skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
V roce 2004 nám náš táta věnoval jeho škodu 130GL r.v. 1986. Jelikož já ani brácha jsme v té době ještě nevlastnili řídičské průkazy, nebylo auto pro nás velkým přínosem. Teprve v roce 2007 bylo auto využíváno na cestu do školy a v té době se zrodily první příznaky tuning mánie. Prvni uprávy by se daly spíš nazvat tuzeringem :D, ale myslím si, že touhle fázi tuningu si prošel snad každý :). V roce 2008 jsme se rozhodli vůz kompletně přestavět a stále na tom pracujeme. I přes poměrně rozsáhlou korozi, se snažíme auto uvést do původní " zdravé" podoby a pevně věřím v to, že se nám to daří. Zde vám přinášíme aktuálni stav, fotografie a nové informace o naší škodě 130GLj.
Zde vám přináším nový popis vozu:
Karoserie
• M-ková kastle: kompletně vyvařená (přední podběhy, P-kapsy, kufr, prahy, zadní lémy + podběhy a celkově, kde se objevovala nějaká rez, díra)
• Nové díly: přední čelo, přední baltníky, most, zadní čelo, všechny dveře
• Karosérie prošla úpravou: zavařene okapničky, výdechy C-sloupku, rozšířené přední a zadní lémy
• Zatím bez laku
Nápravy
Přední náprava:
• Ramena, nápravnice opískovány, následně základ + alkyton
• Vyztužená dle LA (krom řízení)
• Nové ložiska + silentbloky ramen a řízení (silentbloky od Pemita)
• Upravené dorazy na spodních ramenech
• Přední pružiny 220mm, 80 kN by Tuner#2
• Upravené náboje pro rozteč 4x100 se závitem
• Brzdiče původní 4-pístky po kompletní repasi, rozšířene pro širší kotouč
• Předni kotouče Kalmar-motorsport, chlazené pr. 247mm, tl. 20mm
Zadní náprava:
• Ramena opískována, následně základ + alkyton
• Vyztužená dle LA
• Nové tvrdé silentbloky (buchty)
• Upravené sériové náboje pro rozeč 4x100 se závitem
• Brzdiče opel Astra G
• Zadní kotouče VW polo 239x10
• Pružiny Kalmar-motorsport
Disky:
• BCW Steffan, předek 8", zadek 9". Rozteč 4x100
• Pneu předek Toyo proxes 195/45/R14, zadek Toyo proxes 225/40/R14
• Lakované středy + leštěný límec
Motor
• Základ tvoří motor z rapida 742.136
• Karburátor nový Weber 32/36 DGV + vzduchový filtr KN (Motor-excel)
• Hlava felície 1.3 MPI/ 50kW, snížena o 0,9mm
• Hlava + sací potrubí leštěné kanály, slícováno
• Těsnění pod hlavou Viktor Reinz
• Nové písty, válce, čepy, pístní kroužky pro 136 (Motor-excel)
• Stáhnuty setrvačník, zánovní kliková hřídel, vyváženo jako celek i s rozvoďákem a řemenicí
• Vačka 280/280
• Nové rozvody
• Příčny nerez výfuk + výfukové potrubi 4/1 nad příčku (Bohouš Krejčí)
• Motor prošel kompletní repasi, je složen ve směs z nových dílů
Naš YouTube Channel:
Převodovka
• Sériová převedovka ze š130, 5q, sp 4.22.
• Kompletně očištěna, po repasi (Vrba).
Interiér
• Skořepinové sedačky OMP
Informace ještě nejsou úplné, mnoho věcí chybí, čeká na úpravu, není ještě dodělaných. Takže zatím takhle pro info ;-)
Zde vám přináším nový popis vozu:
Karoserie
• M-ková kastle: kompletně vyvařená (přední podběhy, P-kapsy, kufr, prahy, zadní lémy + podběhy a celkově, kde se objevovala nějaká rez, díra)
• Nové díly: přední čelo, přední baltníky, most, zadní čelo, všechny dveře
• Karosérie prošla úpravou: zavařene okapničky, výdechy C-sloupku, rozšířené přední a zadní lémy
• Zatím bez laku
Nápravy
Přední náprava:
• Ramena, nápravnice opískovány, následně základ + alkyton
• Vyztužená dle LA (krom řízení)
• Nové ložiska + silentbloky ramen a řízení (silentbloky od Pemita)
• Upravené dorazy na spodních ramenech
• Přední pružiny 220mm, 80 kN by Tuner#2
• Upravené náboje pro rozteč 4x100 se závitem
• Brzdiče původní 4-pístky po kompletní repasi, rozšířene pro širší kotouč
• Předni kotouče Kalmar-motorsport, chlazené pr. 247mm, tl. 20mm
Zadní náprava:
• Ramena opískována, následně základ + alkyton
• Vyztužená dle LA
• Nové tvrdé silentbloky (buchty)
• Upravené sériové náboje pro rozeč 4x100 se závitem
• Brzdiče opel Astra G
• Zadní kotouče VW polo 239x10
• Pružiny Kalmar-motorsport
Disky:
• BCW Steffan, předek 8", zadek 9". Rozteč 4x100
• Pneu předek Toyo proxes 195/45/R14, zadek Toyo proxes 225/40/R14
• Lakované středy + leštěný límec
Motor
• Základ tvoří motor z rapida 742.136
• Karburátor nový Weber 32/36 DGV + vzduchový filtr KN (Motor-excel)
• Hlava felície 1.3 MPI/ 50kW, snížena o 0,9mm
• Hlava + sací potrubí leštěné kanály, slícováno
• Těsnění pod hlavou Viktor Reinz
• Nové písty, válce, čepy, pístní kroužky pro 136 (Motor-excel)
• Stáhnuty setrvačník, zánovní kliková hřídel, vyváženo jako celek i s rozvoďákem a řemenicí
• Vačka 280/280
• Nové rozvody
• Příčny nerez výfuk + výfukové potrubi 4/1 nad příčku (Bohouš Krejčí)
• Motor prošel kompletní repasi, je složen ve směs z nových dílů
Naš YouTube Channel:
Převodovka
• Sériová převedovka ze š130, 5q, sp 4.22.
