skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
V roce 2004 nám náš táta věnoval jeho škodu 130GL r.v. 1986. Jelikož já ani brácha jsme v té době ještě nevlastnili řídičské průkazy, nebylo auto pro nás velkým přínosem. Teprve v roce 2007 bylo auto využíváno na cestu do školy a v té době se zrodily první příznaky tuning mánie. Prvni uprávy by se daly spíš nazvat tuzeringem :D, ale myslím si, že touhle fázi tuningu si prošel snad každý :). V roce 2008 jsme se rozhodli vůz kompletně přestavět a stále na tom pracujeme. I přes poměrně rozsáhlou korozi, se snažíme auto uvést do původní " zdravé" podoby a pevně věřím v to, že se nám to daří. Zde vám přinášíme aktuálni stav, fotografie a nové informace o naší škodě 130GLj.
Zde vám přináším nový popis vozu:
Karoserie
• M-ková kastle: kompletně vyvařená (přední podběhy, P-kapsy, kufr, prahy, zadní lémy + podběhy a celkově, kde se objevovala nějaká rez, díra)
• Nové díly: přední čelo, přední baltníky, most, zadní čelo, všechny dveře
• Karosérie prošla úpravou: zavařene okapničky, výdechy C-sloupku, rozšířené přední a zadní lémy
• Zatím bez laku
Nápravy
Přední náprava:
• Ramena, nápravnice opískovány, následně základ + alkyton
• Vyztužená dle LA (krom řízení)
• Nové ložiska + silentbloky ramen a řízení (silentbloky od Pemita)
• Upravené dorazy na spodních ramenech
• Přední pružiny 220mm, 80 kN by Tuner#2
• Upravené náboje pro rozteč 4x100 se závitem
• Brzdiče původní 4-pístky po kompletní repasi, rozšířene pro širší kotouč
• Předni kotouče Kalmar-motorsport, chlazené pr. 247mm, tl. 20mm
Zadní náprava:
• Ramena opískována, následně základ + alkyton
• Vyztužená dle LA
• Nové tvrdé silentbloky (buchty)
• Upravené sériové náboje pro rozeč 4x100 se závitem
• Brzdiče opel Astra G
• Zadní kotouče VW polo 239x10
• Pružiny Kalmar-motorsport
Disky:
• BCW Steffan, předek 8", zadek 9". Rozteč 4x100
• Pneu předek Toyo proxes 195/45/R14, zadek Toyo proxes 225/40/R14
• Lakované středy + leštěný límec
Motor
• Základ tvoří motor z rapida 742.136
• Karburátor nový Weber 32/36 DGV + vzduchový filtr KN (Motor-excel)
• Hlava felície 1.3 MPI/ 50kW, snížena o 0,9mm
• Hlava + sací potrubí leštěné kanály, slícováno
• Těsnění pod hlavou Viktor Reinz
• Nové písty, válce, čepy, pístní kroužky pro 136 (Motor-excel)
• Stáhnuty setrvačník, zánovní kliková hřídel, vyváženo jako celek i s rozvoďákem a řemenicí
• Vačka 280/280
• Nové rozvody
• Příčny nerez výfuk + výfukové potrubi 4/1 nad příčku (Bohouš Krejčí)
• Motor prošel kompletní repasi, je složen ve směs z nových dílů
Naš YouTube Channel:
Převodovka
• Sériová převedovka ze š130, 5q, sp 4.22.
• Kompletně očištěna, po repasi (Vrba).
Interiér
• Skořepinové sedačky OMP
Informace ještě nejsou úplné, mnoho věcí chybí, čeká na úpravu, není ještě dodělaných. Takže zatím takhle pro info ;-)
Zde vám přináším nový popis vozu:
Karoserie
• M-ková kastle: kompletně vyvařená (přední podběhy, P-kapsy, kufr, prahy, zadní lémy + podběhy a celkově, kde se objevovala nějaká rez, díra)
• Nové díly: přední čelo, přední baltníky, most, zadní čelo, všechny dveře
• Karosérie prošla úpravou: zavařene okapničky, výdechy C-sloupku, rozšířené přední a zadní lémy
• Zatím bez laku
Nápravy
Přední náprava:
• Ramena, nápravnice opískovány, následně základ + alkyton
• Vyztužená dle LA (krom řízení)
• Nové ložiska + silentbloky ramen a řízení (silentbloky od Pemita)
• Upravené dorazy na spodních ramenech
• Přední pružiny 220mm, 80 kN by Tuner#2
• Upravené náboje pro rozteč 4x100 se závitem
• Brzdiče původní 4-pístky po kompletní repasi, rozšířene pro širší kotouč
• Předni kotouče Kalmar-motorsport, chlazené pr. 247mm, tl. 20mm
Zadní náprava:
• Ramena opískována, následně základ + alkyton
• Vyztužená dle LA
• Nové tvrdé silentbloky (buchty)
• Upravené sériové náboje pro rozeč 4x100 se závitem
• Brzdiče opel Astra G
• Zadní kotouče VW polo 239x10
• Pružiny Kalmar-motorsport
Disky:
• BCW Steffan, předek 8", zadek 9". Rozteč 4x100
• Pneu předek Toyo proxes 195/45/R14, zadek Toyo proxes 225/40/R14
• Lakované středy + leštěný límec
Motor
• Základ tvoří motor z rapida 742.136
• Karburátor nový Weber 32/36 DGV + vzduchový filtr KN (Motor-excel)
• Hlava felície 1.3 MPI/ 50kW, snížena o 0,9mm
• Hlava + sací potrubí leštěné kanály, slícováno
• Těsnění pod hlavou Viktor Reinz
• Nové písty, válce, čepy, pístní kroužky pro 136 (Motor-excel)
• Stáhnuty setrvačník, zánovní kliková hřídel, vyváženo jako celek i s rozvoďákem a řemenicí
• Vačka 280/280
• Nové rozvody
• Příčny nerez výfuk + výfukové potrubi 4/1 nad příčku (Bohouš Krejčí)
• Motor prošel kompletní repasi, je složen ve směs z nových dílů
Naš YouTube Channel:
Převodovka
• Sériová převedovka ze š130, 5q, sp 4.22.
