. A jedna nemilá zpráva, o které už nějaký čas vím. Při stojícím autě na volnoběh, se z převodovky ozývá jakýsi zvuk. Za jízdy a při řazení to není znát. Těžko říct, co to může být.
Takže asi tak k dnešní jízdě
Hlučné je to stále, ale k ochraně sluchu, musím přidat ochranu chrupu . Po nasazení předních tlumičů GAZ, je to slušný beton. Takže s tím se asi ještě bude laborovat, ale jinak je to ok. Co se týče brzd od zadního levé kola je občasně slyšet jakoby "skřípot", ale včera jsem dělal s ruční brzdou, může tam být souvislost. Motor šlape parádně, dneska jsem atakoval hranici 6500, dle otáčkoměru 6700 cca, otázka zní, kolik tam reálně těch otáček bylo. Troufám si říct, že tam byla ještě rezerva. A jedna nemilá zpráva, o které už nějaký čas vím. Při stojícím autě na volnoběh, se z převodovky ozývá jakýsi zvuk. Za jízdy a při řazení to není znát. Těžko říct, co to může být.
Takže asi tak k dnešní jízdě
21:32:56
30.09.2020
30.09.2020
kraska98
20:29:05
30.09.2020
30.09.2020
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Shader 30.09.20 18:26:48: měření hlučnosti není úplně jednoduchá věc. Musí být zkalibrovaná technika a daná vzdálenost z které se měří. To co převádí na srazech je tak maximálně na zmeření pindíků při té akci, ale neporovnatelné s jinou
18:42:03
30.09.2020
30.09.2020
Milan 136
-> kraska98 30.09.20 13:14:36: U trubky to bude asi úplně jedno, kolik to má kanálů
18:26:48
30.09.2020
30.09.2020
Shader
-> Tuner#2: Pro zajímavost si zkusím změřit hlučnost, ať vím, proti čemu vlastně stojím .
Nemáte někdo už naměřeno?
Nemáte někdo už naměřeno?
18:13:39
30.09.2020
30.09.2020
Tuner#2 - zrušená registrace
Já nevím, ale starý výfuk už byl poměrně vypálený a hlučný, ale na okreskach se mě to líbilo pořád a když jsem jel na jeden zátah z Belgie, tak to jistili špunty a pohoda
16:57:09
30.09.2020
30.09.2020
Shader
-> kraska98: Pán je gurmán , pak týden mluvíš jako Hanzlík v Postřižinách ne?
13:14:36
30.09.2020
30.09.2020
kraska98
-> Mates: Já jezdím třetí sezonu s holou trubkou a zatím si to stále užívám. A to s s tím najezdím taky třeba 650km za víkend na sraz tam a zpátky apod. Nejhorší je první kilometr Pak ti zalehne v uších a je to vpohodě. Pravda...mám ale 5kanál, který je obecně o něco tišší.
17:39:22
29.09.2020
29.09.2020
Mates
-> Shader: taky jsem si to pořád užíval, ale letošní rok mi nějak začal vadit, asi stárnu
17:18:43
29.09.2020
29.09.2020
Shader
-> Eidy: Jo, myslím, že budou ok. Nakonec jsem rád, že jsem je vyrobil ještě jednou a lépe .
-> Mates: Dík. Je to kravál, o tom žádná, ale já ještě nejsem nasycený . Zvuk se mi líbí a svým způsobem si to ještě užívám a baví mě jak se to projevuje v různém spektru otáček. Ale věřím, že po 10 letech se toho člověk "přežere" .
-> Mates: Dík. Je to kravál, o tom žádná, ale já ještě nejsem nasycený . Zvuk se mi líbí a svým způsobem si to ještě užívám a baví mě jak se to projevuje v různém spektru otáček. Ale věřím, že po 10 letech se toho člověk "přežere" .
16:58:12
29.09.2020
29.09.2020
Mates
-> Shader: hezká práce . K tomu sluchu mám to samé, už začínáme dělat jiný výfuk, tenhle je v nízkých bublavý a pak jen kravál , po těch 10ti letech musí přijít snad tišší .
18:51:02
27.09.2020
27.09.2020
Eidy
-> Shader 27.09.20 15:56:58: moc hezký držáky.
15:56:11
27.09.2020
27.09.2020
Shader
Zkouška držáku, vypadá to ok. Ještě je potřeba poladit dosedací plochy. Toho zadního třmenu si nevšímejte .
21:25:51
21.09.2020
21.09.2020
Shader
-> Milan 136: vidím, že stejný problém mají všichni
20:47:05
21.09.2020
21.09.2020
Milan 136
-> Shader 21.09.20 20:11:52: Já už po Běšinách taky začínám slyšet
20:11:52
21.09.2020
21.09.2020
Shader
-> Eidy: Díky . Sluch se pomalu vrací k normálu
17:20:15
21.09.2020
21.09.2020
Eidy
-> Shader 21.09.20 11:34:51: supeer! Velká gratulace k první projížďce. Už zase slyšíš?