• Kompletně očištěna, po repasi (Vrba).
Interiér
• Skořepinové sedačky OMP
Informace ještě nejsou úplné, mnoho věcí chybí, čeká na úpravu, není ještě dodělaných. Takže zatím takhle pro info ;-)
Škoda130GLj - komentáře:
23:33:37
06.04.2018
06.04.2018
Shatter
-> Shader: pribudli Beskydy
13:02:15
01.04.2018
01.04.2018
MajoLR
20:54:29
15.10.2017
15.10.2017
Shader
-> Eidy: Taky si myslím, že je to moc bohaté. Jaký bych měl nastavit předstih na upraveném motoru? Jinak s těma tryskama jsme už tady něco málo řešil.
20:46:45
15.10.2017
15.10.2017
Eidy
-> Shader: Tipuju na moc bohatou směs. Případně špatný předstih. S tryskama neporadím, ale pár lidí odsud určitě ano.
20:27:14
15.10.2017
15.10.2017
Shader
Už zase vrčíme. Převodovka po repasi, konečně už řadí, ale motor nám moc nejede . Svíčky se zanáší a střílí nám z výfuku. Co může způsobovat střílení z výfuku, může to být bohatost (zanášení svíček) a množství paliva, kdy přebytek vybuchne až ve výfuku?
11:12:05
19.08.2017
19.08.2017
Shader
Něco málo se děje, převodovka demontována a poveze se k Vrbovi
17:57:20
07.05.2017
07.05.2017
Shader
-> krtik: Máš pravdu... investici odhaduji do cca 30 tisíc. Ale letos mám trošku jiné plány co se investic týče, tak uvidím zda se k tomu ještě letos dostanu nebo až příští rok. Garáž je stále stejná a jiná asi nebude.
14:23:43
07.05.2017
07.05.2017
krtik
-> Shader 07.05.17 08:42:57: Tak těch pár drobností, to bude raz dva :).
Garáž má stejnou nebo nebo chystáte novou?
Garáž má stejnou nebo nebo chystáte novou?
08:42:57
07.05.2017
07.05.2017
Shader
-> krtik: Ahoj. Díky za optání. Píšu to nerad, ale auto už teď cca půl roku leží v garáži, bez jakéhokoliv zásahu. Koncem roku se mi "rozsypala" převodovka a od té doby se s autem nehnulo. Priority a investice jsou teď směřovány jinde a auto bohužel musí počkat. Jinak co se stavu týče, je potřeba vyřešit převodovku, koupit a namontovat tlumiče, pásy a zpětná zrcátka. Pak dodělat ještě pár kosmetických detailu a je to "hotovo". Po tolika letech se práce na autě zastavila těsně před vrcholem. Jsem ale optimista a věřím, že se vůz podaří dotáhnout až do konce!
13:00:46
30.04.2017
30.04.2017
krtik
-> Shader 21.08.16 18:24:49: Jak jste na tom aktuálně? :)
14:48:01
22.12.2016
22.12.2016
honzula
moooc měkná práce!!!
18:24:49
21.08.2016
21.08.2016
Shader
-> Mates: Dík pane!
17:30:19
21.08.2016
21.08.2016
Mates
-> Shader: Luxus
23:03:56
20.08.2016
20.08.2016
Shader
-> sikula:
22:55:48
20.08.2016
20.08.2016
sikula
-> Shader: Když koukneš na foto č 112 a třeba 132 , tak ten šampon je fakt super
17:37:30
20.08.2016
20.08.2016
Shader
-> sikula: Dle čeho soudíš? Byl to šampon od SHERONU, nějaká klasika . Tím, že lak není nijak kontaminovaný, je výsledek koukatelný .
22:14:18
19.08.2016
19.08.2016
sikula
-> Shader: podle posledni foto, mas super sampon;-) pekna prace.
22:03:01
19.08.2016
19.08.2016
Shader
-> castrol:
-> Tuner#2: Kéž by! Je na tom ještě "malý" kousek práce! Pásy a tlumiče + pár drobností
-> Tuner#2: Kéž by! Je na tom ještě "malý" kousek práce! Pásy a tlumiče + pár drobností
21:57:48
19.08.2016
19.08.2016
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Shader: takže už hotovo? Vypadá to pěkně