• Kompletně očištěna, po repasi (Vrba).
Interiér
• Skořepinové sedačky OMP
Informace ještě nejsou úplné, mnoho věcí chybí, čeká na úpravu, není ještě dodělaných. Takže zatím takhle pro info ;-)
Škoda130GLj - komentáře:
16:54:44
16.01.2021
16.01.2021
Shader
-> Tuner#2: -> Eidy: Dík, je to boj v nevytápěné garáži
-> Mates: Dík za inspiraci
-> Mates: Dík za inspiraci
21:33:31
15.01.2021
15.01.2021
Eidy
-> Shader: Hezký řešení.
19:07:49
15.01.2021
15.01.2021
Mates
-> Shader: paráda
22:01:35
14.01.2021
14.01.2021
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Shader: Pěkně vyřešeno.
16:29:02
31.12.2020
31.12.2020
Shader
-> peter13789: Na 220 to bude v pohodě .
-> Tuner#2: Přiznávám, že jsem to asi trošku přehnal. Umím si představit těch 200.
-> Tuner#2: Přiznávám, že jsem to asi trošku přehnal. Umím si představit těch 200.
16:08:45
31.12.2020
31.12.2020
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Shader 31.12.20 13:28:00: To mám já se 133kN pružinou. Nechceš ten předek zvednout, je to fakt hodně nízko.
13:43:26
31.12.2020
31.12.2020
peter13789
-> Shader: Aha, lebo ja som to zrovna dneska porovnaval s mojimi pružinami a miesta je tam habadej, už som sa bal že budem musieť rezať do mojej nalakovanej kasne
13:28:00
31.12.2020
31.12.2020
Shader
-> Eidy: -> Tuner#2: Souhlas, už to mám vymyšlené. Rozpěra bude dole.
-> peter13789: Spíš mám 180/190 , sice trošku odsazený tlumič na rameni, ale i tak už byl tlumič dost na hraně. Nechci riskovat poškození tlumiče, případně vytržení.
-> peter13789: Spíš mám 180/190 , sice trošku odsazený tlumič na rameni, ale i tak už byl tlumič dost na hraně. Nechci riskovat poškození tlumiče, případně vytržení.
12:21:14
31.12.2020
31.12.2020
peter13789
-> Shader: A to Gazy majú tak dlhé telo, že pri 220 mm pruzinach treba dvíhať domce?
00:08:00
30.12.2020
30.12.2020
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Shader 29.12.20 22:15:46: Také jsem pro to rozepřít dole co nejblíže držákům nápravnice.
23:24:11
29.12.2020
29.12.2020
Eidy
-> Shader: Rozpěra - asi je to jedno. Spíš bych ji dal dolu. Jednak bude blíž nápravnici, druhak zbude víc místa v kufru.
22:15:46
29.12.2020
29.12.2020
Shader
-> Eidy: Tak úplně nadšený z toho nejsem, ale má to svůj význam. Tak tragicky to nevidím, udělají se nové domky, navaří, ošetří barvou a bude to ok . Jo, trubky jsou ve hře.
-> Tuner#2: Ano, těch variant jak to udělat je více. Me se zrovna líbilo tohle řešení . Domky budou vyrobeny z plechu o síle originálu ( teď nevím 3-4mm), navaří se a musí to být ok. Nevidím v tom problém.
Ještě otázka, je rozdíl v tom, jak vysoko je umístěna rozpěra? Buď dole jako v originále nebo nahoře po úpravě domku?
-> Tuner#2: Ano, těch variant jak to udělat je více. Me se zrovna líbilo tohle řešení . Domky budou vyrobeny z plechu o síle originálu ( teď nevím 3-4mm), navaří se a musí to být ok. Nevidím v tom problém.
Ještě otázka, je rozdíl v tom, jak vysoko je umístěna rozpěra? Buď dole jako v originále nebo nahoře po úpravě domku?
00:00:22
29.12.2020
29.12.2020
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Shader: Těch variant co jsem posílal se tady dá najít víc: img.skoda-virt.cz/vase_au
ta_upload/.../2728_2011-08
-06_22-32-22_6.jpg
23:58:16
28.12.2020
28.12.2020
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Shader 28.12.20 17:23:01: No už máš po, ale nestačilo fakt jen vykroužit díru pro pístnici a udělat uchycení výš z plechu? Ale naštěstí se asi povedlo, jen bych měl strach o roznesení váhy, ten horní držák je přece jen nejbytelnější místo na kasli v předu.
23:54:12
28.12.2020
28.12.2020
Eidy
-> Shader: Tvl, řezat a vařit na “čerstvě” nalakovaným autě. Moje noční můra. Teď už není cesty zpátky.
Tak vezmi trubkový. Uděláš větší áčka.
Tak vezmi trubkový. Uděláš větší áčka.